6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 2059—374 büyük Elçileri bu arabanin erkasındaydılar. Daha sonra yedi araba geliyordu. Bu arabalarda İngiliz Kral Hanedanının ve Diğer Kral Ha- nedanlarının kadınları bulunmaktaydı. Nihayet yabancı heyetlerin başka bir kısmı bunların arkasından gidiyor ve alayı muhtelif silâhlara menaup geniş ve büyük bir askeri müfreze 8sil- silesi kapatıyordu. Alay, ikisıra askerin arasından yavaş yavaş parlamento sokağından, White - Hall önünden, Saint - James sokağından, Saray önünden geç- miş, Picadiliy ve Hayde - park yoliyle Padding- ton istasyonuna varmıştır. Alayın geçtiği caddelerde resmi binalarla evler siyah ve menekşe rengi gırlandiarla süs- lenmiş ve lâmbalar siyah krep ile örtülmüştü, Yollarda sükün ve huşu içinde Kralın tabutunu selâmlıyan halkın sayısı üç milyon tahmin olunmaktadır. Askeri bandolar hazin havalar çalıyor, birer dakika fasıla ile top- Jar atılıyordu. Halk derin bir sü- küt içinde şapkalarını çıkararak ve başlarını yere iğerek, ölen K- rala saygılarını gösteriyorlardı. Kral Beşinci Corcun çenazesi Windsora gelir gelmez, bir top arabasına konulmus ve Londrada. kinin ayni tarzda vücüde gelen alay köyü geçerek Saint - Georges Kili- sesine gelmiştir. Burada Kralın ta- butunu, Canterbury ve York Baş-, | piskoposları, Winchester ve Oks- | ford Piskoposları ve etrafında Ko- ro heyeti ile Windsor Başpapazı karşılamışlardı. 'Tabut makbere götürülmüş ve Kral Sekizinci Ed- yard, tabutuu üstünü Hassa alayı sancağı ile örtmüytür. Bundan sonra, tabutun başında yer almış ve Kral ailesi efradı ile yabancı memleketler delegeleri ve İngilte- renin yüksek memurları etrafına dizilmişlerdir. Burada ruhani bir $yin yapılmış ve törenden sonra herkes sessizce makberden çekil- miştir. Mabet dışındaki askeri kıtalar hürmet rasimesini ifaederek birer birer yürüyorlardı. Her kıtanın bandosu bir parça çalıyordu. Saat tam bir buçukta bütün UYANIŞ 173 İngiltere halkı iki dakika süküt ederek ölen Kralı düşündü ve ona dua ett. Mabedin içinde yapılan son dini tören esna- sında Kraliçe mütemadiyen gözyaşlarını siliyor, yeni Kral ile kardeşleri hıçkırıyorlardı, Genç Kral ile kardeşlerinin babalarına derin sevgi ve bağlılıklarını gösteren bu hazin manzara, mâ- bedin içinde bulunanların hepsini müteessir ediyordu. «İ Ölen Kralın pek samimi bir dostu olan 1 Canterbury Peskoposu dini merasime siyaset etmiş, müessir bir tarzda sözler söylemiş, dun | okumuş, merasimin sonunda Kral Corc İngil tere Krallarının yattığı mezara gömülmüştür. Saat ikide merasim bitmiştir. Cenazenin geçtiği sokaklarda geceleyen in- sanların sayısı yüzbinden fazla tahmin edilmek- — Devamı son sayfada — Tarih 1910. 17 den Z0 Mayısa kadar Londrada Vestminsterde | | Vinci Edvardın tabutu etrafında nöbet beklenilirken