6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 11

No. 2059—374 UYANIŞ 167 Tarih 1918. İngilizler, Londrada Trafalgar meydanında Vinci Corc ve Kraliçe Mari için hararetli tezahürlerde bulunuyorlar Her Tarafta “Büyük Bir İnsan Öldü,, Diye Anılan Kral Vinci Corcun Cenaze Töreni, Çok Muhteşem, Çok Tantanalı Oldu «Büyük Bir İnsan Öldü: İngiltere Kralı Vinci Core» Ölümünden bütün düyada böyle bahsedilen Kral, nasıl gömüldü? Bütün dünya matbuatı, bu tantanalı cenaze merasiminin taf- silâtiyle doludur. 26 Kânunusani pazar günü cesedi ziyaret için kabul edilmesini bekliyen halk her zaman- kinden çok kalabalık olduğundan salon gece yarısından sonra saat bire kadar açık kalmıştır. Saatte takriben 8.000 kişi geçmekte olduğun- dan bu hesaba göre 4.000.000 kişi tabutun önün- den geçmiştir. Kraliçe Mari ile Prensve Prensesler ve Nor- veç Kral ve Kraliçesi Bukingham sarayının hususi Kilisesinde yapılan âyinde hazır bulun- muşlardır. Kraliçe Mari ile Kral Hanedanı azası pazartesi aşamı Son defa Westminstere giderek Kra- lın tabutu önünde iğilmişlerdir. Belçika Kralı, Danimarka Kralı ve Kraliçesi ve Bulgar Kralı da bu ziyarette beraber bulun- muşlardır. İrlanda müstakil devleti, Sovyet Rusya ve Japonya da dahil olmak üzere, dünyanın her tarafından Windsora 10.000 kadar çelenk gönderil- miştir. Bunların hepsine içerisi dar gelmiştir. "Tabutun önünden geçmek imkânını bulamıyan milyonlarca halk, bütün memlekette yapılan âyinlerde hazır bulunmuşlardır. Her tarafta en muhteşem kiliselerden en mutevazi köy kilise- lerine kadar bütün ibadet yerleri doluydu. Kış- lalarla vapurlarda da âyin yapılmıştır. Sekizinci Edvard, cenaze merasimi yüzün- den bütün şehirdeki faaliyetin durmasını isteme- diği için yalnız hükümet dairelerinin tatil edil. mesini emretmiş, buna rağmen bütün şehir halkı cenaze merasimine iştirak için koşmuş, yollar erkenden halk kütleleriyle kapanmış, cenazenin geçeceği bütün yollara bakatı pencere ve damlar insanlarla dolmuştu. Sokaklarda yer bulmak için yorgan ve yataklariyle geceden yola çıkanlar bile vardı. Büyük mağazaların vitrinleri tribün haline sokulmuştu. Burada bir kişilik yerin 24 Türk lirasından fazlaya satıldığı olmuştur.