6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 13

© No. 2059—374 UYANIŞ 169 rar gi ra er M1 Tarih 1910. 17 Mayısta Kral Vil inci Edvardın cenazesi Vestminstere götürülürken. Ortada onun oğlu, yeni ölen Kral Vinci Corc ve arkasında torunu, şimdi Kral olan Villinci Edvard, yürüyorlar Cenaze alayının geçeceği sokak ve meydanlar çok erkenden halk tarafından tutulmağa başlan- mıştır. Birçok kimseler dalın gece yarısından evvel bir yer tutmak için yaya kaldırımını dol- duruyordu. Bunlardan birçoğu örtü ve hattâ yataklariyle gelmişlerdi. İhtiyatlı olmıyanlar da soğuktan gazete kâğıtlariyle korunmağa çalışı- yorlardı. Müsait ve boş bulunan her yerde tri- bünler yapılmıştı. Bunlar alelâcele siyaha bo- yanmıştı. Birçok büyük mağazaların vitrinleri de tribün haline sokulmuştu. Buralarda bir yer yirmidört Türk lirasına kiralanmıştış. Daha fazlasına kiralananlar da vardı. Londrada resmi daireler ve birçok mağazalar kapalıydı. Bununla beraber, Kral Hdvard işçi- lerin zaratını mucip olmamak için mesaisinin tamamen tatil edilmemesini emretmişti. 6 Kral, 27 Prens, bir Cumurreisi, 33 büyük ve orta Elçi, elliden fazla alaya mensup müfre- zeler merasimde hazır bulunmuşlardır. Başbakan ile kabine azası an'aneye sadık kalarak Kra- İn cenaze alayında buluumamışlardır. Fakat Saint - Georges Kilisesinde yapılan dini âyinde hazır bulunmuşlardır. Beşinci Corcun tabutu Kânunusaninin yirmi sekizinde saat 10 da hassa alayları kumandan» ları tarafından Westminster Hall'dan çıkarılarak dışarıda beklemekte o'an bir top arabasına kon- muştur.. Bu esnada kıtant selâm durmuş ve 70 pare top atılmıştır. Kralın tabutu üzerinde Kralın bayrağı, İm- paratorluk tacı, Hükümdarlık #sası ve Kraliçe tarafından gönderilen kırmızı - beyaz güllerden mürekkep bir demet bulunuyordu. ö Cenaze alayı, ölen Hükümdarlarını son defa olarak selâmlamak istiyen bütün sınflara mensup insanlardan mürekkep muazzam bir kalabalık sebebiyle çok büyük bir güçlükle hareket et- miştir. Alay iki kilometre uzunluğundaydı. Önde giden İdgiltere dominyonlar ve müstemlekeler kıtalarından ve bunların muzikalarından sonra yabancı memleketler Bahriye, Harbiye ve Hava kuvvetlerini temsil eden yüksek subaylar gelmekte ve bunların arkasında da bütün İngiliz Erkânı- harbiyesi, askeri muzikalar ve Saray yüksek memurları bulunmaktaydı. Kralın tabutunu taşıyan top arabası, bunların »- Devamı 172inci sayfada —