6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 8

164 UYANIŞ V inci Corcun büyükannesi Kraliçe Viktorya Kral Vinci Corcun hususiyetlerine dair her tarafta yazılar çıkıyor. Bu arada <Fortüne> is- mindeki İngiliz gazetesinde şunlar anlatılıyor: «Kraliçe Viktoryanın yazdığı mektuplardan öyle anlaşılıyor ki beşinci Core küçükken çok ufak tefek ve hakikaten gösterişsiz bir çocuk- tu. Onun için kendisine ''Royal Pickle,, yani “Padişah turşusu,, derlerdi. Bununla beraber Core, bütün hareketlerinde ve çocukluğuna rağ- men iradesini eline almışa benziyordn. Nete- kim daha küçük yaşta iken bir milyon kliralı pal toplağııştır. V inci Corcun annesi Kraliçe Aleksandra ei — O | No. 2069—374 Mâziden Birkaç Yaprak : Kral V ins Gorcun Hayatına dair Anlatılanlar... Kralın hayatı, kendisine verilen terbiyeden dolayı büyük ve intizamlı bir programa tabidi. Bu programı hayatının hiç bir dakikası için bozmamıştır. En müşkül dakikalarında bile ha- yat İntizamını muhafaza etmiş olan Kral, bütün muvaffakiyetini bu intizamına borçludur. Corcun en çok sevdiği şey radyo idi. Ken- di saltanat zamanında keşfedilerek bütün tekâ- mül yıllarını bulan radyo, Krala, unutamıya- cağı zevkli vakitler veriyordu. Bu suretle bü- tün dünya ile alâkasını temin eden Kral, dün- yanın dörtte birini kaplıyan kıtaları üzerindeki sadık tabaalarına daha yakın olduğunu hissedi- yor; ve her şeyden daha ziyade de kendi sesi- ni onlara işittirebiliyordu. Kralın radyoda söy- lediği her nutuk milyonlarca insan tarafından dinlenilmiştir. Son iki yüz elli sene içinde diyebiliriz ki Kral Corc kadar muvaffakiyet gösteren başka bir Kral gelmemiş gibidir. 1911 de tahtına çıktığı zamandan 1Y36 İkincikântına kadar geçir- diği yirmibeş yıllık hayatında, hemen her fe- lâketi gördü: Kadınların intihab hakkı mese- lesile karşılaşan kral biraz sonra Irlandalıların istiklâl mücadelelerine maruz kaldı. Bunu Hindistan karışıklıkları ve derhal büyük harp takib etti. 1928 den sonra biraz sulh ve silkü- Vinci Corcun babası Kral Vil inci Edvard