6 Şubat 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

6 Şubat 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

176 UYANIŞ Kral Corcun cenaze töreni Telatm : 2-1018 —173 üncü sayfanın devamı — | UYANMIŞ Tedi günde bir SERVETİFUNUN yerine çıkar Türk gözelesi RULUŞU : 1891 Abonesi : Türkiyede; yıllığı 1000, altı aylığı 600 kuruştur. dasetemize ilân verecekler, İetenbulda Ankara Caddesinde HoferğSamanon ve Huli İlan Şirketine gitmelidir No. 2059—374 Tolgral ; İstanbul Uyanış Yabanct ülkelerde 36 İsviçre frangıdır. tedir. Kalabalık arasında bayılanlar nefes ala- bilmek için insan başlarının üzerinden geçiri- lerek kordon önüne çıkarılmışlardır. Bayılan ve hastalananlara yardım için beş binden fazla hekim ve hasta bakıcı ile sıhhi imdat merkezleri tesis edilmişti. Seyircilerden yedi binden fazlası sıhhi imdat merkezi tarafın- dan tedavi edilmiş, bunlardan yüzellisi hasta- hanelere yatırılmıştır. Seyircilerden biri hastaneye kaldırılırken ölmüştür. Halk yerlere serdikleri gazeteler ve kâğıtlar üzerine oturarak alayın geçişini seyret- miştir. Cenaze geçtikten sonra yollar saatlerce adeta gazete ve kâğıtlarla döşenmiş bir halde kalmıştır. 130 da Saint - Georges kilisesinde ölen Kralın cenaze duaları yapılırken bütün İngiliz milleti iki dakika süküt ederek bu âyine iştirak etmiştir. Toplar bu iki dakikalık sükütun baş- langıcını ve sonunu ilân etmişlerdir. İngiltere Kralı Beşinci Corcun cenaze töreni gü- nüsaat 11.30da Ankarada İngiltere büyük elçiliğin de birruhani âyin yapılmıştır. Bu âyinde refika- ları ile birlikte, başbakan, bütün bakanlar, ge- neraller, devlet yüksek memurları ve bütün bü- yük elçiler hazır bulunmuştur. Bu törende cumur başkanını, özel bürosu direktörü ile yaverleri temsil eylemekte idi. Cenaze töreni dolayısile, bütün Türkiye da- hilindeki resmi binalar ile Türk donanmasına mensup bütün barp gemileri, bütün gün bay- raklarını yarıya kadar çekmişlerdir. Cenaze töreninin ertesi günü, İngilterede bütün resmi dairelerde bayraklar tam olarak çe- kilmiştir. Bu, büyük matemin bitmiş olduğunu göstermektedir. Kraliçe Mari, İngiliz milletine ve İngiltere iripararorlnğuna hitab eden bir beyanname neşretmiştir. Kraliçe, hakkında gösterilmiş o- lan senpati nişanelerinden dolayı derin teşek- kürlerini bildirmektedir. Beyanname, şu suret- Je sona eriyor: <Saltanatının fecri aninde aziz oğlumu size tavsiye ediyorum. Babasına karşı göstermiş olduğunuz ihlâskârane muhabbetin, sadakatin aynini ona karşı da göstereceğinizden eminim.» İngiliz Kralının cenaze töreninde Fransayı Cumürreisi Löbtön temsil etti ve teşrifata göre, Devlet reisi sıfatiyle sıra itibariyle iyi bir mev- ki verildi. Fransız gazeteleri, Beşinci Corcun babası Yedinci Edvardın cenaze merasimine Hariciye Nazırı Pişonun gittiğini ve onun ancak Sekizinci arabada Ruzvelt ve bir İran General: ile otürtulduğunu hatırlıyorlar. O zaman İngil- tere ile Fransa arasında <Antant Kordiyal? yeni akdolunduğu ve İngilizlerin Fransaya teveccük gösterdiği halde, bir Protokol meselesinin bu vaziyete sebep olduğunu, belki de tekerrür ede- bilecek olan bu teşrifat bahsinin bu sefer Hari- ciye Nazırinın gitmeyip de Devlet reisinin git- mesi suretiyle önüne geçildiğini memnuniyetle yazıyorlar | Kral Corecnn ölümü, moda hayatında da te- sir bırakıyor. Matem Ağustos nihayetine kadar sürecektir. Şu hale göre ilkbahar ve yaz mo- dellerini ortaya koyarken, bu vasiyeti de göz önünde tutmak lâzimgeliyor. Bu itibarla Lon- dra moda müesseseleri güç bir işi başarabilmek için şimdiden düşünmektedirler. Kaışılaşınca —17linci sayfanın devamı — tiyorsunuz, fakat, ruhunuzun tasarladığı sevgiliyi hâlâ bula- mamışsınız.. Hakiki Aşıkınızı bulamamak endişesiyle, etrafı- nızda her zaman zize ilânlaşk eden Aşıklarınıza teslim olmu- yorsunuz; fakat, merak etmeyi- niz, bu düşünceniz bilmem şu an, bilmem yarın son olacaktır. Talâtın bu kurnazca ilânı- aşkı, Jalenin kalbinde durgun aşk sularının üstünden bir fırtına gibi esti, Evet, fal çok dğruydu. Oda, Talâtı uş an sevmeğe başladı; ona, aşkını, itiraf etmek için onun falına bakıp sevgisini söy- lemeğe başladı : — Sizin falınız da tıpkı be- nim falım gibi.. Yalnız, sizi esmer, uzun boylu, siyah gözlü ve aldanılmaktan korkan birisi seviyor..... Derken radyo Avrupanın bil- mem hangi bir eğlence memb&- ından güzel bir tangoyu çelı- yordu. Jalenin elinden fincan düş- tü.. Gözler birbirine baktı ve birbirlerinin gözlerinden kalb- İerine aşkıakıttılar ve tangonun ilâhi figürlerine katıldılar... AHMED İHSAN Matbamsı Ltd.