19 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

19 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 12

ubuk barajının, Ankaranın Çe ihtiyacını gidermek hu- susunda oynıyacağı rolden geçende etraflı surette bahset- miş, bu arada baraja ait muh- telif resimler de koymuştuk. Ankaranın bol suya kavuşma- sını temin maksadile bu yolda gösterilen faaliyet, kısa bir müddet içerisinde ilk neticesini vermiştir. Çabuk barajının ya- Pisi, tamamile bitmiştir. 11 Kânunusanidenberi top- lanmıya başlıyan su, barajı doldurmuştur. Bugüu barajın su seviyesi 100 rakımını aşmış, 101 e yanaşmıştır. Bu ideal se- viyeye çok yakın bir yükseliş- tir. Barajda toplanan su mikdarı 11 milyon metremikâbını bul. muştur. Ayrıca her gün barajın ŞE UYANIŞ demir kapakların'lan saniyede 15 litre vu dışarıya akıtılmak- No. 2085—380 Resim ve Yazı ile: Çubuk Barajı Ankarayı Bol Suya Kavuşturan Barajın Yapısı, Bitti! nişletilmektedir. Yolun asfalt olması, tatil günlerinde yürü- mesini sevenler için bir kolay- lık olacak ve nakil vasıtaları- nın gidiş gelişinide kolaylaştıra- caktır. Barajda toplanan bu su, şehrin içme suyundan başlıya- rak bütün ihtiyaçları temin et- tikten başka Malıköyüne kadar olan araziyi de sulayacaktır. Çubuk barajı böylelikle yalnız şehir nüfusunun ihtiyaçlarını değil, Ankara toprağının su- suzluğunu da giderecektir. Ba- raj, böylelikle büyük su siya- setine girmezden önce başarı ile neticelenen bir örnek eser tadır. Barajın önünde yapılma- © ya başlanan büyük havuz bu sene yazın bitirilecektir. Üzak- tan âdeta küçükbir gölcük his- sini verecek olan havuzun et- rafı güzel bir park haline ge- tirilecektir. Böylelikle burası, şehrin çok yakın bir yerinde, su ve yeşilliğin birleştiği, An- karalıları kendine çeken bir köşe olacaktır. rafındaki sırta dişbudak ve ak- asya ağaçları dikilmeğe baş lanmıştır. Şehir ile barajı biribirine bağlıyacak olan yol, 12 met- relik asfalt olarak yapılacaktır. b Bunun da O tesviyeitürabiyesi yapılmaktadır. Bu yol üzerin- deki bir takım virajlar da ge- Barajın sol ta- ! Ek gi — yi 5 Ni si ai Ti