19 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

19 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 20

272 UYANIŞ No. 2065—380 REN İŞİ 280 ıncı sayfadan devam Sen Ceymis sarayını Milletler cemiyeti konseyinin içtimaları- na tahsis ettiğini söyledikten sonra, ruznameye geçilerek Ren mintakasının işgali münasebe- tile Almanya tarafından Versay ve Lokarno muahedelerine vaki olan tecavüzden dolayı Fransa ve Belçika hükümetleri tarafın- dan yapılan tahriri müracaatlar okundu. Celse açılınca İngiliz dış bakanı Eden, söz aldı — Fikrimiz, Yismini ve Lokarno muahedelerine açıkca bir tecavüz yapıldığı merke- zindedir. Şayed konsey de bu fikre iştirak ediyorsa, bu vazi- yete karşı koymalı ve çıkan zorluklara bir hal çaresi bul- malıdır. Lokarno muahedesini bizim- le beraber imzalamış olan dev- letlerin murahhasları ve konsey âzaları sulhü sağlam ve devam- lı bir esas üzerine kurmak icin i Telelon : 2-1013 UYANIŞ Tedi günde — SERVETİFUKUN Emi ei — gazetesi Abonesi : meli yıllığı 1000, a. sün 600 Mind bancı ülkelerde 36 İsviçre frangıdır. Bazetamize ilân verecekler, İutanbulda Ankara Caddesinde Holer Samanon ve Huli İlân Şirketine gitmelidir. > Uyanış İngilterenin tam teşrikimesai- sine güvenebilirler. İstikbal, vereceğiniiz kararların kiyaseti- ne bağlıdır. Müteakiben Fransız baş murahhası Flanden «Rene gi- ren Alman kuvvetleri Sembo- lin müfrezelerdir, denildi. Fa- kat 30,000 den fazla munta- zar bir kuvvet Rene girmiş- tir. Lokarno muahedesi, Fran- saya acilen ciddi ve kat'i ted- birler almak hakkını veriyor» şeklinde Fransanın noktainaza- rını anlattı, Belçika Başvekili Zeland da bu yolda fikir beyan ettikten sonra, Konsey, Alman- yayı davet için hususi bir cel- se akdetiti ve bunu takip €- den günlerde açık ve müteakı- ben birde kapalı cetse kuruldu. Romanya hariciye nazırı 'Titü- lesko, Türkiye hariciye vekili Tevfik Rüşdü Aras, Sovyet hariciye komiseri Litvinof, Le- histan hariciye nazırı Bek, panya hariciye nazırı Barsiya, bu kapalı celsede mütalâalarını bildirdiler. Konsey, kapalı cel- se de «Almanya, konsey içti- malında Lokarno muahedesini imza etmiş olan diğer devlet- lerle tam müsavat üzere, yâni rey bakkı olmaksızın hazır bulunabilir. Alman tekliflerine gelınce, bunları tetkik etmek konseye değil, paktı imza edenlere aittir»? esasını karar- laştırdı. Bundan sonra açık cel- seler yapıldı. Konseyin, Almanyanın rüz- nameye aldırmak istediği tek- lifleri müzakereye salâhiyeti olmadığını söylemesinin, red mahiyetinde olduğu ve Alman- yanın bundan dolayı Londraya gelmiveceği sanılıyor. Acaba? | pe Ni Ankaradaki Serg evi salonundaki Fotograf sergisini gezen ve teşhir edilen fotugrafları seyredenlere bir bakış AHMED İHSAN Matbaası Ltd.