19 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

19 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 16

268 Eski Kralları- na Ait Hatıralar, Fıkralar... vı İngilterenin ve Yeni Kral Beşinci Corcun bir gün Londranin en işlek caddelerinden birinde yayan olarak gezerken, ken- disini tanımıyan ve tanımadığı bu yolcuya söven bir şoförün bu yakı» şıksız hareketini, nekadar sükünetle karşıladığını yazmıştık. Beşinci Core, ölümünden bir müddet evvel ken- disine tehdit mektupları gönderen ve şantaj yapan bir serserinin bu hareketini de sükünetle karşılamıştı. Fakat, bu adam işi azıttığından, hü- kümet yakasına yapışmış, mahkeme ceza kesmişti. Lâkin, Kral, suçluyu affetmek suretiyle büyüklük göster- mişti. Hâkim, bu affı bildirerek, suçluya nasihat vermiş, o da bir daha böyle bir şey yapmıyacağını söyliyerek, tövbe etmişti! Kralın gösterdiği büyüklük, onu cezadan ziyade ezmişti. Ağlıyarak mahkeme salonundan çıkmıştı. Son- radan da bazı kimselere Kral ken- Vinci Corcun Hindistandan dönüşü sırasında alınmış bir resim. Bindiği «Medina» vapuru, Maltaya uğrarken, merasimle karşılanıyor. Sağ taraftaki, Fransa namına selâmlamağa memur <Danton» zırhlısıdır UYANIŞ V inci Ceorc, son zamanlırında. Kraliçe Mari ile arabada, şapka- sile selâmlara mukabele ederken disini affetmiş olmakla beraber, ken- disinin ona kar,ı yaptığı tecavüz- den dolayı kendi kendisini hiç bir vakit affetmiyeceğini nedametle söy- lemiştir | İngiltere Krallarına mahsus olan taç, esasen maddi kıymeti itibarile Avrupada en zengin taçlardan biri Na, 2065—380 sayılır. Şimdi babasından tevarüs suretile Sekizinci Edvarda geçen bu taç, geçen sene bütün dünyada bir misli daha olmıyan bir maddi kıymete çıkmıştır. Çünkü geçen yık Kral Corc yirmibeşinci yıldönümü dolayısile (İngilterede ve bütün İngiliz dominyonlarında Krallık ta- cını sösliyecek değerli mücevherler aratmıştır. Kanadadan, Avustralya- dan, Hindistandan, Çenubi Afrika-- dan en kıymetli, en parlak mücev- herler, yakutlar, elmaslar gelmiştir. Bugün Sekizinci Edvardın başına konacak olan bu taçta binbeşyüz kadar elmas, onbir tane büyük zümrüt, yüzlerce inci ve diğer bir— çok kıymetli taşlar vardır. Kral beşinci Corcun cenâzesi Westminstere nakledilirken, tabuta konmuş olan İmparatorluk tacının üstündeki Malta taşı yerinden çık- mış ve yere düşmüştür. Hurafelere inanan kafalar içinde her halde bu- nu fenaya yoracak olan fikirler bu- lunmaz değildir. Seyircilerden bazı- ları bu hadiseyi yakın bir istikbalde Maltanın İmparatorluktan ayrılacağı manasına almışlardır! Vaktile Napoleon Bonaparta taç giydirileceği zaman da böyle bir hadise olmuştu. İmparatorla İmpa- ratoriçeyi taşıyan araba Notr-Dam'a geliyordu. Tüileriye gireceği sırada araba üzerinde bulunan kartallardan: biri kısa bir dönemeçte, kopa- rak yere düşmüştü. İmparato- riçe Jozefin bundan çok mü- teessir oldu. Halis beyaz ırk- tan olup ta müstemlekelerde doğan herkeste olduğu gibi onda da hurafata karşı şiddetli bir itikat vardı. Kartalın bu düşüşünden fena neticeler ola- cağına hükmetti. Gerçi bir- kaç yıl sonra boşandı ve taçsız kaldı, ama bunun karta- hn düşüşü ile alâkası ne? Ba- tl itikat ! Yeni İngiltere Kralının taç- lanma töreni için şimdiden ha- zırlananların yekünu, haylidan hayli fazladır. Bu hazırlıklar muhteşem törenler seyri me- meraklılarının (o hazırlıklarıdır. Hemen hemen bir yıl sonra yapılacak olan merasim için, şimdiden yer temin etmek is- tiyenler pek çoktur. O gün alayın geçmesi muhtemel bu-