19 Mart 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

19 Mart 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 17

No. 2065—380 UYANIŞ lunan cadde üzerindeki bütün apar- Obu hususta tetkikat yapılması tımanlara, evlere, otellere, klüplere pencerelerini, balkonlarını kiralama- ları için şimdiden tekliflerde bulu- emredilmiş ve tetkikat bitince Bayındırlık Bakanlığı tarafin- nulmuştur. Zaten bu hususta bilgili dan tasdik edilen bir proje ha- olan, daha evvelkı Kralların merasim zırlanmıştı. İk. günlerindeki vaziyeti hatırlıyan kim- Kanalın açılması iki aylık seler, bu istekler karşımda nazlı (O bir çalışmadan sonra 20 Şubatta davranmakta, bunlardan bolca kâr (o bitmiştir. Uzunluğu 3 kilomet- temin etmeğe, isteklilerden mümkün olduğu kadar çokca para koparmağa çalışmaktadırlar ! redir. 1700 metresi hafriyat ve geri kalan kısmı eski mecranın 269 temizlenmesi suretiyle açılmış- tır. Projeye göre, kanalın bir saniyede göle geçirdiği su 150 metremikâbı olarak hesab edil» mektedir. Sarısu, yağmur sulariyle daima taşmakta ve Karaviran gölünü doldurduktan sonra göl sahasımdaki mezruatı tamamen , 1 e Sekizinci Edvard, taç giyiş merasiminden sonra, Hindis- tana giderek, orada da Hin- distan İmparatorluğu (tacini giyecektir. Ayni zamanda do- aminyolarda bir seyahat yapa- caktır. Bununla beraber, bunun 1937 sonbaharından evvel ol- mıyacağı sanılıyor. Britanya Kralı, ayni zaman- da dominyorların da ayrı ayn Hükümdarı olduğu için, Hindis- tandan başka bütün dominyon- larıda ziyaret edecektir. Bütün bu ziyaretlerde resmi törenler yapılacaktır. — Gelecek sayıda başka hatıralar fıkralar — ALEMDAR BARAJI v KONYA OVASININ SULANMA İŞİ — Resmi 265 inci Sahifede — Kurak geçen yıllarda Beyşehir gölü su seviyesi oldukça düşmüştü. Son iki yıl fazla kar ve yağmur yağması üzerine göle ol. dukça fazla su toplanmiş ve hattâ geçen yıl 80 bin dönüme yakın arazi sulan- mıştı, Tarım Bakanlığı, gö- lün Konya ovasını ihtiyaç nisbetinde sulaması için tabiati kâfi görmemiş ve gölü beslemek için çareler aramağa başlamıştı. Yapı- lan etüdler neticesindâ, Sarısuyun Beyşehir ogö- Tüne akıtılabileceği anlaşıl- mıştı, Bunun üzerine Kon- ya ovası sulama idaresine MEN yeni Prag Elçisi Yakup Kadri Cumhurreisi Benese güven mektubunu itimatnamenin takdiminden sonra Benesin nutuk okuyuşunu, aşağıdaki resim, Elçiyi Cumhurreisi ile yan yana otururken gösteriyor, Kara Osmanoğlu, Çekoslovak, sunmuştur. Yukarda resim,