24 Eylül 1936 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

24 Eylül 1936 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 14

No. 2092 —407 dolu olan KURUN, İstanbul basın ailesinin ve memleket kültürünün çok iyi yetişmiş bir çocu- ğunun ziyaı ile yürekten yaralandığını hissediyor. Kendimizi kendimiz taziye etmeliyiz.» «Gazetemizin yazı işleri müdürü A. Sırrı U- zellinin yüreğimizi sızlatan ölüm haberini dün bu sütunlarda bildirmiştik; genç yaşında vean- sızın gözlerini hayata kapıyan değerli muharri- rin ondörtyıl emek verdiği matbuat âleminden acı bir şekilde ayrılışı tahminimiz gibi bizimle beraber bütün matbuat arkadaşlarını pek müte- essir etmiş ve arkadaşımızın cenazesi dün hemen hemen İstanbulu, bütün Türk matbuatını temsil -eden kalabalık bir kitlenin samimi teessürü içinde kaldırılmıştır. Gazetemiz mensuplarından olan bir kısım ya- kın dostları evvelki gece ve dün sabah erkenden rahmetlinin Şehzadehaşındaki evine giderek son hizmetinde bulunmağa çalışırken daha sabahtan Cerrahpaşe bastanesinde de birçok kimseler, teessür içinde, toplanmağa başlamışlardı. Öğleye doğru İstanbul Türk matbuatının hemen hemen her sahasına mensup başmuharrir, yazı işleri -müdürü, muharrir, romancı, fikracı, musahhih, -mürettip, klişeci, matbaacı, kitapçı birçok güzi- de ve kadirşinas arkadaş, Sırrı Uzellinin tabutu karşısında el bağladılar. Sırrı Uzelli, spor yazılarındaki dürüstlüğü, bitaraflığı, iyi görüşü ile spor âleminden de birçok dostlar kazanmıştı; bu arada Güreş federasyonu reisi Ahmet Fetgeri ile deniz federasyonu ge- nel sekreteri Rıza Suerinin de temiz bir duy- gu ile kalkıp gelmiş oldukları görülüyordu. Matbuat hayatında olduğu kadar iki üç yıl- m. A. Sırrı Üzellinin tabutu, İstanbul sokaklarından geçirilirken UYANIŞ dır girmiş bulunduğu muallimlik hayatında da kendisini ssvdirmiş olan Sırrı Üzellinin Sen Jan- dark Fransız mektebindeki talebesinden bir grup, mektebin Fransız müfettişile beraber gelmişlerdi. Cenaze hastaneden ayrıldıktan sonra tabut Ko- camustafapaşadaki Sünbülefendi camiine kadar el- ler üstünde götürüldü; İstanbul Basın Kurumu, Sen Jandark mektebi talebeleri, Haber gazetesi, Vakit müessesesi ve gazetemiz adlarına gönde- rilmiş çelenkler tabutun önünden götürülüyordu. Felâketinin ağırlığı altında yıkılmış olan baba, bütün ümidini alıp götüren tabutun peşini bi- rakmıyordu. Camide Cuma namazından sonra cenaze na- mazı kılındı: tabut cenaze otomobiline konuldu, birkaç otobüs ve otomobil dolduran yaslı dost- lar cenaze otomobilini Silivrikapı mezarlıjına kadar takip ettiler: aziz ölü derin bir hüzün ve teessür içinde toprağa verildi. Yaşlı gözler ve yaralı kalbie döndük.» A. Sırrı Uzellinin ölümüne ve gömülmesine dair Basın Kurumu Başkanlığının bütün gaze- telere gönderdiği bildiriş sureti : «Basın Kurumu Başkanlığından : İstanbul basın ailesi dün akşam değerli ço- cuklarından birini daha kaybetti. KURUN ga- zetesinin yazı işleri direktörü A. Sırrı Uzelli iki gün sürmiyen bir rahatsızlıktan kurtulamı- yarak öldü. Sırrı, kendisini gazeteciliğe vakfet- miş, gazeteciliğimizin adını ortaya vermeksizin mâtbuata vücut vermeyi kendine en büyük zevk sayan unsurlarından biriydi. Basın Kurumu bu meslek vefakâr ve fedakârının bu vakitsiz ziya. ından dolayı kendisinin maddi ve manevi aile- sine teessürlerile tazi- yetlerini bildirirken, Kurumun bütün üye- lerile bütün meslektaş- ları genç arkadaşın ce- naze töreninde bulun- mak suretile hatırasına olan saygımızın göste- rilmesini diliyor. Cenaze yarın «bu- gün» saat onbirde Cerrahpaşa (hastane- sinden kaldırılarak na- mazı Merkezefendide kılındıktan sonra Si- İivrikapısında aile me- zarlığına götürülüp gö- mülecektir.»