21 Nisan 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

21 Nisan 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 10

SERVETİFÜNUN No. 2173—488 Bibliyografya ARGEL Tiyatro eseri, edebi san'atlanın en güç nevilerinden biridir. Yüksek bir kültür, ansiklopedik malümat, derin bir tetebbü, büyük bir istidat vaziyet aşkına sahip bulunmıyan müellif için san'atın bu sahasında muvaffakiyet bir hayal kabilindendir. Onun içindir ki; işmi, eserleri bugün mazi "gibi halâ yaşayan büyük İngiliz müel- lifi (Şekisper) bu ebedi ömrü, şah- sında cemettiği bu kıymetlerie, san'at ve muvaffakiyetin bir ilâhi olarak dünden bugüne, bugünden yarına daima çoğalan kıymet kudretile göç etmektedir. «Ârgel» 1936 yılında basılmış Ali Mustafa üç perde bir tablo- luk bir tiyatro eseridir. Ali Mustafanın son nesil ede- biyatının özlü kıymetlerinden ol- makla beraber, sa'atta bugün hiç rakibi bulunmayan azimkâr, müs- tajt ve çok verimli bir gençtir. Birkaç yıl zarfında altı tiyatro eseri yazmıştır. Argel, çok muvaf- fak olduğu son eserlerinden biridir. Derler ki: Tiyatro eseri, bir roman veya hikâye gibi okunmak» la anlaşılmaz. Bu kat'i hüküm yanlıştır. Bir tiyatro eseri dahi okununca, bir roman gibi değilse bile, kafamızı duyurabilecek kadar anlaşılabilir, Eser kitabın kapağında da, teba- rüz ettirildiği gibi, bir anarşistin, daha doğrusu, anormal bir meslek adamının derüni hayatına aittir. Bununla baraber, eserde lâzım olan bir muhit ve etraf tefer- rüatı ihmal edilmemiştir. Teknik kuvvetlidir. Mevzu derin, felsefi ve özlüdür. Eser her bakımdan olgun bir kafa- nın verimidir. Memleket Hastanesi ORDUDA Bu güzel şehir gün geçtik- çe biraz daha ilerliyor. Son beşyıl içersinde muhtelif sahalarda yeni tesisat yaplldı Belediye Faaliyeti Ordu belediyesi, Cumhuriyetin onunçu yıl dönümünden sonra, bü- yük bir faaliyetle çalışmış ve bir- çok eserler vücude getirmiştir. Bunlar meyatıvda, belediye bi- nası önünde ve deniz kenarında ağaçlarla, çiçeklerle düzeltilmiş bir park, birinci tıb fenni mezbaha, betonarme olarak (16) metre uza- lan iskele, lağımların düzeltilmesi, belediye köy birliğile amelelerinin çalışmasile vücüde gelen ve nahi- yelere, köylere kadar muazzam gu- rette uzatılan yollar yapılmıştır. Bilhassa, (Nazif bey) adı verilen içme suyunun bu sene şehir şebe- kesine bağlanması düşünülmüş ve bu tesisata lüzumlu olarak su bo- rulerile, teferruatı Almanyaya 18- marlanarak, teslim alınmıştır. Su şebekesi, önümüzdeki Cum- huriyet bayramına kadar bitecek ve aşılış töreni Cumhuriyet bayra- mında yapılacaktır. -929 - senesinde kâfi gelmiş elektrik tesisatı da, tamamlanmış bilhassa, hastahane ile civar Kiraz limanı ve mesire mahalli olan has- tahane yolu temamen aydınlatıl- mıştır. Orduda yapılan yeni tesisattan üç görünüş ve su şebekesi için celbedilen malzemeyi vali B, Baran ve belediye reisile, erkânı tedkik ederlerken bi