21 Nisan 1938 Tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

21 Nisan 1938 tarihli Servetifunun (Uyanış) Dergisi Sayfa 18

354 SERVETİFÜNUN No. 2174—480 UY ANIŞ Yedi nir br SERVE ei lr yerine ye ge gazelesi Telalon : 2-1013 : İstanbul Uyanış Abonesi: li ide pe al, a aylığı 600 ER Okuyucu Yazıları Gazetemize ilân verecekler, İstanbulda Kemal Salih, aa Şaranan va Huli İlân Şirkelinş gitmelidir. Yabancı ülkelerde pe kuruştur. Bir sayısı Kuruştur ANNE Senelerin külü var saçının tellerinde, Bir kanat şefkati var sıcacık ellerinde, Gözlerin dalmış yine bu kadar düşüncen ne. Beraber ağlayalım söylede bana anne!.. Eskiden diken batsa azıcık parmağıma, Ağlayarak gelirdim, anne, diye yanına, Şimdi de geldim yine görünmez bir dikenle, Yine biraz ağlasam acım dinermi anne, Küçükken daldan dala uçan bir kuş görürde, Ellerimi açardım bana da gelsin diye, Saadet de uçuyor bir daldan ötekine, O da o kuşlar gibi gelmez değilmi anne. Hayran, hayran bukarda güzel bir kelebeğe, Sorardım kanadını Allahmı işler diye, Senelerce renk verdim kalbimden bin emelle, İşlediğim bu hayal ondan güzeldi anne... Geceye Yakın Bir taraftan bir tarafa dönerkep, Gönlümdeki acılarda sönüyer... His taşıyan kelebekler sönerken Sızlıyarak ruhum, başım dönüyor... His taşıyan kelebekler sözlerim, Yalvarırım acılarım, gitmeyin |. Hisse dalan kalbim, kafam, gözlerim Ne olur beni hissizliğe itmeyin... 938 Azmi Maytere Çamlıca Açın benim yollarımı Açın benim yollarımı, açın benim yollarımı, Yıldızlardan daha çıplak geliyorum şu anda. ben. Karanlıklar pusu kurmuş kırıyorken kollarımı; Duydüm ince bir kahkaha çok uzaklarda titrerken.. Açın benim yollarımı, açın benim yollarımı, Hayal renkli meleklerden selâmlar getiriyorum; Şimdi artık düşünürken sona erecek varımı, Feryat eden neşenize akşamlar getiriyorum... Bir tarafım kesilse, ya cam batsa elime, Yaram, acıyor diye koşardım sana anne, Şimdi de çocuk gibi kapanıp dizlerine, Haykırmak istiyorum: yaram acıyor!... anne... Saliha Unut Furat Kenarında — Gavsi Halid Ozansoya — Derinden bir «Ney» in sesi duyulur, Furat sularının geldiği elden. Gecenin derdile yorulup, uyur; Sanki... o da yanık canı gönülden. By... Furat kimbilir çölün kaç kızı, Sana «ninni» söylemişti, uyurken. Sularına dalan şu çöl yıldızı; Ne istiyor senden bu sabah erken. Söyle Furat söylek.. bir derdin mi var! Neden böyle hazin, hazin akarsın? Hazan gitti artık, geldi ilkbahar, Acap dağlaramı.... banamı.... yarsın f... İbrahim Akkaya Balıkesir Halük Seren ANNE Nur yüzünde şefkatin besteleri kaynaşır, Ak gaçlardan çelenkler, koyulara dolaşır, O, «Kartopu»... demeti vücuduna yaraşır, Çiçeklere bürünmüş öz baharsın sen anne. Sevgi taşan gözlerin, ince yapılışınla, Kumru rengi tenine sindirdiğin yıllarla, Ruhumdaki derinlik ölçülmez kulaçlarla, En ateşli, en kutsal bir yüreksin sen anne. M. Arif Ökem BEN.. Göz yaşın damla damla mısralara sızarken, İç varlığımda hıçkırık ve ürperme gezerim. Gece geçen her günün sabahını beklerken, Hayal âlemlerinde ümidimle gezerim. M. Arif Ökem AHMED İHSAN Bammevi Ltd.