7 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

7 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

7 Kânunusani ig > İ Siyaset Alemi İ Hint Kongresi Kapatıldı Bombay 6 — Müsellâh polis kıt'alarının himayesinde olarak Hint Birliği Kongre binasına İngiliz o İmparatorluğu O bayrağı merasimi mahsus? ile çekilmiş, bu suretle kongreye O hükümet tarafından vazıyet edilmiştir. Me- rasimi müteakıp kongre İiderle- rinden dört kişi tevkif edilmiştir. Dokuzu kadın olmuk © üzere Bombayda kırk kişi tevkif edil- miştir. Hindistanın bütün şehirlerin deki kongre şubeleri kapatılmış azasının ileri gelenleri tevkif edilmiştir. Nümayiş yapan balk ile müsademe etmiştir. Birçok yaralılar vardır. Bombay Kronikel gazetesinin başmuharriri de tevkif olunmuştur. Puna'da, kongre mümessillerinin tevkifi büyük bir kargaşalığın çıkmasına sebep olmuştur, Zabıtanın nezareti altında ec- nebi kumaşları satışı temin edil- mekte ise de kongre tarafından bu gibi dükkânların civarına bi- rer gözcü konmuştur. Bütün Hint silâhsız itaatsizlik hareketile alâkadar teşkilât ka- nun harici ilân edilmiştir. Bombay 6 — Ecnebi mensu- catı satan ticarethaneler, hükü- metin aldığı tedbirler sayesinde işlerine hiçbir halel gelmediğini beyan etmektedirler. Bombay iplikhaneleri müte- madiyen ecnebi kumaşı doku- raktadırlar. Ticaret odası, tam bir istiklâl elde edilmesi hareke- tine muzahir olduğunu beyan etmişse de bu harekete şimdilik filen iştirak edemiyeceğini bildir- miştir. Bu müessesâ, Delhi Mmisa- kımın aktinde mühim bir rol oynamıştır, Tevkifler Devam Ediyor Kalküta 8 — Hü rafından — alınan A münasebetile tedhiş hareketleri- ne geli ziyade maruz bulu- nan eşraf ve âyanın O bimayesi için İâzimgelen teşebbüslerde bulunulmuştur. Bu cümleden olarak Avrupalılar cemiyeti re- isinin evi civarında dolaşan şüpheli adam ile meşhur li kâtçılardan Oo Madam © Pratina Davi de tevkif edilmiştir. Bazı mıntakalarda münferit “SON POSTA ,,nın Milli Tefrikası : 73 Japon Tarziy ve Bindistandan harice altın akını ç endişe verecek mahiyet aldı Japon Tarziyesi Ve Amerika Vaşington, 6 — Amerika hü- kümeti, Mukdendeki OAmerika konsolosuna karşı yapılan teca- vüz münasebetile Tokyo hüküme- ti tarafından verilen resmi tarzi- yeyi henüz Amerika hükümeti kabul etmemiştir. Hariciye nazırı M. Stümson hâdise hakkında yeni tafsilât aldıktan sonra hemen Japon sefiri ile görüşeceğini söylemiştir. Ni Vaşington 6 — Fransız ve İngiliz sefirleri ayrı, ayrı hariciye nezaretine gelerek Mançuri me- selesi hakkında üç hükümetin teşriki o mesaisinin O ehemmiyeti hakkında M. Stimsonla görüş- müşlerdir. İki sefir de mülâkatları hakkında Obayanat © vermekten istinkâf etmişlerdir. Yalnız her üç devletinde ibtilâlin başından beri bunu halliçin istişare ettik- lerini söylemişlerdir. m aaa katil hâdiselerine intizar olunuyor. * Bombay 6 — Hükümetin, va- ziyet icabı neşrettiği yeni ve res- mi gazete, valinin birtakım fev- kalâde karar vereceğini ve bun- larm neşredilir edilmez muteber olacaklarını bildiriyor. AH, MİNEL AŞKI! Bu ne demek? Yoksa bizim Halim sersemi her şeyi bu aileye haber mi verdi? Fakat, o tak- dirde do bana mektup gönde- rilmesine lüzum yoktu, gelece- MUHARRİRİ : SERVER BEDİ ğimi bilmeleri lâzımdı. Merak ediyordum. Fakat ya- rım saat beklememe lüzum kal mamıştı. Narin içeri girdi: Zayıf, uzun boylu, komral saçlı ve teni buğday rengine çalan, keder ve tecrübe görmüş olgun bir ruhun anlayışlı gözlerile bakan, ince ve güzel, benim anladığım mana- da güzel bir kadındı. Spor yaptığı anlaşılan uzun bacaklarının hem çevik, hem de zarif hareketlerile bana doğru SON POSTA 3 “ y .|Günah esi Henüz Kabul Edilmedi) Du. sin Hindistandan Altın Akını Bombay, 6 9 ire g se altın i sı Cemiyetle Hint kongresi A altının < Hindistandan harice akması münasebetle bir ibtilâf çılamıştır. Kongre buna mâni olunmasıni istemiştir. Ce- miyet, altının satışı kârli görün dükçe böyle bir akına mâni ol- manın mümkün olmadığı kanan- tini izhar etmiştir. Hindistandan çıkan altın miktarı endişe verici mahiyettedir. Alman Milliyetperverleri Hamburg, © Birtakım risaleler dağıtan bazı milliyetper- verler tevkif edilmiştir. * Berlin, kıt'aları, Brünsvik kâin e gen lasına © yerleşmişlerdir. Şimdi e eyalette Alman milli- yetperverlerinin beş kışlası vardır. Tamirat Ve Teslihat Konferansı Paris, 6 — İsviçre hükümeti, kânunusani ayının ikinci nısfında, Tamirat Konferansının Lozanda toplanmasına muvafakat etmiştir. Başvekil M. Laval, bu müna- sebetle Maliye Nazırı M. Flanden 6 — Hitlerin hücum ik'te kâi > örüşmüştür. Cemiyeti Akvam Fransız bürosu şefi M. Masiğli ile konuşmuştur. Bu son konuşma Tahdidi Teslihat Konferansı etrafında (o cereyan etmiştir. * Vaşington 6 — Tahdidi tes- lihat konferansına gidecek Ame- rikan (murahbasılarına (verilen talimatta, silâhlar için devletlerin bütçelerine koyacakları paralar meselesi üzerinde durmaları ve bunların kabarık olmasına kat'i yetle mubalefet etmeleri bildiril miştir. —E TAKVİME Gün sı 7 - Kâ.sani - 932 Kanım 61 Arabi Rumi Şaban - 1349 İZ20-KA - evvel - 1948 —— “- Vakit İV. İ Vakit Ezan. et Güneş | 2. 33) 7. 26 İ Akşaml12. — (16. 56 Öğle (7. M2 2oj Yam |. "dr “ Betmdi 8 4714. 45 İŞ mak fiz. 44 5, 49 Milâdi İsa ( Ortodoksların ) Japon emtiası satan bir Çinli tacir teşhir ediliyor Alman Borçları . .,ya Ve Bir İtilâf Paris 6 — Almanyaden ala- caklı olan ecnebi bankaları dün Berlinde bir itilâf yapmışlardır. Bu itilâf mucibince şubat niha- yelinde vadesi hitam bulan kre- dilerin müddeti bir sene temdit edilmiştir. Bu itibarla Yung plâ- nile alâkadar hükümetlerin bir konferans aktetmelerinde (mâni oktur. Fakat 18 kânunusani, M. vala nazaran çok yakin bir tarihtir. Sebebi de parlâmeto içtimaıma çok yakin olmasıdır. Bu şerait (altında oparla- mento mesaisine şahsen İş- tirak etmek istiyen Başvekilin tamirat konferansının belki 24 kânunsaniye tehirini teklif etme- si muhtemeldir. Fransa, konferans için mühim bir tez hazırlamıştır. Bunu bazır- lıyan Maliye nazırı M. Flanden ile Maliye nezareti erkânından M. Höeştir. İngilizlerin Gizli Maksadı Varmış Londra 6 — Lozanda topla- nacak olan tamirat konferansında İngilterenin takip edeceği hattı | zamanda deveran eden birtakım hareket merakı mucip olmakta- dır. Bir gazete, büyük İnçiliz İ mak icap eder. geldi, elimi kuvvetle sıktı ve | sedim. Cebinden bir kuruş çıkar- tatlı bir Oo tebessümle (| şunları söyledi : — Meğer farkında olmadan biribirimizi arıyormuşuz. Sonra; ayakta — durduğuma ilişir gibi oturdu. Fahreddin Bey hemen ayağa kalktı, bana başile hafif bir se- lâm vererek çıktı, — Hammefendi, dedim, ev- lütfen söyler misiniz? — Benimki uzun, dedi. ş — Benimimki de uzun, dedim. — Yanınızda bir kuruş var mı? sordü. M adını anlamıştım. Gülüm- — Pekâlâ, dedim, yazı tarafı gelirse evvelâ siz anlatacaksınız. — Hay hay. Parayı attık ve (1 kuruş) ya- zan tarafı geldi. — Ben size bir roman yaz- dırmak istiyorum, dedi. kle zi bunun için geldim, — Ben size dırmak istiyordum. — Ben de sizin hayatınızı yazmak istiyordum. hayatımı yaz- de gi ERİ inal Hicap Hindistanda Tevkifler Devam Ediyor En Büyük ectebi dokto- | geçtir Bütün annelere ve bütün muallimlere hitap eden bir bahsini büyük bir alâka ile okudum ve kısmen bu- raya nakletmekten kendimi ala- madım. Bu dektor diyor ki Ni “Bugünkü neslin battı bare-| ketini beğenmiyoruz. Çocukların ve ailelerin cinsi terbiyede yanlış yollar takip ettiğini görüyoruz. Bu müşahede bize cinsi terbiye- de nihâyet makul ve ilmi bir yol takip etmek lüzumunu anlatmıya | âfidir. | “Cinsi terbiye, gençliğin bü- | günkü cinsi meselelerine, cinsi ahlâk cephesinden teması istik zam eder. Gençlerin heyecanla» rını kontrol etmek, onlara içtis mai mes'uliyetlerini hissettirmek, ancak bu sayede mümkündür. Cinsi meseleler, bütün cemi- yetlerde uzun müddet memnu ve günah addedi'diği için, hiç kimse bu sahaya girmiye cesaret edememiştir. Senelerce insanlar “Halbuki dünya ber sabada, eski bağ kırıp ileri a ibi, cinsi terbiye işinde mâ“ — kayitlerini çözüp geçmek en geride kalan Dilletlerden biride biziz. Çocuklarımız bu yüzden birçok zararlar görüyorlar. N Gerek ebeynin gerek çocuk- ların eceler bahsetmekten en ziyade içtinap ettikleri ve bah- sediliği zaman utandıkları mevzu cinsi meselelere ait olanlardır. Gençler cinsi meselelere ait dert: lerini ne ailelerine, ne arkadaş larına © açabiliyorlar. o Sevdik- lerini hissettirmiye bile cesaret edemiyorlar. Bu sütunu açtığım gündenberi aldığım binlerce mi tubun çoğu, bep gençlerin bu sahadaki hicabını gösteren vesis kalardır. il Gençler, hayatlarının en tabil ve en zaruri olan bu dertlerin serbesiçe konuşamadıkça, bicap ile bislerini saklamıya mecbur. kaldıkça, fena yollara sürüklen- mekten ve fena neticelerlerle karşılaşmaktan kurtulamazlar. BANMTEYZE © mali şahsiyetlerinin bu işin ka surette hallini istemediklerini ifşa uyandırmıştır. Bu haberin, son şayıaları teyit ettiğini de saklama- — Benim Ne münasebet gıyaben çok iyi tanıyorum. â