7 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

7 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

(SON POSTA)da — Alanımıleyze bütün gençlerin kalp ve aşk işlerlnde <a samlımt? dert orlağıdır. aşk Ailenize, dostlarımıza söyliyemediğiriz W rinizl Hanımteyseye yacınız. Hanrm- teyze ya her günkü sütunda veya hususi mek. tupla cevap verir. Hanimteyreain fikirleri, birçok gençler. Derllermı:ı göyerre Her Kadın Neler Bilmelidir? Alış Verişte Aldanmamak İçin Şu Kaidelere Riayet Etmeyi Unutmayınız Bugün bir elbise için, geçen Beneye nisretle 1-3 arşın farzla kumaş lâzımdır. * i parçayı birleştire- yapmak, yeni bir elbise yapmaktan daha ucuzdur. » Pencerelerinizdeki — perdele- rin uzunluğunu daima hatırınızda tutunuz. * Bluz alırken, kollarının — kâfi derecede uzun olup olmadığına dikkat eciniz. ıf Çocuklar böyük mendillerden hoşlanır. Onlara mendil alırken büyük ve ucuz olmasına itina ediniz. 4 Birkaç defa giyilmiş, bir tw- vılete. bir kemer, bir yaka ta- karak boyuna bir atkı atarak başka bir manzara vermek müm- kündür. & Yeni ve modaya uygun — bir şapka aldığınız zaman saklamayı- Bız. Derhal kullanmıgı başlayı- nı. Yoksa giymiye vakit bulma- dan modasının geçtiğini görürsü- Büz. * Âni bir misafir baskını kar- gasında mahçup kalmamak içinde evinizde daima ihtiyaten yumur- ta ve meyve bulundurunuz. * Bir sevelik giyinme masrafi- mzı evvelden tahmin ederek büt- çenize koyunuz. Keza evinizde bir sene zarfında kullanabilece- ğiniz tabak, çatal, bardak gibi şeylerin evvelden almız. * Topdan ve fazlaca eşya aldı- ğınız zaman modası geçmiyecek ve hiçbir zaman faydası zail ol Mıyacak eşyayı tercih ediniz. * Ucuz yaşamak için, ev kadını şeyi en ucuz, ve en bol za- manında tedarik eder. Her şeyin bir mevsimi vardır, bu mevsimi kaçırmayınız. Eir Cevap Bebekte Adnan Beye: Sevgiliniz mektebe — gittiği müddetçe, — nişanlanmayı — evlen- meyi düşünmeyiniz. Siz de as- kerliğinizi yapmamışsanız evlen- meyi düşünmekte istical ediyor- sunuz. demektir. — Hayatın bazı zaruretleri vardır ki, bunları ber- taraf etmedikçe evlilik hayatına girilemez. — Mektep ve askerlik K bu zarure'lerin en mühimlerini — teşkil eder. AĞrE büyük müşküllerden kurtarıyor, Hantımteyzeye Yazınız O31 senesini artık arkada bırakmış bulüunüyo- ruz. Fakat geçen sexe ne sıkıntılar çektik, siz onu bize sorun. Şapkalar küçüldü, saçlar arkada buk- leler yaptı, elbiseler uzadı, herşeyimizde baş dön- dürücü bir değişiklik oldu. Ve biz bütün bu deği- edebilmek için, ne yapacağımızı şiklikleri şaşırdık, takip Kendi Kendinize ' R Elbise Yapabilirsiniz Hakiki ev kadınları hem ucuz, hem de şık - giyinmenin sırrımı bilirler. İtiraf etmeliyiz ki hepi- miz bu sırra vâkıf değiliz. Şehrimizin ucuz, fakat za- rif giyinmesini bilen birkaç ha- nımı ile görüştük ve onlara bu muvalfakıyetlerinin — sırrımı - sor- duk. Bize şu izahatı verdiler: Elbise, tuvalet veya palto ya- parken en sade ve en basit şekil- ler tercih hiç edilmelidir. Süste ve hatlarda ifrata varmamalıdır. Fakat sadeyi tercih ederken, za- rafeti feda etmek lâzım değildir. ©O günkü modanın umumi batlarını daima göz önünde bulundurmalıdır. Elbisenin garnitörlerine fazla itina göstermelidir. Çünki garni- türleri değiştirmek suretile, bir elbisenin umumi manzarasını de- ğiştirmek mümkündür. Halbuki son modaya noktası noktasına ; başlıyor. (SON POTA) kadınları ve alâkadar eden mevrulara — her ehemmiyet varmektedir. Şimden sonra haltada bir defa Kadın Şimdi girdiğimiz yeni sena de, bize asker mo- dasını teklif ediyor. Elbiseler kapanıyor, düğmeler çoğalıyor. umumiyetle bir zabit Bakalım bu Fakat siz iç ve dış tuvaletlerinizde yukardaki mo- delleri taklit ederseniz, bütü. 32 senesi kıyafeti yapılmıya sene de neler göreceğiz. için ber vakit yeni ell).sc.lere aıalııp olabilirsiniz. uymak endişesile, bu teferrütatı unutan!nr, moda geçer geçmez ©o elbiseyi bir kenara atmağa mecbur olurlar. Şapka Hasıl Alınmalı Şapka almakta şu noktaya dikkat etmelidir. Senenin başlangıcıada moda | taayyün eder etmez güzel ve mo- daya uygün bir şapka alınız. Sonra moda da husule gelen de- gişiklikleri bu şapka — üzerinde yapacağınız tadilât ile takipede- bilirsiniz. Bu sayede ber vakit en yeni va en son moda şapka giymiye muvalfak olursunuz. Bu şapka hakkında bir fikir edin- mek Üzer bu resimde ki şapaka- lara bakınız. Bunlar bep ayni şapkaya verilen muhtelif şekiller: lede edilmiştir. İş Hanımları İşte çalışan kızlar da, tuvalet- lerinde birçok noktalara /dikkat etmek mecburiyetindedirler. Bun- lar, elbiseye çok para sarfede- miyecekleri için, az para ile çok nefice temin edecek tariki tercih etmelidirler. İşte çalışan genç kızlar evvelâ koyu renkli elbise giyme- lidirler. Sonra düğmeler, kemer, El Sahibi Olmak İster Misiniz? Manikür Yapmak Kâfi Değildir, El Tuvaletini De Bilmek Lâzımdır. Güzel el, güzel çehre kadar vazarı dikkati celbeder. Manikür bu ihtiyaçlan doğmuş bir tuvas lettir. Fakat mankür yapmak, ellere * güzellik temin etmek için kâfi değildir. Tırnaklarla parmaklar, parmaklarla el arasında ahenk tesis edecek bir tuvalete ihtiyaç vardır. İşte size bu ahenk kaide-» lerini öğretmek istiyoruz. Tırnağın — şekli, elin şeklile hem ahenk olmak gerektir. Eğer elleriniz ufak, parmaklarınız kısa ise, tırnaklarınızm ucu da yuvar- lak olmalıdır. İnce, uzun parmaklı ellerin tırnaklarına da uzun şekil verme- Hidir. Maamafih bu sivrilik, iğne ucu gibi batırıcı olmamalıdır. Her kadın tırnak ve ellerine tuvalet yapmadan evvel bunları tetkike mecburdur. Çünki değil yalnız tırnaklar, parmağa takılan yüzüklerin şekil ve mahiyeti de ona göre değişmelidir. Birçok kadınlar pırlanta yüzüklerin nas zarı dikkati ellerine celbedecer ğini zannederler. Halbuki güzel el, böyleziyne- te muhtaç değildir. Basit bir yü zük elin güzelliğini dıhı iyi mey- dana çıkarır. Bazı Güzellik Kaideleri Guıellıgm Bünül kaidelerin den bazıları: 1 — Dışardan evinize yorgun döndüğünüz zaman, yüzünüzdeki yorgunluk izlerini gidermek Şiçin; iki avucunuzla alnınızdan kulake larınıza doğru ve kulaklarınızın arkasından aşağı doğru masaj yapmız. ğ 2 — Akşam yatmadan evvel, yüzünüzdeki podra ve hemi yıkayarak çıkarınız. 3— Yüzünüzün mesamatını iki- de bir temizleyiniz. Bunun için de yüzünüzü beş on dakika hym su buharma tutunuz. 4 — Saçlarmız kuru ise, hıf- tada iki defa zeytin yağla yağla- yınız ve ertesi gün yıkayınız. yıkı ile rlbııeleı'ındı muhtelif tadilât vücuda getirebilirler. Ba kabil — garnitürlerle — tuvaletlerini zenginleştirebilirler. 4 Kollarda yapılacak değişiklike lerle de elbisede hayli tadilât apmağa müktedir - olabilirsiniz, Kılese!â Jorjetten yapılacak bir elbisenin kollarını çıkararak akşam elbisesi gibi kullanmak mümkündür. Mese'â burada ki alt resme bakınız. Bu kadıcın elbisesindeki kollar, hem eldiven giymeyi zait yapar, hem de her yerde kullar nılabilir. Bu işte kadının zekâsı da büyük rol oynar. Zeki kadın da- ha bin bir tasarruf şekillerini icat edebilir.