20 Ocak 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Ocak 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Kari Mektupları Düzceliler Ve Tütün İnhisarı Bu sene Düzcede gayet gü- gel, İnce ve açık renkte tütün yetişmiştir. Çiftçiler tütün ziraa- tinde inbisar idaresinin tavsıye- lerine riayet — ederek iyi tütün yetiştirmişlerdir.. Buna rağmen benüz bir alıcı yoktur. Tütün İnhisar idaresi zürraa bir mikdar | avans verdi. Fakat bu para az- dir. — Bununla çiftçiler — ancak borçlarını ödediler. Binaenaleyh zürra İnbisar idaresinin bu sene iyi fiatle tütün almasımı bekle- mektedir. DAVUT Güzel İş Bundan üç ay evvel kazamız Malmüdürl tayin — edilen Mehmet Beyin vazifesindeki gay- teti, şebit ve mütekait maaşlarını vakit ve zamanında verdirmesi | SON POSTA -——HER ŞEYİN YERLİSİ — Gezino Sahipleri Bile Yerli Artist Yetiştiriyer Ecnebi Artistlere İş Kalmadı balkın çok memnuniyetini mucip | | almaktadır. Karamürsel: AHMET İş Arıyorum Tahsilimi orta mektepte ik- mal ettim. Her cihetten edilir bir gencim. Her hanği bir müessesede kitabet ve ayak iş- lerinde fedakârane çalışabilirim. Sirkecide Muradiye — caddesinde Türk otelinde Bandırmalı: Osman Cavaplarımız Susığırlıktan mektup gönde- ren bir kariimize * Yazdığınız meselenin gazete- de yazılması kanunen yasaktır. Daha büyük makama şikâyet edildiği takdirde suçu işliyenler hakkında derhal tahkikat yapılır. * Maltepede — mütekait Beye: Şikâyetinizi doğrudaa doğru- ya Kaymakam veva Nahiye Mü- dürüne yapmanız lâzımdır. Ayrı- ca meseleyi biz de tahkik etmi- ye başladık. Güraş Müsabakaları Güreş Heyetinden : 22-1- 1932 tarihinde C.H.F. Beyoğlu kaza merkezindeki mın- taka idman salonunda tecrübesiz güreşçiler arasında bir müsabaka yapılacaktır : | — Klüpler ; — müsabıkların isim ve sicil numaralarımı havi cetvelleri müsabakadan evvel he- yete tevdi edeceklerdir. 2 — Tartı 12 den 13 e kadar- dır. Müsabaka tam saat 12 de başlıyacaktır. Hasan Tebrik Telgrafnameleri Milli günlerde, bayramlarda, do- gumlarda, evlenmelerde büyükleri» hize, dostlarınıza yatacağınız tebrik telgrafnamelerini Himayel etfal Ce- miyetinin * Şafkat , telgraf küğıt- larile gönderiniz. Bu suretle hem büyüklerinize ve dostlarınıza lâyık oldukları fazle hürmeti göstermiş, hem de büyük bir meşe gününde sizin himaye ve şafkatinizi bekliyen binlerce yetima yardım etmiş olur- sunuz. “ Şafkat ,, telgrafnameleri| her telgrafhanede vardır. Matbuat Balosu 9 Şubat 932 MAKSİMDE itimat | ( Yerli ) telâkkisi, öyle görü- lüyor ki bugün her sahadaki in- kişaf istidatlarını alevliyen rarlı bir meşala halindedir. Hiç es- şüphesiz ki bu manzara, yakın bir istikbalde semeresini bal bol toplıyacağımız mes'ut neticenin başlangıcıdır. ( Yerli ) ve ( himaye ) bugün biribirinden — ayrılmıyan, bilâkiş biribirine en sağlam memleket rabıtasile — düğümlenen iki işa- rettir. Memleketin istikbali bu sretlerin kudretine bağlıdır. ( Yerli ) telâkkisinin kısa za- manda memleket sanayiinde do- ğüurduğu inkişafı görmek için başka bir vasıtaya, şahide ve saireye ihtiyacımız yoktur. Yerli fabrikaların mesai müddetlerini arttırdığımı çok — iyi biliyoruz. Yerliye rağbet meselesinde ise şüphemiz yoktur. Halk, büyük bir memnüniyetle yerli mamulâti tercih ediyor ve biliyor ki bu suretle hem kendisi, hem de memleket hazinesi milyonlar ka- zanacaktır. sabasındaki diğer 8 Sanayi ( yerli ) telâkkisinin sabalara da » sirayet ettiğini, şimdi geniş bir | salâhiyetle size haber verebiliriz. Sinema sahnelerinde, şanolarında, gazinolarda, barlarda ve eğ yerinde düne kadar, hatta bugün bile ecnebi dansözler oynuyordu. Yine bar- larda, tiyatro ve her lence tiyatro | | | | | sinemalarda artık Türk sahnesinde —mevki verilemiyeceğini — emretmektedir. Memlekette Türk gençleri ara- sında ecnebilerden daha mükem- mel müzisiyenler ve artistler ye- | tişiyor. Ecnebi rekabet, b şimdiye kadar İşsiz gezdiriyordu.() Fakat kanun kabul edilince bu sahada da yalnız biz hâkim olacağız. Derhal haber verelim ki | şehrimizde bu sahada şimdiden hazırlıklar ve faaliyetler başla- mıştır. Yukarda görd resim bu faaliyetin en taze birer misalidir. Gazino ve bar sahiple- ri şimdiden Türk artist yetiştir- mek için faydalı teşebbüslere girişmişlerdir. Bilhassa Beyoğlunda sahipleri Türk olan bazı gazinolarda müs« tait Türk kız ve erkekler yine hergün muntazam surette balet, Beyoğlunda (Eden) gazinosunda gündüzleri yerli artistlere dans ve balet dersi orkestrası İş görüyordu. Memle- ket san'at müntesiplerine oralar- da yer verilmiyor, hatta vatan- daşlarımız istihfafkâr — muame- lelerle inciniyorlardı. Fakat siyasi kapitülâsyonlar gibi, eğlence kapitülüsyonu da bugün Türk ülkesinde son nefe- sini vermek Üzeredir. Bu huşusta hazırlanan kanun Tüyihasının Millet Meclisi encü- menlerinde tetkik — merhalesine vardığını evvelce havadis sütun- Tarımızda karilerimize haber ver- miştlik. Okuyucularımızın hatırların- dadır ki bu kanun ecnebi artist yalnız ecnebi cazbandı ve ecnebi | ve muzikacılarına, cazbantçılarına Bî'rhCambı;i 5 Kıımpa(ıyası Yüz Yirmi Sene Ömür Sürdü Londra 19 (A.A) — 1807T ta- rihindenberi büyük Britanyanın ve Berri Avrupanın şebir ve ka- sabalarında dolaşmakta olan meş- hur Bostock hayvanatı vahşiye canbazhanesi artık mevcut değil- dir. Cumartesi günü Glasgow'u terketmiş olan filler, aslanlar, kaplanlar, p'ırılur, kurtlar, esmer ayılar, kutup ayıları, hecin deve- leri, foklar, mıyrnnnlıır.. İlh... Dunstable istasiyonuna gelmiş ve oradan yeni Whipsnade hayvanat bahçesine sevkedilmiştir. | | | | Daktilo Şark Yıldızı Selma Hanr min hatıratı iki, üç güne kadar bitiyor. Selma Hanımın — yerini, hergün — gördüğünüz, — bizim içli, hassas, ince daktilemuz alacaktır. BİZİM DAKTİLO; Kevser Hanundır. Sekiz on seneden- beri başından geçmedik ma- cera — kalmamıştır. — ( Bizim Daktilo ) sizi Selma Hanımın hatıratı kadar ve belki ondan ziyade alâkıdar edecektir. veriliyor dans, eksantrik numaralar, ritmik dans dersleri verilmektedir. Mü- teşebbis bir; gazinö, sahibi bizâ bu husustaki faaliyetini anlatır- ken şunları söyledi; “— Ecnebi dansözler ve m- zıkacılar, yalnız Türk artistlerini | değil, bizi, yani iş #sabipleri, bile haraca kesiyorlardı. Gö: | yorsunuz ki şimdi Türk artisti yetiştiriyoruz; Fabrikalarımız. gece gündü: yerli malı imal/ ederken biz. de yerli Aarlist yetiştirmiye gayret ediyoruz. Artık bu yüzden mem- leketten dışarıya çıkaracak on İ parınııı yokh_ı... Böyle Olur Pariste Bir Genç Kız Dirildi Paris, 19 — (A A.) — Pa- ris itfaiye efradı, mucize kabi- linden bir iş görmüşlerdir. Dik- katsizlikle odasının gaz musluğu- nu bütün gece açık bırakmış olan bir kızı 34 saat ihtimam- dan sonra tekrar hayata kavuş- turmuşlardır. Kıza 9 saat müddetle gayet mahirane tedavi ve ihtimamlar yapılmış, itfaiye efradı çağırıl- mıştir. Bunların — yanında bir sun'l teneffüs cihazı ile karbojen teneffüs ettirmeğe mahsus bir alet bulunuyordu. _l—ayqarec 'ik l Bizde ÂAero Kiüp Nasıl Çalışmalı? İki gün evvel akşam gazeter lerindenbiri Aero klüpten bah- | sederek henaüz klül ün tayyarecilik sahasında — faaliyete — geçmemiş olduğunu ve bu vaziyet karşısm- da bu teşekkülün bir mahfilden ibaret kalacağını yazıyordu. Biz bu yazıyı hüsnü niyetle yazılmış olarak kabul ediyor ve bu işle alâkadar olanları ikaz eylemesin- | den dolayı mucibi teşeckür bir layoruz. Bir prog çalışmak için her şe yuva yapmak ve bu yuvada mak- sada nafi olabilecek uzuvları toplamak, müzaheret te'min et- mek lâzımdır. Pek kısa bir za- mandanberi faaliyete geçmiş olan Aero klübün bir çok müşkülât içinde bir mahfil temin edebik mesi bile şayanı memnuniyet de- ğil) midir? Filhakika bu mahfilde resmiküşat yapılm il teşeb- büsatı teşvik maksadile tayyareci Vecihi Bey şerefine bir akşam yemeği tertip edilmiş ve yine Bivil tayyarecilik sahasında mü- zaheretlerini temenni eylemek üzere matbuata bir çay ziyafeti | verilmiştir. Aero klübün tayyare- cilik üzerinde fenni amel! faaliyete başlaması mes'elesine gelince; bunun gecikmiş oldu- duğunda — muarızımızın — fikrine tamamen İştirak — etmekle be- raber bunun neden geciktiğini yakından takdir etmek için yazı sahibinio kulüple daimi bir te- masta bulunması ve bu İşi ya- kından takip dileye- ceğiz. Diğer cihetten hakikati - söys lemek lânmgelirse Avrupa mem« leketlerindeki Aero klüpler bir taraftan hükümetin, diğer tarak tan memlekte sanayiinin maddi ve manevi müzaheretine istinat eden — teşekküllerdir. — Halbuki bizde yeni teşekkül etmiş olan kulüp kendi yağile pişmek mecburiyetindedir. Aero klüple- rin esa© vazifesi aivil Sayyatcek likteki bilecümle husus? teşebbüs- leri teşvik ve bhimaye etmek, müsabakalar yaparak — bunları beynelmilel kabul edilen esasata tabi kılmaktır. Avrupa memle- ketlerinde sivil tayyarecilik Aero klüpleri doğurmuştur. Bizde ise ÂAcro Klüp — sivil tayyareciliği doğurmak - mecburiyetindedir. Romanyada da sivil tayyareci- lik bu suretle başlamış ve pek büyük bir süratle inkişaf etmiş- tir. Orada üç sene evvel yedi kişilik bir heyet ilk Aero klübü teşkil etmişler ve propağanda uçuşları yapmak Üzere Üç bin liraya bir. tayyare a'arak - işe başlamışltardır. Tayyarenin bede- linin de ancak üçte birini peşin verebilmişler, bilâhare hükümet klübe bilâ bedel bir uçuş meyda- mı vermiş ve burada inşaat yap- mak için de para — yardımı yapmıştır. Klüp, ilk sene 12, ikinci sene 24, uçuncd sene ise 120 talebeyi pilot olarak yetiş tirmiştir. Bugün Romen Aero klübünün 80 - 100 beygir kuvvetinde olmak üzere (8) tane talim ve antrem man tayyaresi vardır. Klübün faaliyeti gün geçtikçe artmakta- dır. Şunu da söyliyeyim ki bua inkişaf etraftan görülen müzahe- retlerle mümkün olmaktadır. Tayyareci Mital Nuri ve etmesini