22 Mart 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

22 Mart 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

SON POSTA | İNANİILMIYACAKR ŞEYLE ' | Misiniz En Büyük Çiçekli Nebat Hangisidir? Cenup memleketlerinde yeti- şep Raflesia isminde bir nebat vardır ki, çiçeğinin kutru 30 san- timetredir. ve çiçeği en büyük nebat budur. * Niçin Acıkırız? Acıktığımızı biz de farkına varmaksızın hissederiz. Bize acık- tığımızı kimsenin haber verme- sine ihliyaç yoktur. Bir bebek bile acıktığını bilir. Biliriz ki vücudumuzda ki kan yediğimiz yemekle beslenir. Mi- demizde yemek bittiği zaman kan da aradığı gıdayı bulamaz. ©O vakit midede garip bir his ha- sıl olur. Bu his bize acıktığımızı haber verir. msanların öğrenmeğe İüzum örmeden bildikleri bir kaç şey- s:n biri de açlıktir. * Neden Bazımız Esmer, Bazımız Sarıyız? Bir insanım veyahut - bir hay- vanın derisini, bir mikroskopla tetkik edersek görürüz ki, cilt dediğimiz şey tabaka tabaka bir- takım küçük hücrelerden yapık- mıştır. Bu hücreler arasındarenk verici bir madde vardır. İşte bu maddenin çokluğu veya azlığı İnsanın da renğini tayin eder. Beyaz ve sarışın kimselerde bu renkli madde gayet azdır. Kara gözlü, kara saşlı esmer adamlarda bu maddde çoktur. | Cildinde bu renk veren madde çok olan kimseler esmer, az olan- lar sarışın olur. Bu maddenin ax veya çokluğuna göre cildin renği de değişir. Rüzgâr Niçin Vızıldar? Sokakta olduğumuz zaman rüz | gârın çıkardığı sesi o kadar işitme- yiz. Fakat ev içinde isek rüzgârın yızıltısını, görültüsünü iyi farke- | deriz. Rüzgâr kapı ve pencere aralıklarından veya bacadan gir- meğe — çalıştıkça tesadüf ettiği her şeyi sarsar vebir ses çıkarır. Bazı insanlar bu sesten korkar ve ürkerler. Halbuki dışarı vüz- gâra çıksalar bu sesi işitemez- ler. Çünki havada rüzgâr hiç bir mania rast gelmez. Fakat dişa- rıda da bir telgraf direğinin veya bir ağacın yanında durursanız bu vızıltıyı duyarsınız. Ölülerin Üzerine Yağ;n Nurlar | zı geceler, mezarlıklar civa- | rından geçen insanlar, bir takım kabirlerin üzerine gökten nur yağdığını gördüklerini iddia edi- yorlar. Bu hadiseye şabit olanla- rın iddiaları doğrudur. Fakat bu- na atfettikleri nur yağmak tabiri yanlıştır. Çünki, bugün fennen sabit olmuş bir hakikattir. Maddei asliyesini kaybederek — bozulan vücut, kimyevi hâdiselerin tesiri- le fosfor neşreder. Ekser me- zarlar, topraktır, zamanla çök- müştür. Bazan bir mezara müte- addit ölü de gömüldüğü olur. Bu çöküntüler daha — ziyade tebarüz eder. * Nur yağdığı,, nın görülmesi, mezardan fosfor inti- şar etmesi demektir. Fosfor ka- ranlıkta ziya neşreden bir madde olduğu için bu kimyevi hâdiseyi uzaktan görenler, kabirler enur zağdığını zannederler, yedeye Çıkarılmış 8 — İmparatoriça Eugenie 5834 çocuğun cici annesi idi. Bir kahve gar- sonu, 23 bilârde bilyasını bir tahta- n kaldırabiliyor. - ——— ———0 eai — —— — — Amerikada Kadınlar Müza - Amerikada son zamanda meş- hur olmak için yeni bir yol bulmuşlar. Bunu da en ziyade kadınlar tatbik ediyorlar. Kadınlar cazibelerine muayyen bir Ücret istiyor, veya kendilerini müzayedeye koyuyorlar. Kim en çok arttırırsa kadın onun Üzerin- de kalıyor. Bu sene güzellik müsabaka- sında birinciliği kazanan bir kıza 10 bin dolar vermişlerdir. Bunun üzerine kızlar derhal kendilerini muayyen ücretle satmıya |başla- mışlardır. Kendilerini 2000, hatta 1000 | dolara satan kadınlar çıkmıştır. —| İktısadi buhran daha neler yapacak bakalım. Müthiş Bir Bekçi Berlinde bir — mücevheratçı, mağazasına makineden bir bekçi koymuştur. Bir bırsız. camekâna yanaşır yanaşmaz gölgesi bu ma- kinenin üzerine düşüyor. O vakit makine derhal feryada başlıyor, hırsız taarruza geçerse silâb atı- yor, fakat polisi gördüğü zaman ses çıkarmıyor. Yine Berlinde sahnede dansı idare etmek üzere makineden bir adam icat edilmiştir. Buna Te- Anmesin den evvel doğan ve annesin- den evvel ölen adam — kim- dir? — Cevabi gelecek hafta j evi delip Almanyada Üç yür okka #kletinde bir ” tor - Polit. man 11$ sene geceli gündüzlü sar- haş yaşamış ve son ameli- | yatını 140 yaşında yapmıştır. bomba 18 eçtikten #sonra on Üçüncü evde yatak edasında bulunmuş hiçbir hasara sebep olmamıştır. ünyanın En Garip Cenerali, Ceneral Feng- Japonya ile harbeden Çin kumandanlarından biri, dünyanın en garip jenerallerinden biri olan Jeneral Fengdir. Bu adam 52 yaşındadır. Man- çuride bir köyde doğmuştur. Babası pirinç çiftçisidir. Feng daha küçükten tarlada çalış- makdansa asker oyunu oyna- mayı tercih eder, tarlaya gitmez- di, biraz büyüdükden sonra bir gün annesine: — Çiftçi olmayacağım. dedi. Annesi, — Öyle ise açlıktan ölürsün demişti. Birgün Feng ortadan kayboldu. Ailesi telâşa düştü. Aradıla, ta- radılar. Bir hafta sonra asker kıyafetile evine dönünce mesele anlaşıldı. Fakat Çinliler askerlere bir nevi katil nazarile bakarlar ve askerliği sevmezler. Fengin ba- lelux lâmbaları ve ışık tertibatını idare ediyor, dansözlere emirler veriyor ve dans onun emir ve nezareti | altında yapılıyor. Viyanada bir doktor hasta yerine ıstırap çeken, hatta onun yerine inliyen bir makine icat diyorlar, Telelux sahnede bası oğlunun bu memnun - olmadı. hareketinden Feng orduya girdi ve sene- lerce asker gibi çalıştı Orduda okuyup yazmayı öğrendi 20 yaşında İngilizce öğrendi. Fakat Ingi- lizceyi öğreten Amerikan misyo- nerleri genç askeri ayni zamanda | hırıstiyan yapmışlardı. Ailesi bu haberi aldıkları zaman oğulların- dan iğrenmişlerdi. Çünki ailesi | budist idi. Genç zabit ailesini reddetti. Çinin dahili vaziyetinin bozuk- luğundan - istifade etti. Avrupa ve Amerikalılar onu bir vasıta olarak kullandılar. Nihayet Japon taarruzu kar- şisinde diğer kumandanlarla bir- leştiler. Müşterek bir cephe yap- tılar. Hiristiyan Jeneral, şimdi Çinin en büyük kumandanlarından biri sayılır. etmiştir. Boğaz, diş, baş ağrılarını bu makine tedavi ediyor. Fakat acemi bir talebenin eline düştüğü zaman cıyak cıyak bağırıyor. Hülhı: ıııılıgneden ğıâı.ymı gün- den güne insanın yerine kaim oluyor, ve insanı gölgede bıra- kacak tekemmüller gösteriyor. İnanılmıyacak DEREGEDE Garip Hâadiseler Camdan Deniz Gömleği- Yılan Etinden Konserve Yapıyorlar. Camdan Deniz Gömleği Son zamanlarda camdan bi- | nalar yapmıya başlamışlardı. Bu sene de sırçadan deniz banyo gömleği yapmışlardır. Bu yeni deniz gömleğini icat eden Amerikada Kaliforniyalı bir kadındır. Bu camdan gömlek ne şeffaftır, ne de — kırlır cinsin- dendir. Sırçadan deniz gömleği de- nince aklınıza ilk gelecek şey camdan gömlekle vücudun görülmesi. mümkün — olduğudur. Bunun önüne geçmek için camın altına ince bir ipek kumaş ko- nuyor. Bu suretle cam bir nevi kar manzarası alıyor. Camdan — deniz gömleğinin bir de kristalden başlığı vardır. Vücutte çok zarif durduğunu iddia ediyorlar. Fakat artık inan- ! mak caiz midir, bilmiyorur. | * | Yılan |Konserveleri Nekadar aç kalırsanız kalınız, | en son yemiye razı olacağınız şey yılandır. değil mi ? Halbuki dünyanın birçok ta- raflarında kurbayı gibi yılan etini de Yılan eti — yiyenler arasında — yapı lan tetkikat bunun çok lezzetli ve hazmı kolay olduğunu mey- dena çıkarmıştır. Bunu keşfeden bir Amerikalı yılan etinden m telif yemekler yemesini de öğ- renmiştir. Meselâ yılan etinden pirzola, biftek bile yapmıştır. Garibi şu ki bu âdam yılan etlerini satıyor ve hayli müşteri buluyormuş, her taraftan sipariş- ler alıyormuş, — bunun üzerine Afrikada bir konserva fabrikası açarak yılan konservası yapmıya karar vermiş. Allah muvaffak etsin. olduğu yerler. * |Kedi İçin |Ayrı Asansör Zengin evlerinde naz ve niyaz ile büyütülen kedi, köpek gibi hayvanlar pek çoktur. Bunlara ayrı bakıcı tutan, berberler geti- ren, odalar tahsis eden hayvan sahipleri vardır. Fakat bu kadar garibini işit- memişsinizdir. Bir Amerikalı kadın, kedi- sile birlikte büyük — otellerden birine inmiş. Ona ayrı bir oda tutmüş. Fakat kedinin hava al- ması için arada sırada aşağı meşi lâzımgeliyormuş. Bunun için hususi bir asansör kiralamış. Ke- di yemeğini yedikten sonra, ka- dın onu asansörüne koyup aşağı indirir. ve serbes bırakırmış. Kedi bir saat kadar gezip” dolaştıktan sonra tekrar asan- sörüne döner ve tekrar odasına çıkarmış. Fransanın bir çor yerlerinde kediler, ve köpekler için hususl mezarlıklar vardır.