14 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 14

14 Sayfa amaz a aa SÖON POSTA Cenupv Denizlerinde Bir Seyahat Macerası Altın peşinde.. Üç Serserı.. Üç Milyoner Makar tekrar yerine otur- muştu, yine küreklere - sarıldılar. Sandal —dört kuüvvetli - kol ile karışan suyun çıkardığı ses ara- snda ilerlemiye baş'adı. Ve bu anda Sidneyden hareket ettikleri günden beri gördükleri ük insan * ,karşılar na çıktı. Filhakika nere- den peyda olduğu bilinmiyen bir mahlük ilerde görülen iskelenin üzerinde belirmiş onlara bak- yordu. Bu, bir Avrupal ketenden kirli bir da uçuz bir panama şapka vardı. Hagton iskeleye , yaklaşırken hayatında bu kadar iğrenç suratlı bir adama bir defa daha rasgeb miş olap olmad ğımı düşünüyordu. “Viar,, Orta boylu bir adamdı, sıhba- tinin pek yolunda / olmadığını gösteren yarım daira şeklinde büyik, — şişman — bir — göbeği vardı. — Yanağının iki — tarafın dan, çenesini boş — bırakacak tarzda bir sakal bırakmıştı, yüzü soluk, yeryer şişti, hayatında ça- buk müteessir olmıyacak dercede yak'alar geçirmiş olan kaptan *“Hul,, ü bile; — İğrenç, dedirtecek dere- cede çirkin bir manzara gösteri- yordu Sandal ile iskeleye yanaştık- bu yabancı adam İ arkasında ları zaman onları: — Merhaba, ve hemen sordu; — Nereden geliyorsunuz? Hul sandalı bir direğe bağ- larken: — Derenin aşağısından! ceva- bını verdi, fakat siz kimsiniz? — Ben kim miyim, -vallahi hemen hemen adımı unuttum, evet ben kimim? Kim olabilirim? Buranın tüccarıyım, daha doğ- rüse komisyoncusuyum. İşim gücüm kauçuk aramaktır. Şimdi batır- ladım: Adım da “ Viar ,, dır. Na- al sandalınızda içki var mı? Adamın ağzından ağır bir ardıç rakısı kokusu geliyor - ve âdetini gösteriyordu. Hul arka- daşları ile beraber iskeleye adım attığı zaman: — Dirhemi bile yok, diye cevap verdi, hepimiz perhiziz, kullanmıyoruz. Şurasi sizin eviniz midir ? İskelenin gerisinde duvarları kireçle badana edilmiş ahşap bir ev vardı. Bu evin gerisinde de bir yerli köyü görünüyordu. Bu köy tamamen metrüktü, meydanm- da ancak birkaç keçi ile bir iki serseri köpek görünüyordu. Viar: — Evet, burada oturuyorum, diye — karşıladı dedi. Buyurunuz, gidelim, bir iki | bardak sozukluk içmiş olursunuz, Evet, yerlilerin köyü orasıdır, fakat insanları ekseriya işte bu- lunurlar, Haydi beni takip ediniz! Yolcuları peşine taktı, evin cephesi derenin aksi tarafında idi. Dolaşarak ©o kısma geçtiler ve eve girdiler. Burası bir iki döşek, bir iki masa ve birkaç sandalya ile ba- sit bir surette mefruştu, fakat o kadar pisti ki, dışardan gelem lerin içleri bulandı. Ortada kim bilir ne zaman boşalmış bir bira sandığı, masanın üzerinde de bir bise, başında | Muharriri; Stakpool —3T — |“Iskelenin Üzerinde Pis Ve Mühmel gi- cin şişesi ile — bir desti su | ve kirli bir kadeh vardı. Kapın'ın karşısında duvara bir tüfek asılmış ve bir köşeye üç | beş sene evvelki tarihleri taşıyan bir sürü gazete yığılmıştı. Herkese yetecek kadar san- dalye vardı, oturdular, — fakat (Viar)ın uzattığı rakıyı reddettliler. Maamafih o, kendisi için bir kadeh doldurarak yuvarladıktan ve bir de cığara yaktıktan sonra misafirlerinin karşısına geçti. Makar sual sormiya başlamıştı: — Vaktile burada bir “Diyak,, köyü vardı ? — Yine vardır. Fakat Diyak kabilesi hemen hemen sönmüştür. Şimdi balkın ekseriyeti “ Papa , kabilesine mensuptur. Kauçuğu hep onlar toplarlar, Elyövm mev- cut Diyak kabilesi efradına gelince bunların adedi, çocuklarını istisna ederseniz kadın erkek yir- miyi geçmez. Garip İnsanlardır, çalışmayı sevmezler. Reisleri şimdi ihtiyar bir kadındır. Bu kadının cidden güzel bir kızı vardır. Köyleri | ormanda, Papa köyünün solunda- dır Bılh:ıssa balık ve hayvan avı su yinmiş, Çirkin Suratlı Bir Beyaz Adam..,,| ile ışl gal ederler, kalkanları, mızrakları; okları ve yayları var- dır ve elân düşmanlarının kafa- larını kesmek âdetindedirler. Papu kabilesi efradı için da- imt bir korku teşkil ederler, Genç erkekler — evlenmeden evvel civarda bulunan Papu köy- terinden birine meydan okurlar, sonra pusuya yatarak önlerine çıkan her banği bir zenciyi öldü- | rürler. Kafasımı keserler.Bir Diyak kızı kendisine kesilmiş bir kafa getirmiyen bir gence erkek na- zarile bakmaz. ( Arkası var ) Yeni Neşrigat El Emakleri 12 numaralı nisan nüshası #enkli we temiz bir kapak içiade reşredil- miştir. Yün Örme işleri, kâgıt İşleri, Eskişebir. taslarından yapılan - işler, muhtelif ol İşleri, tahnit İşlerinden bahsetmektedir. İ!ıradı Galata Perşembepazarı, Mardık- Gürbllı Türk Çocuğu 66 incı mart nüshası çıkmıştır. klara ait resim er ve faideli Himayel Etfal haberleri İnııııhğıvı Başlangıçları Umumt — Kütüphane — tarafından neşredilen bu kitabın Ikinci kısmı resim!i olarak çıkmıştır. Fiatı 20 kuıuıhır Pire İntihabı Neden Kanlı. : Vak'alarla Geçti? (Baş tarafı 1 inci sayfada ) intihap yapılmak iktıza etti. Bi- rinci intihap neticesi, hükümet partisi için bir ibret oldu. Muha- lf parti de daha büyük bir ümit ve cesaretle uğraştı, intihap mü- cadelesi şiddetlendi, iki partideki rekabet arttı ve bunun neticesi olarak Kokinya mahallesindeki (bu mahalle alelekser muhacirler- le meskündur| kanlı müsademe vukuna gelerek iki kişi maktul düştü ve dört kişi de yaralandı. Hükümet partisi, ilk intihap- taki neticeden ders alarak ikinci intihapta evvelki namzetlerden birini çekilmiye ikna etti ve yab- nız bir namzet gösterdi: Amiral Miyavlis. Ayni zamanda meb'us olan Amiral Miyavlisin namzet gösterilmesindeki sebep te Ami- ralın şahsından istifadesi düşün- ecsi idi. Evvelki intihaptaki asıl hükümet namzedi meşhur Yunan konyakları müs'ahsili Metaksesti. Amiral Miyavlis bir Amiral, yani | bir babriyeli olmak ve Pire aha- | lisinin denizle fazla — alâkadar bulunması hasebile kendisinden istifade edilebilecek 'bir şahıstır. | Bundan başka Amiral Miyavlis 1921 Yunan istiklâl mücadelâtın- da çalışan Yunan Amiralının da torunudur. Onun namzet göste- rilmesi bu noktadanda hesap edilmiş bir keyfiyetti. Bu intihap, bir kabine istifa- sını berteref etmek ve yirmi se- medenberi mubhafaza edilegelmek- te olan bir galebeyi idame ettir- mek - itibarile hakikaten şayanı ehemmiyettir. Venizelist Fırka, meb'usan intihabatına yaklaşıldı- ğı bir sırada (Meb'usan intihaba- tı önümüzdeki —Eylâül zarfında yapılacaktır) bu zaferi tesit etmek- te baklıdır. Hariciye Nazırı M. Mihalako- cilere izah ederken bu neticenin hatta M. Venizelosun Cenevre mesaisini de kuvvetlendireceğini söylemiştir. Şüphesiz ki bu da doğrudur. * * Amerikada Mali Tedbirler Nevyork 13 — Nevvork Mi- ror — gazetesinin Vaşingtondaki mubabiri. Federal Rezerv Bank erkânının nakit piyasasını fe- rahlandırmak için — borsada mevcut Amerikaya ait devlet esbamını satın almak için ayr- rılan ihtiyat sermayeyi üç misline çıkarmıya karar - verdiklerini bik diriyor. Bir İzahnama Dilsizler arasında anlaşama- mazlık olduğuna dair intişar eden fıkraya cevaptır: Mehmet Kâmil ve Bedri Efen- diler cemiyetimiz nizamnamesine muhalif harekette bulundukların- dan dolayı bey'eti umumiyece muvakkaten alâkalarının kesilme- | sine karar verilmiştir. efendim. * Dilsizler Cemiyetl Relel SULEYMAN SIRRI Berutla Veba 7 Nisan tarihinde ( Berut ) ta bir Veba vak'ası görüldüğünden mezkür liman muvaredatına kar- şı muayone tıibbiye tedbiri konul- muştur. KURBAN BEDELİ Finlandiyada mukim Türklerden Zinetullah Ahsen Efendi, her sene olduğu gibi bu sene de kurban be- deli olarak Tayyare Cemiyeti İstan- bul şubesine oa doler göndermiştir. B A t pulos bu intihap muzalferiyetinin | kıymeti ve ebemmiyetini gazete- | N'ııl F) Mubayaat Zamanı <me Hulül Etti BEYOĞLU'nda BAKER HAYDEN MALLARIN Tenezzülünü İhbar eden ilk mağazalardır. Ahval ve ilcaat, yakında malların tereffüü zannını vermektedir. O halde şimdiden MUBAYAA EDİNİZ... Mallarımız eskisi gibi mükemmel ve iyi cinsten olmasına rağmen : Fiatlarımız Daima Aynıdır. ($ BÜYÜK TAYYARE PİYANGOSU 4.cü keşide: 11 Mayıs 1932 dedir. Büyük ikramiye: 40.000 Liradır. Ayrıca: 15.000, 10.000 Liralik büyük ikramiyeler ve 20.000 Liralık bir mükâfat vardır. Bayram İçtimalarında! Töros gençler birliğindeti Toroslu —gençlerin ba; birinci günü öğleden sonra Hayriye lisesindeki - binalı bayramlaşmak için toplan rica olunur. B. Orfanidi. Mimar, Müteahhit Galata Büyük Millet han No, 35 Dr. Celâl Tevfik Zührevt —ve İdrar Yolu Hastalıklırı Mütehassısı Sirkeci, Muradiye caddesi No 35. Saat. 2-6 Çocuğunuzu Emniyetle Verebilirsiniz Çocuğunuzu en son ve terbiye nazariyel uygun şerait altında yütmek İstiyor mu: ZAYİ — Kasımpaşa Kızlar rüşdi- yesinden almış olduğum şehadetna- meyi kaybettim. Yenisini çıkaraca. gımdan hükmü yoktur.Fatema Behiye Kadıköydeki tenine gönderiniz. 4- 7 yaşındaki — çocu” kabul edilir. Fiyatlar #? 4 liraya indirilmiştir. " bahar ve yaz progri da yenilikler yapılmıf' Çocuklar sabah dokult beşe kadar mektept€ ve eğlenceli bir ıık" | çirmektedirler. Ç a8) nuzu eve hapsedip yiniz. Kindergartene deriniz. Hem siz "" | edersiniz, hem çocult, Sayfiye Arıyanlar ! İstanbulun münasip bir sem- tinde yazlık bir ev istiyorsanız; Ev sahipleri! Siz de evinizi mevsimlik olarak kiraya verecekseniz SON POSTA ya hemen bir ilân veriniz. Müşteri bulaca- gınızdan emin olabilirsiniz