14 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

14 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

yare peel MER N Şekerim... ..) Bey, bir adamdır âmma,.. Nasıl anlat- malı biraz hırçındır. Vara yoka kızar. Dışarda bir şeye canı s- kıldığı zaman acısını gelir, akşa- ma kadar ev işlerile didinen za- vallı karısından çıkarır. Bereket" ver "a, biddeli saman alevi gibi- dir, parlamasile sönmesi bir olur. i kadıncağız, çok içli | olduğu için kocasının bu manasız | Yalnız kolay kolay unu da her huırçınlıklarını tamaz, unutamadığını fırsatta açığa vurur. Geçen akşam bu hırçın dor tun evinde idim. Bermutat karısı | ile hafifçe atıştı, zavallının haksız yere kalbini kırdı. Aradan beş on dakika geçmeden başladı yal taklanmıya : — Şekerim. Pek çabuk kızı yorsun ya.. Canım, sen benim tabiatimi öğrenemedin gitti.. — Cevap vermiyorsun şeke- rim?.. — Bana darılmadın ya şeke- rim?.. Kadıncağız, artık dayanamadı; yarı ciddi, yarı şaka kocasına si- tem etti: — Arsız çocuklar gibi şeke- rinin hepsini yiyip bitirmesen de, birazını saklasan olmaz mı? Yular.. İsmi lâzım değil. Yalnız dek- şetli kılıbık olduğunu söyliyebi- lirim, Hazret, uzuza biç daya- namaz. Dün, nasılsa, yeni bir kıravat almış... Kötü bezden yapılmış Mahmutpaşa malı otuzluk © bir kıravat... Hem tuhafı, neresi: Çektikçe uzuyor.. Muzipliği seven birisi bu na- dide kravatı çekip iki metre ka- dar wzattıktan sonra sahibine fırlattı: — Ayol, adetz yular.. Ucuzcu arkadaş hemen atıldu — Vallahi ben almadım.. Ka- nm intihap etmiş. Can Sıkıntısı... Bazı kimseler, yapacak başka iş bulamadıkları zaman, ellerine kalemi alıp manasız şekiller çizer- ler. Bu, o nevi meşguliyetlerdem- dir ki insanı yormaz. Zihin bu > tamamca serbestir, Kalem Be en kafa da mütema- aşka sahalarda dolaşır. Yavan ve talsız yazı yazmak bu kıravat değil, rekorunu kırmış bir muharrir ge- il ri ip sordu: e yapıyorsun kuzum. önündeki bir şeyler Yeri Öteki, karmakanşık şekillerle göstererek: © doldurduğu kâğıdı etmiş Bİ arr abi mı dedin? De- mek, yeni bir romana başlıyor. #un?.. Amerika Yeni Vergil Vergiler Koyuyor Vaşington, 12 — Âyan Mec lisinin demokrat azaları tarafın- dan aktolunan bir içtimada bir milyar dolar hasılat verebilecek yeni vergiler konulmasıni temin eyliyecek bir kanun projesinin teklif edilmesine karar vermiş» lerdir. Heroin Kaçakçı Kaçakçıları Taksimde Raşit isminde bir © şahsın üzerinde 30 paket Heroin bulunmuştur. > i Abanozda ga kalay Şikrünün edilmiştir. Her alm vak yapa | çok iyi kalpli İ Bergama Harabelerinde Bergama (Hu- susi) — Bugün ufak bir mubit- ten ibaret olan kasabamız, tari- bi şöhreti itiba- rile yerli ve ec | mebi birçok me- raklıların o kıs- kandığı bir yer- dir. Vaktile çok zengin bir hayat geçiren Berga- mamızda, tari hin © günden bugüne (o kalan hatıraları, mü- cessem harabe- © ler halinde uza- nıp gitmektedir. Bergama harabeleri her sene yüz- lerce meraklılar tarafından ziya- ret edilir. Nitekim birkaç gün evvel de İzmir muallimleri buraya geldiler ve harabeleri ilim gözile teker teker tetkik ettiler. 40 hanım ve 65 erkek mual- limden mürekkep olan bu ilim kafilesini Bergamalılar hararetle İzmirde Denizde Bir Ceset Bulundu Manisada Sakarya Mektebi Muallimlerinden İstanbullu Hasan Bey bir hafta kâdar evvel bir- denbire ortadan kaybolmuş ve İzmire gittiği öğrenilmiştir. Fakat evvelki gün İzmir körfezinde bir ceset bulunmuş, yapılan tetkikat neticesinde cesedin Hasan Beye ait olduğu anlaşılmıştır. Hâdise- den birkaç gün evvel de İzmirde Kordonboyunda bir şapka bır lunmuş, bunun da Hasan Beye ait olduğu tespit edilmiştir, Fa- cianın bir cinayet neticesi olup olmadığı tahkik edilmektedir. Soygunculuk Şerirler Zengin Bir Kadının Mücevherlerini Çalmışlar Manyastan yazılıyor: e Manyasın Değirmenboğazı kö- yünde bir soygun vak'ası olmuş- tur. Son günlerde kocasından külliyetli miktarda mirasa tevarüs eden Zülfiye isminde bir kadının gece vakti evine girilmiş, beş adet beşibiryerdesi ile iki yüz lira kıymetinde bir çift küpe ve 30 lira kiymetinde bir elmas iğnesi çalınmıştır. Yapılan taki- bat neticesinde şüphe üzerine Çerkes Cemal, İnce Mehmet ve Yağcı Mustafa isminde üç kişi yakalanmıştır. Urfanın Kurtuluşu Urfa, (Hususi) — Şebri- mizin kurtuluş bayramı coşkun tazauhrat ile tesit edildi. Mera- simde İzzettin ve Kenan Paşalar da hazır bulundular. Adana Mahkümları Adana MEP mk bu- kadar | osya gelmiştir. SON POSTA same — —— amma İzmir Muallimleri Bu Zengin Harabeleri Gezerek Tetkikat Yaptılar İzmir muallimleri harabeler arasında istikbal ettiler. Kafilenin başında Vali Kâzım Paşa bulunuyordu. Muallimler buraya geldikleri gü- nün akşamı belediye tarafından gereflerine iki yüz kişilik bir zi- yafet tertip edildi ve yemekten sonra da yeni mektep salonunda mesleğe ait konferanslar verildi. Ertesi sabah sas saat sekizde | as. Afyonda Şayanı Dikkat Bir Muhakeme Afyonkarahisar Nüfus Müdü- rünün vazifeye taallük eden cü- rümlerden dolayı tevkif olunarak mahkemeye verildiğini yazmıştık. Son çelen tafsilâta göre davaya Afyon Ceza Mahkemesinde baş- lanmış, fakat daba ilk celsede bazı hâdiseler olmuştur. Bu arada nüfus defterlerinin mazmun mü- dörün kardeşinin o yazıhanesinde görüldüğü öğrenilmiş, ayrıca şa- hitlerden birine müdür tarafından yazılıp içinde “ ifadeni değiştir , cümlesi bulunan bir mektup ele geçirilmiştir. Maznun müdür bu mektuptaki imzanın (kendisine sit olmadığım söylemiştir. Diğer taraftan şabit olarak dinlenilen iki Oköylünün yalan şahadette bulundukları anlaşılmış ve ikisi de tevkif o edilmiştir. Müdüre atfedilen cürüm, ortada mahkeme ilâmı yokken mevhum bir ilâma mösteniden yaş tashihi yapmasıdır. Bir Sene Hapis Afyonkarahisar Sabık Telgraf Muhabere Memura Hüseyin Efen- di hükümet hakkında ileri geri söz söylemek cürmünden bir se- ne hapse mahküm edilmiştir. Malatya Vilâyat Meclisinde Malatya 12 (A. A.) — Vi lâyet umum meclisi bugün me- saisine nihayet vermiştir. Bütçe 528 küsur bin lira olarak tespit edilmiştir. İzmirde Sergi Hazırlığı İzmir, (Hasüsi) — Mayısın birici günü Ankarada açılacak olan milli sanayi sergisine şeh- -rimizden de bazı müesseseler iştirak edeceklerdir.» .« «- mektebi salonunda toplandı. Kon- grenin ruznamesinde ihracat işleri keri o mahfelde | toplanılarak hara- belerde tetkikata gidildi. Hafriyat için buraya gel- miş olan profesör | Vikant farafın- | dan harabelerin mahiyetleri hak- kında muallimlere etraflı izahat ve- rildi. Profesörün izahatı (avukat Fehmi B. tarafın dan Türkçeye ter- cüme ediliyordu. Harabelerin tetki- ki dört saat ka- der devam etti, öğle üzeri Ber- gama muallimler birliği tarafın dan misafir melekdaşlara bir kır ziyafeti verildi, Misafirlerimiz akşa- ma doğru kamyonlarla şehrimizden ayrıldılar. Şimdi ilkbabar olduğu için kasabamızı ziyarete gelenler pek çoktur. Bilhassa birçok ecnebi ziyaret et | Can gelerek harabeleri mektedirler. Mersinde Tacirlerin Senelik Kongresi Mersin 12 TK ) — Mersin Ticaret Odası kongresi alâka- dar tüccarların iştirakiyle Ticaret ve hububat ihracatı sigorta tari- feleri vardır. Ayrıca ruznamaye ithali tüccarlar tarafından teklif edilecek mevat ta müzakere edi- lecektir. İlk celsede oda meclisi tarafından hazırlanan rapor okun- muştur. Kongre üç gön devam edecektir. Yamanlarda İzmir Muallimleri İçin Kamp Kurulacak İzmir ( Hususi ) — Yamanlar köyünde inşasına karar verilen köy mektebinin temel atma merasimi yapılmıştır. Ayrıca hususi muba- sebe tarafından bir de otel yap- tırılacaktır. Mevsim gelince Ya- manlarda- : muallimler için bir kamp kurulacaktır. Kamp tatilde başlıyacak ve bir buçuk ay devam edecektir. Yozgatta Pancar Yozgat I2(A. A. ) — Vilâye- tin muhtelif mıntakalarinda şeker pancarı tecrübe maktadır. Adanada Kahve Yok Yeni Adan gazetesinin yar- dığına göre son günlerde Ada- nada müthiş bir kahve kıtlığı başlamıştır. Dükkânlarda bir dir- hem bahve bulünmuyormuş. Haber On Yaşında Afyonda çıkan Haber refiki- miz onuncu senesini idrak etmiş- tir. Tebrik. ederiz. zeriyatı yapıl Ev Doktoru “Nefrit,, IKum Hastalığı Geçen yazımda üremiden bahse derken üremi ile yakın bir alâ kası bulunan Kum hastalığı kıs“ mını gelecek nüshaya bıraktığımı kaydetmiştim, Memlekette umumi | ve tabif bir maraz halinde bulu nan bu kum hastalığını izaha ça- lışacağım. Kum denilen nesne, ya toz vey kum zerresi, yahut ta yayri- muayyen şekilli taş halinde bulu nur. Kum, iki nevi olur: Ya oksalat dö şo ve idrar hamızatından terekküp eder; bu takdirde rengi kırmızımtırak ve serttir; yahut ta fosfat, amonyak ve mağnezi mürekkebidir; bu takdirde rengi beyaz veya es merdir ve sert değildir. Teşhisi — Kumun mevcadi- yelini meydana çıkarmak için tahlil usulü ve rontxen en salim vasıtalardır. Arazı — Bu hastalık, mu telif şekillerde tezabür eder. Eğe kum zerreleri hareket halinde iseler bir nevi şiddetli sancı hu- sule getirir. Bu sancınin vukuuna çok defa yaya olarak uzun veya bir araba ve şimendiferle yas pılan seyahat sebep olabilir Banyo mevsiminde, ilk bam yolarda da sına gelebilir, Bu sancı, hastaya çok ıstırap verir, feryat ettirir, rengi kaçar, ıztıraptan ter döker. Bazan bu buhran (1-8) sant kadar sürer. Tedavisi — Sancıyı geçirmek için 0,01 gram morfin şırıngası yapılır ve 36 derecelik bir. saat devam edecek surette Obanye şayanı tavsiyedir. Muntazam idman ve sabahlari İsveç jimnastiği. Yemekten sonra bir saat yürüyüş. Ilık banyo ve duş, kuru friksiyon. Erken yat“ mak ve dimağı fazla yormumak. Siyah et, böbrek, beyin, turşu, kuzu, dana, gergin eti, et suyu, deniz balıkları, kabuklu (deniz hayvanatı, kuş konmaz, enginar, yeşil fasulye, patlıcan, şalçam yememek, (çay, kuvvetli kahve ve çikolata içmemek, kestaneden başka her nevi meyva yemek, sade su, tercihan maden suyu içmek yemeklerden sonra ihlamur almalı Kum hastalığının müzmin bir ve had şekillileri de vardır. Her üç şeklinde de doktor tedavisi ve bilhassa ciddi tedavi ehemmiyete le şayanı tavsiyedir. ** Yeni Anadolu Konyada (Yeni Anadolu) | İsminde yeni bir gazete intişar elmiye başlamıştır. Muvaffakıyet- fi ler temenni ederiz. Bir İsim Meselesi Kahve tacirlerinden bazıları" nın yeniden müddelumumiliğe ve* rildiğini yâzmıştık. Adliyeye ve" rilenlerden bir: de Ali Şamil fir- masıdır. Fakat bu isim Ali Şasi diye geçmiştir, Tashih ederiz. Kolera: Kalmadı ( Kolera ) bastalığınm tam 4 il olduğu anlaşır mamen zail olmuş olduğu li lan, İrak omıntakası ile Basra körfezine mücavir mabak ml yi memleketimize ithallerine müs” ,ade olunmuştur. . 5