14 Nisan 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

14 Nisan 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi) Yurtlarından Çıka- rlan Tıp Talebesi Tıp talebe yurdundan 38 elem di, kısmen müebbeden ve kıs men de muvakkaten ; tardedil- &ller, Bu elendilerin, İdare We aralarında geçen, bir anlaşı- mamazlktır. Talebe haklarında tatbik edilen terbiye | tistemini eski buluyor. Dünkü Son Pos- tada efkâri umumiyeye bitap. etmek emretile meydana koy- dukları hakikat te buydu, Hu münasebetle dün karilerimiz bize dediler ki: Fikret Bey (Bayazit Şark psasiyonu 8) — Talebe yurdundan muvak- katen ve ebedi olarak çıkarılan talebenin vaziyeti beni cidden müteessir etmiştir. Belki talebe ceza biraz hafif olmalı idi Bu talebenin o birçoğu kimsesizdir, bunların içinde birkaç ay sonrs mektepten çıkacakları da vardır. * Mustafa Azmi Bey (Lâleli Kuruçeşme fazla rağbet gösterildiği halde tap tahsil etmek istiyenlerin ade- di pek azdır. Bunun için hükü- met tıp talebesine yurtlar aç- mıştır. (38) kişilik bir kafileyi sokağa (Oatmak gözetilen gaye Üs bir tezat teşkil ediyor. * Cemal Bey ( Fatih Macar kardeşim w | Hazırlanan Raporlara Göre müçi slk) — Yurttan kovulan talebenin kabahati gazetelerde okuduğu: ma göre arkadaşlarından bir ikisinin da geç gelmesidir. Nihayet bir ihtar ve tevbihi is- tiizam eden bu kabahatin (38) iksek mektep talebesine teşmi- i fazla ağırdır. Cezalar, çocuk- larin derecesine göre verilmelidir. * Kodal Bey ( Sultanahmet den 77) — (38) talebenin birden yurt- tan kovulması (opek büyük bir kabahat işlemiş olmalarını icap eder. Halbuki mesele hafif ter- tip bir hürmetsizlikten ibaretmiş. Bu kararın tashih (o edilmesi i&- zımdır. Serbest adamların bile hayatların zor kazandıkları bi zamanda bu kimsesiz talebenin hariçte (© barınmalarma tür. Tahkikatın tekrarı ber mavalık olur. Çıkarılan Talebeler Tıp Talebe Yurdundan çıka- nlan (38) gence yardım olmak özere Darülfünun talebeleri kendi aralarında para toplamıya“ başla- mışlardır. Ayrıca talebe cemiyet- leri Tıp Talebe Cemiyetine teessür e da e Alemdar ezd- —— I — Hasan Bey! başa çarşıyı gezdim. Bugün bila 2 — Birer, İs ii POSTA DAHİLİ HABERLER İhtiyar Bir Kadıncağız Tavuk Kümesinde Diri, Diri Yandı Dün Ramide feci bir hâdise 5 disini, ihtiyar bir pl kadın diri diri yanmıştır. Tahkikatımıza göre facia şöyle geçmiştir. Ramide Topçular mahallesinde oturan mütekait bâkimlerden Tahsin Beyin kayınvaldesi (72) yaşla rında Atiye Hanım, dün ikindi Gzeri elinde idare lâmbası olduğu halde kümese inmiştir nım, evin karanlık bir köşesinde Tütün İtalyanlar 130 Bin Kilo Tütün Aldılar İtalyanlar Samsundaki tülün müöbayaasına devam etmektedir. ler. Şimdiye kadar (125-130) bin kilo tütün almışlardır. İlk akışlar 160 tan olmuş sonra kilo (190 - 230) a çıkmiştr. Bugünkü tütün fiatlerine nazaran bu fiat iyidir. İzmirde de ufak tefek satışlar olmaktadır. Britiş Tabako Edir seden 10-20 kuruş arasında 200 bin kilo tütün almıştır. Muallimler Muamele Görecekler İstanbul İlk Tedrisat Müfet- tişleri İlkmektep o muallimlerinin, bu seneki faaliyetleri hakkındaki raporlarım yakında Maarif İdare- sine vermiye başlıyacaklardır. Bu raporlar okunacak, ve muallimler aldıkları notlara göre ceza veya mükâfat göreceklerdir. Bu sene için seçilecek mektep müdürleri de bu raporlardan sonra takarrür edecektir. Yalnız öğrendiğimize göre bu sene mu- alimlerimiz geçen seneye gazaran daha ziyade muvaffak olmuşlardır. Bir Kumpanya Mahkemede Gümrük İdaresi, getirdiği resi eşyayı haber vermediği için Servis Maritim © kumpanyasını ( İbtisas Mahkemesine vermiştir. Viyanadaki Eski Eserlerimiz Viyanada açılan eski Türk eserleri sergisi kapanmıştır. Mü- zemiz tarafmdan sergiye gönde“ rilen eserler bugün şehrimize ge- tirilerek Müze İdaresine teslim edilecektir. birer adım, bulunan kümese İ Muhiddin B. bütün dükkönlara lâmba ile girmiş ve yamürla almak istemiştir. kat follukta bulunan kuru otlar Jâmbanın tesirile Fa- birdenbire ateş almış, kadıncağı: kendini bu alev- Atiye Ha- | Otobüsçülerin Hakları IVali Bey Endişeye Lüzum Olmadığını Söylüyor Ankaradan avdet eden vali muhtelif meseleler hakkında bize şunları söylemiştir; — Ankaraya Şürayı devlette balledilecek meseleler için git- miştim, Bazı vekâletlerle de te mas ettim. Otobüs meselesinde imtiyazın belediyeye ( verilmesi (o Vekiller Heyeti kararına iktiran etmiştir. Şartname ve mukavele de tanzim edilmektedir. Belediye, milli ser- vetin muhafazasım ve otobüs lerin hukukunu büyük bir dikkatla muhafaza edecektir. Otobüs sahip- lerinin lüzumsuz yere endişeye düşmemeleri lâzımdır. Stadyum bir karara raptedilmiştir. Yeni- bahçede yapılacaktır. Şehir plânı işine gelince, non için bütceye 300 bin koyduk, Meclis kabul ederse plânı yaptıracağız Lüna Park meselesi müzakere edilmektedir. Birtakım esaslar tespit edilmiştir. İki Kaçakçı Tütün kaçakçılarmdan Her dek'i Nadir ve Mustafa dün İle tisas mahkemesinde birer hapse mahküm olmuşlardır. mmm Dilsiz Bir Kız Kayboldu Pangaltıda oturan OFatma isminde 17 yaşlarında dilsiz bir kız bir haftadan beri ortadan kaybolmuştur. Bağ Çubuğu İstiyanlere Evvelce yerlerini bazırlıyarak bağ çubuğu almak üzere Ziraat Müdürlüğüne müracaat eden ve alamıyanlar yarın akşam Vilâyet Ziraat (o Müdürlüğüne o müracaat ederlerse arzu arı yerine getiri lecektir. bu- lira ay 3 — Ne görsem beğenirsin ? En çok sablan şey ayakkabı | lerden kurtaramadığı için elbiseizri yanmıya' başla- mıştır. Alevler bir lihza içinde kadıncağızm bütün vücudunu sarmış, Hanımı kurtarmıya çalışmışlardır. Fakat yanıkları NK Zin an; Alya biraz sonra “ei acı feryatlara koşanlar. Atiye Isırılanlar Bir Kuduz İtönük Dört Kişiyi Isırdi Birkaç gün evvel Edincikte bir kuduz köpek dört kişiyi ısır- mıştır. Bunlar dün şehrimize ge- tirilerek Kuduz hastanesine ya- tırılmaıştır. İçlerinden birisi dört yaşında bir çocuktur. Köpek ço- cuğun dudaklarmı parçalamıştır. Yeni Hâdiseler Son hafta zarfmde bin san- dık kadar kaçak limon müsade- re edilmiştir. Gümrükte Maruf Bir Limon Taciri Tevkif Edildi Limon kaçakçılığı cürmünden maznun maruf tacirlerden Diya- mandi Efendi dün Gümrük İhti- sas Mahkemesinde sorguya çekil- mişlir. Celse açılınca mahkeme maznunum tevkifine karar vermiş- tir. İddiaya göre, Diyamandi EF banği vapurla geldiği belli ok mayan (145) sandık limonu baş- ka bir vapura ait beyanname ile gümrükten çıkarmak istemiştir. Halbuki Himonlar daha evvâl Gümrük resmi verilmeden çıka- rlmıştır. Diyamaudi o Efendinin avukatları bu iddiayı reddederek imonların vapur yanındaki mav- malarda O bulunduğunu, (bunun kaçakçılık (o olamıyacağım söyle- mişlerdir, Mahkeme, tetkikat için davayı talik etmiştir. Ampul Hırsızları Kadri ve Ahmet Refik ismin- de iki ampul hirsızı yakalan- mıştır. Bunların üzerinde nereden çalındığı belli okuyan 50 elektrik lambası ise va ereği 4 — Hasan Bey: | ia Günün Tarihi Vapur Kanunu Hazırlandı iktisat Vekâleti vapurlar baklen Vekiller Heyetine vermiştir. Lâyiba ma esam şudur; Seyrisefain yalnız azvabili müöte cavireye vapur işletecek, uzak sefef vapurları Seyrisefainden alınacaktır. Limanlar arasında | işliyen (bütüm da yeni birkanun lâyihası hazırlamığ yapurlar ciddi bir muayeneden geçi rilesek, İşe yaramıyanlar ayrılacaktır. Geriye kalan iyi vapurların kıymet” deri takdir olunacak ve okadar ser mayeli bir anonim şirket tesin edi lecektir, Hüsnü B. Geldi Tütün İnhisan Umum Müdürl Hüsnü Bey dün Ankaradan dönmüş tür. Hüsnü Bey inbisarlarda umumi bir tasfiye olmıyacağım temin ef miştir, Orman Kanunu Orman Umuw Müdürü Bekir Bef dün şehrimize gelmiştir. Yeni orman kanunu İktırat encümeninde tetkik edilmektedir. Bonolara Faiz Bonolara faiz verilmesi maksar dile yayrimöbadillerden bir beyel | bayramertesi Ankaraya gidip teşeb” büse geçecektir. Yalova Kaplıcaları Yalova kaplıcaları yarn açılacak" hr, Kaplıcalarda yeni tertibat yapıl” mış, şelâleler tesis edilmiştir. Hukuk Talebesinin Ziyafeti Hukuk Fakültesi son sınıf tale” besi dün akşam müderrisleri şere fine Tokatlıyanda bir siyafet ver mişlerdir. Bir Fil Müstehasesi Küçük Çekmece taraflarında tet" | kikat yapan Fen Fakültesi talebesi çek eski devirlerden kalma bir Ma“ mut fili müstehasesi bulmuşlardır. Kontenjanda Yeri Yok Gümrüğe Tirahk nikel para gelmiştir. kat kontenjanda yeri olmadığı çehre çıkarlmamıştır. Sahte Yirmi Beşlik Hüseyin ve sabıkalı Beyoğlunda sahte yirmi beşlik sürerken yakalunmışlardır. Ikramiya Meselesi Tahsil ettiği iki milyon üçyüt bin liralık belediye varidatından Defterdarlık yüzde on hesabile 23 bin lira almıştı. Far için bir şahsa at 750” i Etem isminde iki | İ İ 1 Belediye bu paranın iadesini istemiş, Defter | darlıktan menfi Belediye Defterdarlık aleyhine bir dava açmıştır. Berberler Cemiyetinde Berberler Cemiyeti İdare He yeti evvelki gün toplanarak vazife cevap almıştı. © tevzii yapmıştır. Birinci Reisliğe “ İsmail Hakkı, ikinciye İlksan, mek” tep müdürlüğüne Ahmet Süküti, veznedarlığa da Recep Beyler yel me anlami Dene ki fen ye" terakki ediyoruz. Kaldırım mik hendisleri artıyor.