28 Mayıs 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

28 Mayıs 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spor SPOR Perşembe ve Cumartesi Günleri Çıkacak Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... yecanlı Bir enstantane * Şe Dünkü maçtan h En Heyecanlı Müsabaka Fenerbahçe, Cidden Güzel Bir Oyun- dan Sonra (1-0) Galip Geldi Galatasaraylılar Kemal Farukiyi sağ içe ve Zarifi de sol muavin- liğe geçiriyorlar, Bununla belki beraberlik © sayılarını (o yapmayı ümit ediyorlar. Fakat Fenerlilerin | galibiyet hizile oynadıkları oyun buna hiç müsait değil. Ne Fenerlilerin fazla gol yapmak arzuları, ne de Galata- sarayın beraberliği temin etmek gayretleri biçbir semere vermi- yor ve oyun bu suretle Fener- bahçenin 1 - O haklı ve güzel bir galebesile. bitiyor. Beş Rekor Kırıldı Dün Bebekte Kollejin senelik atletizm bayram yapıldı. Müsa- bakalar diğer seaelere nisbeten daha heyecanlı oldu. Bunun ne- ticesi olarak Kollejin beş rekoru kırıldı. Tenknik dereceleri yazıyoruz: 100 metre; Neyçef 11 3-10 yeni rekor, metre; Cor- ciyadis 211 3-5, İl0 metre manialı; Petkof 16 yeni rekor, 400 metre; Karançopulos 53 2-5 yeni bir rekor, 1900 metre; Ka- rançopulos 52 3-5, 200 metre; Neyçef 23 3-5 yeni rekor, Bayrak yarışı; yedinci sınıf kazandı; Yük- sek; Polyos 1 81 metre yeni rekor Gülle; Petkof oOll 57 metre, uzun; Gerganof 6,18 metre, disk; Sabef 29,67 metre, üç adım; Polyos 13,31 metre, cirit; Mah- mut Nedim 43,34 metre, sırık; Salef 2,90. Şüpbesiz ilk edilmiş fikirle yürüttüğümüz bu mötalealar her maç için mevzuu bahsolamaz. Dün Taksim stadyomunda Fe- mer - Galatasaray takımları ara- j sında ikinci maç yapıldı. Sabah- tanberi devam eden boğucu & caklık maç saati yaklaştıkça şid- etini arttiriyordu. Bu vaziyet hiç şüphesiz oyun Üzerinde müessir olacaktı. Zaman geçtikçe hem sıcağın tesiri, hem de maçın dedikodusu stadı” dolduran halkı tiriyordu. Saat 5te halkın alkışları arasında evvelâ Fener, sonra Ga- tasaray takımları sahaya çıktı- r, herkes merakta. Takımların Dasıl teşkil edildiğini herkes an- lamak istiyor. İşte e Fenerden Reşat yok. Onun yerine i geçmiş, (o Galatasaraydan Burhan geçen maçta sakat oldu- için onun yerine de İstanbul- Spordan Tevfik var. Nihayet ta- ra sahada şu şekilde yer * M.ç: hakem Mister Allenin idaresinde - 5,10 da Galatasaray- lıların bir hücumu ile başladı. Oyunun ilk'dakikaları takımlarını biribirini. denemesile yeçti. Fakat Galatasaray çok gev- şek oynuyor. Buna mukabil Fe- ner takımı da yapılan tadilâttan mütevellit bir aksaklık gösteri- yor. Hulâsa fena oynuyor. İlk par tinin ortalarına doğru Niyazinin birkaç güzel sıyrılışını görüyoruz. Fakat bir netice vermiyor. Bunu Galatasaraydan Kemal Fa- rukinin ve Kemal Şefiğin kaçır- dığı gol fırsatları takip ediyor. Oyuna zaman zaman Galatasaray ve Fener hâkim oluyorlar, Beş dakika Fener nısıf saha- sında oynanan top seri bir akınla Galatasaray nısıf sahasına iniyor ve orada oynanmıya başlıyor. Partinin sonlarına doğru Galata- saraydan Tevfik yere düşüyor ve kolundan sakatlanarak çıkıyor. Tevfiğin o çıkması (Galatasaray takımda tebeddüller doğuruyor. Mitat sol o müdafiliğe, Kemal Faruki sol muavinliğe yeni oyu- na giren Zarif ise sağ iç mev- kiine geçiyor. Bu tebeddül oyunun şeklini bozmuyor. Ve tarafeyn golsüz bir beraberlikle ilk partiyi bitiriyor. İkinci oparlinin ilk dakikaları tarafeynin biribirini takip eden neticesiz akınları ile geçiyor. Galatasaray hücum hattının bâştan aşağıya fena bir oyun oynamaları, (yavaş yavaş Fener tazyikmin o teessüsüne (yardım ediyor. Şimdi Fenerliler daha canlı ve muhakkak bir gol çıkar- mak azmile çalışıyorlar. 25 inci dakikada Fikretten Niyaziye ve Niyaziden Alâya geçen top sıkı bir burun şutile Galatasaray ka- lesine giriyor. Bu gol böyle maçlarda bırak- ması zaruri olan tesiri yapıyor. Fener takımı golün neşesile açı- hyor. Galatasaray takımı da fena oynamıya başlıyor. Artık oyun Fenerlilerin hâki- miyeti altında cereyana başlıyor. asabileş- Galatasaray Avni Vahi Mitat ONih i Kemal Şefik (o Rebii Mehmet Kemal Faruki “Celâl Şefik Fenerbahçe Hüsamettin Ziya Yaşar Fikret Muzaffer Cevat Hadi © Lari Zeki Alâ Görülüyor ki Fener oldukça değişik. » Bilhassa muavin hattında şim- e kadar daima muhacim ola- tak gördüğümüz Muzaffer merkez Muavin mevkiinde. Fikret te solda: ir zamanlar sol muavin oy- Miyan Fikretin tekrar eski yerine getirilmesini makul görebiliriz. akat Muzafferin merkez mua- Vinliğini, Fenerin bü maçı kazan- M.Ş olmasına rağmen doğru bul Miyoruz. Şayet Galatasaray muha- Simleri 15 gün evvel Kadıköyde “ynadıkları oyunun nısfını oynasa” lardı, fena oyunlarına reğmen partide ellerine düşen fırsat- açırmamış olsalardı Muzaf- zi merkez muavin oynatmak mere pahalıya mâl olabilirdi. Pen Fener takimının kazan- bafiç klı ve çok güzel galibiyeti göstermek için yazmiyoruz. vi yukardaki satırlar oyunun de- mnca gördüğümüz teknik hu- ait düşüncelerdir. Xiyasi takımı eri Dün İkinci Müsabakalar Yapıldı Gazetemiz şimden sonra perşembe ve cumar- tesi günleri olmak üzere haftada iki spor sayfan seştedetektir. Perşembe günkü «por sayfasında dünya spor hareketlerini, memleket © spor yacaksrız. Cumartesi tafsilâtını bulacaksınız. Dün, Sipahi Ocağının tertip ettiği atlı müsabakaların ikincisi yapılmış, müsabakalar Maarif Ve- kili Esat Beyle İkinci Ordu Mü- fettişi Fahrettin Paşanın da bu- İunduğu kesif bir seyirci kütlesi tarafından heyecanla takip edil miştir. Neticeler şunlardır: (A) tertibinde Fazilet, sivil erkeklerin (A) ter- tibinde Salâhattin Sami Sabit, (B) tertibinde Melâhat İhsan Şük- rü Hanımlar, sivil o erkeklerin (B) tertibinde Muallim Tahsin, zabitlerin (A) ve (C) tertibinde mülâzim Eyüp, zabitlerin (B) tertibinde mülâzim Saim Beyler birinciliği kazanmışlardır. Hanımların Güreş Seçmeleri İstanbul, 27 (A. A.) — Gü- reş Milli Taakımı seçme müsa- bakaları dün Beyoğlu fırka idman salonunda (yapılmıştır. Birinciler şunlardır: En hafıfte ; Hikmet (Anadolu) 61 kiloda; Yaşar (V. K.), 66 ” Vefik O R z Saim w 718 kiloda Nuri ( Üsküdar), 87 kiloda Mustafa ve Faik güreşti- ler. Hakem bu güreş hakkında karar veremedi. En ağırda: Çoban Mehmet ( Haliç ) rakipsiz birinci gelmiş- lerdir. sayfasında: Cuma günkü Sipahi » Ocağında Müsabakalar Gayrimüttefik klüpler arasın- daki turnuvaya dün de Kara- gürnrük sahasında devam edik miştir. İlk müsabaka Beyazıt Asri mo: Sirkeci Sdmam * takımı arasında yapılmıştır. Neti- cede Beyazıt Asri Spor 3-1 galip ile gelmiştir. İkinci müsabka Ortaköy “ile Fethiye. gençler birliği arasnda yapılmıştır. Ortaköylüler 8-0 ga- lip gelmişlerdir. Son müsabaka Karagümrük takımı ile Beyazıt Türkspor takı mı arasında yapılmıştır. Bayazıt Türkspor takımı Iğinci dakikada bu musabakanın yegâne golünü yapmıştır. Devrenin son- larına doğru yaralanan bir oyun- cuyu değiştirilmek (meselesinden çıkan bir ihtilâf © neticesinde Türkspor takımı galip olduğu halde sahayı terketmiş ve mağ- lâp addedilmiştir. Bu turnuvaya gelecek hafta devam edilecektir. Şilt Dömi Finali Süleymaniye ile İstanbulspor arasındaki şilt dömi finali dün Kadıköy Fenerbahçe (stadında yapılmış ve İstanbulspor 0-3 ga lip gelmiştir. Ankara At Koşulari Ankara, 28 (Hususi) — Dün, ilkbahar at koşularının üçüncüsü yapılmış, ve gayet güzel olmuş- tur. Tay koşusunda Zeynel Ef. nin Nasibi, Kızılırmak koşusunda Ahmet ve Fikret Beylerin Firiği, Sülek koşusunda Halim Beyin Rüchanı biriliği kazanmıştır. di Rİ Cimnastik Şenlikleri Her sene yapılan Mektepliler Cimnastik Şenliği dün de Kadr köyde Fener stadında yapılmış- tır. Sabahleyin binlerce seyirci huzurunda yapılan ve çok alkış- lanan şenliğe 3000 den fazla lise, Ortamektep ve Muallim Mektep- leri talebesi iştirak Oetmiştir. Şenlikte Maarif Vekili de ha- ar bulunmuştur. Genç talebelerin gösterdikleri beraberlik ve inti- zam, bilhassa İsveç usulünü tat- bik hususundaki muvaffakıyetleri çok takdir edilmiştir. Şunu da kaydedelim ki kız talebelerin gösterdikleri mükem- meliyet büyük takdirleri celbet- miştir. Resmimiz dünkü şenlikten bir intibadır. Genç talebelerimizi candan tebrik ederiz. İzmir, 27 ( A.A.) — Ortamek- tepler talebesi spor şenlikleri bugün Alsancak sahasında ok dukça kalabalık bir halk önünde muntazam bir şekilde icra edildi. Kız ve erkek talebenin iştirak ettiği resmi geçit çok mükemmel ve muntazam oldu. Beden hare- kâtında bütün talebenin göster- diği muvaffakıyet halk tarafından takdirle karşılanmıştır.