17 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Kösele Ve Ayak- kabı Fiatleri Muafiyetlerin kaldırılması dolayı- sile ayakkahı ve kösele fiatle- rinde göze çarpazak kadar bir tereffu hasıl olmuştur. Bu husus- ta balkımız diyor ki: Vahit Bey (Süleymaniye Medrese sokak — İktisaden yükselmemiz için HRhalâtı azaltmamız lâzımdır. Tah- dit kararı verildi. Yerli malları- mızı himaye için de bazı rauafi- yetler — kaldırıld. Hep — bunlar vatandaşların refahı, memleketin saadeti için yapılmış şeylerdir. Şimdi köseleciler ellerinde mi- tinin neşredeceği listede gümrük muafiyetlerinin kaldırılacağı habe- ridir. Bence kazanç azdır. Me- murlar maaşlarından buhran ve müvazene — vergisi — veriyorlar. Amele ücretleri, kiralar düşmüş- ken köselecilerin bu hareketi şaşılacak bir şeydir. * Etem Bey (Fatih Çırçır mahallesi 112) Bir kundurada (80) kuruş bir- den fiatler artmıştır. Bence az kazanıp çok satmak en muvafık bir iktısat ve ticaret kaidesidir. Hükümetin — tahdit — tedbirlerini balkın aleyhine kullanmak doğru değildir. * Hidayet Bey (Edirnekapı Rüstempaşa mahallesi 3) İktısadi buhram yenmek için halkça ve hükümetçe büyük fe- dakârlıklar — yapılmıştır. — Dabili mamulât ve masnuatı. koruyucu tedbirler alındı. Fakat bu tedbir- leri alırken de kimseye balkı ak datmak fırsatmt vermiyecek ka- nunlar yapılmıştır. Dahili mamulâtı himaye için muafiyetlerin kald- rılması büyük bir lütuf iken kö- selecilerin fiatleri arttırması doğru bir hareket değildir. Dans Yüzünden Kavga Artin ve Azarik isminde iki arkadaş — Tepebaşında — “ Beyaz Göl, —gazinosuna — gitmişlerdir. Buradaki kızlara dans teklif et- mişler, menfi cevap alınca kızlar- ha kavga etmişlerdir. — ——— ———i .— — —zazzmirmmamam HIRSIZLIK Kurşun Hırsızları Y akalaıîdı Karagümrükte meşbur Hattat Mustafa Rakım Efendinin, üzerin- de kendi el yazısile kitabesi bı- lanan türbesinin kurşunlarına bir hirsiz. dadanmıştır. Geçenlerde büyük kubbenin hemen yarısına kadar kurşunları sökülüp çalır- mıştır. Karagümrük Polis Komi- serliği bu hırsızı yakalamak için da cami ve medcese kurşunlarını ötedenberi çalıp satan bir şebe- keye mensup - olduğu da tespit edilmiştir. Zabıta diğer hırsızları da aramaktadır. Ticaret Beynelmilel Münasebet- lerimiz Tetkik Ediliyor Haber aldığımıza göre, Tür- kiye ile diğer devletler arasındaki ” ithalât ve ihracat vaziyeti tetkik edilmektedir. Bu tetkik esnasında devletlerin hususi ve umumi tica- ret istatistikleri de gözden geçi- rilmektedir. Alınan meticelere göre, Tür- kiyeden en ziyade Amerika ve Alınanyaya ihracat yapıldığı an- laşılmaktadır. So! Böğründe Vurmuş Şehremininde oturan Közım isminde biri, ağız kavgası neti- cesinde Ahmet isminde birini bıiçakla sol böğründen yaralıya- rak kaçarken yakalanmıştır. Meydan Okuyur ! Bulgar boksörlerinden Tanço şehrimize gelmiştir. Ba sporcu, bizim Cemal pehlivanla karşılaş- mak - istediğini söylemekte ve meydan okumaktadır. Araba Va Yemişçi Alinin idaresindeki yük ara- bası —Unkapanımndan — geçerken seyyar yemişçi faya çar- parak yaralamıştır. SON POSTA Yavşancılda Bir Kadını Ygrdular Tavşancıl köyünden gelen ma- lümata nazaran evvelki gün orada kanlı bir hâdise olmuş ve bir kadının ölümile neticelenmiştir. Hüâdise şöyle cereyan etmiştir : Evvelki gün köyde sünmet düğünü varmış. Hokkabaz oy- nuyor, saz çalıyormuş. Bir aralık düğünde inzıbatı temin eden jandarma ile birkaç kişi arasmda bir ağız kavgası başlamıştır. Bu- nu bir silâh sesi takip etmiştir. Kurşun eğlenmek üzere gelen bakkal Raşit Efendinin zevcesi Paki Hanımın başına isabet et- miş, zavallı kadın kanlar içinde yere yuvarlanarak feci şekilde ölmüştür. Silâhın kimin tarafından vene için atıldığı malüm değildir. Hâdise ile alâkadar alarak 4 kişi nezaret altına alınmıştır, maznum- lar köy İhliyar heyeti tarafından isticvap edilmiştir. Tabanca bir kasitle veyabir keyif anında atıl- miş olması muhtemeldir. Tahki- kata Müddeiumumilik vazıyet et- miştir. Kuruyan Ağaçlar Fatihten Edirnekapıya kadar uzanan ortasına — dikilen ağaçlar hemen tamamen tutmi taz. Fakat geçen senedenberi su verilmediği için bu ağaçlar kuru- a tatmuştur. Karagüm- '-—y—gh ağaçların sulanması için Belediyeye müracaat etmişlerdir. Kavun Karpuz Piyasada” karpuz ve kavun bollaşmıya başlamıştır. Dün iyi ve büyük lıpduyl"'i::. küçükler de dört kuruşa satılmıştır. Bu sene mahsul ıer çen seneye nazaran bir miktar az ğ fiatlerin geçen seneki — kadar ucuz — olmuyacağı söylermektedir. Tasfiye Ecnebi Mekle_plering Ait Raporlar Tetkik Ediliyar Bu sene ecnebi ve ekalliyet mekteplerine mümeyyiz — olurak gönderilen resmi mektep mual- Hmleri bu husustaki raporlarmı Mzarif müdüriyetine vermişlerdir. Gerek bu raporlar ve gerekse müfettişlerin verdiği raporlar tet- kik edilerek mvaffak ol: muallimler arasında senebaşında tasfiye yapılacaktır. Cinayet | TUHAF ŞEY! Kaleleri Yıkmıya Başlangış_lgr Edirnekapısile Lânetleme ka- pısı arasındaki Sultan mahalle- sine tesadüf eden kalelerin taş- larımdan — istifade için yıkıldığı görülmüştür. Yıkılan kısım kar- vaziyeti haber almış ve tahkikata başlamıştır. Mükemmel Bir Sünnet Düğünü 23 temmuzda Bayazıtta Darül- fünün bahçesinde mükellef bir sünnet döğünü tertip edilecektir. Çocuklarını sünnet ettirmek isti- yenler Şimdiden Bayazıt mahallesi heyeti ihtiyarisine — müracaatla şeraiti öğrenmelidirler, Marangozlar Cemiyet Kendilerine Dok- ior Ve Avukat Temin Etti Marangozlar Cemiyetinde ev- velki gün bir içtima yapılmış ve çok faydah bir karar verilmiştir. Ba karar, uzun müddettenberi Ticaret Odası esnaf — murakıpliği vasıtasile — yapılmakta olan esna- fin tesciline teşvik mahiyetinden olmak üzere cemiyete kayıtlı es- mnaf arasında vukubulacak dava- lar, hastalıklar için avukat, dok- tor ve ilâç temini noktasından verilmiştir. Cemiyet bu kararı, azası olan marangozlara bildirmiştir. Ayrıca evinden çıkamıyacak — derecede hasta olanların evlerine doktor gönderilecektir. Dişlerini Dökmüş Büyükadada oturan —Ahmet, anlaşılmayan bir sebepten, Tri- Fökrendeliai” İe d Temmuz (7 -Günün Tarihi Mış'ır Tahvilatı İkramiyesi Kahire, (A. A.) — Yüzde üç fas izli ve ikramiyeli Mısır kredi fonsle yo tahvillerinin dünkü keşidesinde : 1886 senesinde çıkarılar — 235,346 numaralı tahvil 50,000; 1903 sene- sinde çıkarılan — 694,353 numaralı tahvil 50,000; 1911 senesinde çıkarıs lan 127,49$ numaralı tahvil 100000 frank kazanmışlardır. Sakızlılar İzmirde Sakız futbol takımı yakında İzmire gelecek, üç maç yapacaktır. Dartllfünunda Profesör Malşm raporuna — göre darülfünunda otuz kadar kürsünüm ilga edilmesi Tâzimgelmektedir. Fai kat bu hususta henüz kat'i olarak verilmiş bir karar yoktur. 1000 Sayyah Önümüzdeki çarşamba günü şeh- rimize (00 kadar İtalyan seyyabi 1 Si Yeni — Baytarlarımız Baytar mektebinden bu sene İms tihanları muvaffakiyetle bitiren yedi genç diploma almıştır. Darilibedayi Bursada ü ü artlstlerinden — biş kasını temsiller vermek Üzere Burşak ya gitmişlerdir. Hapishanelerdeki Münevverler Adliye Vekâleti son zamanlardş hapishaneler işile ciddi şekilde meşe gul olmaktadır. Ezcümle, şehrimizde bulunan Adliye Vekili Yusuf Ke; Bay yarın Edirneye gidecek, ııı-.'.d..ı haneye talivil edilecek — olan Yanık Kışlayı görecektir. —Ayrıci mahküm — münevverlerin hapishanee lerde aymm odalarda İkametleri de tekarrür etmiştir. Barbi Trakyalılar Garbi Trakyalı seyyah misafirler dün Yalovaya giderek Gazi Hz.ne bilvasıta arzı tazimattan sonra Ane karaya gitmişlerdir. yatile limanıgyuza gelmiştir. Bir Beraat Kararı Müstehcen resim neşrinden mahe kemeve - verilen plâj mecmuası neşriyat müdürü, Üçüncü ceza mahkemesinde beraat kararı ah mıştır. Eva Geç Gelmiş ! kw olır'ın Hae- l ve Haa yçü Ha tehikel soretle yaralıyarak h Son Postanın Resimli Hikâgesi: I: — Komşu söyle bakalım Hasan Bey, dün ne yaptın ? Z — Nerelerde zıpladın ? oynayıp Bana zalen hber getirdi. kargalar 4 — Sen dün plâjda sabah- lan akşama kadar keyif çatmış- sın | 5: Hasan Bey — &0 n> Ş Bizim Hamm polis yaz.. < Cir- sızları takip edeceğine hep beaim peşimden geliyor. Astık bir şey- cikler yapamıyorum, S