21 Temmuz 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

21 Temmuz 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

” Dak 0 B Perşembe ve “Cumartesi Okuyunuz... ——— ———« Ladumök Niçin Aforoz Edilmiş? Bu sene Fransız atlelizm fe- derasyonunun en şerefli şampi- yonuna yaptığı haksızlığı dün- yada — şimdiye —kadar — hiçbir federasyon yapmamıştır. Fransız atletizm federasyonu tam yumurta kapıya geldiği bir zamanda en kıymetli şampiyonu olan Ladumek'i profesyonel ad- detti. Buna sebep olarak gös- terilen — deliller pek — zayıftır. Vakıâ — halis amatör - tarifine muvafık olanyan — bazı — kon- tratlar imzalyan — Lsdumek ih- timal küsurludar. Fakat Ladu- mekten daha günakâr olan Nurmi gibi koşucular amatör olarak Los - Angelosa — gönderilirken Frans:z keşucusunun kendi fede- rasyununca mabküm addolunması şayanı hayret bir vak'adır. Fransız federasyonu bu karari ile ihtimal çok temiz ve çok fedakârlık ile hareket etmiştir. Fakat bu fedakârlık ve Beynel- milel nizamlara karşı bu riayet yalnız fransızlara münhsır kalır, diğer milletler de bu işlere ald- rış etmezlerse işin asaleti orta- dan kaybolarak mesele Fransız- ların — safdilliği hâlinde telâkki edilmiye mabküm oluar. Nitekim, olimpiyatlara gidecek Avrupa — atletlerinin, - fevkalâde temiz ve hiç şüphe götüremiye- tek atlerlerden mürekkep olmasına Avrupa federasyonları karar ver- diği zaman bu kararın ilk hare- ketini Fransızlar göstermiş oldu- lar. Fransızlar namına birkaç mu- vaffakiyet kazanabilecek yegâne atletlerini bir fikii uğrunda feda eden Fransız federasyonunun ha- reketine diğer milletlerin federas- yonları uymadılar, Onlar bilâkis şupheli — amstözlerini Amerikan olimpiyat komitasına temiz amatör gibi göstermuk üzere bütün gay- retlerini sarfetmekten çekinme- mişlerdir. Bu vaziyet kar- şısında — Fransiz federas yonu nun en — güvendiği şampiyonunu feda etmesi — aldatıl: mış olmaktan baş- ka bir mana ifade edemez bir hal almıştır. Klıun'i:ı şerefli mpiyonları 0- I.ı.n ı,l.,ıdıııııek'lı Fransız federas- yonu tarafından dııkılıfiye edi- “diği halde diğer milletlerin — öyle hareket — etme- mesi Fransız ef- kârı — umumiye: sinde haklı bir infial uyandırınış a. Gazeteler de federasyonu saf- dillikle — ithama başlamışlardır. Yapılan bü- tün tavassutlara ve neşriyata rağmen ilk kararın- da ısrar eden Fransız. Federas- yonunun bu hareketine mukabele olmak üzere Entransijan gazetesi *Haftada İki Defa Spor Çıkacak Spor Sayfalarımızı Günleri Gazetemiz şimden sonra pergambe ve cumar- tesi gürleri olmak ürere haftada Iki f meşredacaktir. SA M Perşembe günkü spo' sayfasında dünya sper bareketlerini, ekuyacaksınız. Cumartesi — sayfasında memleket — spor — hüdiselerini Cuma günkü — maçların tafsilâtımı bulacaksıncı. Avrupada kano yarış'arı mevsiminin en heyecan'ı günleri yaşanıyor. Şimdi her tarafta kano yarışları vardır. j Me bur Kayedon bu yarış van üDi kamno İi Kayedor sax ında yeni bir. cihan sürat rekoru tesis etmiştir. Resimde gördüğünüz Mis Angland İ 120 anil alaıştır. Bu cehennemi sörat karşısında insan hayretten başka bir şey hıııedımıı Resimler'miz bu yarışa ait iki ı—ırıbıdı— Dostlux Tezahüratına Vesile Verdi Adana ( Hu- sust ) — Şehri- mizdeki — Toros- spor — takımınin Halepte yaptığı maça ve kazan- dığı zafere ait telgrafla kısaca malümat vermiş- tim. Yarı millt bir mahiyet ta- şıyan bu maçla takımımızın ga- libiyeti Suriyede büyük akisler u- yandırmıştır. Maçın neticesi bü- tün Suriye şehirlerine telefonla bildirilmiştir. Fakat —müsabaka ve temas çok samimi olmuş, Halep konsolosumuz Atuf Beyin gösterdiği alâka bizde iftihar ve minnet hissi uyandırmıştır. Maç Halepte bizim takımla GEŞÜ LÜM kıymetli şampiyonu muhabiri ” — mahsus olarak Los Angelosa göndermiye karar vermiştir. Fransız gazetesinin bu kararı- nı işiten ahali kalabalık bir kütle halinde idarenin önüne toplana- rak Fransız halkının aleni! teşek- kürlerini gazete sahiplerine bil- dirmişlerdir. Lodumek'in burada güzel bir pozunu gürüyorsunuz. " Halep ve Adın; takımları bir arada Halebin Ünyon Sportiv takımı arasında yapılınıştır. Oyun baş- tan nihayete kadar bizim çocuk- ların hâkimiyeti altında geçmiş- tir. Saha çok fena olduğu için ilk devrede biz biraz aksadık. Fakat ikinci devrede tamamen hâkim olduk. Karşı takımda profesyonel Fransız — oyuncuları vardı. Buna rağmen bizim çocuk- lar çok güzel oynuyorlardı. ok şüt çektik. Fakat Halep kalecisinin kurtarışları çok mü- kemmeldi. Oyunun neticesine on dakika kala sol açık — Necati Ragıp ilk golü, arkasından da sol iç Aziz ikinci göolü attı. Bu süretle (0-2) galip vaziyette oyunu bitirdik. Çok alkışlandığı- mızı, hattâ oyuncularımızın gerek Afyon Ve Uşakta Uşak, 21 ( Hususi ) — Ayın 23 ünde — şehrimizde yapılacak olan büyük pehlivan güreşine iştirak etmek üzere 17 pehlivan gelmiştir. Aynı günde Afyon ve Uşak sporcları arasında bir fut- bol maçı yapılacaktır. Afyon, 21 (Hususi) —Bu ayın 29 uncu günü şehrimizde büyük pehlivan güreşleri — yapılacaktır. Müsabakalara Carbi Anadolunun en meşhur pehlivanları iştirak edeceği için şimdiden büyük bir ehemmiyet veriliyor. Kongrenin tehiri Hilâl Spor kulubü Umumi Kâtip- liğinden : Umumt senelik kongremizin 22 temmuz 1932 cuma günü aktedilece- ği mukaddema tamim edilmiş ize de Fırka binası tamiratımın benüz ikmal edilememesi basebile koöngrenin 29 temmuz 1932 cuma gününe tebir edi'. diği tebliğ olunur. yerli Türkler ve gerekse — diğer yerli halk tara- fiından hararetle tebrik edildiğini söyliyebilirim. Bilhassa oyun- cularımıza karşı gösterilen muhak- bet ve misafir- perverlik bizleri çok mütehassis etti. ra sana ey şan dolu — sancağım. ,, marşı söylenildi. Müteakiben oto- mobillerle otele döndük. — Otel gece saat ona kadar muvaffakı- yetimizi tebrike gelen Türk ve Türk. muhiplerile doldu, boşaldı. Ayrıca konsolosumuz da Suriye- nin birçok yerlerinden tebrik telgraflari aldı. Takdim edilen buketler ise büyük bir yığın teşkil ediyordu. Hulâsa: Türk sporcularının Suriyede kazandıkları şu küçük zafer, çok büyük dostluk tezahü- ratına vesile olduğu için hayli mühimdir. — S. R. Çalışanlar Ve Süküt Edenler 932 olimpiyatları yakında A- merikanın Los Angeles şehrinde bütün debdebe ve tantanasile başlıyacaktır. Bütün dünya spor- cuları şimdi Olimpiyat köylerinde kendilerine tahsis edilen zarif evlerde, bir yandan istirahat edi- yorlar, bir yandan da antrenman- larını yapıyorlar. Biz ise, Yunan- hların bile iştirak ettiği bu olim- piyatlar karşısmda sükünetimizi kemali intizar ile muhafara ed- yoruz. Şimdi ve şu dakikada heye- canlı spor hareketleri icra edil- diğine hiç şüphemiz olmasın. Filhakika bütün sporcular şimdi bazırlık müsabakalarile — uğraş- yorlar. Bilhassa bu hazırlık mü- sabakaları münasebetile kadın sporcuların gösterdikleri faaliyet, hayret edilecek kadar müthiştir. Bazan dudağımızi bükerek “kadın,, diyip geçiyoruz. Fakat bilhassa Amerikan kadınlarının olimpiyatlar münasebetile kazan- dıkları muniiıkiyetlerin'uyııu hayret haberlerini gıpta ve kıs- kançlıkla beklememiz lâzımdır. Size şu kısa mukaddemeden son- ra Amerika kadınlarının yeni tesis ettikleri dünya rekorların- dan bahsedeceğiz. İşte bir tel. graf haberi: Nevyork 18 (A.A.) — Ame- rikanın en meşbur iki yüz genç kadını, yakında Los Angeleste iera idilecek Olimpiyat * oyunla için yapılan tecrübeler esnasında kadınlara ait iki cihan rekoru tesis etmişlerdir. Mis Eleanor Holm, 100 metre mesafeyi | dakika 18 1/5 saniye- de yüzerek geçmiştir. On oihan rekorunun sahibi olan Mis Helen Madisson ise serbest yüzüşle 400 metreyi 5 dakika 32 2-5 saniye« de katederek Mis Norliusun — sa- hip bulunduğu resmi rekoru 9 saniye farkla kırmıştır.,, Bürada resimlerini nüz kaı ııılııı ge lince, bunlar da Amerikalı iki yüz- me şampiyonu- dur. - Sağ taraf taki güzel kız Mis Glorya Sig- liyanodur ve yüz yardayı 64 sani- yede — almıştır. Diğeri de Misş Bernis Felandır, Amerikan ka- dınlarının — bi hassa yüzme spo- runda gösterdiği mu vaffaki yetler pek çoktur. Yarınki Maçlar Yarın Kadıköy Stadında Atleti- zim birincilikleri yapılacaktır. Ay- rıca Fenerbahçe ve Vefa Futbol takımları karşıe laşacaktır.