21 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

21 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

A e "e 10 Sayfa ÇANAKKALE SON POSTA İngiltere,Hükümeti tarafından Gazi Hz. ae hödiyo edilen eserin terctimesi. Yazan : 'eneral — Oglande -— Türkler, Bu Sahili Bir Ölüm Kapanı Haline Sokmuşlardı Fakat Royal Fusilliers'in tut- tuğu cephe çok uzundü ve bir- kaç noktasında da açıklar vardı. Sol cenahtaki bölük ise şiddetli bir muharebeye tutuşmuştu. X sahilini bir defa ziyaret etmek, sahilin üstündeki kaya- hklardan görünen — manzaranın harp noktai nazarından neka- dar kiymetli — olduğunu etmeğe kâfidir. Fakat evve'ce keşif yapılmadığından ve elde bulunan haritanın da :3 mlazam Üa 4 olmamasında dola ©zu Gt karaya çıkmazdan takdir edilemedi. Filhakika sayalık- ların tepesinden 138 ve 141 ra- kıimlı — tepelerin — zirveleri — ve iç yamaçları ile 138 rakım- h tepenin civarındaki iki Türk İstihkâmı — gayet —iyi — görüm mekte idi. Binaenaleyh X sahiline daha ziyade kuvvet ihraç edilmiş olsa idi bu noktadan Türklerin arkalarına doğru yap acak bir ileri hareketi ile W ve V sahi- lindeki Felâketamiz teehhürlerin Önüne geçilebilirdi. Keza bu ka- yalıklardan itibaren arazi hafifçe | Morto körfezine döğru meyle - iğinden bü' körfezin de bötün Bahili görülmekte idi. Zaten S sahili bu noktaya ancak iki mil mesafede bulunuyordu. X deki kuvvetler bu vaziyetten evvelce haberdar edilmiş olsalardı. sa>t 7,5ta South Wales Borderers .. S noktasında karaya çıkışını göre- bilen ve bu suretle her iki kuv- vet arasında hiç olmazsa bir göz rabıtası tesis ve idame edi- lebilirdi. Halbuki ilk evvel X sa- hiline çıkarılan efrat kendilerine tahsis edilen vazife ile iştigal ederek Morto körfezinde ve yö- rülebilecek bir mesafede bulunan kayıkları akıllarına bile getirme- mişlerdi. Zaten S. sahilinin nere- de bulunduğunun X kıtaatı zabi- tanına söylendiği bile şüphelidir. Herhalde şurası sabittir ki, o gün akşama kadar V ve W deki kuvvetler arasında hiçbir muha- bere cereyan etmedi. W Sahlline Çıkış Bir mil cenupta W sahilinin zaptı keyfiyeti, X sahilindeki ka- raya çıkıştan pek farklı ve çok daha - tehlikeli olarak cereyan ediyordu. Teke burnunun tam cenubun- da olan W sahili 350 yarda uzun- luğunda ve 15 ilâ 40 yarda ge- nişliğinde derin ve gayet ince kumlu bir kumluktan ibaretti. Her iki taraftan da gayet sarp ve âdeta uçurumlu kayalıklarla Fotoğraf Tahtıiil K uponu Tabiatinizi likto gönderiniz. Fotoğrafınız sıraya tâbidir. ve iade edilmez İsim, meslek veya a Bulunduğu memleket | Fotoğrat — intişac edecak mi ? Fotoğrafın klişesi BO kurusluk Pitum kabilinde gönderilebilir. öğrenmek — istiyorsan't fotoğrafının 5 adet kupoa il9 bir- | I | | mişti. Çanakkale cephesindeki torpil toplarımızdan biri muhat idi. Ancak ortada, bazı kum tepeleri sayesinde sahile nazır. olan tepelere yaklaşılabili- yordu. Bu sahili bir ölüm kapanı hâline sokmak için Türkler son derece kurnaz — davranmışlardı. Denizin kenarında vücude geti- rilen kalın ve derin bir - telörgü, sahilin karaya çıkılacak kısmının bir ucundan diğer ucuna kadar uzanıyordu. Sahilden birkaç yar- da açıkta denizin içinde ayağa takılacak — surette tel tesisatı ya- pılmıştı. Bizzat karada ise müte- | addit mahallere kara maynleri va- | zedilmişti. Kayalıkların zirvesinin önündeki yamaçlar kısa siperler- Je çevrilmiş, kayalıklar arasında küçük deliklere gizlenmiş olan en aşağı iki mitralyöz, asıl telör- gülerin Ön tarafına tevcih edil- Sahilin merkezine nazır bulunan alçak sırtlarda şimali - şarki ve cenubu-garbi cihetindeki siperlerle 600 yarda ilerde bulu- nan 138 rakimlı tepedeki istih- kâmat ile müdafaa edilmekteydi. Bu istihkâmların her ikisi de kuüvvetli — telörgü — tesisatile hi- maye edilmekte olup, önündeki arazi de açık ve et kaygın idi. En cenuptaki istihkâmattan sahildeki fenere doğru da bir tel marnia hattı çekilmiş ve bu suret- le istihkâmlar bizzat zaptedilme- dikçe W üzerinden V ye doğru ilerlemek imkânı selbedilmişti . Bu sahildeki müdafaa tertibatı o kadar kuvvetli idi ki, ker ne ka- dar muhafız kuvvet ancak - bir lstanbul murluğundan: Kostantin veledi 80 tirl Grizagoridis Efendinin Leonida Zarifi Efondide Mayıs 858 tarihin- de istikrax eylediği elli bin liraya mu- kabil merbun bulunan Mahmutdaşada Sururidayehatan mahallesinin Sururi- çıkması sokağında atik, 4 mükerror 4, 4, 4, 4, 4, 4, 4 cedit 18, 20, 22 26 28 90 92 34 mumaralı dört bap bodrum ve dört bap magazayı imüşte- mwil Handan hanı demekle maruf - bir mamı kerk beş gün müd- bap hanın detle mevki öt bin dir. talibi bedeli e haddi. Tâyikında gü rülemediğ len bir ay müddetle tem- diden müzayedeyo konuuştur. Müşte- milâtı: Han altında bodrumların soka- ga methali olup dördü mağaza olarak nın metbali altında bodrum var- (o . da Ohannes Hacinazar S No.lı dükkânda ahçı Boğos sakindir. Zemin katları tahta döşemelidir. Han derununa üç ayak merdivenle çıkılır. Kapı demir - olup burada zemini karoşimoüo döşeli Antre üzerinde merdiven altında camakânlı kahve ocağı odabaşımnın tahti işgalin- dedir. Birincl ve ikinei üçünecü katla- rın zemini karoşiman — düşeli — birer koridor üzerinde sekiz oda ve birer müzayedeye vazolunarak | ühtesinde olup | | taralı müczzin moşrutası hano arsası piyade bölüğünden ibaret idise de, Türklerin, — burasının açık kayıklarla vaki olacak bir hücum ile zaptedileceğine kani bulunma- ları pek tabit idi: Stbah saat 6 da Euryalus ka- yıkları gemiden ayrılarak — ve 50 şer yarda aralıklı bir safta karaya doğru ilerlemeğe başladı- lar. İmplocable'dan ayrılan kayık- lar da sol tarafta ve biraz ar- kadan geliyorlardı. Sağ cenahta | A ve B bölükleri, taburun maki- ne tüfeklerile —beraber karaya çıkar çıkmaz 138 rakımlı tepede- ki istihkâm ve siperlere hücum edeceklerdi. Bunların sol cena- hındaki C bölüğü sahilin merkez ve sol tarafını müdafaa eden si- perleri zaptedecek ve açacağı ateş ile Royal Fusilliera —kıtaatı- nin (14 rakımlı tepeye yapacağı hücumu himaye edecekti. D bölüğü- ! nün iki takımı ise Tekeburnunun altında taburun ihtiyat kuvvetlerini teşkil edecekti. Burada İmplo- cable gemisinde bulunan D bölü- ğgünün mütebaki kıtaatı ile karar- gâh bölüğü kendilerine iltihak edecekti. Sahile 50 yarda kalınca ka- yıkları biribirine rapteden ipler sahverildi, bahriyeliler küreklere geçti ve 32kayık yavaş yavaş sa- hile doğru ilerledi. Bu dakikaya kadar karadan hiçbir ses çıkma- Ağustos 21 İngilterede Mera —— khı Bir zdivaç Dedikodusu Meşhur Tayyareci Mollison Sevgili- sinden İntikam Almak İçin Evlenmiş Daha dün Atlas Okyanusunu geçerek şöhretini bir kat daha fazlalaştıran — İngiliz (ıyyırıc.iıi[ Mollison ile yine meşhur İngiliz kadın tayyarecisi Mis Ami Conson evlenmiye karar verdile: ve nişan- landılar. Arkasından da hemen evlendiler. Her ikisi de bey- nelmilel havacılık — âleminin mümtaz ve tanınmış iki siması olan tayyarecilerin evlenmesi, şa- yanı dikkat birtakım ifşaata yol Açtı. Mollison, henüiz genç bir tay- yarecidir. Bir gün Lqiliı kibar âleminde genç bir asılzade hanım- kızla tanışmış ve bu kıza - çildi- rasıya Gşık olmuştur. Genç kıza bu hissini açmak istemişsşe de fazla yüz bulmamış. Söz arasın- da, mühim bir muvaffakıyet ka- zanması — İüzumu ihsas — edi- miş. BBunun — Üzerine — Molli- son, bir Londra - Avustrab Zevç: Tayyareci Molllson ya hava seyahati tertip etmiş ve kısa zamanda bu mesafeyi aşarak mevcut rekoru kırmıştır. Hava tarikile Londraya dö- nen Mollisonun —ilk hareketi, tayyaresile sevgi n evi üze- rinde uçmak ve ona, muvaffa- kiyetinin — haberini — motörünün sesile bildirmek olmuştur. Molli- sonun bu muvaffakıyeti, sevgili- sinin ailesi nezdinde parlak bir ziyafete davet edilmesini intaç mıştı, fakat ilk kayık karaya oturur| *tmiştir. Bu ziyafete yüreği çar- oturmaz bir kurşun tufanı koptu ve müthiş telefatı mucip oldu. (Arkısı var) küçük oda ve yalnır. üçüncü katta kuçük oda yerine karoşiman döşeli bir aralık üyerinde alaturka Üç holâ var- dır. Pürdüncü Karoşiman döşeli bir merdiven başı üzerinde taşlıktan talıta bölmeli depoyu bavi bir helâ zemini karaşiman döşeli üştü ahşap Çıtı ör- tülü tarasa halen şapka fabrikasına kalbedilmiştir. Bina tam kârgir ve merdivenler mozaik taşları karaşimon yrıca demir kape ay demir kepenk? leri vardır. Elektrik va terkös tortiba Tni havl öolüp hüdüdü — bir tarafı Da- yehatun Gamişerifi ve araası — ve bir ve bir tarafı mütevelfa Şükrü Efendi zevcesi havesi ve tarafı rahii tarikiam ile mahduttur. Sokak cihetinde iklinci kattan itibaren bir şahnişi vardır. Kiracı Oşman Naci Aram Parçelo Lu- çata Baci Polihron Efendiler müste- cirdir. Mesahası alettahmin 204 metra murabbaldır. olanlar kıymeti muhamminenin yüzde onu nisbetinde pey akçelerini alarak 0920/2220 dosya numarası İle 22-9-932 tarihinde 14 ten 17 yo kadar İstunbul 4 neü İera memurluğuna müracaat oy- Temoleri ve fazla malümatın dosyasın- dan İta edileceği Tüzumu ilân olunur. | | | pa, çarpa ve büyük ümitlerle giden Mollison'a genç kızın an- nesi, iki yemek arasında şöyle “-| bir ağız kullanmış: *“—Kızım henüz gençtir, siz de öyle. Filvaki parlak bir istik- baliniz var. Fakat iki gençliğin bir araya gelmesi ve bir de bu- na parlak bir istikbalin — ilâve olması, kâfi değildir. Biraz daha sabrediniz.,, Mollison, bu nasihatin bir ret cevabı. olduğunu anlıyacak ka- | dar zekidir. Bu hâdise üzerine sevgilisine veda bile etmeden evden çıkmış, iki gün — içinde, diğer bir hava — seyahati tertip etmiş, bu seferki sefer de Avus- tralyaya idi. Orada, Mollisonu karşılıyanlar arasında, eski arkadaşı kendisi kadar muvaffakıyetli bir tayya- reci olan Mis Ami Conson da vardı. İki ahbaplar, samimi su- rette biribirinin elini — sıktılar. Mollisonun ilk sözü şu oldur — Ami sana birşey yeceğim, — Söyle, — Gel seninle evlenelim. Ami Consou, bu damdan dü- söyli- Zevce: Tayyareci Ami Conson şer gibi teklif karşısında bir parça şaşalamıştı. Bu şaşkınlığın tesirile cevap vermedi. Mollison ısrar etti, o mühlet istedi, Epey tereddütten sonra niha- yet razi oldu, iki tayyareci Lon- draya geldiler ve orada evlendi- ler, herkes, onların, evlenir — ev- lenmez hemen bal ayı seyaha- tine çıkacaklarını zannediyordu. Hatta gazeteciler Ami Cosona nereye gideceklerini sordukları zaman şu cevabı aldılar: — Hangi bal ayı — seyahati. Bizim işimiz, başımızdan aşacak kadar çoktur. Böyle boş şeyler, boş zamanlarda!.. Filvaki, nikâhtan az sonra tayyareci kadının makinist göm- leğini giyerek tayyare meydanına gittiğini görünce bayret ettiler. Bir kısım Londralılara göre, Mollison eski sevgilisinden inti- kam almak Üzere evlenmiştir. Bazılarına göre ise Ami Consonla evlenmesi bir danışıklı döğüştür ve tayyareci kadın Mollisonun yap- mak istediği nümayişe bilerek iştirak etmiştir. Evlenmeleri, bir manevradır. Bu garip hâdise, bütün efkârı cidden alâkadar ediyor. BEŞİKTAŞ Dikiş Yurdu Talabo — kaydına — başlanmıştır. Biçki, dikiş, nakış, şapka, sun'i çiçok,| kumaş boyaları ile resim ve ter- yinat, Biroğrafi öğretilir. Tasdikli Şahadetname verilir. Derslere 1 eylülde başlanacaktır. Akaretler No. 64 Pertevniyal Vakfından: Şişli'de İzzetpaşa sokağında Valde apartımanınıa 3, 5 No. hi daireleri pa- zarlik suretile müzaydeededir. Taliple- rim yevmi müzayede olan şehri halin gö ci perşombe günü saat on allya kadar — İstanbul Evkaf Müdiriyetinde Peortovniyal Vakfı idaresine voya İdare Encümenine müracaat etmelori, TEMMÜZ (91a Dünyanın en maruf müvoerrihi Kmil Lüdviğin şaheserid Tarih, politika, diplomasi ile olan hiçbir. kimse bu- nu defaat ile okumaktan müs- tağni değildir. Tercnme: Haydar Rıfat Beyindir. 150 kuruş fiatla her kilapçıla bulunur.