August 21, 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

August 21, 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

, 21. Ağar. m—————— —— — Siyaset Âlemi Tayyareci Mollison Amerikada Londra, 20 — Gidip gelme -Londra * Amerika seferine çıkan meşhur (tayyareci Mollisondan dün saat 13e kadar biçbir haber alınamamıştı. Biraz sonra iki vapurun telsizle verdiği malümata nazaran Mollisonun çak aşağıdan | uçtuğu ve İrlândanın 650 mil gar- bında bulunduğu anlaşılıyordu. Havanın fena ve fırlınanın çek şiddetli olması Mollisonun seya hati hakkında endişe uyandır maktadır. Mallison Amerikada Halifaks 20 — Mollison'un tayyaresinin gürültüleri Hübbards dan duyulmuştur. Sonra bütün izler kaybolmuştur. Mollison Tayyare İle Dönmiyecek Sen Jan 20 — Mollison, hava yolile İngiltereye dönmek tasav- vurundan vazgeçtiğini söylemiştir. Sen Jan 20 — Mollison bugün 11,45 te buraya inmiştir. Maollisonun beyanatı Sen Jan 20 — Tayyareci Mol- lison benzinin yoluna daha ziyade devam etmesine kâfi geldiğini, fakat yorgun olduğundan inmek mecburiyetinde kaldığını miştir. Mollison bugün Nevyorka dönmek istemektedir. r M. Makdonald, tayyareciye bir tebrik telgrafı çekmiştir. 76500 Metre İrtifaıda Roma, 20 — Profesör Pikar, 16,500 metre > irtilaa oçıkmıya muvaffak olmuştur. (o Balondaki fenni cihazlar şayanı hayret de- recede mükemmel işlemiştir. Ba- lonun sepeti yere inmeden evvel bir tepeye çarpmıştır. Bu esnada fenni cihazların bemen hepsi ha- rap olmuştur, Fenni vesaik hiçbir zarar görmemiştir. Tayyareci Kadın İrtifa Rekorunu Kırdı 20 Villakuble — Kadın tayya- reci Mariz, 10200 metre irtifama çıkarak Amerikalı Şmit tarafından tesis edilen 8537 metrelik irtifa rekorunu kırmağa muvaffak ol- yek 20 — Kadınlara mahsus hava rekorunu kazanmağa teşebbüs eden Mezalis ve Efado ismindeki iki Amerikalı kadın göçen pazar günü havalanmış- lardır. 123 saattanberi devirlerine devam etmektedirler. TEFRIKA NUMARASI:43 söyle «i Ottava, 20 — İngiltere ile Ka- nada itilâfının akti, İngiltere ile Sovyetler arasındaki muahedenin ilgasını intaç edecektir. Ecnebi memleketlerin, imparatorluk ara- sındaki dampinglerine karşı idari tedbirler almıştır. İrlânda - İngiltere Ottava, 20 — Irlânda muhtar devletinin ikinci reisi, Büyük Bri- tanya ile İrlanda arasında bir itilâf elde edilmesinin muhtemel | olduğunu söylemiştir. İtilaf Aktedildi Ottava, 20 — Büyük Britanya Kanada buğdayına iki şilinlik bir rüchan hakkı vermiştir. Büyük Britanya - Kanada itilâfı bu sa- bah imza edilmiştir. İspanyadaki İhtilâlcilerin ... Arazisi Madrit 20 — Meb'usan Mec- lisi, kıral Otaraftarlığı ve fesat hareketine işlirak eden şahşiyet- lerin sahibi bulundukları emlâk ve arazinin tazminatsız (olarak müsadere edimesine dair olan kanunu kabul etmiştir. Tahrikât Devam Ediyor Madrit 20 — Letük kasaba- | sında vahim hâdiseler olmuştur. Belediye reisi ve diğer bir şahıs ölmüştür. Hava Faciaları Hiyeres 20 — Bearm tayyare şemisinin bir tayyaresi ateş ala- rak yere düşmüştür. Pilot şid- detle tayyareden (dışarı fırla- mışlır, vaziyeti vahimdir. Tayya- redeki diğer iki kişi kömür haline gelmiştir. * Şalon sur Marn 20 — As- keri bir tayyare yanarak düşmüş- tür. 2 mülâzim ölmüştür. X Nis 20 — Bir askeri tay yare düşmüş iki rakibi kömür haline gelmiştir. Haydutlar İranda Bir Şehir Zabtettiler Buşir 20 — Haydutlar üç gün evvel İranın Yosk şehrini zabtet- mişlerdir. Garnizon haydutları bu- radan çıkârmıya oçalışmaktadır. Benderabbastan süratle takviye kıtaalı gönderilmiştir. » Büşir 20 — Haydutlar şe- ÇOCUKLUĞUM Meşhur Ru Edibi Maksim Gorkinin hayal romanı — Gözlerim yüzünden şimdi tigara içmeğe başladım, büyük annen enfiye çekmeği tavsiye et- ti. Fakat ben tütünü daha iyi buluyorum. Ocağın kenarında bacaklarını aşağıya sallandırmış oturuyor, iç- yağı mumunun ölü ziyasina ba- kıyordu. Kulakları ve ensesi ku- rumdan kararmıştı. Mintanı yandan yırtılmıştı. Yavarlak, iri adaleleri görülüyor- du. Gözlüğünün bir camı kınık | mış, bemen yarısından ziyadesi çerçevesinden (kurtularak (o düş- müştü, Bu delikten kırmızı, çipil, yaralı bir göz bakıyordu. Grigori çocuğuna yaprak tü- tün doldururken Natalya teyzenin haykırmalarını, inlemelerini dinli- yor, sarhoş gibi rabıtasız kendi kendine mırıldanıyordu: — Ninenin elleri yandı.. Onu nasıl. doğurtacak.. Ah biçare, ne de bağırıyor.. Yangın telâşın- dan onu büsbütün umuttular.. luğunda Damping Yap hirden © çıkarılmışlardır. e Sükün iade edilmistir. Türkçeye Çeviren: o Muvaffak lapanyada krallık | taraftarlarının ter. tip ettikleri #skeri kıyam, cümhuriyet hükümeti tarafın dan tamaman baş- tırıldı. Dört binden fazla tevkifat ya- pıldı, Bunların ara» sında ordada mu | vazzat 23 Jeneral da vardı. Hâdişç şu şekilde cereyan etmişti * © Jeneral Kavalkonti cümhu- riyet hükümeti ta rafından tekatit edi- len binlerce zabi tin iştirakile muh hükümet mar- jo kumandası altın da bulunan 3 alay iştirak ed bitlerin a idi, fakat son dakikada bunların M. Löbe beyanatta bulunarak demiştir ki: Eğer Nazislerin parlâ- mento içtimalarına iştirak etme- mek tasavvurları tahakkuk ede- cek olursa Fon Fapen hiçbir ekseriyet alamıyacaktır. Bu vazi- yet karşısında yegâne hal çaresi Rayihştağın yeniden feshidir.Par- lâmento içtimalarının tehiri, hü- kümete verilen ademi itimat re- yine rağmen hükümetin iktidar mevkiini muhafaza etmek teşeb- "büsü ilâh bunların hepsi kanunu esasiye mugayirdir. Alman Ordusunun Yeniden Teşkili Paris 20 — Alman milli or- dusunun yeniden teşkili için Ak man devletinin Fransa ve İngiltere hükümetlerile müzakere yapmak niyetinde olduğu söylenmektedir. Yangının başlangıcındanberi | fena olmuş, olduğu yerde yığıla- kalmıştı. Ya... Bir insan dünyaya çok az itibar ediyorlar.. Bunu sen iyi belle! Karılara çok hür- met etmeliyiz, çünkü onlar ana- dırlar,. Uyumuşum. Tekrar kapıların biribirine vurduğunu ve konuş- malar olduğunu işittim. Mihael amca gelmişti. Kulağıma tuhaf sözler çalınıyordu : — Azizlerin en ulusunun ka- pısı o kapanmalıdır. & Mukaddeş kandilden ona zeytinyağı verin ! Yarım bardak zeylinyağı, yarım bardak rom... Mihael amca rica ediyordu: — Onu bir kere görmeme | müsaade edinl, sokak muharebelerinden sonra elmhu yete bekim oldu. Resmimizde ihtilâlde yaralananlar va Almanyanın Teşebbüsü İ3i Gün“ 21 Ağustos - İğ. Rebiitahare 1351 getirmek kolay değil! Karılara | Damping Aleyhtarlığı Ecnebi Memleketler, İngiliz İmparator- amıyacaklardır k 4000 ispatı ent ettiler. Kanlı et hükümeti kı bastırdı v8 Yazi er görülmektedir. Alman Milli Ordusunun : Yeniden İhyası İçin Teşebbüsler Yapıldı Berlin, 20 — Rayihştağ Reisi | Gazeteler bu haberi düşmanca karşılamaktadırlar, Eko dö Pari diyor ki: Almanya şimdiye kadar sefa- retleri vasıtasile iblâğ edemediği bir meseleyi şimdi cihan efkârı umumiyesi karşısında ilân etmek istiyor. Fakat biz bu manevrayı bozmasını ve buna karşı hayir | demesini bilmeliyiz. — TAKVIM — PAZAR DIZ bam 108 Bumt 8 Ağustossa ye hi Arabi mari Val 'Pzani Jar > | 1.01 140) 2042 . BİN 4207 Mimi | ONUK 35 Amcam yerde (bacaklarını uzunluğuna yana açmış olduğu halde oturuyor. yere tükürüyor; avuçlurı ile döşemeye vuruyordu. Ocağın üstü tahammül edile- miyecek derecede sıcak olmuştu. Aşağıya sürünerek indim. Amca- min önünden geçerken beni baca- ğımdan yakaladı ve öyle şiddetle savurdu ki yere yuvarlandım. Ka- fam döşemeye çarptı. — Ahmak kafah! Diye bağırdım. Yerinden fırladı. Beni tekrar yakaladı; oraya buraya savurarak gürledi: —Kafanı, billâh, ocağa çarpar, patlatırım!., Kendime geldiğim vakit yu- kardaki odada, köşedeki cizze resimlerinin altında, ninemin ku- Sayfa 3 Gönül İşleri Karilerin Suallerine Cevaplarım Nevmit “genç kıza: Neden nevmitsiniz anlamadım. Bu vaziyeti siz kendiniz ihdas *tmişsiniz. Seven izzeti nefis sahibi bir genç, başka türlü ha- reket edemezdi. Bu hareketin tamiri yine sizin © elinizdedir. Eğer şimdi oevlenmenize mâni kalmamışsa kendisini bulup gö- rüşmekte bir mâni yoktur. Bilâ- kis bundan memnun olacağı şüp- hesizdir. Fakat evlenmerize yine imkân yoksa, görtşmemek möâ- racaahtır. * “Bu yaz bulunduğumuz köyde bir gençle tanıştım. Seviştik. Be- nimle evlenmek istiyor. Kendisi bir memurdur. Kendisini iyi tanı madığım için, dostlarım onunla evlenmemin o tehlikeli olduğunu söylüyorlar. Yazın denizde, gez- melerde tanışılan erkeklerle evle- nilmez diyorlar. Ne dersiniz? Arkadaşlarınız bütün bütün haksız değildirler. Filbakika say- fiye yerlerinde tanışılan kimseler ile derhal evlenmek doğru ok mıyabilir. Fakat bu adam hak- kında tahkikat yapmak imkânsız bir şey midir? Onu tanıyanlar- dan, çalıştığı yerden tahkikat yapıp tenevvür edebilirsiniz. * “ Yeni evli bir kadımm. Ko- camın tebessümü bana dünyanm en büyük saadetlerini verir. Fa- kat suratına tahammül edemiyo- rum. O kadar somurtkan durur ki bana dünyayı cehennem gibi gösterir. Onu neşelendirmek için elimden geleni yapıyorum, fakat muvaffak olamıyorum... Kızım, bir erkeği düşünceli ve somurtkan yapan birçok se bepler olabilir. Onun karşısında neşeli durmak, onu da neşelen- dirmiye kâfi gelmez. Bu sebep- leri öğrenip ona dert ortağı ok mıya çalışmalıdır. O vakit onun da sizinle beraber güldüğünü | göreceksiniz. * “ Kardeşimin nişanlı ile bir evde oturuyoruz. Kızın başkala- rile görüştüğünü görüyorum. Ne yapayım ? ,, Eğer bunu açıkça yapıyorsa ortada üzülecek bir şey yok demektir. Gizli (o hareketlerden korkmalıdır. Maâamafih bir dost gibi kızın nazarı dikkatini celbet- mekte bir ımahzur yoktur. HANIMTEYZE —— —— cağında O, duvara bakıyor ve beni iki yanma sallıyordu. Başının üstünde mukaddes kandil yanıyordu. Odanm ortasında, o masanın üstünde bir mum .vardı. Pencere- den bir kış sabahının ilk ışıkları bakıyordu. Ninem bana iğilerek sordu: — Neren acıyor? Her tarafım ağrıyordu. Ba şım tamamile nemli idi. Bütün azam ağırlaşmıştı. Konuşmak c#- nım istemiyordu. Her şey bana çok garip görünüyordu. Odanın bütün . iskemlelerinde (yabancı kimseler oturuyordu: Asker elbi- seli, kır saçlı, gözlüklü bir ihti yar, mavi elbiseli papaz efendi ve sonra yabancı bir sürü insan. (Arkan var) -——