25 Ağustos 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

25 Ağustos 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Garetemiz perşembe ve cumartesi günleri olmak Üzere haftada İki apoz sayfası neşretmek- Haftada İki Defa Spor SPOR tedir. S P OR AAT Perşembe günkü spor sayfasında düsya sper R Perşembe ve Cumartesi Günleri hareketleri memleket apor hüdissleri vardır. K Çıkan Spor Sayfalarımızı Cumartesi sayfasında ise cuma günkü maç- ! ee ların tafallâtı yazılıdır. İstanbul atletlerile Yunan ve Türkiyenin, su sporlarına en yaranler | Üç Kıt'a Arasındaki Yüzme 4©i Nazlanıyorlar? | Birinciliğini Japonlar Aldı e Bulgar atletlerinin. Ağustos s0- nunda Kadıköyünde karşılaşma- ları için bir ay evvelinden te- şebbüsler başlamıştı. Bulgar at- letlerinden — muvafakat — cevabı geldiği halde henüz Yumnanlılar- dan kat'i bir cevap gelmemiştir. Burada bulunan Yunan idareci- lerinin tavassutile yapılan muha- berat henüz son safhaya girme- miştir. Tarafımızdan — tespit — edilen tarihe nazaran Yünan alletlerinin nihayet ağustosun sonunda şehri- mize gelmiş olmaları icap etmek- tedir. Bu hafta içinde Yunanlılardan katt bir cevap gelmediği takdirde Kadıköyde — yapılacak — atletizm müsabakaları tehir edilecektır. Balkan Birincilikleri Atina olimpiyadı prosxr. sım- dan “fazla masraf olur,, iddiasile çıkarılan Balkan güreş birincilik- lerinin, İstanbulda yapılması için Türkiye Güreş Federasyonu bir &y evvel teşebbüslere başlamıştır. Bu hususta icap eden 2,000 lira- hk masrafı bir - organizatörle müştereken temin eden federas- yon kuvvetli olduğumuz güreş şubesinde de Balkan birincilikle- rinin yapılması için çalışmaktadır. Güreş birincilikleri hususunda B YG Los Anjelos olimpiyadının müsabaka günlerindeki mahşeri manzarası Los Anjeles olimpiyadının he- yeti umumiye tasnininde Amerika- hların büyük bir farkla birinciliği aldıklarını yazmıştık. Los Anjelos'un kapanma me- rasiminden sonra Amerikalıların teklifi üzerine üç kıt'a arasında yüzme müsabekalarında dünya yüzücüleri şu şekilde taksim edil- yaziyette oldukları anlaşılmakla beraber Amerikalıların bu faiki- yeti, biraz da, kendilerini besle- mek hususunda takip ettikleri rejimden ileri ;ılınezudlr.. Bu rejimin ne olabileceğini merak len bir Fransız sporcusu şun- ları ifşa ediyor: Amerikan — atletleri, olimpi- yatların devamı müddetince bir kaptan fazla yemek yememişler- müsait memleketlerden biri oldu- ğunu nazarı dikkate alan Merkezi Umumi, Denizcilik Federasyonu- nun, yüzme antrenörü getirtmek hususundaki — müracaatini kabul ile Almanyadan bir yüzme mü- tehassısı getirtmiştir. Şimdiye kadar istidatları o duğu halde usulsüz çalışmak yü- zünden —Avrupa kadınlarından bile geri kalan yüzücülerimi- zin gelen antrenörden istifade edecekleri muhakkaktır. Tabil antrenörün muhtelif yüzme şekil- lerini hakkile bildiğini tahmin etmek şartile kabul ettiğimiz bu istifade maalteessüf bu sene için çök az olacaktır. Bir sene müddetle angaje edilen yüzme antrenörü yüzücü« lerimizle ancak bir ay meşğul olabilecektir. Ondan sonra yüzü- €ülerin atalet devresi başlıyacak- tır. Şu hesaba nazaran dokuz ay, suda bilfül çalışamıyacak — olan yüzme antrenörüne maaş veril- miş olacaktır. Mütehassısın kon- turatı bir senelik olduğuna göre, gelecek sene konturat — tecdit edilmediği takdirde tam yüzine mevsiminin sonlarında yüzücüle- rimiz antrenörsüz kalacaklardır. Kış başlarken yüzme antre- nörü getirtmek, ancak birçok da alâkadar milletlerle muhabe- | Mislerdi: t dir. Bundan başka alkollü bir | kapalı havuzları olan memleket- rat devam etmektedir. Kat'l sal- Amerika — Bütün Amerikan şey içmek şöyledursun, ağızlarına | ler için kabildir. * yöüşücüleri. ne kahve, ne çay, ne yağlı bir hasına girince federasyon bir tebliğle alâkadarlara müsabaka- ların kat'i tarihini bildirecektir. Bir Antrenör Daha Atletizmin €en Tüzumlu bir spor olduğuna kani olan merkezi umumi bir tek anterenörün ica- bettiği kadar çalışamadığını ve atletizmi bütün mıntakalarda ta- ammüm ettirmek üzere bir ikinci anterenöre de İüzum olduğuna karar — vererek — ikinci atletizm antrenörü için tahsisat vermiştir. Sporcular arasında dönen şa- yıalara nazaran, yeni gelecek antrenörün İstanbuldaki atletlerle uğraşacağı eski antrenör Her Abrahamın da diğer mıntakalarda meşgul olacağına ihtimal veril- mektedir. Futbol Birincilikleri Türkiye futbol birinciliklerinin yapılası için 13,000 lira tahsisat alan futbol federasyonu gurüup birincilikleriyle nihai müsabaka- ların perojesini tamamlamak üze- redir. Bu sene yapılacak Türkiye fatbol — birincilikleri — dolayışiyle İstanbul — kulüpleri — arasında da oldukça büyük bir alâka başla- mıştır. Daha futbol mevsimine girilmediği halde kulüp takımları yavaş yavaş saha faaliyetine gir- mek Üzere tertibat almış bu- lanuyorlar, Avrupa — Bütün Avrupa yü- zücüleri. Asya — Japon yüzücüleri. Kadınlar dahil olmıyarak ya- pılan erkekler arasındaki yüzme yarışlarında Japon yüzücüleri şa- yani takdir bir varlık göstererek birinciliği kazanmışlardır. Bu su- retle Japonlar, olimpiyatların de- vamınca yüzücülükte gösterdikleri kabiliyeti üç kıt'a arasındaki mü- sabakalarda da ispat etmişlerdir. Amarikalılar Nasıl Beslendiler? Los Anjeles şebrinde yapılan ve nihayet bulan 1932 olmpiyat- larında Amerikan atletlerinin di- ğerlerine nazaran temin ettikleri Yüksek atlamada mühim neticeler alan Amerikalı Rober ve Kanadalı Dünkan İngiliz atleti Hampson 800 metre finalinde büyük faikiyetler tabil bütün dünyanın nazarı dikkatini celbet- miştir. Çünkü birinciliği kazanan Amerikalılarla ikinci gelen millet arasındaki sayı farkı — müthiştir. Bunun — sebebi, — Amerikalıların atletizm için daha müsait bir Bir Boykot Karneranın Hakkını Yiyen Hakem Boykot Edildi İnsan azmanı denmekle maruf &n meşbur. — İtalyan boksörü mo Karnera, Poreda isimli aslen Çekoslavakyalı olan bir boksörle yaptığı maçtan sonra sayı hesabile maglüp ilân edik miştir. Karnera, Poredadan 28 kilo daha hafif gelen bir adamdır. Hakemin kararı harzırun ara- sında derin bir hayret uyandır- mış, birçok itirazlara ve protos- tolara sebep olmuştur. On devre devam eden bu maçta hazır bu- lunan gazete muhabirlerine göre müsabekanın sekiz devresini Kar- nera, iki devresini de Poreda lehine kaydetmek icap etmekte- dir. Nevyork atletizm heyeti, maçı idare eden hakemi diskalifiye etmiştir. şey koymamışlardır. Yemekten sonra, o da iki günde bir yarım tabak dondurma yemelerine mü- saade olunmuştur. Çay namına da gayet açık, sarımtrak bir su içmişlerdir.. Buna mukabil su yerine portakal şerbeti içmelerine müsaade edilmiştir. Yanlış Bir Hücum! Los Anjelesten dönen İlî:yın atletleri pek yakın bulunan Mek- sika hududunu geçerek — Juarez ismindeki kasabayı ziyaret etmek istemişlerdir. Mesika ahalisi olim- piyatlara iştirak eden İtalyan sporcularını geçenlerde Vaşing- ton üzerine yürüyen açlar kafile- sinden bir grup zannederek üzer- lerine ücum etmişlerdir. Yanlış- hlık anlaşılır anlaşılmaz - sporcula- ra tarziye verilmiştir. Uzun atlama vekorunu kiran Amerikail zanci sporcu Goördon vi Vâkıa, kışın, antrenörden na- zarl istifade etmek mümkündür. Fakat nazari yüzme dersleri, bi- zim gibi hiç antrenör görmemiş olanlar için ikinci derecede kalır. Hem gençlerdeki yüzme hevesi ancak yüzme mevsimile başlıyan bir arzudur. Bu itibarla yüzme antrenörü- nün — getirtilmesindeki — faydayı kaydederken, geç kalınmak do« layısile de antrenörden beklenen istifadenin yarım kalacağını ha- tırlatmak — mecburiyetinde — kalı- yoruz. Yarın Büyükdere yüzme ha- yuzunda yapılacak olan Tükiye yüzme birincilikleri müsabakala- rına iştirak etmek üzere K. S. K. kulübü umumi kaptanı Cemal Ahmet Beyin r'yasetinde olarak dün akşam şehrimize gelen İzmir mıntakası birincileri Alp, Rasim, Sadi, Salâhattin, Muhiddin Beyler dünden itibaren Antrenörün ne- zareti altında havuzda çalışmıya başlamışlardır. Beykozda Müsabakalar Beykoz futbol takımının bi- rinci, ikinci ve üçüncü takımlarile Altaysporun Üüç takımı — geçen cuma günü Beykoz sahasında karşılaşmışlardır. Üçüncü takım- lar arasındaki müsabakayı Altay kaybetmiş birinci takımlar ara- sındaki —maçta ise Beykoz- lular galip gelmişlerdir. İkinci takımlar müsabakası beraberlikle nelicelenmiştir.