1 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

1 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

'SON POSTA) da Hanımleyze bürün pençlerin kalp ve aşk işlerinde en gamimt dert artağıdır. Allevire, dostlarımza tü mediğiniz zşk dertlerinizi Hamımteyzeye yazınız. Hanım- veya busust mek- topla cevâp verir. Hanimlı gençleri büyük müşkül Dertlerinizi Hantımteyzeye Moda Ve Giymiye Dair Yün ceketlerinen iyisi elle örülenleridir. Bu sene bahardaki yün ceketler ekseriyetle kısa kolludur. Ceketlerin ikinci güzel- liğide boynuna sarılan renkli ipek mendillerdir. Kroşeden ya- pılan boyun sargıları da üç dört renktendir. Bu ceketlerle tüvit şapkalar modadır. Şapkaların — etrafına ceketin renginden kroşe bir kor- Kroşe cekeller dele geçmiştir. Bu sene kroşe ceketlerde kemer de pek mo- dadır. Ceketler kasıklara kadar uzun olabilir. Fazla uzun modası geçmiştir. Moda Havadisleri Bu sene Londrada büyük bir moda meşheri yapılacak, sonba- har ve kış modaları teşhir. edi- lecektir. Umum tuvalet mağaza- ları, terziler, bu meşher için ha- zırlıklara başlamışlardır. Bu sene elbiselerin hususi bir mahiyeti vardır. En ziyade moda olan renk mavi ailesidir. Açık mavi- den lâciverde kadar cins cins mavi elbiseler, blüzlar, mantolar birinci mevkiü almaktadırlar. Şim- diden sergiye 10,000 alıcı müra- ! caat etmiştir. Maviden sonra ikin- ci moda olan renk te (ribö) kır- mızı şarap rengidir. Bu sene ka- dife elbiseler, — ceketler, — şap- kalar da pek — modadır. — Elbi- selerin yakalarına krepşallar, mo- dası devam edecektir. Elbise renkleri sokak elbiselerinde muh- teliftir. Bilhassa elbiselerin kolla- rı. şimdiye kadar görülmemiş acüyip şekillerdedir. .»J . * Cildinizi Nasıl Muhafaza * Bs . e Edebilirsiniz? ildin şeffafiyetini muhafaza inci çare tozdan muhafaza etmektir. Malümdur. ki - cildin mesamalı vardır. Bu mesamat hergün havada tozla dolar. Gün- de iki üç defa yüzünüzü yıkaya- rak bu — mesamattaki — tozları çıkarmalısınız. — Yüzünüzü — iyice yıkadıktan — sonra — soğuk kremle oğuşturunuz. Bu kıremle yapılan masaj, cilde kanın deve- ranını temin eder. Eğer cildinize biraz yenk vermek ihtiyacında iseniz bir miktar pudra da süre- bilirsiniz. Bunlar günde bir defa tatbik edildiği takdirde zararlı bir | enim fikirleri, Birçok kurtarıyor. Yazınız Yüzü böyle Bugünün kızında güzellik, de- ğgü, canlılık arıyorlar. Güzellik kıraliçelerine artık — ehemmiyet vermiyorlar. Sinemada, tiyatroda, mağazalarda aranan kız, güzel kız değil, canlı kızdır. Sinema — müdürlerinden Bu Seneki Kaş Maodası Bir zaman kadınlar güllerle leylâklara benzemek isterlerdi. 1932 de bu moda geçmiştir. Şim- dikiler — kelebeklere — benzemek ister, kendilerini güzel göstermek için en büyük moda salonlarına tevdi ederler. Bu moda salonları da kadınları kelebeklere değil, bin bir çeşit bir mahlüka benzetir. Bu salonların biri bu' sene kar dınların kaşları hakkında yeni bir moda çıkarmıştır. Kaşlar göz- lerin ucundan alnın ortasına kadar kalkık olacaktır. Şık ka- dınların - birçoğu bu — moda; tatbika başlamıştır. Kaşlar Iyl’ı' biri: bir şekil alacaktır ki, sahibi de- rin bir düşünceye dalmış - gibi görünecektir. Bazıları, kadınlar bu —kaşlarla kelebeklere mi, yoksa hayatı ciddi telâkki eden bir insana mı benziyor, diyorlar. Şüphesiz ki hayatı ciddi telâke ki eden bir insana, saatlerce mo- da salonlarında oturup kaşlarına | bu şekli verdirebilmek için zaman sarfedebilmek, hayatın ciddiyeti- ni anlamıya vabestedir. Bu kaş- lar hakkında sevgilisine, şaire il- ham verebilmek kadar ciddi bir iş olabilir. mi? değildir. Fakat günde aç de- fa cildinizi boyar, muhtelif pud- ralar, loayonlar kullanacak olur- sanız, cildiniz daha kırka varma- dan buruşmiya — başlar. zünüze bir yumurlanın sarısını sürmek te, cildin şeffafiyetini mu- hafazaya yardım eder, Boyu büöyla “Bugünün kızı, başkasında olmr yan bir şeye malik — olmak gerektir.. Bu şey göz olab>- lir, saç olabilir, tebessüm olabilir. Üzunîıçlar Ve İspanyol Tarakları Uzun - saçla- rın moda olacağı rivayetlerine rağ- men kısa saçlar yine — ekseriyeti teşkil etmekte- dir. Maamafih bazı — kadınlar araşında — uzun ( saç — taammüm etmektedir. Bu sene uzün saç- larla — beraber İspanyol tarak- ları da modadır. Bu resim uzun saçlarin ne su- retle taranacağı- ni göstermekte- dir. Saçların re- simde gösterilen şekilleri alabil- mesi için tuvalet yapmazdan evvel saçları iki yumur- ta sarısı ile yıkamalı. İlık su ile oğuşturarak — yumurtaları — çıkar- malıdır. Saçlar bu suüretle yüm- şar ve istenilen tuvalet şeklini Ve cazibesi | alır. Tüvalet (SON POTA) kadın'arı va genç alâkadar edea kerları mevrulara — her şeyden fazla ehemmiyet vermekted'.. Şimden sonza tada bir. defa Kadın sav famız olacak ve bu sayfada şunlar balumacaktır Güzellik meseleleri, nuzun — tefbiyesi, son madi evinitin — güzel el işleri ve aalre... 'Bugünün Kızında Neler Arıyorlaî $ Yebessümü büyle böyle Yahut onun yürüyüşü, konuşuşu falan olabilir.,, diyor. Bir tiyatro müdürü, bugün aranan kız, cazip kızdır, diyor. Terziler, moda mü! hi varyete müdürleri de canlı kıe arıyorlar. Bugünün kızı zeki ve canlı olacaktır, diyorlar. tamam — olduktan sonra intizamının bozulmaması için İypanyol taraklarile arkadan tutturmalıdır. wBugîî_ı; __,Nie_ Yemek Y&bsar;;?w Kremli Tavuk Tavuğu iyice yağda kızartınız. Badehu içerisine kab soyulmuş domates ufalayınız. atesi de yağda kızarttıktaa sonra tencere- nin kapağını kapayınız. Pişmesi için gayet az su ilâve ediniz, suyun çekip yağında kalmasına dikkat ediniz. Tavuk piştikten sonra yüz yunu süzünüz. Tepsiyi iyice yağ- ladıktan sonra üzerine döğülmüş | içine tedricen, karıştırarak ilâve peksimet tozunu ekiniz. Makar- | nanın yarısını tepsiye döşeyiniz. Cildi | | muhalazanın en birinci şarlı te- mizliktir. Haltada bir defa yü- | Makarnaların üzerine kızmış yağ dökünüz. Pişen tavuğu parçala- dıktan sonra bu makarnanın üze- rine diziniz. Salçasını da Üzerine dökünüz, Badehu makarnanın ka- lan diğer nısfını tavuğun üzerine döşeyiniz. Makarnayı tekrar kız- mış yağ ile, yağlayınız. Üzerine bir mi rendelenmiş kaşer pey- niri dökünüz. Ayrıca bir kapta bir kaşık - ya; içinde bir buçuk çorba lynışiıı;ı un kavurunuz. ulçço- risine yöz dirhem süt ve tuz | ilâve ederek koyu bir mahallebi dirhem makarnayı haşlayınız, su- | gibi pişiriniz. Bu mahlütu yere indirip Üç yumurtayı çalkalıyarak ediniz. Badehu bu kremi makar- nanın Üzerine dökünüz, fırına salınız. Bu ölçü için, küçük bir tepsi kâfidir. Eğer daha fazla miktar arzu edilirse, büyük tep- siye ve iki misli mevat ilâvesile yapılır. Krem iyice kızardıktan sonra sofraya çıkarınız. ——— —— — | Buhran İçinde Çocukları Nasıl Beslemeli ? Birçok anneler buhrandan mü- müteessirdirler. Bu vaziyet kar- şısında çocuklarımıza ihtiyacı olan ıdayı nasıl verelim diyorlar. Bir mı da meşguül oldukları için bunları hazırlamak imkâm olma- dığından şikâyet ediyorlar. Bun- lar çocukları gıdasından mahrum etmiye kâfi bir sebep değildir. Bu vaziyetler karşısında çocuğa kâfi gıdasını vermek müşkül olsa dahi mümkündür. Çocuğuu — gıdası mutlaka mükemmel yedirmek de- ğgildir. Az dahi olsa sıhhi bir su- rette muntazam saatlerde yedir- mek, intizamsız fazla yedirmiye müreccahtır. Küçük bir bebek yirmi dört saatte beş defa yeme- lidir. Bazan zaif çocukları üç sa- atte bir yedirmelidir.Çocuk yemek- ten evvel muhakkak yıkanmalı- dır. Ve yemeğini yerken süratla değil, bati yemesine itina” etme- lidir. Emzikte çocuk âzami yirmi dakikadan fazla memede kalma- malıdır. Eğer çocukta rahatsızlık alâimi varsa, yemek müddetleri daha seyrekleştirilmelidir. Daba büyüklere buhran içinde verile- cek en mükemmel gıda, süt, yumurta, un pirinç, sebze, mey- vadır. Ve bunlar da hepsi ucuz gıdalardır. Çocuğa et yedirmek şart değildir. EV KADINININ BİLECEĞİ ŞEYLER 'İpek Elbiseleri 'Nasıl Boyamalı? İpekli kumaşları — boyamak için evvelâ kumaşı tartmak lâ- zım, Kumaşın dirhemi nisbetinin nısfı miktar toz boya almalıdır. Yalnız, boyanın, kumaşın revgile ahenktar olması lâzımdır. Meselâ mavi bir kumaş kırmızıya boya- namaz. Boyayı aldıktan sonra, elbiseyi iyice temizlemeli. Hiçbir tarafında leke kalmamasına dik- ;'ı kat etmelidir. Boyayı genişçe bir kap derununda sıcak suü ile ka- rıştırarak eritmeli. Badehu elbi- seyi aslatmalı. Büyük bir kap derununda elbiseyi örtecık kadar ısıtmalı. — Su ilik bir hale geldikten — sonra boyayı ilâve etmeli. Elbiseyi içine koyup bir le kırk dakika kadar mütemadiyen — karıştırarak kay- natmalı. Çıkmazdan bir çeyrek evvel bolca — bir avuç tuz, bir çay Fincanı sirke ilâve etmeli. Kırk dakika olduktan sonra aleş- ten indirmeli, Bir saat kadar soğumasını beklemeti. Badehu bir kova içinde soğuk suda iki üç defa çalkamalı. Badehu fazla sıkmadan gölgeli bir yerde ku- rutmalı. Fakat tamamen kuruma- dan rutubetli iken ütülemelidir.