1 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

1 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Tüccar, meyva ibracalı hususun” da müşkülütla karşılaşmaktadır. Bu yüzden milyonlar kıymetin- deki mallarımız çürüyüp gidi- yor, yok pahasına satılıyor. Bu hususta halkımız diyor kit * Hikmet Bey (Sultanahmet Çatlar dıkapı caddesi 51) — Şimi bize ikinci bir misak, Iktısadi bir misak lâzımdır. Bu da caktır.Memleketimizin kavun, karpuz, üzüm, domates, patlıcan gibi meyva ve sebzeleri çok boldur ve ucuzdur. Çürümiye mahküm olan bu bereket- ton İstifade edebiliriz, hariçte pekâ- lâ müşteri bulabiliriz. Fakat kim ne derse desin biz harici ticaretimi- zi Yunanistan kadar — korumasını bilmiyoruz. Vaktinde tedbirler ala- miyoruz vesselâm. * femail Bey ( Hırkalşerif 34) — Geçen sene kavun ve kar- puzlarımızı denize döktük. Bu sene de çilek ve şeftali dökülüyor. Gele- cek sene için tedbir alınacak dendi. Fakat yine hiçbir. şey yapılmadı. Yalovada ta kış başlangıcına kadar turfanda “sebze — yetiştyor. — Bundan in iştifade etmiyelim. Memleketi- Noten hariçten Para sokmuyalım. a ızda, şimendiferlerimizde k?hln depoları Heden bulün- AOT FD M öcr N — Necati B. ( Satmatomruk- Cami 80- kak 7T ) — Bir tacirimiz Bursada okkası yirmi paraya satılan şeftalilerimize Mısırda (40) kuruşa müşteri bulmuş. €0) misli bir farklı tacağımız bu mallarımız vapurlarda soğuk hava mahzenleri bulunmadığı için çıkarı- -— İamıyormuş, çürümiye mabküm olan — bu mallara çok acıyorum. * İrfan B. ( Fatih Macarkardeşler #yet Simitçi Sokak 84 ) — mevsimi başladı. Geçi- — yor bile. Fakat hui:"ııhdıınu / göre hiçbir şey ihraç edemedik. mya l!nhr—ı':ı ıınk.'iı:lı ibracat — yapmakla çare bulunabilir. Fındik- - iza suikast yapmışlar.. Yümurta- mız adamakıllı teri bulamıyor, afyonlarımız elimi; kâldı. Şimdi tabiatin bol bol verdiği güzelim meyvalarıtınıı — da zünden İhraç edemiyoruz. Buna acil bir çare bulmak iktısadi menfaat- maz İcabıdır. Gümrükte F — Eksperlerin Yavaş Çalış- — tığından Şikâyet Edildi B Gümrüklerde çalışan El heyetlerinin yavaş iş ıwm ve bu yüzden tacirlerin çok mu- — fazarrır oldukları hakkımda İkt- “ Bat Vekâletine bir şikâyet yapıl- Vekâlet eksperlerin kendile- rine havale edilen işleri vakit ve * zamanile yapmaları icap ettiğini bildirilmiştir. Eksperlere bu yol- da tebligat yapılacaktır. Son Postanın Resimli Hikâyesi: vasıtasızlik yü- |, 25 Sabıkalı Bir Hırsız Deli Hüsnü Dün Tekrar Yakalandı - Ve Bir Sürü Yalan Uydurdu Dün şehrimizde bir kurşun bırsızı yakalanmış- tır. Bu hırsızlık esas itibarile alelâde bir hâbisedir. Fekat hırsızın takındığı tavır. ve verdiği ifade, ve garip bir şekle sokmuştur, hâdiseyi komik Tahkikatımıza göre hâdise şudur: Şimdiye Bunları bir kenara yığmıştır. Fakat tam kurşunları sırtlayıp kaçacağı sırada polis memurları yetişerek Deli Hüsnüyü yakala- mışlardır. Hüsnü daha uzaktan polisleri görünce kurşunları atıp kaçmak istemiş, polis memurları Bir Cinayet Dün Galatada Bir Hamal Öldürüldü Dün saat tam (11 ) de. Ga- latada poğaçacı- fırını önünde kanlı bir cinayet oldu. Galata su iskelesi hamallarından Şebin- karahisarlı Osman oğlu Bekir, hemşerisi hamal Yakup tarafın- dan yedi kurşunla — öldürüldü. Kurşunlardan birisi Osmanın beynine girmiş ve içeride kalmış, altısı da sağ kalçasın: deldikten sonra çıkmıştır. Kalil derhal ya- kalanmış ve cürmünü itiralf et- ir. Hüdisenin sebebi da şudur; Öldürülen Bekir bir ay kadar | evvel Yakubun karısını kaçırmış ve bir hafta beraber gezdirdik- ten sonra tekrar kocasına iade etmiştir. Bekir fırsat buldukça Yakuba bunu hatırlatır ve tezyil- kâr sözler söylermiş. Bunan üze- rine —dün Yakup” tabancasını çekerek Bekiri öldürmüştür. Hamallar Hepsi Bir Biçimde Elbise İle İş Görecekler Haydarpaşa iskelesindeki (20) hımılâın (16 ) sı sabıkalı olduğu için tasfiye edilmişlerdi. Belediye İktısat Müdürlüğü şimdi Garda bulunan mütebaki ( 24 ) hamalıda fazla bulmaktadır. Bunların adedi (17) ye indirileceği gibi köprüdeki Seyrisefain hzmalları arasında da bir tensikat yapılacaktır. Her gün göz önünde bulunan bu hamal- lara yeknasak kasket ve elbise iydirilecektir. Diğer zengin is- Eı.lıladzld hamalların da bu şekle sokulması düşünülüyor. Şimdilik bunlara da yeknesak bir kasket giydirilecektir. —- kadar — birçok — hırsızlıklar olan Deli Hüsnü ismindeki sabıkalı dün Eyüp taraflarında Lâz Mahmutpaşa medresesinin kub- belerine tırmanmış, kubbelerin üzerindeki kurşun- ları sökmiye başlamıştır. Hüsnü, ortalığın tenhalı- gından istifade ederek bir hayli kurşun sökmüş ve buna — meydan tutmuşlardır. yapmış vermemişler, Hüsnüyü — sımsıkı Hüsnü evvelâ inkâr etmiş, kurşun filân çalma- dığını söylemiştir. Bu bir yığın kurşunu kimin sök- tüğü sorulunca, Hüsnü gülümsemiş, malümatı ol- madığını, belki fırtınadan ve rüzgârdan koptuğunu söylemiştir. Halbuki Hüsnüyü kurşun sökerken gören ler vardır. Bu vaziyet karşısında Hüsnü meseleyi tevil etmek istemiş, yatacak yeri olmadığı için med- resenin damına çıktığını, orada bir müddet uyku kestirmek istediğini, kurşunların esasen evvelce sökülmüş olduğunu, bunları — sırtlayıp karakola Papaz Efendi Beraet Kazandı Dün ihtisas mahkemesinde Ayatriyada kilisesi papazlarından Yorgi Efendinin muhakemesine devam edildi. Yorgi Efendinin kilisedeki odasında iki kilo (90) gram rakı, iki kilo ( 595 ) gram likör, (680 ) gram yerli ve ( 100 ) gram da Yunan konyağı bulun- duğu için mahkemeye verilmişti. Türkçe bilmiyen Yorgi Efendiyi iki avukat müdafaaetti. Papas EFfendinin bu yüzden Büyük bir çıslırap çektiği Unlaşılıyor we du- dakları heyecandan titriyorda. Müddeiumumi, Papaz Efendi- nia, » tevkifini - -istedi. — Vekilleri, Yorgi Efendinin ruhani vaziye- tinden, ve kuçukçılık yapmadı- ğgından, yalnız bir yetim olarak büyüttüğü hemşire zadesinin dü- gününden artan muhtelif içkileri bir bulaşık şişeye doldurmş ol- masından uzun uzan bahsettiler, ! 4 Tesssüründen Papaz Efendinin ko- | lanun tutmadığı ve refikasının akhı vaziyeli bozularak hastaha- neye — nakledildiğini - söylediler. Neticede mahkeme, Papaz Efen- dinin kaçakçılıktan beraetine ve yalnız İnhisar İdaresine —nakti ceza vermesine karar verdi. Türcüman vasıtasile karardan baberdar edilen Papaz Efendinin sakallarından sevinç yaşları yu- varlandı. ve teşekkürle hâkimin önünde iğilerek ayrıldı. Kaçarken Yakalandı Maruf sabıkallardan Kasım- paşalı Hasan, Balat vapur iske- lesine bağlı bulunan *bir kömür kayığına girerek fayfa Eminin elbiselerini çalmış ve Kkaçarken yakalanmışlır. teslim etmiye karar verdiğini anlatmıştır. Tabil bu yalanlara kimse inanmamıştır. Çünki Hüsnünün bırsızlıktan yardır. Hüsnü yakalanarak adliyeye verilmiştir. tamam 25 tane sabıkası Aslı Çıkmadı Hikmet Beyi Vuran Maz- nun Hasta Değilmiş Bandırmada eski Mustantik Hikmet Beyi alnımdan yaralıyan fotoğrafçı Cevdet Beyin muha- kemesine bakılırken avukatları, Cevdet Beyin sinir hastalığından dolayı askerlikten ihraç edildiğini söyliyerek Tıbbıadlide müşahede altına alınmasını istemişlerdi. Ban- dırmadan Tıbbıadli müessesesine gönderilen Cevdet Bey dört beş günlük bir müşahadeden sönra serbest bırakılmıştır. (7) eylülde muhakemeye — devam edilecek- tir. Tıbbıadli, Cevdet Beyde, cezaf mesuliyeli kaldıracak bir hastalık bulamamıştır. Adanada Kız Lisesi Evvelce haber verdiğimiz gibi Ada. nada bu sene bir Kız Lisesi açılması kat'l surette tekarrür elmiştir. —— Umumi Maaş Eylül Maaşı Bugünden İtibaren Verilecek Dün — bütün daireler Eylâl maaşı bordrolarını hazırlamışlar ve Defterdarlık ta tediye emrini vermiştir. Bugün bütün memurla- rın Eylül maaşı ve ücretli me- murların da ağustos aylıkları ta- mamen » Yalnız Ev- kaf idaresinin maaşları birkaç gün teahhur edeceği anlaşılımaktadır. Bir Ev Soyuldu Berber Cafer, hamal Emin ve eskici Ahmet isminde üç kişi, Büyükderede İstefan — efendinin evini soymak iddiasile yakalan- mışlardır. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: : LA Günün Tarihi Kararname Tatbik .e »- Ediliyor Beş numaralı son kontenjan kas | rarnamesinin tatbikina bugünden İtis | baren başlanmıştır. Yeni kararnama , mucibince memlekete girecek her türlü eşya kontenjana tâbidir. İhrae €at maddeleri de ihracat komisyon« larının murakabesi altına verilmiştir. Halı ve tiftik takasına ait talk matname dün akşamdan — itibaren mevkiinden — kalkmıştır. Yalnız edilen S d“a akşama kadar ihrı L tiftik ve halılara mukal eylül ayında takas yapılacaktır. Amerika Sefiri Gitti Amerika — Sefiri — Mister — Şeril Cenapları hükümetin daveti -üzerin dün ekspresle ve Paris - tarikile Amerikaya hareket etmiştir. Münire Hanım Moskovada Rus tiyatrosunun yüzüncü yıldöe Bümü münasebetile Moskovada yas«s pılacak merasimde Türk sahnesinl Darülbedayi — arlistlerinden — Münire Hanımın — temdil ötmesi — tekarrür etmiştir. Münire Hamım birkaç güne kadar Rusyaya hareket edecektir. : Erkânı Harbiye Resimiz Büyük Erkânı Harbiye Reisimiz Fevzi Paşa, büyük zafer münasebes tile gönderilen tebrik telgraf ve mektuplarına — teşekkürlerini ajans yasıtasile bildirmektedir. Vekillerin Tetkikleri Maarif Vekili Esat Bey cenup vilâyetlerimizde, — Inhisarlar — Vekill Ali Rana Bey de İzmir havalisinde tetkiklerine devam — etmektedirler. Şehrimizde bulunan Başvekil Paşa da on beş güne kadar Ankaraya döne- ceklerdir. Piç Ömer Mahkemede Yaplığı bir hırsızlık csnasında bir. kişiyi öldüron sabıkalı hırma Piç Ömerin muhakemesine dün Ağın, cezada başlanmıştır. Bir Mahkümiyet Eyipte İslâmbey mahallesinde bir kahvenin önünde Ömeri öldürmekten maznun Vehbinin muhakemesi intag edilmiştir. Mahkeme Vehbinin 15 sene hapse konmasına ve erin —veresesine 1000 lira tazminat vermesine karar vermişlir. ğ Dünkü İmtihan —a>. - Defterdarlıktaki münhal memur« luklar için dün ümlihan yapılmış, imtihana 600 kişi girmiştir. Halbukl münbhaller pek azdır. Kitap Panayiri Dün kitap panayirinin ikinci günü idi Iki gün zarfında sergiyi ziya- ret edenlerin adedi 2 bin kişiyi bulmuştur, Ziyaretçilerin ekseriyeti- ni fakülte ve yüksek mekteplerle lise ve ortamektep talebeleri teşkil etmektedir. Halk daba ziyade :ılı_..;-ı onlarının önünde K aktadır.. Yükrek ai yençliri “ise Darülfünun pavyonile ilmi eser- eden pavyonlara — uğrak ler teşhir maktadırlar.