8 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

8 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

*SON — POSTA ) da leyre ya ker Hanımteyze tütün çençlerin kalp ve aşk işlerinde en gamimi dert erteğidir. Allenize, Jostlarınıza söyliyemediğiniz tşk dertlerinizi Hammteyseye yazımıı, Hamma- inkü sütunda veya husust mek- tupla cevap verir. Hanımteyzenin fikirleri, birçek gençleri büyük müşküllerden kurtarıyor. Dertlerinizi Hanımteyzeye Yazınız Saçları Nasıl Taramalı? Saçları yanlış taramak tuva- letin intizamını bozmak için en büyük âmildir. Saçları taramak için resimde gördüğünüz Üzere tepeden aşağı doğru sarkıtınız. Bu suretle hem saçlar kafatası üzerinde doğru istikametini alır, hem de çehrede kanın devera- nına hizmet eder. Çocuğun İlk Ayı Apalık, tabiatin kadına verdiği vazifedir. Fakat tabiatin de ken- dine mahsus kanunları vardır. Bu kanunlara şuurlu veya şuursuz tecavüz edilecek olursa, 1tırap başlar. Bu azapların önüne geç- mek için aşağıdaki kaidelere riayet etmek lâmm. Çocuğun ilk ayı en ziyade itinaya muhtaç olduğu aydır. An- birinci — vazifesi çocuğu kendi sütile emzirmektir. İhtiyaç hâlinde sınal süt verilebilir. Fakat nenin zarurel olmadıkça, tabit gıdadah çocuğu mahrum etmemeli. Anne- nin dikkat nazarına alacağı diğer noktalar da şunlardır : Çocuğu —kendi — yatağından gayri hiçbir. yerde yatırmamalı. Geceleri emzirmemeli. Çocuğu vakitli vakitsiz. yedirmemeli. İn- tizamsız emzirme çocukta fena teşekkül, fena âdetler, hazım- sızlık, mide hastalıkları meydana getirir. Çocuğun ağlaması tabil bir şey | değildir. Çocuk ağlıyorsa muhak- kak bir sebebi vardır. Bu sebebi araştırıp bulmak — lâzım. — İnti- zamsız emzirme, çocuğu sallama, ağlama sebebi olabilir. Fakat esas sebep bu değildir. Sıhhatli bir çocuk nmeş'eli ço- cuktur, ağlamaz. Çocuğu on gün- de bir defa tartmalı. Çocuk yirmi dört saatte, yirmi bir saat uyumalıdır. Çocuğu fazla giydir- | memeli, gece gündüz temiz ha- vada bulundurmalıdır. v7 Bu sene sonbahar modasında, en ziyade tercih edilen renk kır- mızı allesidir. Her renk mevcut olmakla beraber, en ziyade bu renk taammüm edecektir. EL- biselere bir veya iki renk ka- rıştırmak ta moda icabıdır. Elbise kolları dikişsiz, blüzla beraber kesilmiş olacaktır. Gündüz ve gece elbiseleri dahi yarım kol- ladur. Sokak — elbiseleri geçen seneye nispetle daha uzundur. Elbiselerin belleri yukardandır, ü Ev K ırıimıı Neler Bilmelidir? Tavadan Balık Kokusunu Nasıl Çıkarmalı ? Balık kızarmış tavadan veya ıskaradan balık kokusunu çıkar- mak için, içine bir miktar hardal tozu dökünüz. Bir müddet böy- lece terkediniz. Bâde batırılmış bir bezle suya hai | kayınız. Reçelleri Nasıl Muhafaza Etmeli ? Reçel kavanozlarını tavana yakın bir rafta veya dolapta muhafaza etmeyiniz. Reçelin mu- hafaza edildiği yer rutubetsiz ve tavandan uzak olmalıdır. Re- çel kavanozlarının kapakları sıkı sıkı kapalı bulunmalıdır. Aksi takdirde tehammür eder. Bıçak Saplarını Nasıl Temizlemeli ? Bıçak — saplarını — temizlemek için limon suyu ile tebeşir tozunu karıştırmalı, bu mabhlüt ile silme- lidir. Tırnakları Nasıl Parlatmalı ? Tırnakları parlatmak için gece yatarken üzerine zeytinyağı sür- melidir. Termosları Nasıl Temizlemeli? Termosun — içini temizlemek için, sıcak suyun içine bir çorba kaşığı sirke ve bir miktar yu- bu sıcak | KADIN Son Gelen Moda Havadisleri kemerler elbiseye bitişiktir. Bu seneki moda meşherlerinde en çok görülen kırmızılar şunlardu : Açık kırmızı, koral, açık - ver- | miyon, koyu nar rengi. Yün ku- maşlarda açık kiremit kırmızısı, | koyu kiremit kırmızısı müreccah- | tır. Yünlü kumaşlarda mavi de | müteammimdir. Yün elbiselerin | ipekli yakaları ve kol kapakları | vardır. Jersey ve kadife etekler de , modadır. Bu eteklerle kısa kadi- | fe ceketler giyilmektedir. Öğle- | B KTT | Elişleri | Kroşe Maotifler Resimde gör- düğünüz — üzere | bu sene elbise- lerin üzerine kro- şe molifler mo- dadır. — Bunlar elbisenin rengi- ne göre muhte- lif renklerden işlenmektedir. Bu | motifleri işlemek — için Coton | Domatesli Yumurta alâkadar ehemmmlyı Güzel nuzun — terbiyesi, « işleri | (SÖN POTA) kadınlarr ve genç kuzları eden mevzulara — her çeydem (arla et vermektedir. Şimden sonra haftada bir defa Kadın say- famız olacak ve bu sayfada şunlar bulunacaktır llik meseleleri, evinizin son modalar, çocuğur güzelliği, ev isleri, ve salre... Sandal Modası Bu sene sonbahar — geldiği halde sandal modası devam et mektedir. Bu moda icabı, kadım- ların ayakları hemen de meydam- dadır. Bu gördüğünüz sandallar Dorothy Jordanın sandallarıdır. Mary Doran'ın den sonra elbiseleri için #siyah krepler kabul edilmiştir. Yün ek biseler jersey ve kadifo ile süs- lenmektedir. Güderi — kemerler, renkli boncuklarla işlenmektedir. Kürk yakalar nispeten azdır. Kadife yakalar daha fazla rağ- bettedir. Küçük kürk şapkalar, sonbaharın en çok göze çarpan modasıdır. Kadife, gece elbiseleri için de kabul edilmiştir. Gece elbiseleri için en çok kabul edi- len renkler Nil yeşili, koyu yeşil, frez, çilek rengidir. N İY;mek Yapsam Yumurtaları suda iyice haşla- | yınız. Suda bir çeyrek kaynaması | katılaşması için kâfidir. Yumur- taları sıcak sudan çıkardıktan | sonra soğuk suya atınız. Badehu kabuklarını soyunuz. — Ortasın- dan — kesiniz.. Sıcak — sütün içine sıra ile diziniz. Ayrıca bir | tavada bir çorba kaşığı yağı kızdırınız. — İçerisine — domatesin kabuklarını soyup ince ince ke- d'Alger C, B. kullanabilirsiniz. Re-| siniz. Domatesler yağda kızar- P LT G L CAY E v AA — | simde gördüğünüz geminin tek- nesi kahverengi, yelkenleri yeşil, bayrağı kırmızıdır. Bu - renkleri değişlirebilirsisiz. -Gemiyi maşa kopye için modeli de leffe- dilmiştir. * murta — kabuğu ufalıyarak çak- kalamalı, Unu Nasıl Kızartmalı? Unu yağda kızartırken rengi- nin bozulmaması için içine bir miktar süt ilâve etmeli. kı- | dıktan sonra bu yi =ıııı— | taların üzerine döktünüz. başka, dilim dilim kesilmiş ek- mekleri yağda kızartınız. Tabğa döşedikten sonra her ekmeğin üzerine yarım yumurta — koyu- |nuz. Tabakta kalan — salçayı | da üzerine gerzdiriniz. Turp Salatası Beyaz turpu iyice rendeleyiniz. Hardalla — sirkeyi — karıştırdıktan | :'oıırı lur:ı ilâve ediniz. Badehu üzerine bir miktar zeytini , tuz, biber — ilâve edery:l'c.kı!ı.:ı- rınız.. Bir müddet durduktan | sonra sofraya çıkarınız. Yün Elbiseler Elde örülmüş yün caket ve saireyi kat'iyyen asarak kurul- mayınız. Bunları kurutmak — için yere iki kalın mukavva arasına koyu- nuz ve gölgede kurutunuz. Yün kumaş üzerine mürekkep döküldüğü zaman derhal soğuk su | Gece Tuvaleti Mary Doran'ın bu gece elbi- sesi Holivutta en ziyade beğe- nilmiş elbisedir. Bu elbise birçok tezatlarla doludur. Elbise, yukarı kısmını süsliyen gümüş işlemeleri, ve kesilişi itibarile gayet kadın- casına yapılmış bir elbisedir. Ceketi ise tamamen erkek mo- dası üzere kesilmiştir. Elbisenin kumaşı beyaz krep satendir. Beyaz satenden sandalları da gayet orijinaldir. Meri Doran bu elbisa ile bir güzellik kıraliçesi kadar haşmetlidir. Kari Sütunu 'Türkocağı sokağında Mediha H. az Kirpiklerinizin — dökülmesine mâni olmak - için reçina ve rum yağlarını eczanelerde bulabilirsiniz. Bunları gece yatarken bir sür- medanla gözlerinize — sürersiniz. Petrol, eczanelerde salılan temiz ispirtodur. Çiçek suyunu eczane- lerde, Aaktarlarda, şekercilerde bulabilirsiniz. Saçların dökülme- | sine mâni olmak için, saçlarınız- daki çatalları kesmelisiniz. Diş lerinizin — muhafazası — için altı ayda bir dafa dişçiye temizlet- ile yıkanırsa, leke derhal çıkar. l melisiniz.