8 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

8 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Ce CTC —— ı : VOU G7 7 T A SDT SÖRNER DA F PS P A M G BC aet SON POSTA Çocuğunu Köpeklere Yediren Ana Paris, ( Hususi ) — Ren şehri civarında bir çiftlikte bizmetçilik eden Anjel Fulon adlı kadın, gayrimeşru — bir çocuk — doğur- muş, fakat bu çocuk ortadan kaybolmuştur. Yapılan ihbar Üze- rine kadın müstantik — tarafı- dan çağırılarak ifadesi alınmış ve biraz sıkıştırılınca filhakika bir. kız. çocuğu — doğurduğunu fakat başı ile kollarını kesip kö- peklere yedirniğini, vücudünü de gömdüğünü söylemiştir. — Şurası şayanı dikkattır ki çocuk doğdu- gu zaman canlı idi. Bu cani ana derhal tevkif edilmişse de muva- zenesinde bozukluk olduğu gö- rüldüğünden muvakkat bir zaman için tımarhaneye yatırılmıştır. Askere Çağrılan Kadın —- Liyon 6 (Hususi) — Jerminelli isminde bir genç kız, geçen gün askeri vazifesini yapmak Üzere silâh altına çağrılmıştır. Jermi- nelli kadın olduğu için bu garip davet karşısında şaşalamışsa da bilâhare nüfus memurunun vaktile bir yanlışlık yaptığı anlaşılmış, bir muayene heyeti huzurunda cinsiyetini ispat ederek yanlış nüfus kaydini tashih ettirmiştir. İngiliz Harp Borçları Nevyorktan yazılıyor: Ottava Konferansında geçen tuhaf ve eğlenceli bir vak'a, burada yük- sek mehafilin kahkahali bir de- dikodu mevzuunu teşkil ediyor. Hâdisenin asıl şeklini 'değiştirip değiştirmediği malüm değilse de, rivayete göre, işin kahramanı bir taraftan bir daktilo kadın, bir taraftan da bir İngiliz. m- rahhası ile bir Amerikan siya- set adamıdır. İngiliz murahhası, konferans müzakerelerine iştirake memur- dur. Beraberinde gayet güzel bir de daktilosu vardır. İngiliz ricali ile temas etmek Üzere Amerikadan Kanadaya — giden Amerikan siyasisi, söz arasında, bu İngiliz murahhasının gayet gözel bir daktilosu olduğunu öğrendi fakat inanmak - istemedi. Derhal şu itirazı bastırdı: — “Bir İngiliz kızı güzel ola- Maz. , Muhatapları aksini iddia et- tiler. O, fikrinde ısrar etti. Niha- yet, bu mütekabil bahisli muha- vere asıl İngilize nakledildi. Bu zat, İâtife sever bir kimse idi, Gidip Amerikalıyı buldu ve şu teklifi yaptı : «— İşittim ki, siz benim dakti- lomun güzel olımıyu.ğ.m' çünkü bir İngiliz kızı olduğunu iddia et- mişsiniz. Ben ise aksi fikirdeyim ve daktilomun çok güzel oldu- ğuna kanüm. Bahsinizi kaybetti- ğginiz takdirde İngilterenin Ame- rikaya olan harp borçlarından vazgeçileceğini vadederseniz size bu güzel kızı gösteririm., Ame- rikalı muvafakat etmiş ve güzel daktilo — kendisine — gösterilince baksi kaybettiğini kabul etmiştir. Fakat maksat esasta lâtife olduğu için harp borçları yine baki kalmıştır. Jimmy Valker Affedildi Nevyork Belediye Reisi Jim- my Valkerin mahkemeye veril- diğini, sonra da istilaya mecbur olduğunu — kaydettik. — Dünyanın en büyük şehrinin Belediye Rei- Karagöz-H Karagözün ha- nanistanda dahi cari olduğunu, fakat tiplerin değişik bulunduğu- nu işaret edeceğiz. Yunanlılar, — “gölge — oyunu,, tabir ettikleri karagözü, klâsik şeklinden çıkararak bizim Da- rülbedayi — san'atkârı — Hâzimın çok defa yaptığı gibi hayırlı hâ- diselere tatbik etmiş ve muvaffak olmuşlardır. Yumanlıların iddiası karagözün bir Bizans oyunu olduğu merkezindedir. ve ek- | seriya du oyunda, Yunanlılar, eski Osmanlı idaresini tehzil ede- cek ve gülünç mevkie düşürecek mevzuları tercih ederler. Onlar, karagörde, şamdan ve mum saf- hasından kurtularak bu oyu- Atinalı Mollas Karagöz oynatıyor K İstanbulda 3000 Keçi Ve Koyun, 450 Sığır Var Son hafta zarfında yapılan tekikata göre İstanbulda istok olarak (3000)keçi, koyun ve salre (450) de inek, öküz, manda, da- na, boğa, malak olduğu anlaşıl- şılmıştır. c A sine isnat olunan cürüm, suüsti- maldir. ve maalesef, bu dert, barp sonu dünyasında sıkça görünür — hâdiselerdendir. — Bele- diye reisinin bu istifası üzerine bu adam aleyhinde en çok - şid- det gösteren Nevyork Valisi Roozvelt takibatın durdurulma- sını emretmiştir. Aleyhinde taki- bat yay bir adama ait adli muıııı’el:d::ıl durduralur? Bunu kimse bilemiyor. Bizzat M. Rooz- velt te bu kararının esbabını izah etmemiştir. Yunan hayal oyununda Karagöz Hpl Kıral AlfonsA vus- turyada Yerleşiyor Yemek Yerken Resmini Alan Bir Adama Kızdı, Dayak Attı Viyana, 8 (Hususi) — Sabık İspanya Kıralı On Üçüncü Alfon- sun Avursturyada yerleşmiye ka- rar verdiği muhakkak gibidir, On Üçüncü Alfons, Mödlih civa- rında Prens Lihtenştayne — ait şatoyr kiralamak üzeredir. Esasen bir müddettenberi Avusturyada bulunan sabık. kıral, geçen gün oldukçe eğlenceli bir hâdisenin kahramanı olmuştur. On Üçüncü Alfons bazı dost- larile birlikte Peşte Tokantaların- dan birine girmiş, Macarların milli "m.& olan Paprikalı piliç iş. yemek el ile yenir. On Üçüncüf Alfonsun bir piliç budunu büyük bir iştiha ile ko- parıp kemirdiğini gören amatör bir fotoğrafçı bu manzaraya da- Cıııumış. hemen — makinesini parak sabık kıralın bu pozda bir. resmini almıya teşebbüs etmiştir. Fakat bu teşebbüs On Üçün- cü Alfonsun hoşuna gitmemiş, fotoğrafçıya resmini almamasını ihtar etmiştir. Fakat ısrar ettiğini görüneç derhal yerinden fırla- mış veadamcağızın kaba etine bir tekme vurarak lokantadan dışarı atmış, sonra tekrar. ye- meğine devam etmiştir. acivat Yunanlılar Karagöz Oyu- nunu Benimsemek İstiyorlar Fakat, Yunanlıların Karagözü, Bizimkinden Farklıdır nu elektrikleştir- kiki bir varlık TERE SAA BAA A MA miye ve binneti- olup — olmadığı ce gölgelerin te- son günlerde bir airini daha kuv- hı'yli münakaşa vetlendirmiyo edildi. — Bursa muvaffak olmuş- Halkevinin — bir SKe lardır. Yunan - ınlı_ıılııbıdııdıı : Türk mücadele- :ogııı bu müna- »| t sine ait sahneleri | aşanın - netice- ğ canlandırmakta , lerini ne teyit, ne de tekzip et- ğ x Atinanın maruf ml:ıe:oih.dlık- | AŞ t kwş::;üıü îlr sadımız, elyevm 2906 asın bü- bu oyunun Yu- Yunan karagözüne göre Türk amkerleri ve saray yük mehareti var- dır. Ve itiraf etmek lâzımdır ki bu oyunların bu hususa ait mevzuları bazen son Türk - Yunan dostlu- | gunun temellerini zayıflatacak bir mahiyet —aldığını kaydedersek, mübalâgaya sapmış olmayız. Maksat Karagözün menşeini araştırmak olduğuna göre ortada, mevcut iddiaları dallandıran yeni bir vakıâ vardır: Yunanlılar da Karagöze sapip çıkıyorlar ve ona Karagiyozis diyorlar. Bu vaziyet karşısında Karagöz aşlen Türk müdür, bir Çingene midir, yoksa eski Mısırlı veya Finikelilere ait temsili bir tip midir? Bu noktaların - tenvirni temin etmek te alâkadarların vazifosldir. All Paşa ve bir yunan pallikaryası Muallimler Maarif Vekili İtirazlara Cevap Veriyor Ankara, 7 (Hususi) — Maarif Vekili Esat Bey soeyahatten bu- raya döndü, Vekil B. yeni ders senesi için gezdiği vilâyetlerde gördüğü hazırlıklardan memnun olduğunu söylemiş ve muallim kadrolarındaki — tebeddülât hak-« kında da şu beyanatta bulun- muştur : “ — Muallim tebeddülâtı pek azdır. Yalnız inzibat komisyonu kararlarile şahsi ve sıhhi se- bepler nazarı dikkate alınmıştır. Kıdem zammı meşelesi 1617 nu- maralı kanuna tevfikan icra edil- miştir. “ Avrupadan tahsilden gelen yeni muallimlerin yerleştirilmesi için de bazı Ücretli muallimler uhtesindeki İlâve dersler - alın- mıştır.,, Kari Mektupları Adanada Sakız Çiğnemek İptilâsı Var Adanaya geleli tam iki sene oluyor. Bu memlekette diyebilirim ki hergün birer yeniliğe şahit bulunuyorum. Hakikaten memle- ket hesabına mucibi iftihardır. Mevsiminde, zamanında Sıh- hiye Müdiriyeti menenjit, çiçek aşısı gibi fennf tedabire te- vessül kediyor. Belediye şehir dahili yollarının tanzim ve ne- zafetine fevkalâde dikkat ediyor. Halka yaz günü kokmuş et ye- dirmemek için mezbaha tesis et- miştir, Bunlar hep birer teceddüt eseridir. Fakat ufak ve hemen gözle — görülemiyen, lâkin çok ehemimiyeti haiz bulunan şeyleri ;di.—omlyor. Şehirde sabah oluncş sebzeciler, leblebiciler, mütenevvi çerexz satanlar ortalığı kaplar, mahalle aralarını — avazlarild tutarlar. — Bunların — arasında bir de yaylâ sakızı saltan Ü- tü başı pis adamlara tesadüf edi- liyor. Mahalle sokaklarında kü- me küme oyayan çocuklara boğ şişe ile el kadar parça ekmekle trampa suretile bu sakız veriliyor; bunu müteakıp kız ve erkek ço- coklar çiğnedikleri sakızları biri- | birlerinin ağızlarında dolaştırıyor, Bu sakız ve buna mümasil - sakız şekerler frengi hastalığına en büyük vasıta olduğundan 5-? va! temiz çocuklar bu hastalığ — -i-' birine bu sakızlarla siraye riyorlar. Bunun için yavrular ... evlerimize hapsediyoruz. Remazın Tekirdağda Nöbetçi Eczali Yokmuş ! Vilâyetimizde —iki — eczahane var. (Şifa ) ve (Merkez) eczaha- neleri.. Fakat bu eczahaneler akşam Üzeri saat 9 da kapanıyor. Saat 9,5 ta acele bir ilâç lâzım olsa o ilâcı bulmak gayrikabildır. Bu ezcahanelerin nöbet bekle. | mesini halkın selâmeti sıhhiyesi namıma temenni ediyoruz. Hal- kımız bu noktanın nazarı dikkate alınmasını bekliyor. — Tekirdağ: M Cevaplarımız Bamson Otelinde İmzazı okunamiyan Efendiye: Terkos hakkındaki şikâyetle- rinizde yerden göğe kadar hak- hsnız. Şirketin — satın alınması sureti kat'iyede tekarrür — etmiş- tir, bu dertten yakında kurtu- lacağız. Diktlide Bergamalı Comal Heyot Resmi dairelerin o saatte açık bulunması lâzımdır. Ait olduğu makama — şikâyet — edebilirsiniz, Resmt dairelerde hükümetin mi- saadesile memurlar ailelerile otu- Karilerimizden Basri İmzalı meke tup #ahibinet Bu mevzu etrafında yakında neşriyat yapacağız. İkazınıza te- şekkür ederiz. x Trabrıonda Şatır zade Foto Hurrem Beyet Şehrinizde çıkan Akın gaze- tesinin Belediyeyi tenkit etmesi üzerine yazdığımz tavrihnameyi bize göndermeniz doğru değildir. Gazetelerin — biribirlerine — karşı meslekt vazifeleri olduğunu kabul edersiniz. Tavzih ve tekzibinizi meselenin mevzuu bahsolduğu Akm gazetesine göndermeniz lâzımdıt"