8 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

8 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SPOR Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyumuz... J ları Aras!ü Yüzülecek R İstanbul Mıntakası Denizcilik p. Heyetinden: Erkek ve Hanım yüz- ç. geçlerin — Rumelihisarı - Kandilli p arasındaki boğazı geçme müsa- bakaları 9 - 9- 1932 cuma günü saat 10 da icra edilecektir. Bu müsabakaya klüplere men- sup olmiyan ve fakat rekorları mı anlamak isteyen bütün hanım- lar iştirak edebilir. Eksik kalan su topu birincili- ği müsabakalarında finale kalan Galatasaray ve Deniz lisesi ta- kımları da kezalik 9-9-932 cuma 4 günü saat 12-30 Büyükdere yüz- İ me havuzunda müsabakalarını yapacaklardır. Su topu müsabakasının hita- k mımnda, mıntaka yüzme birincilik- leri yarışlarında birinci gelenler- den madasının iştirak edebileceği (yüzme teselli) müsabakalarında 100, 200, 400, 800 metre İle muhtelit bayrak ve 4X50 - bay- rak ve 1500 metre müsabakaları icra edilecektir. t ——— Yeni Bir Dünya Rekoru Torento, 5 (AZA)— Lös Ar- geles olimpiyatlarında kadınlara umaklsus 100 metre düz rekorunu K kırmış olan Leh - Amerikan . Stella Vals, dün bu mesafeyi V1 810 saniyede katetmek su- ç retile yeni bir dünya rekoru K tesis etmiştir. Eski rekor, 11.9-10 , saniye idi, b / Bisiklet Şampiyonu Roma 6 (A.A.) — Profesyo- nel ve amatörler arasında yapıl- makta olan yol üzerinde dünya bisiklet şampiyonluğu müsabaka- ları nihayet bulmuştur. 'Profesyonel bisikletçiler arasındaki müsaba- Pada bir sukut neticesinde Mills Ü giliz) ağır surette yaralanmış Haftada İki Defa Spor Perşembe “ve Cumartesi Günleri ve bastane kaldırılmıştır. dikleri — takdirde Yarınki Yüzmeler| Yelken Anadolu Ve Rumelihisar- Yar ışları İngilterede yelken yarışlarına bu sene çok rağbet — vardır. Mevsim münasebetile hemen her gün göllerde ve deniz kenarla- rında yelken — yarışları — tertip edilmektedir. Şayamı — dikkattir ki bu yarışlarda İngiliz kadınları erkeklerden daha fazla muvaffak olmaktadır. Burada Üüç resim görüyorsunuz. Ortadaki ve alt- taki resim bu yarışlarda bazan çok — tehlikeli — vaziyetler bâsıl olduğunu sarahaten anlatmakta- dır. Fakıl_ buna rağmen meraklı- ların adedi gittikçe artmaktadır. Motosiklet Yarışları Belfast, (A. A.) — İngiltere- nin on iyi motosikletçileri, şid- detli bir yağmur altında Ulstor büyük mükâfatı yarışını yapmış- lardır. Norton markalı bir moto- siklete binmiş olan Stanley Wood, vasati 85,15 mil süratle müsaba- kayı kazanmıştır. Avrupada otomobil yarışı yapmak son senelerin en revaçlı bir spor modası haline girdi. Bu sene zarfında yeniden birçok şehirlerde otomobil kulüpleri tesis edik miştir. İktisadi buhrana rağmen otomobil sporuna gös- terilen bu rağbet pek sebepsiz değildir. Ekseriyetle pro- fesyonel #lan otomobil binicileri, muvaffakıyet göster- kumpanyalardan, fabrikalardan mühim miktarda mükâfat alıyorlar. İşte bu sebepledir ki otomobil sporuna gösterilen merak ve heves gün geçtikçe tezayüt ediyor. Burada gördüğünüz resimler son bafta zarfında İngilterede yapılan bir olomobil müsabakasından iki intibadır. Fakat koşunun en nazik bir dakikasında otomobillerden birisi devrilmiş, Mister Dikson isminde bir profesyonel binici ağır surette yaralanmıştır. acentelerden — ve İzmirde Vehap Yüz Metre Müsa- bakasında Birinci Geldi İzmir (Hususi) — Mıntaka At- letizm heyetinin tertip ettiği seç- me müsabakalarına pazar günü başlanıldı. İÜlk yapılan 10 bin metrede Buca spor kulübünden Halim birinci, Altınordudan Besim ikinci geldi. Rekor 36,45 tir. 110 metre manialıda Saim, Ni- yazı ve Refik Beyler kazandılar. Güllede Altaydan Niyazi 11,10 metre ile birinci oldu. Bundan sonra yapılan 100 metre sür'at müsabakasında Altaydan futbolcu Vehap ile Hasan 12, 1-5 suniye- de birinci geldiler. Yüksek atla- mada Cihat 1,70 atlıyarak birin- ci, Hüseyin ikinci, Saim üçüncü oldular. Diğer müsabakalar da şayanı memnuniyet bir şekilde neticelendi. Golf Müsabakaları Brookiyon,5 (A.A.) — Ame- törlere mahsus Valker Golf ku- pasını Amerikalılar kazanmıştır. Amerikalılar & muzafleriyet ka- zanmışlar, İngilizler ise | muzaf- fariyet kazanmışlar ve üç müisa- bakada berabere — kalmışlardır. Amerikalılar, on senedeberi bu kupayı yedinci defa olarak ka- ozanmış oluyorlar, Avrupa Kayık Yarışları Belgrat 5 (A.A.) — Kayık yarışları Avrupa şampiyonlukları müsabakaları gayet güneşli bir havada ve 20,000 seyirci huzu- runda icra edilmiştir. Kral, ya- nında nazırlardan birçoğu bulun- duğu halde müsabakalarda ha- zir. bulunmuştür. - İlk finale ait hareket işareti saat 15,36 da ve rilmiştir. Bisiklet Müsabakası Roma, 5 “ALA.) — Amatör bisiklesçiler dünya - şampiyonlu- tedir. sabakaları Geçen cuma günü başlıyan Balkan tenis şampiyonası müsa- bakaları henüz bitmemiştir ve devam — etmektedir. Müsaba- kalarda — seyirci —adedi — nis- peten az olmakla beraber zevk ve heyecan görmemek mümkün değildir. Tabil bu heyecanlara sporcuların meharet — hissesinin geniş mikyasta yer tuttuğunu da burada — iftiharla — söyliyebiliriz. * Müsabakalara yarın, cumarte- si ve pazar . günleri de devam edilecektir. Yarınki müsabakalar sabahtan akşama kadar sürecek- tir. Sabahleyin onda Botez ile Suat — karşılaşacaktır. — Suattan tam bir galibiyet Ümit ediyor ve bekliyoruz. Bunu müteakıp Bu- nea ile Stalios oynıyacaktır. Buneanın çevikliğine mukabil rakibinin oyununu daha yüksek görenler var. Yarın Üçüncü mü- sabakayi Suat, Sedat çifti ile Yordanof ve Suruciyef çifti ya- pacaklardır. Bizim çiftin Bulgar tenisçileri karşısında fazla gayret — sarfedecekleri — anlaşılı- yor. Bundan gsonra dört bw- çukta Şoduvar, Şirinyan çifti ile Yunan - Nikolaidis — Stalios oynıyacaklardır. Cumartesi günü dömi finaller yapılacaktır. Suat Gazetem'z perşembe ve cumartesi günleri olmak Ürere haftada İki spee sayfan neşretmek- Perşembe günkü spor sayfanıada dünya spor kareketleri memleket Cumartesi sayfasında İse cuma günkü maç- ların tafsilâtı yazılıdır. spor hüdissleri vardır. Balkan Tenis Şampiyonası Pazar Günü Final Mü- Yapılacak Balkan — şampiyona —maçlarında — Türk tenleçiliğini temall eden sporcularımırdan Ahmet Ferit Bey Botez galibi, Nikolaidis ve Yorda nof galibi ile, Bunca-Stalios ga- libi kaşılaşacaktır. Pazar günü de “final maçları yapılacaktır, - Memlekette Spor Afyonlu Gençler Ak- şehirde Mağlüp Oldu Atyon ve Akşehirli eporcular bir arada Akşehir ( Hasusi ) — Afyon Karahisar - sporcuları cuma günü şehrimize geldiler, sporcularımız tarafından hararetle karşılandılar ve İdmanyurdu — binasında bir müddet istirahat ettikten sonra misafir sporcular, Safa oteline yerleştiler. Genç Afyonlular sa- bahleyin Nasrettin Hacuanın tarihi türbesini ve diğer bazı yerleri gezdiler. İki şehir sporcuları arasında evvelce takarrür etmiş olan ve hararetle beklenen maç öğleden sonra yapıldı. Müsabakanın ya- pılmasına daha bir saat varken spor sahası binlerce meraklı ile dolmuştu. Saat — dörtte evvelâ ra da Afyonlu gençler sahaya çıktılar ve hararetle — alkışlan- dılar. Oyuna, İdmanyurdunun akı- nile başlandı. Gerek birinci dev- rede, gerekse ikinci devrede baştan sonuna kadar İdmanyur- du çok hâkim ve güzel bir oyun oynadı. Neticede Afyonlu oyuncular (3-0) gibi bir Farkla sahayı mağlüp bir vaziyelle ter- kettiler. Şunu da söyliyebilirim ki Af- yonlu oyuncular çok gayret sar- fettiler ve iyi oynadılar. Ancak İdmanyurdunun takım halindeki faik yeti — Afyonlulara galibiyet gunu Alman Rihter kazanm ştır. | bizim İdman yurdu takımı, son- | fırsati vermedi. — Necmialj