10 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

10 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Haftada İki Defa Spor 5S-P:O-R Perşembeıve Cumartesi Günleri Çıkan Spor Sayfalarımızı Okuyunuz... — YÜZMELER Boğaziçi 11,5 Dakikada Geçildi İstanbul Mıntakası Denizcilik Şşubesi tarafından tertip edilen Bogaiçindeki iki müsabaka dün icra edilmiştir. - Bunlardan biri Rumelihisarı - | Kandilli ( Boğazı geçmek ) müsa- bakası idi. Bu müsabakaya ikisi | H. olmak üzere 13 yüzücü iştirak etti ve saat ön buçukta başlandı. Müsabıklardan yedisi muvasalat noktası haricine çıktıklarından derece alamadılar. Derece alan &ltı yözücünün isimleri ve dere- celeri şunlardır : Salim Bey (Beylerbeyi) 11,29 dakikada birinci, Cihat B. (Bey- koz) 12,29 dakikada ikinci, Talât Bey (Beykoz) üçünetü, Cemil Bey ( Beylerbeyi ) ve Sedat Bey ( Altınordu ). Ayni zamanda ka- raya çıktıklarından her ikisi de dördüncü, Matmazel Eva AÂlter beşinci gelmişlerdir. Diğer deniz müsabakası Bü- yükderede — yüzme — havuzunda yapıldı. Geçenki sutopu müsaba- kasında bahriye takımile Galatası- ray takımı — finale kalmışlardı. Bahriye takımı dünkü müsa- bakaya — iştirak — etmediğinden Galatasaray takımı yapılan me- müteakip İstanbul sutopu şapiyonu ilân edildi. Ayni zamanda havuzda teşvik yüzme yarışları da yapılmıştır. Erkekler arasında 100 etre- lik müsabakada Beylerbeyinden Salim Bey 1,11,3 dakikada birin- ci, Beylerbeyinden Cemil ve Talât Beyler 2 inci ve 3 üncö geldile, 400 metre erkek — yarışını Beykozdan Vangel Bey 6,42,5 | dakikada birinci Zeki Bey ikinci, Mehmet Bey üçüncü geldiler. Hanımlar arasında 100 metre mlüsabakasında — Matmazel Eva Alter 1,56,2 dakikada - birinci ve Matmazel Artrut Praisa 1,56,5 dakikada ikinci geldiler. 200 metre erkekler müsaba- kasında Beylerbeyinden Salim B. (Beylerbeyi) 3,3 dakikada birinci Beykozdan Cihat Bey — 3,10,10 İkinci, Cemil Bey (Beylerbey) Cemil Bey üçüncü geldiler. 800 metre erkekler: 1- Toma Boykoz 15,25, 2 - Pandeli Bey- koz 16,30, 3 - Mehmet İzzet Bey- koz. 1500 metre erkekler: 1- To- ma Beykoz 33, 2- Pandeli Bey- koz 36, 3-Eva Alter üçüncü. 4X50 bayrak erkekler: 1- Bey- koz takımı 2,30, 2 - Beylerbeyi takımı 2,30 ikinci. « 100 metre sırt üstü erkekler: - Hasan Beykoz — 1,51, 2- Lüt- fullah Galatasaray 2,00, 3 - Zeki eykoz. 100 4 200 4 100 mühtelif bayrak yarişı: 1 - Beykoz - takımı 8,27 |müsabaka harici giren Al- man mektebi — takımı — 8,05 ile Beykoz takımını geçmiştir | 50 Metre kurbalı tekaütler: 1- Rüştü. 50 metre kubalama hanımlar: 1- Matmazel Eva Alter 58, 2- Matmazel — Arırut 56,5. Bunuu Müteakıp atlamalar yapılmış ve aşadaki neticeler alınmıştır. | — Artrat 42, 2 — Rit 40, 3 — Ferit 5 —Hiristo 31, 6 — Behzat 29 Puvan, Hava kapalı deniz sert ve 39, 4 — Talât 34, | Balkan Te Gazetemir pesşenba ve cümartesi — günleri olmak üzere haftada iki spor saylam neyretmek- tedir. Perşembe günl kareketleri memle; OT sayfasında düsya samr por hüdiseleri vardır. Cumartesi sayfasında İne cuma günkü maç- ların tafsilâtı yazılıdır. nis Maçlarının Finalleri Yarın Yapılacak Şampiyon Olmamız Çok Muhtemeldir. Dün Fenerbahçe tenis saha- sıhda Balkan tenis şampiyonası turnuvası demi finalleri yapılmış- tır. Tenise merakı olan kalabalık bir. halk daha — müsabakaların başlamasından çok evvel sahayı doldurmuştu. Seyirciler meyanında güzide, zevat, Türkiye Idman cemiyetleri ittifakı Umumt merkerzi reisi Azix B. ve Muhafız kıtaatı kumandanı Ankara Muhafıgilcü Reisi İsmail Hakkı B. de bulunuyorlardı. Singl dömi Finali: Suat — Bo tez arasında yapılan bu müsa- bakada Suat maglüp oldu. Stalios ( Yunan | — Bunca (Romen) arasındaki maçı Yucanlı kazandı. Dabl dömi fFinali: Şirinyan, Saodvar (Türk) - Niboldldis, Stel- yos (Yunan) takımları arasında yapılan bu müsabakayı Yızan takımı 6/4, 8/6,60ile Lazanmı;tır. Suat, Sedat © Yordanof, S- rucyef müsabakasını ük çift bi- rinci sette 6-3, ikinci sette 6-4 | Dunkli tenis müsabakalarından ve Üçünel sette 6-4 kazanarak | Kara Ali n Meydan Okuyor Türkiye Daşpehlivanı Bandır- malı Kara Ali Ef. meydan oku- maktadır. Bu hususta neşrettiği bir. mektupta: “Birçok defalar beni yendiğini ilân ederek bana âdeta meydan okuyon pehlivanları memleketim olan Bandırmaya davet ediyorum. Burada bitaraf bir hakem h- zuranda güreşmiye hazırım. Tek- lifimi kabul edecek pehlivanların Bandırmaya kadar yol paralarını da veriniye hazırım., Demektedir. Denizli Futbolcüleri Aydın 7 (A.Â.) Denizli futbol takımı bugün Aydına gelmiştir. Aydın takımı ile maç yapacak- lardır. ————amTın dalgalı idi. Yüzme ve Boğaz geç- me müsabakaları u »ımiyet itiba- rile iyi oldu. Bir hayli #seyirci yarışlara gelmişlerdir. birkaç enstantane Umumi Reis Kulüp Mu- rahhaslarile Görüştü Dün Halk Evinde İstanbul federe kulüpler rüesasile merkezi umum! birinci reisi ve Erzurum Meb'usu Aziz Bey konuşmuşlar ve İstanbul sporuna verilecek veçheyi tezekkür eylemişlerdir. Aziz Bey bütün kulüp murah- haslarına İstanbul sporuna veris lecek veçhe için fikirlerini sor- muş, onlar da fikrini gayet açık bir surette söylemişlerdir. Ondan sonra, İstanbulun ezel! derdi olan sahasızlık bahsi — açı- miş ve bu vadide de birçok ihtimaller düşünülmüştür. Kulüp murahhaslarından bazılar İstanbulun saha ihtiyacını teşrih ederek sahaların nerelerde yapıl- ması icap ettiğini söylemişler ve Üsküdarda, Kadıköyünde, Beyoğ- lunda ve İstanbulda — yapılacak dört tane ufak stadın bugünlük ihtiyacaca tekabül edebileceğini anlamışlardır. Bundan başka bazı diğer mali meseleler konuşulmuş — ve içtiman nibayet verilmiştir. Balkan Tenis Şampiyonası Fina- line kalmışlardır. Dünkü müsabakalar hem zevk- H, hem de hayli heyecanlı bir mahiyet arzetmiştir. Suat ve Sedat çiftinin galibi- yeti bizim için mühim bir neti- cedir. Bu çifte yarın için de mu- vaffakıyet temenni ederiz. Bugün yine Fenerbahçe Kor- dunda tek maçların dömi finaline devam - edilecek, yarın da - final maçlari yapılacaktır. Dün bazı yüksek tenisçilerle görüştük. Bunlardan — bir ku- mi yarınki final maçları için Sedat ve Suattan çok ümitvar — olduklarını — söylediler. Bu takdirde Türkiye, Balkan te- nis şampiyonu olacak demektir, ki bizim için çok mühim bir ne- Koşe Galip Forst-Hilco, 7 ( A.A. ) —Ame- rika tenis şampiyonluğu seçme müsabakalarında Koşe 3-6, 6-2, 6-3, Hesse ve Bernar 6-1, 6-1 ve 6-3 Kursroka galip gelmiştir. Kaye Don Yine Mağlüp Detroit 7 — ( A.A. ) — Mars- vorth mükâfatı için yapılan ka- no - otomobil müsabakasının ikinci kısmında Amerikalı Gar- vood, saatte vasati 111,100 kilo- metre, İngiliz Kayo Don iİse va- sati 96,233 kilometre sürat temin etmişlerdir. AT YARIŞLARI Mevsimin Son Yarışları 'Dün Yapıldı Yarış ve Islah Encümeni ta- rafında — tertip olunan İstanbul yaz at yatışlarının sonuncusu dün Veliefendi çayırında yapılmıştır. Yarışa rakip kıymetli — -tların iştiraki ve mevsimin son yarışı oluşu büyük bir kalabalığın top- lanmasını mucip olmuştu. Yarış- lar çok heyecanlı olmuş ve seyir- ciler tarafından alâka ile takip edilmiştir. Birinci koşu - Hiç koşu kazane mamış yerli ve Arap erkek ve dişi taylara mahsustu ve mesa- fesi 1000 metre idi. Behçet Beyin Daylight'i birinci; Fehmi Beyin Tayyar Ill-ü ikinciş; Meh- met Ef. nin Lâlesi üçüncü ge- miştir. İkinci koşuda dört ve daha yukarı yaşta ve hiç koşu kazan- mamış yerli ve arap at ve kıs- raklar koşmuştur. Mesafesi 2000 metre olan bu koşuda Kasım Efendinin Zümbülü birinci, An- karalı Ahmet Beyin Cengizi ikinci ve Burhaneddin Beyin Veziri üçüncü gelmiştir, Üçüncü koşu, üç yaşındaki yerli ve” Arap erkek ve dişi taylar arasında — yapılmıştır. Bu koşu Handikaplı ve mesafesi 1600 metre idi. Emir Salih Efendinin Bozkurdu birinci, Çorlulu Ziya Beyin Yavuzu ikinci ve yine Emir Salih Beyin Klası üçüncü gel- miştir. Handikepli — olan — dördüncü koşu üç ve daha yukarı yaştaki haliskan İngiliz at ve kısraklara mahsustu, mesafesi 2400 mctre idi. Ahmet ve Ferit Beylerin St- rombolisi birinci; Sipahi Ocağın- dan Akif Beyin Lâlesi ikincl ve Mm. Anna Sabri Beyin Pazarı üçüncü gelmiştir. Beşinci koşu dört ve daha yukarı yaştaki yerli ve Arap at ve kısraklara mahsustu. Mesefesi 3000 metre bu koşuda Ankaralı Ahmet Beyin Tayyarı birinci ve Nail Al Dervişi ikinci gelmiştir. Bisiklet Müsabakası Roma, 7 (A. A.) — Milli stadyomda Pist Üzerinde dünya bisiklet #sür'at —şampiyonluğunu Belçikalı Şerens — kazanmıştır. İkinci Fransız Mişardır. .Dünkü deniz müsabakalarına iştirak eden yüzücülerim!z