17 Eylül 1932 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

17 Eylül 1932 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

17 Eylül ç a SON POSTA Bir Hırsızın Başından Geçen Vak'alar: Parasız Milyoner! Müuharrirt : Arnold Galopen -Si— Artık Hedef Muayyendi: Pürüzlü İşleri Biran Evvel Bitirerek Fransadan Kaçmak Mecburiyetindeydim ! — Acela etmeyiniz, acele et- meyiniz! Ben para heveslisi bir kadın değilim! Peki istediğiniz gibi olsun, servetin yarısını alınız! Sen Tropez iliraz etti: — Azizem, azizem, telâş edi- yorsunuz, heyecana kapılıyorsu- Buz, dedi. Öbürü cevap verdi: — Hayır. Hesabımı yaptım. Elimize yine iki milyon geçecek- tir. Aksi takdirde bava alacağız! Söze karıştım : — Madamın bakkı vardır. İki milyon ile pekâlâ geçinilebilir. Hatta isterseniz size yüzde sekiz dokuz faiz getirebilecek bir saha da bulabilirim! Kadın: — İşiliyor musunuz Leon? dedi. Âşığına küçük adı ile hitap etmek suretile büyük bir gaf yapmıştı, bunu kendisi de anla- dığı için tasbih ederek : — İşitiyor musunuz Müsyü Sen Tropez? diye tekrar etti! Bu kadm ile erkek hakikaten budala insanlardı, eğer- araların- da mevcut münasebeti ilk daki- ka anlamamış olsaydım bu hitap şekli bana her şeyi öğretmeye kâfi gelecekti. Kadınl — Evet, evet, kabul ediyo- ruml dedi. — O halde bemen mukave- leyi yapmalıyız? — Ne mukavelesini? — Bana iki milyon - borçlu olduğunuzn gösteren mukaveleyil Sen Tropez tekrar itiraz etti: — Bize vasiyetnameyi teslim etmeden evvel olamaz! — Müsterih olunuz, her şey yoluna girmeden evvel imza is- tiyecek değilim | — O halde mukaveleyi siz hazırlayınız. Vasiyetname ile bir- likte bize getirirsiniz! Hay hayl! Yarın bu saattel Nefsime karşı itimadım Üzer- lerinde büyük bir tesir yaptı ve Kontes beni kapıya kadar teşyi etti. * Artık kadın ile erkeği avacı- mun içine almıştım. Fakat he« Hüz zahmetin sonu gelmiş değik di, zira İhtiyar Kontun vasiyet- nameyi çaldırdığını anlar anlamaz icrasına mâni olmuya kalkışması ihtimal dabilinde idi. Kim bilir belki de Sen Tropezden şüphe- lenecek, zabıtaya şikâyette bu- kanacak, bir taraftan da paranın Üzerine ihtiyatt bir haciz koydu- racaktı. Düşündükçe işin sürüncemeye düşeceğini daha iyi anlıyordum. Halbuki ben pürüzlü işlerimi bir an evvel bitirip ortadan kaybol- mak mecburiyetinde idim, Zira kablelvuku —bir hisse tebaan etrafıma gittikçe daralan bir ağım örülmüş olduğunu hissediyordum. Eğer benim Edgar Pip oldu- anlıyacak olurlarsa muhak- vaziyetim çok fenalaşacaktı. hırsız. kıralının geceyi bir yanında geçirdikten son- cağına kimsenin inanması müm- kün müydü? Muhakkak Mister Çenserin evinde çalınan para münasebetile benden şüphe ede- ceklerdi, omuzuma — yapışacak- lardı. Unutmadan söyliyeyim: işlerin vüs'at kespettiğini gördüğüm za- man bir kasa satın almıştım. Evime döner dönmez ertesi gün Kontese ibraz edeceğim vasiyet- nameyi bu kasanın içine sakla- dım. Sonra (Edith) i göndererek bir tane pullu kâğıt aldırttım. (Edith) avdet ettiği zaman Sdeta titriyordu. — Oh Bobi başımıza yeni | bir kiremidin düşmesinden kars kuyorum, diye feryat etti. — Hayrolat — Sokağa çıkmadan — evvel | namımıza gelmiş mektup olup olmadığımı anlamak üzere kapı- Cıya uğramıştım. Kendisini ya- bancı bir adam ile karşı karşıya buldum. Konuşuyorlardı ve emi- nim bizden bahsediyorlardı, Zira ben içeriye girerken kapıcınm: — İşte karısı! dediğini sarih surelte işitlim, Anlaşılan korktuğum başıma gelmişti, beni takip ediyorlardı, hakkımda tahkikat yapıyorlardı. Maamafih : — I ra öradan eli boş olarak ayrıla- Resminizi — Telâş etme Edith! dedim. Kim olduğumu anlıyacakları za- mana kadar biz işimizi bitirmiş ve savuşmuş oluruz | — Mümdündür. Fakat ben külliyen rahat değilim! Sen de benim gibi bilirsin, polis bir defa işimize parmağını taktı nu artık rahat yüzü görmeyiz | Biz. konuşurken apartımanın koridorunda bir yaygaradır kop- tu. Ve kapı açılarak Kakskamle içeriye girdi: — Bir müşteri var, mutlaka sizi görmek istiyor, dedi: Fakat münasebetsiz herifin biridir. Eğer darılmıyacağını — bilseydim herifi merdivenden aşağıya yuvaşlıya- caktım. (Edith) e odasına çekil- mesini rica ettikten sonra müşte- rinin içeriye alınmasını emrettim. Millt bayragımız kadar kan kırmızı bir adam bir fırtına şid- detile içeriye girdi. Bu, kumandan (Verunfiks's) idi. ( Arkası var ) —— Yent Neşriyat Holivut Memleketim!zin — yogâüne #lnema mocmu: olan Holivut çok güzel re- #imler ye zengin münderisatla İntişar l Sovyetler Ell — Kebak İzmit Meb'usu Mohmet Fuat Bey - tarafından tereilme edilmiş bir eserdir. Münderi- gatı mayanında: Umumf malümat, teş- kilât ekonom!, hars kısımları vardır. Fiati GÖ kuraştur. Gürbüz Türk Çocuğu — Hi- mayci Etfal Cewiyeti tarafından ney tolunur bir moemündir. 70 İnel sayısı birçok faydalı yazılarla neşredilmiştir. Bize Gönderiniz, ç Ve . ee A Size Tabiatinizi Söyliyelim... 7t Adanada Hayri Ba Pek güler < üzlü ve W < yı:ı degı'ldi:: Olduğu — gibi görünür, hiyle ve riya yapa- maz. Hüsnü- muameleden hazzeder, sert muameleye, la- bakküme — ta- B hammül ede- mez, mukabeleye temayül eder, İğbırarim çabak unutmaz. B 73 Mersinde S. Saml B. Ağır başlıdır. Ça: buk ahbap ve Jâübali otmaz, bazan müna- kaşacı, inatçı, olur, mücade- leden — çekin- mez, Gözü bü- yüklüktedir. Pek kannatkâr değildir. — So- kulmaz, hiyle ve riya yapamaz. z 85 Samliya H.: (Fotoğrafının der- cimi istemiyor.) Neş'eli ve alaycı- dır. Arkadaşları tarafından — sevi- lir ve aranır, gürültülü konuşur, kahkaha ile güler, başkalarının sovinç ve kederlerine uyar. Men- faatlerine karçı pek haris değik | dir. Giydiğini yakıştırmasımı bilir. Karadeniz Ereğlisinde M- Tevtik Be Sa- mimi ve mü- tevazıdır. Çe- buk mütehey yiç olur. İşle- rinde — bazan aceleyi ihtiyar eder. Şiık ve temiz — giyim- mek ister, İn tizamı — sever. Selim ve bedii- zevklerden mal- rum değildir. Maddi menfaatlere fazla hirs göstermez, — tasarruftan ziyade sarfa mütemayildir. Müş külpesent değildir, 14 Hallme Ha ( Fotoğrafının der- cini istemiyor.) Muhatabı üzerinde vehleten iyi bir tesir bırakır. Fa: kat devam ettiremez, tavır ve hare- ketleri sevimli ve cazintir. Giydi- Bini yakıştırır. Muhitini kendisile meşgül etmesini bilir. — Başkala rının neş'e ve kederlerine kolay- Tıkla tâbi olur. B 70 Gazlanlep'a Nazmi Bu Sua- liniz, fotoğraf tahllinde ihtiyar ettiğimiz usul baricindedir, Bina- enaleyh cevap vermiye imkân yoktur. Ancak yakın zamanda halâsınızı temenni ederiz, Sayfa 11 Deniz Ticareti İnşaatı Dünyada Birçok Tezgâhlar, Geriliyor Buhran Yüzünden Fena Bir Vaziyete Düşmüşlerdir İngiliz Inşaati bahriye müesseselerinden biri Deniz ticaret gemileri- inşaatı gün geçtikçe geriliyor. Bu haberi veren meşhur İngiliz Loit deniz sicil bürosudur. Loit merkezi, bu münasebetle şu rakamları haber vweriyor: 1932 senesi haziranın 30 uncu günü dünya deniz tezgâhlarında 109 tonilâtodan yukarı olmak Üze- 224 vapur inşa ediliyordu. Bun- :;n umumi hacmi 1,109.773 ton Bu 224 vapurdan 114 dü buharlı, 103 motorlu, yediside yelkenlidir. Milliyet itibarile şu suretle taksim olunabilir. Almanya 14, Belçıka 3 - Bre- zilya 1, Danimarka9, Dançıg 1, İngiliz müstemlikeleri 4, İspanya 7, Estonya 1, Amerika 15, Fran- sa 21, İngiltere ve Irlanda B0, Felemenk 17, İtalya 14, Japonya 12, Litvanya 2, Norveç 4, Por- tekiz 1, İsveç 18 gemi. gae Gemi inşaatındaki — eksiklik şuradan çıkıyor ki 1932 senesinin 1,109,773 — tonilâtosu, bir sene evvele nispetle 397000 bin tom eksiktir. Aymı zamanda 175980 tonilâto tutan 34 vapurun inşaatı — da durmuştur. Hâdisenin Fevkalâdeliği şura» dadır ki deniz inşaatı 1924 tarle hindenberi mütemadiyen arttığı halde 1932 senesinde ilk defa gerilemiş oluyor. Ayrıca mevcut gemilerinden birçoğu da işsizlik yüzünden çalışmamaktadırlar ve şimdi, inşaatı azaltmak için umus mi bir cereyan başgöstermiştir. Bu hal, deniz inşaat tezgâhları- nın vaziyeti de bir bayli fenalaş- tırmıştır. Buna mukabil deniz ticaret gemileri tonilâtosu ziya- deleşmiş olan milletler şunlardırı Norveç, İtalya, İsveç, Yuna« nistan, Kanada, İspanya, Dank marka, Rusya, Göz Hekimi Profesör Dr. Esat Paşa Birinel Sınıf Mütohasasıs Dr. Süleyman Şükrü İstanbul ? Ankara cad. cad. No. 60 İstanbul Yüksek İktısat Ve Ticaret Mektebi Müdürlüğünden: 1 — Kayıt ve kabul muamelesi 1 eylül 932 de başlıyacak ve 25 eylül akşamına kadar devam edecektir. 2 — Kayıt için cumartesi, pazartesi, perşembe günleri sabah- ları saat ondan akşamları saat on yediye kadar mektep müdürlü- ğüne müracaat olunacaktır. 3 — Mektebin (Yüksek İktısat ve Ticaret kısmına ) A — Bakalorya imtihanlarına tâbi tam devreli lise mezunlarile bu derecede olduğu hükümetçe musaddak ve bakaloryaya tâbi ecnebi liselerinden şahadetnameleri olanlar, B — Darülfünun fakültelerinden ve yüksek mekteplerden me- zun olanlar ile bu mekteplerden naklen gelecek olanlar. Naklen geleceklerin evvelce girdikleri mekteplere her halde lise mezunu olarak kaydedilmiş olmaları şarttır. D — Bu kısma muadil ecnebi yüksek ticaret mektepleri me- zunlarile müdavimlerinden mukabil devrelere naklen alınacakların Türkçeden imtihan vermeleri meşruttur. 4 — Mektebin ( Ticaret Lisesi kismına ) bakaloryaya tâbi orta mektep mezunları alınacaktır. Bu kısma gireceklerin yaşları on beşten aşağı ve yirmi birden yukarı olmıyacaktır. 5 — Mektebin (Küçük Ticaret Kısmına) ülk mektepler mezun- larile orta mekteplerin birinci, ikinci, üçüncü sınıflarından tasdik- pame ile gelecek olanlar. Bunların yaşları da on üçten aşağı ve on sekizden yukarı olmıyacaktır. 6 — Mektep nehart ve meccani olup tedris öğleye kadardır. —T — Kayıt ve kabul için aşağıdaki vesaikin müdüriyete hita- ben yazılacak bir istidanameye raptı icap eder. ğ Vesaik:, 1 - Mektep şahadetname veya tasdiknamesi. 2 - Sıhhat ve aşı raporları. 3 - Hükümetçe musaddak hüsnübal varakası, 4 « Hüviyet cüzdanı. 5 - Üç kıl'a fotoğraf.