23 Şubat 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

23 Şubat 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Pasta,, Hahvatta — hususl muhabiri Tück gereteridir. Bbuluna 1 yepkas Nvut mukebirimiz. Ler harta Mze mektap ve ginema Mleminin — İçyüsünlü gönderir anlatır, Ha Lili Damita Paris'te doğmuş, orada büyümüş bir Fransız yıldızı- dır. Güzel Lili şimdiye kadar tamam dokuz kere İzdivaç teklifi kar- gesında kalmış, fakat hepsine de ret cevabı vermiştir. Güzel Lili kısa bir müddet sonra yeni bir filim çevirecektir. Bunun İsmi “Genç- ler Şerefinel..,, dir. SÖON POSTA SİNEMA : Yıldızlar Nelerden ' |Korkarlar Meşhur Greta Garbonun en çok korktuğu şey dedikodudur, Anita Paj, yılandan çok korkar. Nansi Karol cinden ve periden hiç korkmaz. Fakat hiç hayret etmeyiniz ki güzel Nansi'nin arıdan ödü patlar. Norma Şerer eskiden otomo- bilden çok korkardı. Cicl yıldız şimdi otomobile epeyce alışmıştır, hiç kurkmamaktadır. Fakat buna mukabil tayyareden çok kork- maktadır.Erkek yıldızlardan Gari Kuper'in korktuğu şey denizdir. Mavli gözlü erkek yüzerken veya bir sandalla denizde gezerken yüreği —titremektedir. — Yıldızlar arasında hiçbir. şeyden korkme yanları da yok değildir. Moeselâ dev cüssoli Vallas Beri hiç bir şeyden korkmıyan çok cesur bir erkek yıldızdır. Komik Lul ise korku bahsinde şunu söylemiştir: “ Buhran arttı. İşsiz kalmaktan korkuyorum. , Erkeklere Benzeyenler Frans De Erkek Elbisesi Giymeye Başladı “Erkeklere İnanmam, Ev- | lenmekten Çekiniyorum!,, Klodet Kolber Bugüne Kadar Tamam Beş Defa Aldatılmıştır Klodet Kolber aslen Fransız- dır. Fakat Amerikaya çok küçük “ yaşta gelmiştir. İlk tahsilini Nev- yorkta, orta ve yüksek tahsilini de Vaşington şehrinde yapmıştır. Fransızca ve İnagilizceyi çok gü- zel konuşur. Güzel Klodet sessiz flim zamanında vilik bir gölge halinde idi. Fakat sesli filim çıktıktan sonra güzel ve billür ahenkli sesi sayesinde birden- bire parladı. Klodat çok sevimli ve cazi- belidir. Bu sebepledir ki birçok erkekler tarafından evlenme tek- lifleri karşısında kalmıştır. Şayanı hayrettir. kl elci kız bu tekliflerden hiçbirini kabul etmemiş, hepsine de ret cevabı vermiştir. Bunun sebebini şüphe- siz ki merak edeceksiniz. Bunu biz size kendi ağzından anlata- biliriz. Klodet sevdaya İnanmıyan bir kızdır. Aşktan çok korktuğu- nu söylemektedir. Bu hususta şun- ları anlalmaktadır. “Eslilik şüphesiz ki çok güzel bir şeydir. Parada saadet bula- mıyanlar ekseriyetle evlilikte obe- di bir saadete kavuşmuşlardır. Fakat aradığı erkeği bulamıyan kadınlar evlilik hayatlarında dak ma strap çekmişlerdir. Erkek- lere göre kadınlar ele avuca sığ- myan birer kuştur. Fakat ya erkekler... Onlar kadınları birer hizmetçi gibi k'ull.ınnıık istiyor- SÜ l lerinde karılarına karşı bütün kalplerini verirler. Fakat bu er- kekler evden sokağa çıktıkları zaman her şeyl unuturlar ve bi- rer canavar — kesilirler. Öyle erkekler biliyorum — ki bunlar karılarını yalmız - evlerinde — sevi- yorlor. Dışarı — çıktıkları zaman karılarından daha çirkin kadım- lara karşı kalp ve gönül ticare- tine kalkışıyorlar. İşte ben bune ları çok iyi bildiğim için evlem mekten korkuyor ve çekiniyorum. Klodet Kolber henüz evlen- memiştir, fakat sevda — denilen erel! maceraya da kendini kap- tırmamış değildir. Sinema haya- tına henüz atıldığı zaman genç bir artistle sevişmiş, ancak bu îılnçlın kısa bir müddet #sonra ihanet görmüştür. İşte Klodet'l erkeklere — karşı düşman yaş; hüdise şudur. w, DN Kere Güzel Klodet diyor ki: “Kim ne derse desin... Er keklere Inanmak çok müşkül bir iştir. Ben bunun içindir ki ev- lenmekten — çekiniyorum. Fakat bayatta tecrübem arttıktan sonra belki evlenmek, bir yuva kur mak için kendimde elür'et ve ce- sare — bulabilirim. , Şunu da haber verelimki Klo- det Kolber yakında Avrupaya bir seyahat yapacak ve belki de Pariste bulunduğu sıralarda gü- zel bir Fransız delikanlısile evle- nacektlr. Güzel yıldız Frans De Holivud'un genç ve güzel yık- dızlarından Frans De'nin burada cazip bir resmini görüyorsunuz. Bu cici yıldız. son zamanlarda Holivut sokaklarında erkek elbi- sesile gezmiye başlamıştır. Bu modayi ilk çıkaran Marlen Dit- rih'tir. Fakat bu yeni moda o ka- dar kök salmıştır ki hemen bü- tün genç ve güzel yıldızlar der- | aibirli yıl *Son Posta,, sayfası — yapan Bua sayfalarda yeni sinema — haberleri, hayatı ve sinema haftada İki delfa - sinema dünyanın artlstlerin alemindeki #sereyanlarından — baheedilir. Tekrar Canlandı Dolores del Riyo gözlerinin ve vücudünün fevkalâde cazibesile şöhret kazanmıştır. Bir müddettenberi istirahat hâlinde olan bu enfes yıldız son zamanlarda tekrar canlanmış ve yoni filimler çevirmiye başlamıştır. Burada en yeni resimlerinden birini görüyorsunuz. Hayatını Anlatıyor “Hayatımda İlk Olarak Güzel Bir Kunduracı Çırağını Sevdim!,, Holivyat (Husust) — Yıldızla- rın aşk ve sevda maceraları ba- zan çok garip oluyor. Bu muce- ralar ekseriyetle gizli kalır. Fa- kat burası koyu bir dedikodu mubhiti olduğu için bütün esra- rengiz maceralar çabucak mey- dana çıkar, Bununla — beraber yıldızlardan bir kaısmı, vaktile başlarından geçen maceraları ifşa etmek hususunda hiç çekingenlik göstermezler. Bunlardan birisi de Ispanyada yeştişen ve Holivut'da parlıyan siyah saçlı yıldız Dolores Del Riyo'dur. Güzel Dolores en ğizli safhalarına kadar ifşa et- miştir. Bu macerayı bizzat Dolo- res'in ağından dinliyelim. Bu diyor ki: “Sevmek yaşamak demektir. Ben çok sevdiğim için.çok yaşı- yorum. Hayatımda baaa aşkın lezzetini llk olarak tatdıran bir kunduracı — çırağıdır. - Holivada daha yeni gelmiştim ve henüz parlamamıştım. Ikinci nf bir yıldızdım. Kazancım azdı. Bir gün lakarpinlerimi tamir ettirmek için bir kunduracı dükkânından İçe- riye girdim. Tezgühm önünde genç ve çok güzel bir delikanlı duruyordu. Onu görünce içimde sevmek arzusu uyandı. Bir müd- hal dekolt; tuvaletlerini atmışlar ve erkek elbisesi giymiye başla- mışlardır. Frana De bu modaya evvelâ muühalefet etmiş, Fakat sonraları bu güzel kız da erkek elbisesi giymiştir. Bakalım daha neler göreceğiz? det sonra bu güzel delikanlı Hle seviştim. İşte benim ilk sevgim budur. Bu genci çok seviyordum. Mehtaplı gecelerde Kaliforniya'nın ilik sahillerinde bu delikanlı ile çok tatlı geceler geçirdik. Fakat zavallının Ömrü kâfi gelmedi. Birgün ağır bir hastalığa tutuldu, bir ay kadar yatakta yattıktan sonra öldü. Onun kurtulması için bütün kazancımı doktorlara ver- dim. Fakat fayda etmedi ve göz- lerini ebediyen kapadı. Bu ilk sevgimin arkasından — günlerce ve aylarca ağladım. İkinci aşkımı” bir lakanta gar- sonile yaşadım. Bu garson uzun boylu ve iri cüsseli bir delikanlı idi. Beni çok seviyordu. Fakat ne çare ki annesini benden daha çok seviyordu. Bu iri delikanlı bir gün benden gizli olarak Ho- livuttan kaçıp memleketi olan Kanadaya gitmiş. O gündenberi bir daha yüzünü görmediğim gibi kendisinden bir mektup bile almadım. Üçüncü defa olarak göulümü bir şoföre kaptırdım. Fakat bu sevda uzun sürmedi. Zavallı del- kanlı bir otomobil kazasında parça parça olarak ölüp gitti. Bu Üçüncü sevgilimle evlenmiye karar vermiştik. Ne çareki ölüm bizi biribirimizden ebediyen ayır” dan Bu macerayı yazan Amerikan mocmuasının muharriri diyor lt *“Tatlı bakışlı Dolores bunları anlatırken gözlerinden inci gibi yaşlar sızıyordu.