20 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

20 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Hergün F ae a Mündericatımızın çoklu- gundan dercedilememiş- tir. ———? 933 Bütçesinde Nekadar Fazlalık Var Ankara, 20 (Hususl) — Bütçe encümeni 933 bütçesinin varidat kısınını görüşmiye başlamıştır. Sıhhiye — bütçesine trohum mücadelesi için 149 bia, zührevi hastalıklar mücadelesi için 199 . bin, sıtma mücadelesi için 926 bin lira tabsisat vardır. İktısat bütçesine yapılmış olan zamların en mühimi İhracat Ofi- sine yapılan zamdır. Limanların | temizlenme masrafı olarakta büt- çeye 30 bin, dahil ve bariçte açılacak — sergiler — için 60 - bin, propaganda ve neşriyat için 16 bin lira tahsisat konulmuştur. Maarif bütçesine Darülfünuna yapılacak muavenet için 781,824 lira, spor cemiyetleri için 50 bin Hra, Himayeletfal için 20 bin lira tahsisat konmuştur. Konya'da Tömbeki Konya, 19 (A.A.) — Vilâye- | timizin bazı mıntakalarında veri- len müsaade Üzerine tömbeki ekilmiştir. — Yapılan denemeler Aladag ve Hadım topraklarında temiz ve nefis tömbeki yetişebi- leceğini ortaya koymuştur. Ekin İşleri İyidir Konya. 19 (A. A.) — Hava- lar yagışlı gitmektedir. Ekin i-- leri iyidir. Tohumluk bugday V: arpa getirilmesine devam edi- liyor. Bir Çocuk Çorum'da Babasını ,Zehirledi Çorum, 20 (Hususl) — Ço- rumlu Abidin isminde bir deli- kanlı babası semerci - Lütfiyi dükkânıma götürdüğü yemeğe ze- hir katmak suletile öldürmüştür. Bu yemekten #semerci Lütfi Efendinin dükkân komşusu da yemiş, © da zehirlenmiş, fakat kurtarılmıştır. Abidin tevkif olun- muş, cürmünü itiraf etmiytir. Cinayete sebep, Lütfinin oğ- luna para vermemesidir. Bir İstifa Müskirat İnhisari müdürü Asım Beyin vazifesinden istifa ettiği dön akşam geç vakit şayi ok muştur. İstifanın sebepleri hakkında bir şey söylenilmemektedir. İzmirde Bir Tevkif İzmir 20 ( Hususi | — İskânda memur — bulunduğu sıralarda suül- istimali görülen Fevzi Bey tevxif &dilmiştir. İşten ET Çektirildi Heybeliada Nahiye Müdürü ile Kınalıada polis komiserine bir gikâyet üzerine yapılan tah- kikat neticesinde işten el çek- trilmiştir. Timurtaş Han Tahran, 19 — Cinayet mahkemesi, gizli celseşinde yapmış olduğu mü- zakereden sonra eski saray namrı Timur T lan'ı S sene hapse ve ©3 bin tömen para cerzssıva mahküm #«tm ştir, — Mahkümiyetinin — sebebi, İrtikâp ve dolandırıcılıktır. İ —a maaeaana l Resimli Makale Yüzünden bahar ve saadet akan bir. güzel kızın cildini altına koyup tetkik ediniz, bütün güzelliğini kaybeder. İi ——— SON POSUA Ay'ı hepimiz ayn! rurette görürür. Filvakl kimimiz onu tepsiye, kimi- miz portakala benzetiriz, fakat gö- rüşlerimizde büyük fark görünmez. Her hâdiss hakkında verdiğimiz hükümler, onu uzaktan veya yakın- dan görüşümüze göre deağ şir. İnsan | çok yakın veya çok uzak olduğuna | göre hükmünde aldahrabilir. SON TELGRAF HABERLERİ Eski Yunan Kıralı Tekrar Tahta Oturacak Mı? Esrarengiz Mülâkatlar Yapılıyor ROMA, 20 ( Hususi ) — İtalyan gazeteleri Sa- bik Yunan zabitlerinden bir kaymakamın Bükreşe giderek orada sabık Yunan Kıralı Jorj — ile gizli bir mülâkat yaptığını yazıyorlar. Bu kaymakam yakın dostlarına, #abık - kıralın kendisine verdiği yüksek bir vazifeyi yerine goetir- mek üzere yakında Atinaya gideceğini söylemiştir. Bu hâdiseyi tahlil eden gazeteler, Yunanistanda Kı- ! arllığın — geri geleceği neticesini çıkarıyorlar. ATİNA, 20 (Hususi) — Çaldaris taraftarı “Ati- naika, gazetesi Londradan aldığı bir telgrafı neş- rederek Yunanistanda kırallığın tekrar başlayacağı kanaatını izhar etmektedir. ATİNA, 20 (Hususi) — Zabıta Jeneral Pilastrası ele geçirmek için araştırmalarına devam ediyor. Dün şüphe Üzerine birçok evler araştırılmıştır. İngiliz Gazetelerj,—Ru;yayı Mızıkçılık Yapmakla itham Ediyorlar LONDRA, 19 — Dört İngiliz mühendisinin Rusyada tevkif edilmesi yüzünden iki hükümet arasında hasıl olan gerginlik şiddetini arttırmak- tadır. Deyli Ekispres gazetesi, Rusların İngiltereye ticarl borçlarını vermemek İçin durup dururken böyle hâdiseler çıkardıklarını yazıyor. Moskoava 19 — İngiliz sefirinin, mevkuf mühen- dislerin derhal tahliyesi talebine karşı Sovyet bhari- ciye komiseri M. Litvinof, bu talebin müstakil bir hükümet tarafından kabulüne iİmkân bulunamıyaca- Maarif Vekâleti Kitap işinde Esaslı Ka- rarlar Aldı Ankara, 20 (Hususi) — Maarif Vekâleti bu sene ilkmektep kitaplarının hepsini, ortamektep kitaplarımı da kısmen tek kitap haline koymak için hazırlıklarını bitirmiştir. Bu husustaki kararlar birkaç güne kadar ilân edilecek- tir. Kabul edilen kitap Üç sene müddetle değiştirilmiyecek, de- ğiştirileceği zaman da bir sene evvel ilân edilecektir. Mektep - kitaplarını basmayı taabhüt eden kitapçılar kitapları mektepler açılmadan on gün ev- yapılacağı Ticaret yerin parasız Kağseri 'liler Çok Memnun Kayseri, 19 (ÂA. A.) — yeni dokuma fabrikasının hakkındaki Kayserlileri çok sevindirmiştir. Odasında toplantıda, bir şükran armağanı olmak üzere Ffabrika yapılacak olarak kararlaştırılm:ştır. Konyada İki Bankanın Senelik Top- ğini Sovyet topraklarında cürüm işliyeon her maz- nunun Soyyet mahkemelerinde muhakeme edilme- lerinin devlet istiklâlinin icabı olduğunn söylemiştir. M. Litvinof demiştirki: “ — Eğer İngiltere Hükümeti ve İngiltere sefirl mevkuf İngilizlerin masumiyetlerinden emin bulu- nuyorsa bunların akıbetleri hakkında endişeya düşmemesi lâzımdır. Çünkü masum bir kimseye ki'_“lı bir şey yapamarz. , | Çorumda keme Ediliyor ,Çorum 20 ( Hususi ) — Uzun- köprüde halkı türkçe ezan aleye hine tahrik eden tüccar Ferit Beyin muhakemesi bugün yapı- mıştır. Maznun tahrikât yapma- dığım, Uzunköprü Fırka - İdare Heyeti Roelisinin tasnii ile mah- kemeye — düştüğünü, fırka rei- sinin kendisine borçlu olduğu için bu işi yaptığını söylemiş ve ağlamıya başlamıştır. Maznun ev- velce cinnet buhranı geçirdiği Kayseride haber, yapılan verilmesi İrtica Maznunları Muha- | vel memleketin her köşesindeki köy mekteplerine kadar dağıtmış olacaklardır. Aksi takdirde hak- larında takibat yapılacaktır. Vekâlet ilkmektep muallimleri için bir kitap serisi, ortamektep talebeleri için de kitap halinde bir ders serisi neşretmeği karar- laştırmıştır. lantısı Yapıldı Konya 19 (A.A.) — İktısat ve ahali bankaları heyeti ümümiye- | leri senelik toplantılarinı yapmış- lardır.Banka müamelelerinin eyi ve düzgün gittiği görülmüştür. İkti- sat bankası yüzde beş temettü dağıtmaktadır. İSTER İNAN 1İSTER İNANMA! için Tıbbıadilce müşahede altına alınmasına karar verilmiş, muha- keme ayın on sekizine bırakıl- mıştır. İzmirde Dolu İzmir 20 ( Hususi) — Dün saat on beşte sağnaklı yağıbur- larla beraber dolu düşmüştür. Bir muharririmiz alâkadar da'reden şu malümalı almıştırı * Almaaya bükümetl 16 marttan ilibaren Almanyaya grecok yumurtaların gümrük resmini 35 marklar 70 marka çıkarmıştır. İtalyada — sevkedilen Türk yumurtalırından kental başına 16- Türk İiran alındığı halde bu miktar yumurtacılarımız tarafından çok görülmekted'r. Almanyanın koyduğu yeni gümrük resmi ise 35 - 36 lira tutmaktadır. Ba kadar yüksek bir resimden sonra Almanyaya Türk yumurtası ihraç etmenlin pok güçleşeceği sÖylenmektedir. , İSTER İNAN İSTER İNANMAİ ——— — ——— ——— ——— —| Sozun - Kısası Kabahat Yahudilerin Değil, Bizim... A E Lehistanda Yahudilere karşı şiddetli bir galeyan varmış. Se- bebi nedir, malüm değil fakat kapatılıyor, — evleri or, içlerinden tesadüfen sokağa çıkmak cesaretini göste- renlerin suratları yamra yumru | oluyormuş. . Ajansların hergün sütun sötun tebliğ ettiği telgraflara ba nız Yahudilere karşı Alma da ayni hoşnutsuzluk görülmek- tedir, Bu memnuniyetsizlik nereden çıkmış, hangi sebeplerin tesirile | doğmuş, haberleri veren ajanslar- da yazılı değildir. Yahız biliyo- ruz ki, içlerinden memur olanların | hizmetlerine —nihayet — veriliyor, tüccar — olanların işlerine kesat getiriliyor, serbest meslekte çalı- şanların faaliyetlerine de boykot ile karşı konuluyormuş. Yahudilere karşı yirminci asır- da yapılan bu muamele Lehiş- tan ile Almanyaya münhasır de- gildir.. Romanyadan başlayarak ta Felemenge kadar her yerde izlerine tesadüf edebilirsiniz. Ya- budi dünyanın her tarafında | şiddet görür, zulüm görür, dayak yer. Bununla beraber dünyanın her — tarafında yaşadığı — yerin vatandaşıdır: Lehistanda — Lehli, Almanyada Alman, Romanyada Romanyalıdır. Lehçe, Almanca, Romence veya Fransızca konuşur, * Yahudinin yer yüzünde zulüm görmediği tek bir yer vardır, o da Türkiyedir. Biz Yahudiyi ya- yabancı bilmeyiz, kendimizden addederiz. Bazı zaaflarını mazur görerek geçer gider, dost yaşarız, ( Devamı 10 uncu sayfada ) Tahliye Edildiler İskân suüstimali meselesinden dolayı mevkufen Adliyeye veri- miş olan -elliyi mütecaviz mazanun hakkında Devlet Şürası lüzumu muhakeme kararı vermişti. Müddeiumumilik — bu mevkuf — bulunanlarla — alâkadar görmemiş ve muhakemelerinin ayrimevkuf olarak İcrası İçin :ındilcdnl tahliye etmiştir. Bun- lara ait muhakeme yakında baş- hyacaktır. Bir Asistan |Fakülte Reisini Tokatladı Edebiyat Fakültesi talebe ce- miyeti tarafından cuma akşamı Tokatliyanda verilen çay ziyafe- tinde müessif bir hâdise olmuş, Edebiyat Fakültesi asistanların- dan Nihal Bey Fakülte reisi Ali Muzaffer beyi salonda ağzından burnundan- kan gelinciye kadar dövmüştür. Dayak — hâdisesinin sebebi Nibal beyin Ali Muzaffer beyi selâmlamaması üzerine vaki istifsara kızmış — olmasıdır. Ali Muzaffer Bey dün akşam Anka- raya gitmiştir. İş Bankasının İhtiyat Akçesi Ankara, 19 — İş Bankasının ihtiyat akçesi 2,540,000 liraya baliğ olmuştür. Onuncu Yıldönümü Cümhuriyet ilânının onuncu yıldönümü bayramının şehrimizda çok parlak bir şekilde icrası için Belediye bütçesne 17 bin İira tahsisat konmuştur, Fra:k Taksimatı Edirve Lisesi Riyaziye Muallimi | Hâdi Bey yeni baslacak gümüş ve bronz paralar için frank tak- | simatı usulünün kabullünü Millet Meclisine teklif etmiştir. kararı