20 Mart 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

20 Mart 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

*Son Posla, Holivütta husus? muhabir! bilimen Türk — gazetecsldir. Ho livut muhahirimiz, her bafta bize mektup içyözünü yegâne ve Ginema üleminin anlatır. gönderir KON POSTA SİNEMA Holivut Dertli Insanların Yerdir Bir Filip Holmes Son Posta muhabiri ile yanyana (Muhabirimiz sağda) Los Anjeles, (Hususi) — Filip Holmes genç yık dızların dert ortağıdır. Esasen her yerde gibi sinema âleminde de dertsiz kimse yoktur. Hatta burada, dertli insanlar, dertsizlere nazaran büyük bir yekün tutarlar. Buna emin olabilirsiniz. Çünkü genç yıldızlar eskileri gibi, san'at hayatının fırtınalarına göğüs geremiyorlar. Hele pek çokları, yıldızlık işığının yüzlerine vurmasından çok - evvel, başları dönerek kendilerini sokakta buluyorlar. Çünkü bir sinema yıldızı olmak içia lâzım olan iki meziyet: inat ve sabır, pek az kimsede mevcuttur. olduğu | hea vasıftır. Burada bir takım kimseler vardır ki ömürlerinde, yirmi dört saat kadar yıldızlık mev- kilne yükselebilmişlerdir. Fakat şimdi onları, herkes unutmuştur. Onun içindir ki, başı sıkışan, dertlenen her artist, dostça ve insanca dinleneceğinden emin olduğu Filip Holmese koşar. Metr Goldvin Mayer şirketinin başlıca artistlerinden biri olan Holmes, yalnız gençlerin değil, yaşlı san'atkârların da dert ortağıdır. Onun, yerinde ve İsabetli söz- lerile ölümden, felâketten kurtardığı insanlar çok- tur. Ona, yaşile hiç münasebeti olmadığı halde, Tabil fotojenik ve fonojenik olmak ta ayrı ve baş- — - Konstans BennetGaiĞte- cilere Fena Halde Kızdı Senede 350 Bin Holivut'ua meşbur yıldızların- dan Konstans Bennet'i tanıyorsu- nuz. Bu cici yıldız belki çok giü- zel değildir. Fakat muhakkakdır ki bugün Holivut'da Konstans'e tan daha fazla para kazanan yıldız. yoktur. Haftalığı 60 bin dolar, bizim paramzla 12 bin Kradır. Konstans Bennot bu bâah- tiyarlığı sanat kabiliyetinin caş- günlüğüna — borçludur. Filhakika güzel Konstans'ın çevirdiği filim- ler diğer filmlerden daha fazla fiatlarla satılmaktadır. Bu sebep- dir ki Holivut'da müthiş iktısadi buhrana rağmen Konstana'ın haf- talığına ilişlmemiş. beş parası bile — kesilmemiştir. Fakat bu şirin kız Amerika gazetecileri- ne fena halde — hiddetler- miş, kızmştır. Konstan'sı — hid- dete — getiren — hâdise — şudur: Geçenlerde Amerikan gazeteci- lerinden biri Konstans'ın masraf defterini —ele geçirmiş, bunun Dolar Masraf! içindeki masrafları — gazetesina yazmıştır.. Bu masraflardan en mühimmi cici yıldızın tuvalet ve | elbise marâfı olarak terzilere ver- diği paradır. Amerikalı gazsteciye göre Konstans terzilere senede tamam 350 bin dolar, yani bizim paramızla 700 bin “lira vermek- tedir. İşte Konstans en gizli tut- tuğu airarın — gazete sayfalarına geçtiğini görünce çok canı sıkıl- mış, hattâ hiddetinden ağlam ştır. Burada söz sırası gelmişken bir az da Koönstans'ın hayatından bahsedelim. Bu güzel yıldır. İn gilizdir ve orta tahsilinin bir kıs- mını bir Fransız kolejinde yap- mıştır. Babası da kendisi gibi artist olan Konstans bir gün bir yüz güzelliği müsabakasina gir- miş ve İşte bu muyaffakiyet Üzerine şirin kıza sinema yıldızı. olmak - için teklifler yapılmış ve o da bu tek- birinciliği kazanmıştr. lifi kabul ederek yıldız. olmuştur. Holivutun “kurtarıcı meleği,, diyorlar. Turan ZrmaL z :- <— Erkek Çocuklar Sinemaya Daha Meraklı lagilterenin Edimburg şehrinde bir sinema me&cmuası küçük mek- tepli çocuklar arasında meraklı bir anket açmış ve çok Şşayanı dikkat bir netice almıştır. Bin- lerce çocuk bu ankete cevap yollamıştır. Neticede erkek ço- cukların kız çocuklardan daha fazla sinema meraklısı — olduğu anlaşılmıştır. Kız çocuklardaa bir çoğu ankete gönderdikleri cevap- larda sinemadan hoşlanmadıkla- riımı yazmışlardır. ğ Büyük Bir Film Güzel İngiliz — yıldızlarından Diyana Vinyar ile Con Barrimor yeni ve büyük bir film çevirmeğe başlamışlardır. Bu filmi en meş- hur rejisörlerden Sidney Franklen idare etmektedir. Silviya sidney Holivudun en güzel yıldızların- dan Silviya Sidney'in bir müddet için sinemayı terk edeceği söylen- mektedir. Güzel yıldır bu müddet | esnasmda bir tiyatroda büyük bir piyesin baş rolünü oynayacaktır. Buna Gönül Verdim ! Meşhur yıldızlardan Edimnund Lov yeni çevrilmekte olan “ Buua gönül verdim ,, isminde bir filimde baş rolü ifa etmektedir. | sayfası en bayatı gereyanlarından “Son Posta,, baftada Ikl defa yeni sinema yapar. Bu ııyl,lıdı dünyanın sinema — haberleri, — artistlerin ülemindeki bahsedilir. san'at fi ve sinama Şöhret, Marlen Ditrihin Başını Döndürdü Aleyhine Kum;—)_anya tarafından Zarar Ve Ziyan Davası Açıldı Holivut (Husust mubabirimiz- den ) — şöbret insanın başını döndürür derler. çok doğrudur. Hele san'at aleminde. Son xa manda, sinema muhitinde göze çarpan şımarıklıklar bunun bir heticesi.. Bir ara, bu hastalığa Klara Bov tutulmuştu. Ondan Greta Garboya ıe'çıi ve o suretle ki İsveçli yıldız, tesir ile soluğu emlecetinde aldı. Şimdi sıra Marlen Ditrih,te. İnat damarları kabaran bu artist, bir türlü sa- kinleşmek bilmiyor. Bunun asıl sebebi İsa şudur : Marlen Ditrih ile kumpanya Rejisörü Sternberg birlikte Sarı Venüs filmini çevirmişlerdi. Sonra araları bozuldu ve ayrıldılar. Fa- kat bu ayrılık o derace şiddetli oldu ki Sternberg nesi var, nesi yoksa satıp savdı ve Amerikadan ayrılmıya mecbur oldu, Bu suretle Marlen Ditrih yap- yalnız kaldı. Halbuki o, hep Sternberg ile beraber senaryo yazar, onunla beraber rol alır ve başka kimseyi yanında istemezdi. Çün- kü Marlen huysuz bir kadındır ve onu uysal bir hale getirebilen adam Sternberg olmuştur. Bu ber ikisi hakkında bir takım de- dikodulariın — çıkmasına — sebap oluyordu. Bu sırada Sternberg'in kum- panya ile mukavelesi bitmek Üzere idi. Paramunt, bu xati Orto Riko'ya göndererek yeni filim sahneleri aldırmıya memur etti. Ditrih'in de mukavelesinin sonu yaklaşıyordu. Ona da yeni bir filimde vazife verildi. Bu filmin ismi * Türkülerin türküsü ,, idi. Müdür sifatile filmin idaresine de Mamulyan Efendi isminde bir Ermeni memur edilmişti. Marlen Ditrih bu adamla beraber çalış- mak İstemedi ve Sternberg'siz rol alamıyacağını bildirdi. Hak buki onunla kavga etmişti. Para- munt şirketi, huysuz artisti yola getirmek için çok çalıştı, fakat arayı bulmak icin Ditrihe müra- caat eden her adam kapısından kovuldu. Şirket için Sternberg'i geri get'rr mek mümkün değildi. Bunun Üzerine Paramunt kumpanyası mahkeme- ye müracaat ederek Marlen Dit rih hakkında dava açtı. Çünkü bu artist haftada dört bin dolar gibi müthiş bir para almaktadır, Davanın neticesi, tab atile bü- k bir merak uyandırdığı gibi len'le Sternberg'in Foks kuüye panyası tarafından angaje ediler rek barıştırılacakları söyleniyor. Turan Andre Lüge Konservatuvarsan Birin- cilikle Diploma Almış Sinema yıldızlarından - çoğu sonradan — yetişmedir. İçlerinde meslekten yetişme olanları pek azdır. Meselâ bugünkü meşhur yıldızlardan birçoğu vaktile kâk tplik, daktiloluk, garsonluk, hatta bamallık yaparlarken tesadüflerin yardımile sinemaya — intisap et- mişler — ve yine tesadüflerin yardımile zenkin ve meşhur ol muşlardır. Meselâ, bugün Holk vut'un en güzel erkeği olarak el Üstünde tutulan Klark Gabi daha iki sene evveline gelinceye kadar amelelik ve hamallık yapıyordu: Bugün sesi ve rollerile şöhret kazanan yıldızlardan Andre Lüge meslekten — yetişenler parmakdla gösterilmektedir. Y sesli - Lüge orta tahsilini bi ten sonra konservatuvara girmiş orada çok iyl çalışmış ve birinci yakmıştır. Andre Lüge evvelâ tiyatraya in- tisap etmiş fakat, sesli filim çıl- tıktan sonra sinemaya geçmiştir. Sinema Ticareti Almanya ile Fransa arasında sinema filimleri için bir gümzük mukavelesi yapılmıştır. Bu mulka- veleye göre Iki hükümat birbirle- rinin filinlerinden az gümrük res mi alacaklardır. Marlen Ditrih