6 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

6 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

y Rıza Tevfik B. Biraz So Nutku Zihnen Hazırlayordu - Diye yalvarmıya başladılar... İhsan Bey, askerin birdenbire de- ğişen bu haleti ruhiyesinden is- tifade etmek istedi, — Pek âlâ.. gidelim.. lâkin bilirsiniz ki padişahım huzuruna böyle gidilmez.. askerlikte, bir onbaşıya bile dert anlatmanın bir:- yolu vardır... Şimdi, dağılın.. kışlanıza gidin.. düşünelim, taşı- nalım.. bir çaresine bakalım. Dedi... Fakat, derhal birkaç ses yükseldi: — Düşünmiye vakit yok.. Pa- dişahımızı öldüreceklermiş. İhsan Bey, yine söze başladı: — Oğlum, yalan.. sizi aldatı- yorlar.. hem de düşman hesabına aldatıyorlar... Bakınız; işte hudüt, şurada.. İhtimal ki şimdi şu konuştukla- nmizı bile Bulgarlar işitiyorlar.. Eğer biz hep beraber kalkar da ula gidersek, buraları bom- boş bırakırsak; Bulgarlar bundan =:d! etmek ister ve derhal eye girerler. O zaman ha- Kimiz ne :::';ı Diyordu. Fakat birçok sesler, İhsan Beyin bu sözlerini boğdu: — Bizi kandırıyor.. — Aldatıyor..” Sakın inanma- yın.. İstanbula gideceğiz.. Diye - haykırıyorlardı.. - İhsan Bey, artık tamamen - çileden çık- mış- olan bu efrada söz anlata- mıyacağımı anladı. Oradan uzak- laştı İ Fakat askerler, o sırada ora- dan geçen Mümtaz Yüzbaşı Cevat Beyi yakaladılar. Ortala- rıma aldılar. — Bizi sen İsianbula götü- receksin. Diye tehditkâr bir vaziyet aldılar.. Cevat Bey, daha büyük bir felâketin önüne — geçmek istedi. Derhal askerle pazarlığa girişti : — Pekalâ.. Ben sizin sözünüzü yaparım.. Lâkin siz de benim dediklerimi yapacaksınız... - Size evvelâ — şunu — söyliyeyim ki, buradan İstanbula böyle alayla taburla gitmek doğru olmaz. Ola- bilir ki birtakım düşmanlar - pa- dişahımıza yalan yanlış bir şey söylerler, efendimizi korkuturlar.. Sonra.. Biliyorsunuz ki, burası bir kaledir. Şimdi buradan taburlarla asker çıkınca Bulgarlar haber alırlar. ( — Hah Türkler Edir- neyi boşaltıyorlar.. ) diyerek ge- lirler, burayı alıverirler.. Onun için şimdi kışlalarınıza gidin.. Her taburdan üçer kişi seçin.. Yanı- nıza bir bando muzika alın. İs- tasyona gelin. Siz gelinceye ka- dar ben de tren hazırlatayım. Bedi... Askerler, bu teklifi Gün — PERŞEMBE Hınır 34 6 TEMMUZ 833 62 Arabi Rum! 18 Rebilülevvel 1352 | 23 - Haziran - 1340 —aamma İTTİHAT ve TERAEKİ — Her hakkı mahfuzdur. — Ikinci Kısım No. 75 derhal kabul ettiler, Kışlalarına gittiler, Efrat bu işle meşgul olurken Cevat Bey derhal heyeti merke- ziye azalarına müracaat etti. Va- ziyeti anlattı. Yapılacak başka çare olmadığı için mesele olduğu gibi kabul edildi. Yalmız işe ce- miyetin lehinde bir şekil verildi. Derhal İstanbul heyeti merkezi- yesine : | Zati hazreti padişahiye arzı tazimat etmek üzere- ikinci ordu namına bir heyeti askeriye geli- yor. Kendilerini icap eden şekil- de istikbal ediniz. | Diye bir telgraf çekildi. Ayni zamanda mabeyn başkitabetine de Bu yolda malümat vefildi. Tren hazırlanırken, üzerinde: ( Yaşasın Kanunu Esası ), ( Yaşa- sın hürriyet ) işlemeli bayraklar tedarik edilmiş istasiyona getiril- mişti. Biraz sonra piyade, süvari topçu, istihkâm, sanayi, Hamidiye hafif süvri alayları efradından seçilmiş 350 neferden mürekkep bir kıt'a istasiyona geldi. Asker- ler, kolağası Hamdi Beyin idare- sindeki 11 inci alayın bandosile topçu sekizinci alayın yüzbaşıla- rından Kadri, cerrah — yüzbaşısı Muammer, mülâzim Celâl Beyle- yi de yanlarına almışlardı. Tren işlerile meşgul olan Ce- vat Bey, bir mazeret bahane ederek İstanbula 'gitmekten ya- kasım kurtardı. Askerin başında bulunmayı, yüzbaşı Kadri Beye bıraktı. Tren, Edirne'de kalan askerin alkışları ve bandoların -M Askeri Lise ve Orta Mekteplere Mual- lim Tabip ve Nasıl doğdu?.. Nasıl Yaşadı?.. Nasıl Öldü? nra Söyliyeceği marşları arasında hareket etti. Tren, İstanbul'a doğru ilerler- ken, İstanbulda da büyük mik- yasta hazırlıklar yapılıyordu. Ce- miyet erkânı, Sirkeci istasiyonu- nu bayraklarla donattırmışlar: k— Edirne'den, cemiyetin bir askeri heyeti geliyor. Diye lîeı ıg:ıhfyı baber yolla- mışlardı... Trenin gelme saati yaklaştıkça istasyon meydanı do- luyor. Sirkeci ciyarı, bir mahşer halini alıyordu. Ortaya bir masa konulmuştu. Kolunda kırmızı be- | yaz kordeleden — bazubent ve | göğsünde, kokardı ile Rıza Tevfik | Bey masanin önünde duruyor; biraz sonra söyliyeceği parlak nutku, zihnen tasarlıyordu. Cemi- yetin bütün erkânile İpekçi Kâni Bey bütün tevabiile gelmiş, halkın ellerine küçük bayraklar tevzi edilmişti. Merkez kumandanı Sa- dettin Paşa, piyade dairesi reisi Cemal Paşa ve sair bir takım askeri erkân ve ümera da kendi- lerine tahsis edilen 4 HişlKük yere “yerleş- ( Arkası var ) Fakir Çocukların Sünneti Bugün akşam Suadiye plajı muhteşem — bir ıüıuıg; plıyııdı' yapılacaktır. — Dügün, a perver — zenginlerimizden — Ab- dürrahman Naci Bey yaptırmak- tadır. Fakir yavruların neşesini bir kat daha arttırmak için pllödı büyük hazırlıklar yapılmıştır. Dü- ğünde Denizkızı Eftalya, 'e ve Fikriye Hamımlar tağanni ede- ceklerdir. Bundan başka mükem- mel bir cazbant ve Azeri musikisi bulunacaktır. Dişçi Alınıyor 1 — Açık muallimlikler- şunlardır. Kuleli Lisesinde: Tabii İlimler, Fizik, Kimya, Riyaziye, Fran- sızca, Alman, Felsefe. Maltepe Lisesinde: Tabii ilimler, Fizik, Riyaziye, Fransızca Burs * Lisesinde: Fizik, Kimya, Fransızsa, 2 — Bu derslerden her birine lüzumu kadar muallim alınacaktır. 3 — Konya ve Erzincan Askeri Orta mekteplerinde muhtelif ders zümrelerine de muallim ahnacaktır. 4 — Bu muallimliklere ; istekli olanlar, aşağıda yazılı vesikaları bir istidaya iliştirecekler ve hangi mektebin hangi ders muallimli- gine istekli olduklarını da yazacaklardır. A — Tasdikli sıhhat raporu B — Tasdikli hüsnühal kâğıdı, C — Resmi bir makamca ve evvelce Muallim olanlar — için Maarif İdarelerince, tasdikli ve fotoğrafli fiş veya kısaca hal tercümesi, D — Şahadetname, Ehliyetname, tasdikname rının tasdikli ve fotnğfıfll suretleri, | LE — Noterden tasdikli taahhüt ve sair vesikala- pönedi. n Gledie : K < A N LĞ - Kapalı Zarf Suretil Satılacak Muhtelif Eşya Satışı: İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünden: 928 mali senesi nihayetine kadar gümrüklerde toplanıp sahip- leri tarafından — tesahüp edilmediğinden dolayı gümrüğe intikal eden ve 1549 No. lu kanunun müvakkat 2 inci maddesi mucibince gümrük rüsumu aranılmaksızın aşağıda yazılı eski gümrük tarifesi- ne göre fasıllara ayrılmış olan muhtelif eşya hizalarında gösterilen tarihlerin kapalı zarf usulü suretile münakasaya vazedilmiştir. Bu eşyanın izahatlı listeleri İstanbul, Galata, Gümrükleri ile Başmüdür- lükte asılıdır. İstiyenler listeyi tetkik edebilecekleri gibi eşyayı da İstanbul ve Galata gümrüklerinde görebilirler. Bu eşyalara ait mü- zayede şartnamesi İstanbul Gümrükleri Başmüdürlüğünde müteşek- kil satış komisyonuna müracaat edilerek alınabilir. Münakasaya iş- tirak edecekler verecekleri teklif mektuplarında imza ettiğim şart- nâme dairesinde fashın muhtevi bulunduğu kap eşyayı kuruş mukabilinde satın almağı ka- bul ediyorum. Diye imza ederek şartnamenin 7 inci maddesinde ta- rif edilen şekilde mühürlü bir zarf derununda - tekliflerini ihale saatinden evvel komisyona tevdi ve mukabilinde bir numara alma- hdırlar, Taliplerin kudreti maliyelerini tevsik edecek Ticaret Oda- sından ,veya- bankadan musaddak vesalki teklif mektüuplarına ilâve etmeleri şarttır. İstekliler alacakları fasılların mubammen kıymet'nin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini ve yahut bışıbn'ş hazine ve istikranı dahili tahvilâtını ve yahut kıymetinden *610 noksanile borsaya -dahil ve diğer milli esham ve tahvilâtını hamilen mezkür gün ve saatte komisyonumuza müracaatları. * 3048 ,, F.No, Kap — Tahminedi- Müzayede günü Eşyanın cinsi Adedi len kıymet ve saati Lira K. 13116 79 26 Ağustos Cumar- Kâğıtlar, zarflar, mu- tesi S. 15 kavvalar, matbu kitap- lar, kâğıt sicimler ve sair kâğıt eşya. Pamuk mensucat pa- zenler amerikan bez- leri şeritler ipekliler, çoraplar, örme fanile İpekli mensucat, kadi- feler ipekli çoraplar kravatlar atkılar vesa- lira ve 4 115 15 — 385 19152 2 Eylül 17 — 117 14267 16 Eylül * ir eşya. Muhtelif yün mensucat, Yünlü ipekli elbiseler çamaşırlar — şapkalar vesaire, Muhtelif san'atlara, ait demir, pirinç alât ede- vat kıhlolııt..l ı:ıllç:kı* İkaşık vesüire. Velespit, otomobil ak- samı otomobil vesaire. 18 19 124 499 23 Eylül » 12446 54 29 Eylül ” 3750 21325 4 Teşrinisani ,, 25 10020 11 Teşrinisani ,, 1516 16174 2 Kânumuev. ,, 447 15132 LA AAA eee hangi ders senesi içinde çekilmemeği, şayet tatil zamanında çeki- lecek olursam, çekilmeden en az iki ay önce bildi n böyle yapmazsam, alacağım ücretin iki aylığını tazminat olarak bir defada ödeyeceğimi, bundan başka tayin olunduğum halde hm göster- diği zaman içinde vazifeme başlamazsam yide aynı tazminatı M". yeceğimi taahhüt ederim,, E — Bu vesikalar 10/Temmuz/1933 tarihine kadar Milli Müda> faa Vekâletinde Askeri liseler Müfettişliğine gdı:hdınlmq olacaktır. 5 — isteklilerden """'“:_w""""ğ_ r: el A — Muallimliğini istediği dersi okutmağa, menşei Darül- fünunda imtihanla ehliyetnameyi ve kanuni vasıfları haiz olmak ve yahut Maarif Vekâletinin ayni derecedeki mekteplerinde müseccel muallim bulunmak. B — Haftada 15 “ Zaruret görüldüğü takdirde , en çok 20 almağı taahhüt etmek, :eı_—ı Tayin edilecek muallimlere ayda 84: 126 lira ücret veıwı' bul, Konya, ve Erzincanda bulunun Askeri lise ve saat Konya Gedikli Küçük “Zadit-Harirlama mektebii VÜĞÜ ;i..d.ublp ve dişciye ihtiyacı vardır. Taliplerin aylık ücretleri 80: 90 dişcilerin ücretleri ise 70 liradır. 8 — Bunlara istekli olanlar, hangi mektebin tabip veya dişcir — liğini istediklerini istidalarma yazacaklar ve kısaca hal tercüme beraber 4 madde G yönıbı ""','“d' Askeet' Liakler a #ÜĞ B . çi ——— A