6 Temmuz 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

6 Temmuz 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Sesi Tütün Paketlerile | a Reklâm Tütün paketleri içinde reklâm yapılması teşebbüsü var. Bu hususta halkımız diyor ki: Beylettin Bey (Beyoğlu Sıraservi- ler 97) — Tütün paketlerinin içinde rek- lâm yapılacakmış. Garp memleket- lerinde reklâma çok ehemmiyet veri- lir. Reklâm bizde çok Ihmal ediliyor. Avrupada reklâmcılık bir ilim şubesi haline getirilmiştir. Bizim tanınmıya ve mallarımızı tanıtmiya çok ihtiya- cımız vardır. İnhisar İdaresinin bu geklâm teşebbüsünü beğendim. » Mehmet Bey (Fatih vakkuf mahalli 17) — Eskiden reji paketlerinin içinde kadın saçları, gıyaben ilâm aşk va- tamvay le- vrakaları çıkardı. Şimdi İnhisar İdaresi paketlerin içine reklâm kartları ko- yacakmış. Fena bir şey değil. * Künm Bey ( Sultanalmet kıraathanesi ) — Avrupada bazı müesseseler her sene kazançlarının yarısını y-klâma verirlermiş. Bizde reklâmcılık yeni başlamıştır. Bir malın “sürümünü ve tanınmasını İstiyenler reklâm — vasıta- snâa müracaat etmelidirler. Bu reklâmı biz bilhassa hariç pazarlarda yapmıya mecburuz. Komşularımız bu işi bizden daha İyi yaptıkları için ihraç malla- mna bizden daha evvel müşteri bulu- yorlar. park » Şakir Bey ( Sultanahmet Firuz- ağa $4 ) — Tütün ve sigara harecrâm haline gelmiş bir ihtiyaçtır. Öyle denebilir ki bergün hemen'her eve hiç olmaz- sa bir paket sigara veyabut tütün girer. Eğer bu paketlerin içine rek- lâm kartı konursa tanıtılmak istenen müessese tam manasile teşhir edil- miş olur. Bu yüzden reklâm sahibi gibi inhisar idareside istifade eder. Ben bu reklâm hasılatının veremlilere tahsls edilmesini teklif ediyorum. * Hasan Kudusi Bey ( Aksaray Lünga caddesi ) — Tütün İnhisar İdaresi paketle- rin içinde reklâm yapacakmış, bu çok iyi bir usuldur. Bu suretle mallarını tanıtmak İsteyen zevat İyi bir. vamıta bulacağı gibi İnhisar idareside mühim bir varidat membaı temin etmiş ola- caktır. Reklâmdan alınacak paraların biç olmassa bir kısmı Hilâliabmere — terkedilmelidir. Öldür.nekni İstemiş? Küçükpazarda Ali Efendinin kahvesinde oturan Bilâl isminde — biri belediye çöp arabacılarından Hakili öldürmek için bıçakla hü- cum ederken yakalanmıştır. Elli Lira Çalmış Maçkada dutçu Hasan Efen- — ginin bahçesinde çalışan Mehmet — isminde bir amele Hasan — dinin 50 lirasını çalarak kaçmış Efen- — isede yakalanmıstır. 'a Saı dün pek neş'eli gör- düm Hasan Bey... y elit ğ EBON FORE DAHİLİ HABERLER Yedi Yaşında Bir Çocuk Dayak Atılarak Öldürülmüş Birkaç gün evvel Adli tıp müessesesine bir ço- l cuk ölüsü getirilmiş, muayene edilerek ne sebepten öldüğünün tesbiti istenilmiştir. Öğrendiğimize göre bu çocuk, Büyükçekmecenin Tepecik köyünde sığırt- maç Hüseyin Efendinin yedi yaşındaki oğlu Necdet- tir. İddialara göre, bu ölüm bir kavga ve bir dayak neticesinde vuku bulmuştur. Bu köye iki sene evvel muhacir olarak gelen Halikanlı Hüseyinin küçük oğlu ile sığırtmaç Hüse- geçenlerde biribirlerile kavgaya tutuşmuşlardır. Necdet daha kuvvetsiz olduğu için arkadaşından yediği tokatın tesirile yere yuvarlanmış ve iddiaya göre, bu sırada yin Efendinin oğlu Necdet tarlada çekmece Buğday, âfyon IKarş; Yaka Biri Düşüyor, Ötekinin Yükselmesi Bekleniyor İstanbul Ticaret — Borsasında bir aydanberi buğday fiati düş- mektedir. Beyaz ekistralar bir ay zarfında yedi kuruş beş paradan beş kuruş otuz beş paraya kadar düşmüştür. Aradaki fark bir ku- ruş on para kadardır. İyi sert buğdayların fiati ise şimdiki hal- de 5,05 - 5,10 kuruş arasındadır. Söylendiğine — göre bu sukutun sebebi, yeni mahsulün her taraf- ta iyi olması dolayısile ellerindeğ stok bulunanların piyasaya fazla mal arzetmeleridir. Afyon — vaziyetine — gelince; alınan haberlere göre bu seneki afyon rekoltesi bir mikdar azdır. Bu itibar ile afyon — fiatlerinin yükselmesi) beklenmektedir. Elle- rinde afyon — olduğu halde her nedense birer beyanname ile vi- lâyetlere — bildirmemiş olanların afyonlarını da- - birkaç ay sonra afyon inhisar idaresi ihraç ede- cektir. Sebza Ucuzladı Taze sebze fiatleri oldukça ucuzlamıştır. Bu ucuzluğun, geçen seneye nazaran daha fazla olduğu söylenmektedir. Dün toptan sebze piyasası şu şekilde idi: Ayşekadın fasulyesi 5, barbunye 4, kabak 3, İzmir domatesi 5, Adana doma- tesi 8, İzmir ve Adana patlıcan- ları 8 kuruş. Yalnız yerli bamya henüz tur- fanda olduğu için biraz pahalıdır. Araba Çarpmış Eminönünde arabacı Nadirin yük arabası Fethi isminde birine Ççarparak yaralamıştır. FHastanesiz Mi Kalacak ? Tıp Fakültesi İstanbul'a -nak- ledildikten sonra fakültenin Hay- darpaşa'daki (250) yataklı hasta- nesi metrak bir halde kalacak- tır. Bu hastanenin Belediye tara- fiından satın alınacağı yazılmıştı. Belediye erkânından bir zat dün bu hususta şunları söylemiştir: «—(250) yataklı bir hastane idare edebilmek için senede ( bin liraya ihtiyaç vardır. Bütçe- mizde böyle bir para almadığı gibi ayrıca tasarruf yapmak ıstı- rarında bulunuyoruz. » Diğer taraftan öğrendiğimize göre, iye Üsküdar'daki Zey- küp A K tamamen ikmal etmiştir. Temmüu- zun on beşinde hastane açılacak- tır. Hastanede şimdil(il:ırâdo) yatak vardır. Fakülte kaldırıldığı için Zeynep Kâmil hastanesine müra- caatların pek fazla olacağı tah- min - ediliyor. beraber Bıledı'(e gelecek sene bu hasta- neye (40) yatak daha ilâve et- mek suüretile bu ihtiyaca cevap vermiye çalışacaktır. Şeker Meselesi Piyasaya 380 Vagon Şeker Çıkarılacak Önümüzdeki on beş gün için- de piyasaya 380 vagon kadar şeker çıkanlacaktır. Öğrendiği- mize göre bir büyük müessese yolda olan mallarını şimdiden toptan 43,5-44 liradan istiyenlere vermiye başlamıştır. Bu suretle 62 kuruşa satılan perakende kes- me şekerlerin 58-59 kuruşa kadar düşmesi beklenmektedir. Bu 380 vagon şeker piyasanın bir kaç aylık ihtiyacını tamamen karşılı- yacak, bu müddet zarfında şeker hahlığı gibi bir vaziyete sebep î:lmıyı tar, Son Postanın Resimli Hikâyesi : » Gülmekten katılıyordun... oraya gelen Halikanlı Hüseyinin karısı da Necdete birkaç tokat vurmuştur. Bir müddet sonra hâdise mahalline yetişen sığırtmaç Hüseyin Efendi Necdeti alp eve götürmüş ve yatağa yatırmıştır. Fakat çocuk sabaha karşı ölmüştür. Büyükçekmece dok- toru çocuğu muayene etmiş, ölüm sebebinin daha iyi anlaşılması için cesedi morga göndermiştir, Öz rendiğimize göre Necdete dayak attığı iddia edilen kadın jandarmalar tarafından yakalanmıştır. Büyük- Müddeiumumiliği yapmaktadır. Morkta yapılan muayenede ise Nec- detin kalp felcinden öldüğü tesbit edilmiştir. bu hususta tahkikat Dispanserler Üsküdarda Büyük Bir Dis- panser Tesis Ediliyor nindir. Birisi de idarei hususiyenin süt ve mektep çocukları dispan- seridir. Belediye, muhitin ihtiyaç- larmna daha geniş bir şekilde cevap vermek için idarei bususi- yeye ait olan dispanserin geniş- letilmesine karar vermiş ve büt- çesine de tahsisat koymuştu. Bu dispanser kira ile tutulan bir ev- de tesis edilmişti. Şimdi Maarif vekâleti iskeledeki Mihrimah su- tan medresesini belediyeye ver- miştir. Belediye bu medreseyi tamir edecek ve etrafına güzel bir de bahçe açıldıktan sonra diş- pansere verilecektir. Tamire ya- kında başlanacaktır. Vakit Küresi Yapılıyor Uzun müddetten beri belediye tarafından Galata kulesine yapıl- masına karar verilen ve bir türlü bir netice elde edilemiyen, vakit küresi, Maarif Vekâletinin tas- vibi ile, önümüzdeki sene içinde Rasatane — tarafından — yapılmış olacaktır. Rasatane vakit küresini tak- tıktan sonra Kandilliden saat işa- retlerini verecek ve kürenin dü- şüp çıkmasmı da buradan idare edilecektir. Eksik Ekmekler Belediye memurları — evvelki gün Fatih mımtakasındaki fırm- lan ansızın teftiş etmişler, nizam- nameye uygun olmuyarak pişirilen bir çok ekmek müsadere olun- muştur. « Miras mı yedin, piyango mu tı, ne oldu?.. Bu sevince se- ne? : Günün Tarihi Ceviz Kütüğü İh- racatı Azaldı Ceviz kütüğü ticaretile uğraşanlar son günlerde satış fiatlerinin kasmen düştüğünü, bu sebeple ihracat yapa- madıklarını söylemektedirler. Bunlar dahilde ceviz kütüklerinin kesme, taşıma ve İstanbula nakletmö ücret- lerinin çok pahahi olduğunu, bir metro mikâbı kütüğün İstanbula kadar alış fiatile beraber 80 liraya mal olduğunu, halbuki bunu 60 lira- dan fazlaya satamadıklarını - söyle mektedirler, Ceviz kütüğü ihracatçı- ları ihracat yapılabilmesi için mas- rafların indirilmesi İmkânlarının temin edilmesini istemektedirler. İki katil Mahkümu Tıbbıadli Müdürlüğü, — Üsküdar bapishanesinde bulunan ve katilden 12,5 seneye mahküm olan Hasan oğlu İbrahimde ağır bir hastalık tesbit ettiği için bir sene müddetle mahkü- miyetini tecil etmiştir. İstanbul ba- pishanesinde —bulunan — yine — katil mahkümlarından Ahmet oğlu Alinin de yine ayni hastalıktan dolayı malı- kümiyeti Üüç ay tecil edilmiştir. Her iki mahküm bugün tahliye edilmişlerdir. Fatih-Çarşamba Yolu Fatih ile Çarşamba arasında uza- nan geniş yolun tesviyesine başlan- mıştır. Bu cadde yakın bir 'müddet sonra tamamlanmış olacaktır. Yeni Bir Resim Sergisi Galatasaray İisesinde bir rezim sörgisi kurulmuştur. Genç ve yeni Ressamlarımırzın eserlerini ihtiva eden bu sergi yarın öğleden sonra mera- , simle açılacaktır. Gümrükteki Pirinçler Söylendiğine göre — alâkadarların mutazarrır olmaması için İktisat Vekâ, leti İstanbul gümrüklerine gelmiş olan yüz vagon kadar ithaline müsaade etmiştir. Bu pirinçler takaz suretile ithal edilecektir. ların Yeni Şirketi diğimize göre İstanbul piya- sazında çalışan çay sanatkâr ve ta- cirlerinden mürekkep bir grup büyük bir çay şirketi teşkil etmek için te- gebbüslerde bulunmıya başlamışlardır. Bir Çocuk Ağaçtan Düştü Samatyada Sabunhane sokağında oturan Fatma isminde bir kadın evi. nin karşısında bulunan arsadaki vişne ağacından vişne toplamak istemiş ve mahalle çocuklarından Hüseyini ağaca çıkartmıştır. Fakat muvazene- sini kaybeden çocuk düşerek ebemmi- yetli surette yaralanmıştır. Yolcuların İstanbul seferlerini yapan vapurunda üçüncü mevki yolcularının vapur ha- reket —ettikten —sonra ambarlarda oturmıya mecbur edildikleri - bildiril. mektedir. Yolcular alâkadar makam. lara müracaatta bulunarak bu sıcak havalarda güvertenin kendilerine ya- sak edilmesinin doğru olmadığını bil- dirmi şlerdir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ;l# $ N n | M (ti | t leri kontenjana tâ. ne kadar sevim