28 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

28 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Sefalet Kısîânçlık Dedikodu Holivut Yıldızları Artık Bu Üç Felâke- ' tin Esiri Vaziyetine Girmişlerdir Holivut, ( Hususi ) — Dedi- kodu, kıskançlık ve sefalet... Bu üç felâket bu gün Holivutta şid- detle hüküm sürüyor. Dedikodu, sinema yıldızlarının senelerdenberi tutulmuş oldukları bir hastalıktır. Kıskançlık ewvelce daha azdı. Biribirlerini kıskanan - yuldızlara pek az tesadüf edilirdi. Fakat son zamanlarda kıskançlık illetine tutulmıyan yıldız. hemen kalmamış gibidir. Bugün bir çift ipek çorap bile yıldızları kıskandırmak - için kâfi geliyor. Dı;ebilirim ki bugün burada kimse biribimni çekemiyor, yıldızlar — biribirlerinin gözlerini oymak için fırsat bekliyorlar. Sefalete yelince; geçen sene- Holivutta — sefalet, gözle görünmeyecek kadar azdı. Günde ancak iki dolar kazanan garson yamakları — bile — hayatlarından memnundu. Eakat iktısadi buhran etrafa uzun — tırnaklı pençelerini - saldır- dıktan sonra sefalet, kendini en geniş mikyasta göstermiştir. En meşhur yıldızlar bile günün birin- de işek ve sefil kalmamak için her çareye baş vurup istikballerini sağlama bağlamıya gayret ediyor- lar. Bazan ikinci sınıf yıldızların ekmek parası bile bulamadıkla- rını görmiye başladık. Kumpam- yalar mütemadiyen tasarruf ted- birleri tatbik ediyorlar. Fazla işçilerni — çıkarıyorlar, — ücretleri ve bunun neticesi olarak sefalet günden güne artı- yor. Bu vaziyet karşısında Holivut sakinleri - “ Açlıktan Kurtarma Cemiyeti ,, isminde bir teşekkül vücude getirdiler. lerde Bu cemiyet meteliksiz kalan- lara ve açlıktan ölmiye mahküm olanlara ekmek — parası temin ediyor. Geçen bir ay zarfında dokuz yüz elli kişi bu cemiyetin yardımına muhtaç — kalmış, bu suretle muvakkat bir müddet için açlıktan — kurtulmuşlardır. Fakat bu korkunç vaziyete rağmen yıl- dızlar birbirlerini kıskanmak has- talığından bir türlü vazgeçemi- yorlar. Burada — meslektaşlarım en ziyade kıskanan yıldız kimdir, bilir misiniz? Ben size söyleyim: Mirna Loy. Filhakika güzel Mir- na, başkalarının her hareketini her yeni şeyi kıskanıyor. Size birkaç misal göstereyim: Cici yıldızlardan An Harding geçenlerde güzel bir köpek satın almıştı. Mirna Loy bunu görünce ortaya bir yığın dedikodu çıkar- di ve kıskandığını — açıkça — söy- kdi. Yine güzel — yıldızlardan Jan Harlov — Holivut'a gezmek için gelen zengin bir İsveçli ile ahbap olmuştu. Mirna Loy bunu da kıskandı. ve müthiş bir dedi- kodu fırtınasına sebebiyet verdi. İşin garip olan tarafı şudur ki Mirna Loy kmukançlığını hiç sak- lamıyor ve açıkça itiraf edi- Holivutun en kıskanç yıldızı Mirna Log yor. Onun düşüncesine göre, baş- kasını kıskanmak bir sevgi ese- rıdır Sevmesini bılnııyen. sevgi- Betti Kompson Tiyatroda Alkışlanıyor Eskiden sessiz filimde en mü- him filmleri çevirmiş olan sahhar yıldızlardan Betti Kompson sesli filimnden sonra tiyatro hayatına geçmiye mecbur kalmıştı. Betti birkaç senedenberi Nevyork ti- yatrolarında çalışmaktadır. Ame- rika gazetelerinde okuduğumuza göre Betti bilhassa son zaman- larda seyirciler tarafından çok tutulmuş ve büyük bir rağbete mazhar olmuştur. Betti —oyun verdiği geceler tiyatro hıncahınç dolmakta ve güzel Betti çılgınca Yine Amerika gazetelerine göre bu eski yıldızın yakında tekrar sinemaya geçmesi kuvvetle muhtemeldir. Şövalyenin Bir Kararı Soa gelen sinema mecmuala- rında okuduğumuza göre meşhur komik şarkıcı Moris Şövalye bun- dan sonra çevireceği filmlerde çapkın erkek rolü oynamamıya karar vermiştir. Jori Ve Jorjet Maruf senaryo muharrirlerin- den Hanri Falk birkaç tane yeni senaryo hazırlamıştır. Bu mev- simde bepsi de filme almacaktır. den hoşlanmıyan insanlar kıskanç- hk göstermezler. Netice olarak şunu da haber vereyim ki bugün hemen bütün yıldızlar Mirna Loy ile dargındırlar. Kendisile ehbap- hk edenler günden güne azalıyor. Fakat buna rağmen Mirna Loy hiç aldırış etmiyor, aleyhinde söylenen her söze karşı çılgın bir kahkaha ile mııkabele ediyor Haftanın Yenı Eğyaz Perdeden Haberler mparatoriçe Katerinanın Sevda Maceraları Marlen Ditrrih%Bîiyük Bir Filimde Katerina Rolunü Temsil Edecek Esrarengiz yıldız Marlen D;mn geçenlerde kendi hayatına ait bir filim çevirmiye —başlamıştı. Gözel yıldız. henüz bu filmini ikmal etmeden büyük tarihi bir filimde baş rolü oynamak üzere yeni bir mukavele imzalamıştır. Meşhur Rus İmperatoriçesi Kate- rina'nın sevda macoeralarını can- landıracak olan bu filimde Mar- len bizzat Katerina rolünü temsil edecektir. Filmi hazırlıyan kum- panya bu kurdelenin, Marlen'in diğer filimlerinden daha güzel olması için, iktısadi buhrana rağ- men birçok fedakârlıklara katlan- mıya karar vermiştir. Filimde İmpern(criçc Katerina'nın aşk ve sevda hayatımın her safhası in- ceden inceye gösterilecektir. Fa- kat bu filimde âşık rollerini tem- sil edecek olan yıldızlar henüz seçilmemiştir ve anlaşılan bunla- rın intihabı da çok müşkül ola- Çünkü Marlen, kendisile oyhıyacak erkek yıldızları bizzat seçmek arzusunu ileri sürmüştür. Kumpanya ise bu teklife muva- fakat etmek istemiyor. * Amerikada ilk defa olarak sesli bir filmin Rejisörlüğünü genç bir kadın yapacaktır. Bu kadının ismi Nina Mois dir. Nina küçük yaşındanberi tiyatro sah- nelerinde çalışmıştır. Fakat gü- nün birinde gözleri hastalandığı için artistlikten vaz geçmiş ve işi piyes Rejisörlüğüne dökmüştür. Şimdi de filim Rejisörlüğü yap- —a Filimlerinden.. Cici komiklerden Anni Ondra'nın bu sene ilk filmini dün ak- kmdııı itibaren Ârtistik sinemasında seyretmiye başladık. “Alayın zı,, ismindeki bu filimde güzel Anni, rolünü diğer (ilimlerinden daha güzel temsil ediyor. Nitekim bunu resimde siz de görüyorsunuz. , mak üzere bir mukavele imza- lamıştır. Nina'mın ilk yapacağı filmin ismi “Beş sesler,, dir. Bu filimde Doro Vik baş rolü oyniyacaktır. * Karol Lombard “Beyaz kadın,, isminde yeni bir filimde baş rolü temsil edecektir. * Komik Şarlo son günlerde ortaya tuhaf bir. fikir atmıştır. Şarloya göre filimlerde öpüşmek çok çirkin bir manzara teşkil et- mektedir ve artık bu usulden vaz geçilmelidir. Fakat ne yıldızlar, ne de Rejisörler, Şarlonun bu fik- rini hiç doğru bulmamıştır. *& Holivuttaki erkek yıldız- lardan Everet Horton ağaç me- raklısıdır. Büyük bir bahçesi ve bu bahçede her çeşit ağaç var- dır. Horton dünyanın her tara- fından nadide ağaçlar getirtmek- te, bu uğurda yüz binlerce dolâr harcamaktadır. * Gari Kuper erkek yıldızlar arasında boy uzunluğu rekorunu kırmıştır. Gari geçende boyunu ölçtürmüş, 1,92 metre gelmiştir. teki yıldızlardan Kari Grand 1,86 metre ile ikinci ve Klark Gabi 1,81 metre ile üçüncü ge- mektedir. Prensesin Eğlenceleri Fransız erkek yıldızlardan Al- ber Prejan “Prensesin eğlence- leri,, isminde yeni bir film daha bitirmiştir. Fakat bu film çevri- Brken birçok uğursuzluklar o muştur. Filmin iki sahnesi bir aksilik yüzünden tamam beş defa çevrilmiş, her defasında bozuk çıkmıştır. Nihayet altıncı olarak çevrilişinde istenildiği gibi olmuştur. Prejan'ın bu yeni filmi bir ay sonra Paris sinemalarında gösterilecektif. “Dünyanın Ucunda,, Ufa “Dünyanın ucunda,, isimli muazzam bir filmi iki kopye olarak çevirteceğini haber ver- miştik. Bııiüıı bu muazzam filmin Fransızca kopyesini çeviren artist- lerin isimlerini dercediyoruz: Kathe de Nagy, Pierre Blan- €har, Charles Vanel, Line Noro, Pierade, Bergeron, —Raymond Cordy ve Mady Berrey. Bu muazzam eser, bolşevik rejiminden kaçmak istiyerek Çin şimal ve cenup orduları arasın- | daki dahili harp sahasına düşen ve daima ölümle karşılaşan halk kütlesinin heyecan dolu macera ve hayatlarını göstermektedir. Bu filmin barp sahneleri Ufa tarafından Çinde çekildiği gibi Ufa Neubabelsber stüdyosunda da muazzam bir Çis maballesi inşa edilmiştir.