28 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

28 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

-Az;usturya Takımı Buîgün Geliyor Cum_a Günü Fenerbahçe İle Çarpışacak Fenerbahçe kulübünün Avus- turya futbolunu iyi temsil ede- cek kadar kuvvetli olduğu mu- hakkak olan Wiener spor takı- mını davet ettiği malümdur. Avusturya gibi İngiliz futbol- cularına bile taş çıkartan oyun- cüları yetiştiren bir memleketin birinci sınıf profesyonel takımla- rından olan bu teşekkülün bizi çok güzel iki maç seyrettireceği en küvvetli ihtimaller — dahilin- dedir.Her oyuncusunun kuvveti bi- zimkilere faik olduğu şüphesiz bulunan böyle bir takımla mem- leketin en mütecanis ve en kuv- vetli bir takımının ne gibi neti- celer alacağı şimdiden kestirile- mez. Fakat galibiyet veya mağ- lübiyet gibi esaslı ihtimallerin böyle kuvvet farkları olan maç- larda tahmini kabildir. Bunun içindir ki, biz cuma günü kendi statlarında Viyanalır ların karşısına çıkacak olan Fe- nerbahçelilerden muhakkak bir galebe bekleyemiyoruz. bahçeliler olsa olsa Viyananın çok kuvvetli takımı olan Wiener spor'a karşı şerefli bir mukave- Fener- met gösterebilirler. Fenerbahçe- | nin bu Avusturya takımı önünde alacağı bir beraberlik mazisinin şerefine en uygun bir neticedir. Bu futboldur; pek belli olmaz. Nazariyede sarı lâcivertlilerden Adapazarında Heye- - | daha kuvvetli gözüken Avustur- | yalılara karşı bakarsınız ki,Fener en harikulâde oyunlarından biri- ni de çıkarabilir. Bu takdirde, | arzu ettiğimiz halde ummadığımız en güzel bir galibiyeti Rekoruna kaydetmiş olacak Fenerlilerin ne kadar sevinseler yeri olur. Netice ne olursa olsun gelen takımın oyun tarzı itibarile cuma günü yeni yapılan Fenerbahçe tribünlerinden pek zevkli bir maça şahit olacağımız muhak- kaktır. Çünkü Viyana futbolu Stil tarafından Fenerbahçeye pek uygun gelir. Fenerliler de Avus- turyalıların bilhassa Viyana mın- takasında olanları gibi, ince bir oyun oynar. Bazı İngiliz oyunla- rında olduğu gibi hedefe cebri bir şekilde hücum etmediği için Fenerin de “bazan tutan Tenpo- su, bize güzel bir Avrupa fut- bolünün bütün safahatını seyret- miye fırsat veren bir şekildedir. Cuma günkü maça her iki tarafın güzel oyun | yabilmek imkânlarını besaplıya- | rak baktığımız için maçın hakiki edeceğine kaniiz. Uzun zamandanberi iyi fatbol seyredememiş olan İstanbullulara böyle bir maçı göstermiye vesile hazır'ıyn Fenerbahçelilere futbol teknigi namına teşekkür satmek bir borçtur. OA - canlı Bir Maç Herekelilerle Y;pılan Maçı 2-3 Adapazarlılar Kazandı Adapazarı ( Hususi ) — Cuma günü Adapazarlılar çok heye- | canlı ye güzel bir maç seyret- mişlerdir. Bugünün zevkini Ada- azarı İdman Yurdu ile Hereke rdının Yurdunun kıymetli genç- lerine medyunuz. Burada maç yapmak üzere davet edilen Herekeli kardeşleri- miz istasyonda merasimi mahsusa ile karşılandılar. Pek kalabalık bir seyirci kütlesi önünde başlı- yan müsabakanın birinci devre- sinde 2-1 Ada İdman Yurdu galip vaziyette idi. İkinci devrede birer gol daha atan bu iki takımdan Ada İdman kağilenide | Yurdu maçı 2- 3 kazanmıya mu- vaffak oldu. Halk maçın devamı esnasında | fevkalâde alâka ve heyecan içinde idi. Seyrinden sonuna kadar keyif duyulan maçlardan biri de bu oyun olmuştur. Kasabamızda en küçük yaş- taki gençler bile futbolü bütün kaidelerile öğrenmişlerdir. Ada- pazarı futbolü bu yüzden çok ilerlemiştir. Netekim genç yaşta- kilerin teşkil ettikleri ( Küçük idman ) takımı Gençler Birliğinin ikinci takımı ile yaptığı bu maçı 6-2 kazanmıya muvaffak ol- muştur. Hereke idman yurda ile Ada idman yurdu sporcuları bir arada oynu- | _futbol çerçevesi içinde cereyan | SON POSTA “İzmirin Dört Gözle Beklediği Maç .— İzmirliler İstanbullularla Mutlaka Karşılaşmak istiyorlar İzmir - İstanbul temasını hazırlamak için teşebbüsler yapacak olan İzmir futbol keyeti İzmir (Hususi) — Bir İzmir İstanbul Futbol temasından nası bir netice alınabilir? Bütün İzmirde spor âlemini düşünmiye sevkeden başlıca su- al budur. Böyle bir temasın esaâ- sı hazırlanmak üzeredir. Yeni intihap edilen mıntaka Futbol heyeti böyle bir temasın | tahakkuku için çok çalışacaktır. Bu hususta kat'i bir karar veri- miş değildi. Ancak İstanbul mın- takasının bu hususta ne düşün- düğü merak uyandırmaktadır. İzmirlilere; böyle bir temas teklifi İstanbul mıntakası tara- fından yapılmalıdır. Kendi ka- buğu -içine çekilen, etliye sütlüye karışmıyan ve Milli Takım teşkili mevzubahs olduğu zaman oyuncu kayırmak için bocalıyan İstanbul mıntakası bu yolda en ufak bir hareket göstermekten çekiniyor. Bunun sebepleri muhteliftir. Ancak hatıra iptida gelen sebep, son — İzmir - İstanbul temasında İzmirin İstanbulu mağlüp etme- sidir. ü Mubakkak olan şu ki, İzmir sporcuları son seneler içersinde büyük bir tekâmül göstermişler- dir. İzmirde bir Sait, bir Vehap, bir Sabahaddin, bir Fuat ve bir Hakkı yetişmiştir. Soan bir sene zarfında İzmire gelen Macar, Yunan ve Romen takımlarının hepsi de yani yedisi de mağlup olarak İzmirden ayrıl- mışlardır. Bu neticeler İstanbulu düşündürecek kadar vazıhtır. Öyle zannediliyorki, İzmir - İstanbul teması, İsmirin kat'i bir şekilde lehine neticelenmek ihti- malini taşımaktadır. İzmirin böyle bir galebesi, milli takım satlarında az, çok bir değişikliğe de gebep olacaktır. — Adnan * Son Posta: Biz her fırsatta İzmirlilerin bilhassa — son sene içinde çok terakki ettiklerinden ve bir İzmir- anbul — maçının — lüzumundan bahsetmiştik. Kendi faaliyetile iktifa eden İstanbul futbolcularının İzmirle te- mas için kendiliklerinen harekete geçmiyeceklerini de bu husustaki mutalealarımızda ilâve etmiştik. ür muhabirimizden aldığımız yukarıdaki mektuptan; bu tema- sın İüzumunu ttanbul'lulardan daha fazla hisseden İzmirli spor- cuların ciddi ve behemehal neti- ce alacak şekilde — teşebbüslere başlıyacaklarını anlıyoruz. Eğer bu teşebbüsler hüsnüsu- retle neticelendiği takdirde bura- dan İzmire gidecek İstanbul ta- kımının galibiyet veya mağlübiye- tine nazaran istikbaldeki vaziyet tekarrur etmiş olacaktır. İhtimal bir zaman sonra, İstanbul'lular Salihli'de Futbol Mıntakası Açılıyor Salihli ( Hususi ) — Salihli ençliğinin her türlü ihtiyacını Süşünen Cümhuriyet Halk Fırkası bura idare heyeti bu defa Sal, lide mevcut dört kulübün ve civar kazalardaki — kulüpler sporunun terakkisi için Salihlide bir futbol mıntakası açılmasını lüzumlu gör- müş ve umumi merkeze müracaat etmiştir. Umumi merkezden alınan ce- vaplar müsaittir. Telgrafla, açı- lacak Salihli mıntakasına tesçil olunacak kulüplerin tarihi tesis- leri, kulüp isimleri, aza adetleri ve nizamnameleri istenmiştir, C. H. F. kulüplerden yukarı- daki evrakı alacak ve , yakında merkeze gönderecektir. Açılması pek muhtemel olan futbol mıntakasının bir an evvel teşkilini gençler heyecanla bek- lemektedirler. Kocasli Yeni Hilâl Kulübünün Tavzihi Muhterem gazetenizin 21/9/933 tarih ve "3% sayılı nüshasının spor sayfasında İzmit muhabiriniz tarafından kulübümüze atfen ya- zılan (Adapazarı'nda kulüpçüler ihtilâfı) serlâvhası altındaki ya- zıyı okuduük. Kulübümüz azası arasında iki- lik değil bilâkis çok samimi ve sıkı bir rabita mevcut olduğu gibi son intihabat dahi tam bir ekseriyetle yapılmış ve yeni idare | | rak edecel heyeti ekalliyetle değil ekseri- yetle seçilmiştir. İdare heyetine irmek istiyen azalar ise heves- Eârlaıdan olmayıp kulübün teşek- külünden beri kulüp umurunu tedvir etmiş ve uzun müddet ida- re heyetinde vazife görmüş ça- lışkan ve tecrübeli zevattan mü- teşekkil bulunmuştur. Cereyanı hale vakıf olunma- dan verilen malümatın tavzihini saygılarımızla rica ederiz. l İzmir'lilerle karşılaşmak için mü« racaatlar yapmağa mecbur kala- caklardır. Sporda da, ticaretta olduğu gibi, arz ve talep kaidesi mevzuubahstır. İzmir futbolcuları kendilerini İstanbulda lüzumlu bir hale sokabildikleri gün mesele kendiliğinden halledilmiş addolu- nabilir. Yunan Takımı . Balıkesire Gidiyor Bu hafta Balıkesir çok zevkli bir futbol maçı seyredecektir. Yunanistanın en küvvetli ta- kımlarından Patras Olimpiyakoş takımı — şehrimize gelecek - iki maç yapacaktır. Pazartesi günü Balıkesire ge- lecek olan Yunan takımı ilk ma« çını çarşambaya Balıkesir şampi-» yonu İdman Birliğile cuma günü de Halkevi Şehir takımile yapa« caktır. Bu takımın gelmesine bü- ük yardımı dokunan sporcuların ğimîıi Ali Hikmet Paşaya spor- cular ve spor sevenler minnet hissetmektedirler. Ba'ıkesir Güç Ve Yurt Maçi Balıkesir ( Hususi ) — Cuma günü Güç ve Yurt takımları karşılaştılar. Birinci partide Güç« lüleri hâkim bir oyundan sonra iki ve ikinci kısmın — başında üçüncü gollerine mukabil Yurtlu- lar hlre:ntc elerk iki sayı yap- mışlar oyun âüçlülerin 2-3 gale- besile neticelenmiştir. Ankara Eskrim Birincilikleri Hakkında Tebliğ Ankara mıntakasından: Ankara mıntakası eskrim bi- rincilik müsabakaları kılıç, epe, Hure olmak üzere her üç silâhtan 6 teşrinievvel 933 cuma günü Evkaf apartımanındaki mıntaka spor salonunda saat 14 te icra edilecektir. 1 — İşbu müsabakalara işti- eskrimcilerin Türkiye birincilik müsabakalarında derece almamış olmaları ve müsabaka şartlarını haiz bulunmaları ve lisansiye olmaları şarttır. 2 — Müsabakalara iş[iı'lk edecek — müsabıkların — isimleri! en son 2 teşrinievvel 933 günü akşamına kadar mıntaka merke- zindeki heyetimize bildirmeleri ve müsabaka günü mezkür saatt€ mıntaka salonunda hazır bulun” maları mercudur,