28 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

28 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Memleket Manzaraları Zafranbolu'da Gençlik Hareket—l leri Başladı Zafranbolu (Hususi) — Zaf- ranbolu gençliğinin şu birkaç ay içindeki faaliyeti tamamen değiş- miştir. Burada 926 senesinde kurulan Yeşil Yurt spor kulübü yeniden canlılık göstermiye baş- lamıştır. Gençliğin şimdiye kadar ha- reketsiz ve sönük kalrıası hima- yeden mahrum - olmasından ileri geliyordu. Kaymakam "İhsanı Be- yin gençliğe verdiği ehemmiyet gençliğin geceli gündüzlü başında bir ağabey gibi bulunuşu bu uyuşukluğun önüne geçti. Şimdi haftanın muayyen günlerinde as- keri alayın takımile maçlar tertip ediliyor. Yeşilyurt spor kulübü — için halihazırda kullanılmıyan büyük bir mektep binazı tahsis edil- mişti, Buraya Zonguldak Halkevi reisi Mithat Akif Bey bir de radyo makinesi göndermiş - olduğundan gençler akşamları orada toplanır, görüşür, konuşurlar ve bazı genç- ler de kulübün bir hayli zengin olan kütüphanesinde okumakla meşgul olurlar ve yine kulüp gençleri tarafından bu bina da- hilinde sık sık müsamereler tartip edilir. Zaframboluda pek çok cami- ler vardır. Bu camilerden en mü- himleri İzzetpaşa, Köprülü ve Gazioğlu camileridir. İşte bu ca- milerden Gazioğlu camü de ku- lüp binası olmak üzere tensip edilmiş ve Evkaftan da müsaa- de istihsal olunarak cami dahilin- de icap ettiği şekilde tadilât ve telvinata başlanmıştır. Yakında hu yeni kulüp binasının açılma merasimi yapılacak ve bu suretle yıllardanberi muattal duran bu koca bina işe yarar bir hale gir- miş olacaktır. Kulüp bu yeni bi- naya geçtikten sonra kışın da toplantılar yapılabilecektir. M. E. , Adapazarı'nda 81 Yaşında Bir İhtiyar Oğullarının Katilini Öldürdü Adapazarı ( Hususi ) — Adam öldürmekten 15 seneye mahküm iken vereme müptelâ olduğu için muvakkaten tahliye edile Sapan- cah Çömlekçi oğullarından Ali düşmanları tarafından çifte ile vurularak öldürülmüştür. Aliyi öldüren adam Sapancalı 81 yaşında Mehmet oğlu Alidir. Yakalanan bu ihtiyar cinayeti itiraf etmiş ve maktülü evvelce iki oğlunu vurup öldürdüğü için intikam almak kastile vurup — öl- dürdüğü söylemiştir. — İhtiyar tevkif edilmiştir. Adapazarı Panayırı Adapazarı ( Hususi ) — 6 gün devam eden son hayvan panayırı Cumartesi günü akşamı kapan- mıştır. Panayırda pek hararetli hayvan alış verişi yapılmıştır. Tokatta Bir Nişan Nerasimi Tokat, (Hususi) — Vali Recai in* kızı Muzaffer Hamımla su ve elektrik mühendisi Ödcmişli Tevfik Fikret Beyin nişanlanma merasimi icra edilmiştir. Merasim Askeri mahfelde yapılmış, mem- leketin bütün güzideleri hazır buğunmuşlardır. SON POSTA Ya Biz Ne Diyelim? Tireliler Bir Okka Kuzu Etini Otuz suruşa Pahalı Bukuyorlar Tire (Hususi ) — Belediyenin vücude getirdiği asri — müessese- lerden biri de mezbahadır. Bu mezbaha şehrin şarkında çok münasip bir ma- halde, etrafı nü- mune fidanlıkları ile süslenmiş arazi — üzerinde inşa — edilmiştir. Mezbahanın te- meli İ4 nisan 927 tarihinde a- tumış ve İ şubat 928 tarihinde resmiküşadı yapıl- mıştır. Yirmi dört bin küsur liraya yapılan ve diğer tesisatile otuz. bin liraya mal olan bu mezbaha, senede vasati bin lira varidat getirmektedir. Tutulan — istatistiklere — göre, mezbahada her sene vasati olarak | hayvanları 'Cümhuriyet Bay- | Biga'nın K iramı Hazırlıkları Hee 'Devam Ediyor Gümüşhacıköy — (Hususi) Cümhuriyet bayramı hazırlıkları ikmal edilmek üzaredir. Yapılan programa —nazaran — kasabanın muhtelif yerlerinde takı zaferler yapılacak, bunlar renkli ampul- lerle tenvir edilecek, her mües- sese, her ev, her dükkân ayrı ayrı tezyinat yapacaktır. İnşa edilmekte bulunan C. H. F. bina- sı bayrama kadar ikmal edilecek, bayramda açış resmi yapılacaktır. Şehir mteydanlarından birisine bir de radyo makinesi konacaktır. Balıkesir'de Balıkesir (Hususi) — Cümhu- riyet bayramına hazırlık komitesi faaliyetine devam — etmektedir. Son yapılan içtimada yeniden 12 tali komisyon seçilmiştir. Bay- ramda köylere verilmek için bin- lerce bayrak ve fener hazırlan- maktadır. Tire'de Tire, (Hususi) — Cümhuriyet bayramının — onuncu — yıldönümü münasebetile burada hummalı ha- zırlıklar göze çarpmaktadır. Bele- diyemiz bu hususta fevkalâde ehemmiyetle çalışmaktadır. Yeni yapılmakta olan ve küşat resmi Cümhuriyet bayramında yapılması mukarrer olan hükümet konağı- nın önündeki Cümhuriyet mey: p nının döşemeleri pek - yakında bitecektir. Belediyemiz, bu daire- vi meydanlığın rengârenk ziyalar- la tenviri için tesisatını şimdiden hazırlamaktadır. Bayram bu yeni meydanlıkta tes'it — edilecektir. Belediyenin ve hükümetin münadi vasıtasile halka ilânı üzerine Ti- reliler de biribirlerile rekabet edercesine - hazırlıklarda — bulun- maktadırlar. Bir İcra Memuru Tevkif Edildi İzmir (Hususi) — Tepeköy icra memuru Feridun Bey hak- kında tevkif kararı verilmiştir. 'Tevkifin sebebi hakkında hiç bir malümat verilemiyor. Tireden bir manzara 3295 koyun, 2448 keçi, 1355 kuzu, 292 oğlak, 188 inek, 512 öküz, 1476 dana, 540 döğe, 42 manda, 39 deve kesilmektedir. Belediye, mezbahadan çarşı- daki kasap dükkânlarına kadar kapalı kamyon içinde .kesilmiş sahiplerine — teslim etmek şartile ko- yun başına 95 kuruş, keçiden 80, oğlaktan 30, inek ve öküz- den 300, kuzudan 45, dana ve dü- ğeden 200, manda ve deveden 400 kuruş — zephiye resmi — almakta- dır. Pek — temiz ve sıhhi, fenni vasıtalarla — ke- silip temizlenmiş olan et, Tire- liler biraz pabalı düşmektedir. Henüz mezbahası yapılmıyan Ödemişte kuzu etinin okkası 20 kuruşa satılırken bu- gün Tirede 30 kuruşa satılmak- tadır. Keza dana eti 20, oğlak ve keçi etleri 20, öküz ve camuz etleri on beş kuruşa narhlı ola- rak satılmaktadır. ll! urtuluş Günü Tezahuratı n Biga kurtuluş merasiminde iki manzara Biga (Hususi)— Kurtuluş günü tezahüratı pek parlak oldu. Meb'- usumuz Ziya Gevher Bey kurtuluş merasiminde bulunmak üzere ka- sabamıza geldi. Merasime köylerden birçok heyetler gelmiştir. Gece sabahlara kadar tezahürat yapılmıştır. Andilı'da < l Balıkesir'de Recep Efendiyi Kimin Öl-|11 Yaşında Bir Çocuk Ayni dürdüğü Belli Değil Andifili ( Hususi ) — Geçen mektubumda kazamızın Bağlıağaç Imıesinde meçhul şahıslar tara- fından katledilen Recep Efendi- nin ölümü etrafında birçok ip uç- ları elde edilmiştir. Bu arada maktulün cebinde, içerisinde hatıra ve hesapları bu- lunan bir de defter meydana çıkarılmıştır. Bu defterde 60 kişi- lik bir esami İistesi vardır. Bu isimler Recep Efendinin alacağı olanlara aittir. Ve defter- de şu satırlar mevcuttur: “Ben bu adamlardan para- larımı istediğim zaman dedilerki: (Biz sana para yerine başka bir şey vereceğiz. ) » Adliye tahkikat safhasını şid- det ve ciddiyetle devam ettir- mektedir. Bugüne kadar 5 kişi tevkif edilmiştir. Defterde isim- leri yazılı olanlar tamamen istic- vap edileceklerdir. Tavşanlı Gençler Birliği Tavşanlı, (Hususi) — Gençler Birliği hararetli bir çalışma yap- maktadır. Sık sık müsamereler ve temsiller verilmekte ve toplan- tılar yapılmaktadır. — Yaşta Arkadaşlarını Yaraladı Balkesir (Hususi) — Kasaplar mahallesinde oturan 11 yaşında Maymun oğlu Muharrem - çarşıda ayni yaşta Abdullah oğlu Niyazi ve Mantarcı İsmail çavuş oğlu Sadettin ile kavga etmiş neticede bıçakla Sadettini sol küregi ak tından, Niyaziyide — arkasından yaralamıştır. — Yaralı — çocuklar memleket hastanesinde — tedavi altına almmışlardır. Eli bıçaklı çocuk ta yakalanarak adliyeye teslim edilmiştir. * ,” Susığırlık'ta Elektrik Tesisatı Yapılıyor Susığırlık ( Hususi ) — Kasa- bada şimdiye kadar tenvirat petrolla yapılıyor, her yerde fitilli lâmba, — müstesna olarak bazı inolarda da —lüküs — lâmbası E:zllııulıyordn. Fabrikatör Hüsnü Bey fabrikasına bir dinamo getir- terek elektrik tesisatı yapmıştır Bu tesisatla anın ve gazinolar da aydınlatılacaktır. Tarihi Fıkra Borcun Altından Çıkamıyoruz !.. Bu zamanda, hemen hepimiz uçan kuşa borçluyuz.. elimizdekini avucumuzdakini erittikten sonra, işi maaşa havale ediyoruz. Fakat ay kolay bitermi?.. Bir zamanlar, senenin on üç ay yapılacağını ve ayın da yirmi sekiz güne taksim edileceğini du- yanlar, bayağı sevinmişlerdi.. fa- kat bu da bir malihülya imiş.. o da gelip geçti.. dikkat ediyorum! bu zamanda, herkes borçlu.. ki- me rast geldisem, kimi gördüm- | se borcundan şikâyet ediyor: — Sorma, bir türlü altından çıkamıyorum.. Öyle bir yük ki.. birini ödemeden, öteki yükleniyor. Ne yapacağımı şaşırdım. diyorlar. Borcun böyle birisi biterken, bir yenisinin başlaması, bana şair Eşrefin hoş bir fıkrasını hatırlatt * Eşref, devri Hamidide Kırk- ağaç kaymakamıydı.. Arasıra c çektikçe, eşi dostu göresi geldik- - zmire iner, evde, kırathanede baskıncıklar yapardı. Yine bir gün, Eşrefin dostları Faik Paşa, Ahmet Celâlettin Bey, Güzel Hasan Bey, Abdülhalim Memduh ve Şem'i Beyler askeri kırathanede Bizik oynarlarken, uzaktan Eşref görünmüş, hepsi de büyük bir gürültü ve sevinçle şairi karşılı- yarak aralarına almışlardı. Eşref kahvesini içerken Faik Paşa, Abdülbalim Memduh Beyin kulağına eğilerek: — Dur, demiş. Babayı yine kızdıracağım.. Sakın ses çıkarma.. Bu hafta Abdülhamidin bir ço- cuğu dünyaya geldiğini söyleye- ceğim. Sen de tasdik et.. Memduh merbum : — Vazgeç paşa.. diye ved- detmiş, vazgeç, ters bir cevap alırsın, karışmam.. Faik Paşa, | derhal kahvesini içem Eşrefe | dönmüş: — Baba, demiş.. Haberin var mı ?.. Abdülhamidin bir çocuğu olmuş!.. Artık anla, ihtiyar pa- dişahımızın genç babalığını. Eşref kahvesini tepsi bırakarak paşaya dönmüş: — Ne demek istediğini anlı- yorum paşa, demiş.. Sen bu işte haksızsın.. Çünkü iki ay evvel si- zin kainpeder paşanın da bir ço- cuğu dünyaya gelmişti.. 8""4““5,! Eşteşin bu çok kuv- vetli nüktesi karşısında dayana- mamış, kahkahalarla gülmiye baş- lamıştı.. Faik paşa lafın altında kalmak istemiyerek itiraz etmiş; — Öyle amma baba, doğan çocuk erkekmiş. İsmini de * Er- tuğrul ,, koymuşlar.. . Eşref bu sefer ellerini dizle- rine vura vura döğünmiye, çırpın- mıya başlamış: — Eyvââah, eyvâahl.. Biz bu saltanatı yüzdük, kuyruğuna getir- dik zanne « Desene ki fe- lâketler yeni baştan başlıyor!. L 4 Gönen'de Koyun Otlatmak Yüzünden Çobanlar Arasında Bir Cinayet Oldu Gönen ( Hususi ) — Çoban köyünden çoban Ahmetle Körpe ağaç köyünden çoban İbrahim arasında bozulmuş bir mısır tar- lasında koyun otlatmak yüzünden kavga çıkmış, neticede Ahmet, İbrahimi — öldürmüştür. Ahmet yakalanmış adliyeye verilmiştir. içine