28 Eylül 1933 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

28 Eylül 1933 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Bu Resmi Kesip Yapıştırırsanız Bir Fıl Meydana Getmrsmız Fil — Bu fili yapmak için evvelâ ya büyük bir karton veya kalınca bir kâğıt hazırlayınız. Sonra bu resimdeki parçaları dikkatle kesiniz, bu — kartonun üzerine yapıştırınız. Noktalı hatların istikametinde bunları ikiye kırınız. Fili ayakta tutabilmek için bacakların her birile vücuda boylu boyunca ince mukavva şeritle yapıştırınız. Sol taraftan başlayarak ön bıcıiı yuvarlamasına katlayınız. A ke- narını tutkallayıp bacağın içine yapıştırınız. Ayni amcliyeyi B art bacağına tatbik ediniz. Son- ra sağ taraftaki D bacağını ve daha sonra da C bacağını yapış- tırınız: Vücudun iki tarafını E kenarile birleştiriniz, diğer ke- narları F, İ, G, H, J barflarile sırasile yapıştırınız. Kuyruğu ar- kadaki lıcnır altına yapıştırınız. —. —— —— 2uraa z Hoş Bir Oyun Evvelâ altı tane kibrit kutu- sunun gözlerini biribirine resimde gösterildiği gibi yapıştırıp, içleri- ne resimdeki rakamları koyunuz. Kâğıt parçalarım — buruşturarak küçük yuvarlaklar yapınız. Şimdi Oyun için herşey hazırdır. Bir kaşığı kutudan takriben otuz santimetre mesafede sapı öbür ftarafa gelmek üzere koyunuz. Kaşığın sapına küçük yuvarlak- lardan birini koyup parmağınızla kaşığın ucuna birdenbire basınız. Havalanan kâğıt yuvarlak, numa- ralı kutalardan birine düşer. Bu oyunu birkaç kişi birden oynıya- bilir. Her seferinde kazandığınız mumaraları bir kenara yazınız. En yüksek mumarayı kazanan oyunu kazanır. Arkadaşımızı Nasıl Aldatabi'irs.niz ? Arkadaşınıza deyiniz: Bir gün bir topun iki metre uzaktan bızla pencereye çarptığını gör- düm, fakat cam kırılmadı. Arka- daşınız hayret eder, sizin kıtır attığınızı söyler. Siz de ona şu cevabı verirsiniz: Top camı kir- madı, çünkü pencere açıktı. yere ayni boyda'iki kibrit geçi- Oyun Ve Oyuncak et TT | Bir Maymun Oyuncak Bu maymunu siz de yapabi- lirsini Bu resmi dikkatle kenarların- dan kesiniz. Bir karta yapıştırınız. Sonra kartı da resmin kenarla- rından kesiniz. Maymunun kolunun bulunduğu riniz. Kuyruğunun ucuna da ha- filçe bir şey koyunuz ki onu aşağı doğru tusun. İşte size gü- zel bir oyuncak. Bunu bir kitap Üstüne, masanızın kenarına koyup oynayabilirsiniz. Fakkal Oyunu Bu oyun, oyuncular ne kadar kalabalık olursa okadar eğlenceli olur. Çocuklardan biri bakkal olur. Çocukların herbirine bakkal dük- kânında bulunan , eşyadan birinin adı konur: Fasülye, patates, şeker filan gibi. Sonra ebe olan topu atar ve o ismi kim almışsa © çocuk koşup | topu almıya mecburdur. Yetişip bu isimlerden birini söyler. alamazsa ebe olür, Bu süretle oyun devam eder. Bu Haftamn Bilmecesi 'Bu Res;nîi;Kaç Hayvan Var Biliniz Bakalım Bu haftaki bilmecemiz, şimdi- ye kadar görmediğiniz bir hay- | vandır. Ressamımız bu hıyvıııı yaparken, her hayvandan bir şey almıştır. Kiminin başı, Iıiminiıı ayağı, kiminin vucudu bir araya getirilerek bu hayvan vucuda getirilmiştir. Şimdi siz bu hayvanın bütün azalarını birer birer tetkik ediniz ve her birinin hangi hayvana nit olduğunu yazımız. Yazdıklarınızı bize gönderiniz. Doğru bulanlardan 100 kişiye i | güzel hediyeler verilecektir. Bu ikizleri Biribirinden Ayırabilir Misiniz ? Gün ile Güner ikiz kardeştirler, Birbirlerine o kadar benzerler ki, görenler bu ikiz kardeşleri ayrıt edemezler. Fakat birgün dü- şündüler, taşındılar, birbirlerini ayırt edecek bir çare buldular. Bu çareyi bğıenmek ııtemı.ıınız, resmi çeviriniz gürecelıııuı —- Geçen Haftakı Bilmece- mizi Doğru Halledenler 14 Eylâl 933 tarihli nüshamızda çıkan bulmacayı doğru halledenler ırıundı hediye alacakların isimlerini aşağıya yazıyorur. h m y,c alacaklardan İstanbulda bulunan karilerimizin pazartesi, per- şembe günleri öğleden sonra Zat idarehanemize — gelerek hediyelerini almaları lâzımdır. Yalnız taşra karilerimizin hediye- leri posta ile adreslerine gönderilir. Elrar kutu oyuncak alscaklar: Yenivesil mektebi talebesinden 04 Nevit, Örhanbey apartıman Feriha Sü- leyman, İstanbul k.z Ortamektebi tale- besinden 541 Mediha, İstanbul kız lisesi talebesinden Ferihan H nımlar. Birer alblim alacaklar: Hatanbul kız lisesi talebesinden Muk- bule Tahir, Samsun İsüklâl mektebi talebesinden 245 Salâhettin, Ankara erkek Örtamektebi talebesinden 154 Eaver, İstanbul kız. Ortamektebi tale- besinden Beria, Sukanahmet emrarı zührev ye hastanesinde hemşire Ruhsar, lhx iğla Tars Varidu mektebi talebe- en 50 Aleksandı, Adana erkek Xlu allim mektebi tülebesinden 454 Ah- met Hamdi, Sıvan Hahzrecep mektebi telebesinden 208 Celâl sezilik — mek tebi. talebesinden 107 Saadet Asaf, | Marsin Gazipaşa merktebi talebesi: den | 76? Selim Bey ve Hunumlar Biraer do'ma kurşuu kalem alacaklar: İstanbul 87 inci meklep talebesin- den 90 Reşat, Büyük Reşitpuşa mek- tebi talebesinden 14 Adann, Çupa 91 Ai K PK . inci İlkmektep talebesinden 200 Mihriye, İstanbul kız Örtamektebi - talebesinden 811 Melâhat Rauf, Vefa Ortamektebi talebesinden SÖ4 Nusrat, İstanbul kız Örtamektebi talebesinden Adalet, İstan bul 49 uancu mektep talebesinden 164 Nihat, Ortaköy 39 uncu mektep tale- besinden 66 Küniyo Hafım ve Beyler, Birer dolma mürekkepli ka- lem alacaklar: Feyzilli — Gisesi — talebesinden 265 Mustufa Huşim, Heybelinda İsnetpaşa çaddesi Ümit sokak Reyan Salim, Ni şantaşı kız. Örtamektebi. talebesinden (Arkam var) Çocuk — Bu dişçi acıya hiç dayanamıyor baba. Baba — Çok mu acıttı? Çocuk — Hayır, Fakat ben parmağım ısırınca kocaman bir çığlık kopardı. a eik5E S