7 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

No. 12 Köy Yal 7-b - 934 Nakili: larında.. «£ Tiyatro Ğrupumuz, Köylülerin Hırslı Nazarları Arasında İlerliyordu. ,, Vücudumun çevik ve — kıvrak hareketlerinin de tempoya pek uygün gittiğini söyliyorlar. Eğer sağ ayağımın üzerine biraz daha kuvvetle dayanmayı.. Omuzlarımı biraz daha geri atarak - olgun göğsümü — büsbütün — meydana çıkarmayı.. Vücudumun orta kıs- mını daha sür'atli ve derin hare- ketlerle — kıvırmayı — öğrenirsem, çok büyük muvaffakiyetler elde edecekmişim. Macit, bir an bile yanımdan ayrılmıyor. Biz, cilveli Ali beyle provaya devam ederken 0 bir sandalyanın — arkalığını — önüne Ççevirmiş, çenesini kollarının üs- tüne dayamış bir halde oturuyor; sevincinden — ağzi — kulaklarına varıyor. İki saat süren Provadan sonra Ali Bey elile omuzuma vurdu: — Maşallah, Hanım kızım.. Çok çabuk yetişeceksin.. İnsan, sütbesüt Sulukulede doğmuş olsa, yine böyle zenaatini çabuk kav- rıyamaz... Ulan, Macit!.. Durdun, durdun amma.. Turnayı da gö- zünden vurdun. Hadi bakalım. Biribirinizin kıymetini - bilin.. bir yastıkta kocayın. Diye, parlak bir iltifat savurdu. Bu iltifattan Macit pek mağ- “ rur oldu. Fakat benim de kalbime sanki keskin bir neşter vuruldu. Hele o, sütbesüt Sulukulede doğ- muş olanlarla kıyas - edilişim, yok mu?.. Yüreğimi, zalim bir ateşle yaktı, kavurdu... Anamın, babamın birer penbe gül gibi temiz ve asil çehreleri gözümlün önüne geldi. Bana karşı göster- dikleri sevgi, tahsilime verdikleri emek, benden bekledikleri ümit- lor.. bütün bunlar birer birer zihnimden geçti... Şimdi, o birer pembe gül gibi temiz ve asil çehreli insanların evlâdı, sütbesüt Sulukülede doğmuş insanlarla kı- yas ediliyor; o temiz ve asil in- sanların ruhu rencide ediliyordu. Buna sebep bendim... Ah, ne İSTANBUL Gazetemizde — çıkan yazı ve resimlerin bütün hakları mahluz ve gazetemize aittir. ABONE FiATLARI (.t Sene! Ay Kr, TÜRKİYE 1400 | 750 400 | 150 YUNANİSTAN | 2340 /1220 - 710 | 270 ECNEBİ 2700 1400 800 | 300 Abone bedeli peşindir. Adres değiştirmek 28 kuruştur. Gelen cvrak geri verilmez. ilânlardan mes'uliyet alınmaz. Cevap için mektuplara 10 kuruşluk Bul ilâvesi lüzundir. olurdu Yarabbi; o gül gibi temiz ve nezih olan anacığım, babacı- ğım ölmeden evvel ben geberip gitseydim de.. bu günleci görme- seydim... 22 Eylül Üç gün, dört gece süren azaplı | bir tiren yolculuğundan sonra (M.) istasyonunda trenden indik. Arkadaşlar, tahta sandıklarını, iple sarılmış bavullarını yaylı ara- balara taşırlarken etrafımız mü- tecessis bir halk kütlesile sarıldı. Hepsinin nazarları iştiha ihtiras ile parlıyor.. Hepsinin dudakla- rında hayali bir zevkin neş'eli tebessümleri artıyor. Kayalar arasına oyulmuş - yol- lardan döne döne bir tepeye tırmandık. Harap kale kapıların- dan geçtik. Taştan örme duvar- lar arasından kıvrıla kıvrıla dara- cık ve dolambaçlı sokaklardan dolaştık. İki tarafına önü açık dükkânlar sıralanmış uzun bir çarşıdan geçtik. Bu uzun ve daracık caddenin kenarına dizil- miş olan işsiz, güçsüz insanlar, biribirini takip eden arabalardaki yolcuları seyrediyorlar; içinde ka- din bulunan arabalar geçtikçe, dudaklarında birdenbire genişliyen coşkun tebessümlerle birbirlerini yumrukluyorlardı. Nihayet, büyük ve üstü ke- merli bir kapıdan geniş bir av- luya girdik. Atların kişnemesi, tepinmesi, — arabacıların bağıra bağıra küfürler etmesi arasında arabadan ivdik. Birbirine karışan arabaların, — çifte atan — huysuz hayvanların aralarından bin hele- canla dolaşarak geçtik. Yine üstü kemerli daracık bir taş merdiven- den hanın Üst katına çıkabildik. Macit, eşyalarımızı — taşımak için aşağıda kalmıştı. Dört köşe bir saha üzerine sıra sıra dizik miş olan odalardan hangisine gi- receğimi — bilmiyordum. — Hanın avlusunda, — arabaların arasında Macidi görebilmek için parmak- lığa dayandım. Gözlerimle aradım, Aşağıdan kalın ve haşin bir ses geldi: — Heeeey.. ne duruyorsun orada?. defolup odana girsene... ( Arkası var ) onu Giresunda Spor Kavgası Giresun 5 (Hususi) — Yeşiltepe spor kuülüp — şilt maçında iki takım birbirine girmiş, seyirciler de kavgaya iştirak etmiştir. Kav- ga jandarma müdahalesile berta- raf edilmiştir. İnegölde Yağmur İnegöl, 5 (A. A.) — Bugün bereketli yağmur yağmış çiftçi- lerimizizin yüzü gülmüştür. 250 Sene Hapis İngiliz gözeteleri müflis banker Samoel İnsul hakkında Şikago mahkemelerini tatbik edecekleri cezanın 250 sene ağır hapis ve 50 bin lira para cezazı olacağı tahmin edildiğini yazmaktadırlar. Komşusunu Tehdit Etmiş Feriköyde —oturan — Hüsnü isminde bir amele bir dedikodu yüzünden komşusu Asiye Hanımı | ölümle tehdit ettiğinden yakalan- mıştır. | Annesi çocuğuna — Minimini | annen saklandı. Haydi âra da bul | bakayım, cicim! Dünya İktısat Haberleri Japonlar Yakın Şarka Yerleşiyor Kahireden bildiriliyor: Japon Eli ticaretinin — mümes- ÜRKr'de sillerinden — mürek- kep bir heyetin attılar yakında Mısıra ge- lerek hükümetle ticari müzake- rata başlayacağı haber alınmıştır. Bu heyet Mısırdan - bilhassa pamuk almak arzusunda bulunmaktadır. Ayni morahhas- ların Mısırdan sonra Suriyeye ve Filistine de uğrayarak mümasil temaslarda — bulunacakları ileri sürülmektedir. — Japonların yeni mahreçler bulmak ve yahut elde- kileri genişletmek yolundaki mü- temadi çalışmalarının yeni bir delili karşısında — bulunuyoruz. Japonlar alacakları mallara mu- kabil kendi sanayi masnuatlarını satmak istemektedirler. Esasen Japon malları Avrupada yapılan eşyaya kıyasen daha ucuz oldu- ğgundan yakında başlayacak mü- zakeratın müsbet bir netice ver- mesi beklenmektedir. Şu kadar ki bu hususta yapılacak bir anlaşmanın AÂyrupa ve bilhassa İngiliı sanayil için bir darbe ola- cağı göz önünde tutularak bazı « siyasi yollarla müzakeratın yarım bırakılması ihtimalini yakın gö- renler de çoktur. * Varşovadan bildiriliyor: Lehis- Mistenda Lı'n khükümeü yeni ir kararname ne thal mem rederek ithali men:-. nu olan eşya liste- sine maden, antrasit, linyit ve kok kömürlerini de ilâve etmiştir. Bu memnu liste 937 senesi nihaye- tine kadar meri kalacaktır. nuiyeti Romadan bildiriliyor: Evvelce -| açılacağını bildirdi- gimiz dünya sütçü- lük kongresi Roma kapitolinde Başvekil nin huzurile ve büyük merasimle açılmıştır.. Kongreye dünyanın her tarafından gelen mü- messiller iştirak etmektedir. Açı- hş günü (47) memleketi temsil etmekte olan ( 2000 ) den fazla kongreci toplantıda hezir bulun- muştur. Bilhassa Şimali ve Cenubi Amerika ile Japonya Çin ve Avus- turalya gibi uzak memleketlerden gelen kongracılar aza yekünunun artmasında büyük âmil olmuştur. Kongreyi Roma valisi kısa bir nutukla açmış ve M. Müusolini kongrecileri selâmlamış ve mesa- ilerinde muvaffakıyet temenni et- miştir. M. Musolininin büyük al- kışlar topliyan nutkuna beynel- Esas No, Mevkiü ve Nev'i Teminat Lira 158/2. Beykoz kasrı müştemilâtından 8 dönüm bahçe 5 Emlâk ve Eytam Bankası İlânları Kiralık Mahaller 14/2 Beyoğlu Kamerhatun mahallesi Âşıklar meydanı 2/1 numaralı dükkân 10 7S — Kandilli - Vaniköy caddesi 1 numaralı hane 5 302 — Tahtakalede Rüstempaşa mahallesinde Çamaşırcı soka- ğında 4 numaralı maa oda dükkân 15 403/1 Teşvikiyede Atiye sokağında 8/1 No.lı hanenin bir odası 5 403/2 N 5 w aNT S yiyer ği S 430 — Kumkapıda Nişancımehmetpaşa mahalle ve sokağında 16 numaralı hane 5 87/20 Çırpıcıda 16 dönüm tarla 7 284 — Fındıklıda Selimehatun mahallesi Mollabayırında 11 numaralı arsa 10 Yukarıda yazılı emlâk bilmüzayede birer sene müddetle kiraya verileceğinden taliplerin ihaleye müsadif 17/5/934 Perşembe günü saat onaltıda Şubemize müracaat eylemeleri. * (337) * Beyoğlu Tapu Başmemurluğundan: Beşiktaşta Teşvikiyede ikinci ve birinci karakolhane sokağında eski 18 yeni 154 No. lu hane iştirak hissesi olarak hazinece Emlâk ve Eytam Bankasına devr ve temlik edilmekte ise de Tapu- da kaydı olmadığından senetsiz tasarrufata kıyasen muamelesi yapılacağından işbu mahal hakkında tasarruf iddeasında bulunan varsa vesaiki tasarrufiyesile birlikte 4548/933 ilân tarihinden itibaren bir ay zarfında Beyoğlu tapu idaresine ve yahut 29/5/934 tarihinde mahallinde bulunan tapu memuriyetine müracaat eyleme- leri ilân olunur. — (336) we Satılık Arsa Esas No, 55 Mevkü ve Nev'i Tahtakalede Ketencilerde 2 Nolı arsa Yukarda yazılı arsa pazarlıkla satılacağından taliplerin ihaleyo müsadif 10 mayıs 934 perşembe günü saat onda müracaatları. (340) * şubemize * İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam bankasına tamamına (68495) lira kıymet takdir edilen Ahırkapıda Seyithasan mahallesinde Ahırkapı meydanında eski 42 yeni 28, 30, 34, 36, 36/1 No:lu ot ambarı ve marangoz fabrikası binası ve 2053 metre murabbaı miktarındaki arsaaın tamamı açık artırmaya vazedilmiş olup 19/5/934 tarihli şartnamesi divanhaneye talik edilerek 11/6/934 tarihine müsadif pazartesi günü saat 1âten 16 ya kadar İstanbul dördüncü icra dairesinde açık artırma suretile satılacaktır. Arltır- maya iştirak için yüzde yedi buçuk teminat akçesi alınır. Mütera- kim vergi, belediye vakıf icaresi müşteriye aittir. Artırma bedeli muhammen kıymetinin *6 75 şini bulduğu takdirde ihalesi yapıla- caktır. Aksi takdirde en son artıranın taahhüdü haki kalmak üzere artırma on beş gün daha temdit edilerek 26/6/934 tarihine müsadif salı günü Aayni saatte yapılacak birinci derecede ipotekli olup artırmada muhammen kıymetin yüzde yetmi( beşini tutmazsa satış geri bırakılır. Madde; 2280 - 2004 No. h icra kanununun 126 1ncı maddesine - tevfikan ipotek sahibi alacaklılarla — diğer alâkadarların ve irtifak hakkı sahiplerinin dahi gayri menkul üzerindeki haklarını ve hususile faiz ve mesarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile yirmi gün içinde icra dairesine bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. İşbu maddei kanuniye ahkâmına göre hareket etmeleri ve daha fazla malümat almak isteyenlerin 934/1175 dosya No. su ile memuriyetimize müracaatları ilân olunur. İnhisarlar İstanbul Başmüdürlüğünden: (341 ) Birinci taksitleri almarak müskirat bey'iye ruhsatiyelerinin Haziran iptidasında değiştirilmesi kanun iklizasındandır. Kolaylık 15/Mayıs/934 - tarihinden itibaren başlanacaktır. Eski tezkerelerin nüfus ve esnaf cüzdanlarının ve ikişer adet fotoğrafın beraber getirilmesi itabeder. Dar vakte tesadüt ederek kimsenin zarar görmemesi için bu muamele Hazi- olmak üzere bu muameleye ranın Beşinci gününe kadar devam ettirilecektir, yoklamada terzkeresiz içki 24 dünden sonra yapılacak İşbu günün saat sattığı görülenler hakkında kanuni muamele yapılacaktır. — «2290» —— —— ve Belçika murahhası M. Menho cevap vermiştir. Encümenlere ay- rılan kongreciler mesailerine baş- lamışlardır. * Yunanistanla Yugoslavya ara- sında — mer'iyette Yunan - Ya bulunan t!ıy:ırıl goslav tica- anlaşmasının müd- ret anlaş- | deti 20 nisanda mosı bitmiştir. Yeni bir itilâf aktetmek üzere - toplanan tarafeyn murahhasları ilk iş ola- vaşe €| milel sütçülük federasyonu reisi | ryak eski itilâfi daha iki ay müd- detle tatbik sahasında tutmıya karar vermişlerdir. Yeni anlaşmanın akti biraz uzun sürecektir. Zira Yunanlılar yeni itilâf için bir takım yeni taleplerde -bulunmakta, Yugoslav- lar ise bu müsaadeleri vermek istememektedirler. Yunanlılar bil- hassa eski itilâfın yapılmasından — sonra Yugoslavya tarafından art- tırılmış olan oktruva ve şimen- difer tarifelerinin Yunan emtiası için tenzil edilmesini ileri sür- mektedirler. |