7 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

7 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

eererereR ee KA AAA AAA AAA ĞASA SAA AAA GG ASA GA SA GA GA AAA ada ae AA ea AA d dA AAA AAA BAA AAA Avrupada ve Amerikada elden ele dolaşan isimsiz güzellerden Birka- çını bu resimlerde görüyorsunuz Bu Haftanın Programı t Vals Muharebesi 1 Bir Taşla iki Kuş : Insan İpek Molek Saray Türk Avcısı : Ankara Türkiyenin Kalbi ma Canaam İsnanı Ana şeytanlar Elhamra : Deli Gönül Şik : Begaz rahibe Yıldız : Hata Asrt : Altın arıyan kızlar Sumer tatırabı. ve uçan İsimsiz Güzelle Avrupada Ve Amerika’darGenç Ve Güzel Kız Ticareti Aldı, Yürüdü Görl artık sinema bazhane ve denilen dansçı kıslar, tiyatro, bar, cam- vasıtalarının en lüzumlu ve ayrık maz bir unsuru olmuştur. Dansçı kızlar sinemaya sesli filmden son- Eski filmlerde bunların vücudüne o lü- zam görülmüyordu. Fakat bugün operet ve revü filmlerinde Görlk- lerin aldıkları vazifeler çok mü- himdir. Bunların olmadıkları tak- dirde bu filmlerin beş para et- zanne- ra intisap eltiler. derece miyeceklerini ki en söylemeye deriz hacet yoktur. Esasen ziyade olan filmlerinin bugün öperet ve revü revaçta cazi- besi ancak Görllerin sayesindedir. İşte bu dansçı kızlara olan şiddetli ihtiyaç bugün Avrupa ve Amerikada açmıştır. Buna genç kız veya gü- zol kız ticareti demek çok müm- kündür. Bu işle uğraşan kon cular dünyanın parasını kazanıyor- lar. Hatta bu hususta büyük şir- ketler bile kurulmuştur. Fransada Pariste genç kız ticareti için ku- rulan bir şirket bu yeni bir ticarete yol syon- sahada mil- yonlar harcamakta ve fakat mil- yarlar kazanmaktadır. Bu - şirke- tin saraylar kadar büyük —pansi- yonları' vardır. Kendilerine yaz genç kızlar bu - şirkete iş arı- mü- | bütün diğer eğlence | rafından kabul racaat ederler, vücut ve güzellik muayenesinden geçirildikten son- ra muvafık görülenler şirket ta- edilirler. Bunlar bir sene müddetle hiç beş para vermeden şirket tarafından bes- lenir, giydirilir, okutulur, dans mekteplerine gönderilirler. Hulâsa bu genç ve güzel kız- lar bu bir sene, içinde mükem- mel bir, Görl, yani danscı kız | olurlar. Bundan sonra da şirket | bunları Avrupanın ve | tarlar. Hatta bazan Amerika- ti- revü ve barlarma sa- nın sinema kumpanyalarına, yatrolarına, Avrupadan bir defada — sekiz Görl g ildiği Amerikaya yüzden - fazlâ görülmüştür. Fakat kendilerinin ekmek karası elden için satı- bu isim- Seyir- ele masına rıza gösteren baba — kuzularının kimseler bunları gibi ana bilmez. saatlerce lerini ciler dıkları isimlerinden haber- leri bile yoktur. Bü zavallılar da | sahnelerde, — stüdyolarda harap tepi- olurlar genç yaşlarında ihtiyarlar kadar ne — lepine ve | mecalsiz kalırlar, Bunların içinde parlayıp pek azdır. şöhretli yıldız — olanlar alkışla- | | mıştık. Amerikadan A Mücevher Ticareti Güzel Yıldızlardan Jak Oaki ayni zamanda mücevher ticaretile meşgul olmaktadır. Holivut yıl- dızları ekseriyetle mücevherlerini | bu cici kızdan tedarik ederler. Şarlo Hazır! - Beyaz Perdeden Yfği Haberler İki Senede İzi Milyon Mektup Holivutta hepimizin çok iyi | tiyatrolarından birinde — çalışır. tanıdığı Meksikalı bir yıldız. var- | Güzelliği ve sesinin mükemmelliği dır: Lupe Velez. Güzel Lupe bütün şöhretini her şeyden evvel - tatlı esmer rengine borçludur. “Lupe düne kadar — çok çapkın, — çok hırçındı. Hemen bütün erkekleri baştan çıkaran bu esmer güzeli bu yüzden birçok boşanma dava- larına sebep olmuştur. Fakat son gelen haberlerden anlaşıldığına göre Meksikalı yıldız, senelerce devam eden bu hırçınlıklardan artık bıkmış ve çok yorulmuştur. Bunun içindirki bundan sonra çok sakin ve uslu bir hayat ge- çirmiye karar vermiştir. * Doroti Stikney Nevyork Sönen Bir Yangın Artık filimlerde ismi pek oka- dar Holivuttaki villasında geçenlerde hizmetçi kızlardan birinin dikkat- sizliği yüzünden yatak odasından yangın çıkmış, fakat derhal sön- Komik Şarlonun yeni bir filim | çevirmiye ve bu filimden sonra da evlenmiye - karar verdiğini,* yaz- gelen , en sen kaberlere göre Şerip bu- iş. | bitirmiştir. Şu günlerde bemen işe başlıyacaktır. | İ ile büyük bir şöhret kazanmıştır. Bu güzel kız artık sinemaya geç- miştir. Yakında bir film çevirecek, bunda — üç çeşit kadın rolü yapacaktır. —Evvelâ 18 yaşında bir genç kız rolü, sonra 45 ya- şında orta yaşlı bir kadın rolü, daha sonra da 75 yaşında bir büyük anne rolü yapacaktır. * Gras Bradley yeni bir dans etmiştir. Amerikada çıkan bu yeni dans çok beğenilmiş ve Avrupaya bile geçmiştir. icat * Maruf rejisörlerden Çerles R. Rocers önümüzdeki mevsimde Paramunt kumpanyası hesabına dört büyük filim çevirecektir, Bunlardan biri “Kırmızı Altın;, İsmini — taşımaktadır ki meşhur Amerika romancılarından birinin eserinden iktıbas edilmiştir. İkin- cisi “Kaybetmek Zevki,, ismini taşıyor. Üçüncüsüne “Konferans,, arilmiştir. ki bunda baş rolü yeni yıldızlardan Brüs Man- ning deruhte etmiştir. Dördüncü filim de “Panamalı Çocuk,, ismile çevrilecektir. Yoni yıldızlardan Doroti Vilson ile Duglas Mont- gömeri bu filimde karşı karşıya oynıyacaklardır. f Güzel yıldızlardan Tobi Ving zengin bir mukavele imza- Jamak suüretile Paramunt kum- panyasına bağlanmıştır. Mukavele mucibince cici Tobi iki sene içinde beş filimde rol alacaktır. * Geçen sene çevirmiş oldu- ğu “Üniformalı genç — kazlar,, isimli filimile büyük bir şöhret kazanmış olan yeni yıldızlardan Dorotea Vik Holivut yıldızları arasında mektup almak rolünü kırmıştı. Bu filimin gösterildiği günden itibaren hergün yüzlerce mektup alan bu şirin yıldız hiç bir mektubu cevapsız bırakma- mak suretile de diğer yıldızlara nazaran yehi bir rekor tesis et- miştir. Bir buçuk — senede iki milyondan farzla mektap almış, hepisne de cevap vermiştir. Almanya'da Üniversitelerde — Sinema Kürsüleri İhdas Ediliyor Almanya'da Münih şehri Üni- versitesinde sinema tedrisatı için bir kürsü ihdas edilmiş, maruf | Alman Profesörlerinden M. Kuçer | bu kürsüye tayin olunmuştur. Bu düyülmiyan Abita Peyginin | Ve delilikleri filmi Paris kürsüde tiyatro ile sinema arasın- daki münasebetler ve sinemanın terbiyevi — hizmetleri hakkında dersler verilecektir. Üç Ay Çalışmış Jonn kravfordun yeni çevirmiş sinemalarında gösterilmiye — baş- lanmış ve büyük muyaffakiyet kazanmıştır. Fakat şunu da der- hal ilâve edelim ki bu filme ha- zarlanmak — için cici yıldız. tama- men üç ay çalışmış, dans- dersi almıştır.