31 Mayıs 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

31 Mayıs 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Buda'nın Aynası —— 2RRA Kamatari Üüç halile meşhur bir padişahtı. Ona şöhret kazan- diran bu üç şey, serveti, halk ve sarayı üzerindeki nüfuzu, bir de dilber kızıydı. Herkes padişahın kendi mem- leketinde birile kızımı evlendire- ceğini zannederdi. Fakat Kamı- taris'in en büyük arzusu kızını bir kırala vermekti. Çin İnpuılonı kızi (Kuhaku) yı ister istemez Kamataris hemen kabul etti. Bu bavadisi kızına verince kız ağlıyarak — ayaklarına — kapandı. Kız evini, çocukluğunu geçirdiği bahçeyi, en tatlı zamanını yaşa- dığı Kofu Kuji mabedini, baba- SDi yatanını terketmek - istemi- yordu. Fakat babası bunun kendi iyiliği için olduğunu söyleyince kız ister istemez gitmiye mecbur oldu. Fakat Çin imparatoru kıza karşı çok iyi muamele etti, her istediğini yaptı bu suretle vata- nına olan hasreti de geçti. Çinin dülgerleri kıza yaptılar. dünyaya bütün mimarları, peri sarayı gibi bir ev Kızın güzelliği bütün yayıldı. Kız erdiği bu saadete teşek- kür için Kufujuyi mabedine bir hediye göndermiye karar verdi. Kendi kendine çalan bir musiki aleti, içerisinde Hint mürekkebi saklı olan bir kutu, etrafı aynalı Srtasında Budanın file binmiş bir resmini taşıyan bir levha gönder- di. Bu resmin etrafındaki ayna radyom gibi parlaktı, gözleri ka- maştırırdı. Kohaku bu hediyeleri babasına götürmek — üzere — bir amirala verdi. Amiral yola çıktı, fakat seyahatinin sonuna geldikleri Şido- No - ura limanına geldikleri za- man dehşetli bir fırtına çıktı. Bu öyle müthiş - bir fırtına idi ki; gemiciler o zamana kadar böyle bir- fırtına — görmemişlerdi. Bir müddet sonra fırtma geçti, gökte bulut kalmadı, deniz sakinledi. Amiral’_!ıcdiytiere bir. şey olup l Şükrünün Başına Gelenler | Yağmurlu bir günde Ner- min sıcak bir çay içmek Üzere lokantaya girdi. - Neyse, başımı sokacak emin, bir yer; dedi. Nermin şaşırdı. Pekâlâ dedi, fakat — şemsiyesini almak için çekerken, askı Şükrünün başına geçti. Reçelli bisküviler yüzüne ıpişta, | lıkçı ipi çekmeye başladı. Kadın kâye çok meşhurdur. — Sevim olmadığını anlamak — için aşağıya koştu. Hediyelerin arasında Buda- [ ma aynası eksikti. ğ Kamataris bu havadisi işitince deniz padişahının bu aynayı çak mak için bu fırtınayı çıkardığına hükmetti; fena halde kızdı. Bu sırada bu havadisi duyan ihtiyar bir kadın kucağında çocuğu ile | kıralın yanına geldi. | — Padişahım; dedi. Aynayı | bulmak için ben denizler padişahı- mın sarayına gideceğim. Geri dö- nersem mükâfat olarak, dönmer- sem tazminat olarak çocuğuma siz bakacaksınız. Çocuğum benim hayatta çek- tiğim sıkıntıları çekmesin. | Kamataris bakmaya söz verdi. | Kadın göğsüne kalın bir urgan | bağladı. Ucunu bir balıkçıya verdi. Bu suretle denizin dibine daldı. | Denizin dibinde, yeşil suların arasında denizler kıralının sarayı- | Bin minareleri görünüyordu. Bu sarayın içerisnde Budanın aynası ay gibi parlıyordu. Kadın gizlice saraya girdi aynayı aldı belinden sarkan ipin ucuna bağladı. Ba- ş da son süratile yüzmeye başladı. Saraydakiler aynanın çalındığını heman anladılar, kadını takibe başladılar. Birdenbire kadının aklına bir plân geldi. Bölinden bıçağını | çıkardı. Göğsünü yardı, aynayı | yaranı üzerine kapadı. Bu suretle arkasından gelenler ayananın ışı- gam kaybettiler. Denizin Üzeri kan lekelerile kıpkırmızı - oldu, ka- dını göremez oldular. İ Kadın ölüm halinde kıralın | yanma geldi. Aynayı getirdim oğluma verdiğiniz sözü tutunuz, dedi. Aynayı göğsünden çekince yal meydana çıktı. yara her ananın evlâdına karşi kab | binde taşıdığı yaradır. Japonya ve İngilterede bu hi- | Nermin — şemsiyesini astı. Fakat — daha Şükrü yerinden fırladı: — Buraya oturma, dedi. Bu- rası benim masam, bisküviler de benim bisküvilerim. askıya oturmadan, Nermin, Şükrünün halini gö- rünce gülmeden katıldı. Reçelli bisküvileri pek seviyormuş, dedi. Garson da getirdiği bisküvilerin hepsini Sükrünün hesabına yazdı, SON POSTA Hafta ki Bilmecemiz Bu Trenin İsmi Nedir? Hangi Memleketlerden Geçer ? KEVİDEN- YESTİ YER BEGARZ - BEARGL Tn H 7 TADUERAN | NE: MOPLİNS - NA 3a / ş ai A t :ASÇALNL - SAPİIR - * ANAL Reamini gördüğünüz bu tren 2000 millik seya- 'u"—'iv " —— ——— ÖTERİ RESPEXS TWIDLERANZS .: hem trenin ismini, hem de hangı menleketlerden hatinde altı devletin memleketlerinden geçer. Hangi | geçtiğini bulacaksınız. Siz trenin Tamini bulduktan devletlerden ve memleketlerden geçtiğini, trenin Harfleri yan Çocukların Şüirleri| ismin? — anlamak — istiyorsanız im edi Lozan Bu koskoca şanlı ülke Meşum Sevr Hep eçael Tıpki bir m Gibi idare olunuyordu Vatan parçalanıyordu Türklük mahvoluyordu Millet kan ağlıyordu Lâkin Gazi parçaladı Sevr denilen maskarayı Lozanda imzaladı Türke can veren vesikayı Türk bu şanlı günü Kanile yazdı tarihe Kalacaktır atiye Ta maziden hediye Bütün dünya öğrendi ki Kıcıldı paslı zencir Türk esir değildir Türk köle değildir genli Türk vatanında algalanır yüce hilâl Gazi Kemal istiklâl eşinci mektep talebesinden Küçük Dostlarımız!|. Resmini gör: — düğünüz — kü- çük İsmet İh- san 42 ilkmek tepte beşinci sınıfta okuyor. Çalış- — kan, — gürbuz © ve sıhhatlıdır. Arkadaşları a- inci j rasında kendi- sini çok sevdirmiştir. Onu mual- limleri de çok severler. Küçük İsmet büyük bir fen adamı olmak azmile çalışıyor. Karikatür Bekçi — Hey oğul. burada balık avlıyamazsın. Yasaktır. Lemi — Siz gelmeden de ben yasak olduğunu anlamıştım. Çüm kü iki #saatten beri oltama bir tek balık gelmedi trenin etrafındaki na getirmekle | sonra, bu trenin iki millik mesafede | geçtiğini de bulabil rsiniz. ! ledenlerden yüz kişiye kaç şehirden Bu bilmeceyi doğru hat üzel hediyeler verilecektir. âğıt B gördüğünüz çocuğun | meyiniz, onlar elbise ile beraber Resmini ismi Zerrindir. Elinize makası alınız, Zerrini, çizgilerin kenarın- | dan keserek kâğıttan ayırınız. Badehu kalın bir mukavvanın üzerine yapıştırınız. İy_kıılmıu- duktan sonra eliselerini giydire- | bilirsiniz. Elbiselerini de çizgilerin kenarlarından kesiniz. Elbiselerin yukarısında omuz vazifesi görecek olan beyaz parçaları sakın kes- ——— —e —T Geçen Bilmecemizi- kalmalı. Elbiseleri kestikten sonra beyar omuzları — kıvırarak Zerrinin üzerine giydiriniz. Zerrini ayakta tutmak için, ayaklarının bastığı yerdeki çizgili kâğıtları kıvırınız, çocuk ayakta — dürür. Zerrinin şapkasını giydirmek içia noktalı yerleri kesiniz, buralardan Zerrinin başına geçiriniz. bu Doğru Hnâllçğenler 17 Mayis 1934 tarihli nüshamız- da çıkan bilmecemizde resimde olan yanlışlıkları doğru bulanlar arasında hediye alacakların isimlerini aşağıya | yazıyoruz. Hediye — alacaklardan İstanbulda bulunan - karilerimizin — pazartesi ve perşembe günleri öğleden sonra biz- zat ve hüviyet varakalarile idareha- nemize gelerek hediyelerini almaları lârımdır. Yalnız taşra karilerimizin hediye- | leri posta ile adreslerine gönderilir. Birer albüm alacaklar. Uzunköprü Sakarya İlkmektep ta- | lebesinden 16 Nesibe, M. Kemalpaşa ta mahalle Aliçavuş sokak 1 Same, Caakurtaran İshakpaşa mahallesi 47 Emine, 18 inci mektepten 167 Zinnure Konya Akifpüuşa mektebi talebesinden 583 Mustafa, İzmit inhisarlar baş mü- dürüyeti muhasebe masa amiri Kâzım Boy kızi Nazan, Maçka > Normanlı #partıman 4 Hilmi Avni, Topkapı İlk- adım — apartıman — Zahide, — Nişan- taşı kiz. Örtamektebi — talebesinden 818 Semahat, Çorlu Şücaattin mektebi talebesinden 688 Yusuf Ziya Bay ve Hanımlar. Birer dolma mürekkapli ka- tem alacakları Kumkapı Varvaryan mektebi tale- besinden 29 Rejantuhi, İstanbul kız Örtamektebi talebesinden 3 Nihal, Ha- lüskürgazi caddesi 82 Samiye Osman, Çamlıca 13 mektepten 55 Füruzan, Lstanbul kız Onımeî'?tbl talebesinde 219 Medihba Hanım ve Beyler. Birer muhtara defteri ala- caklar: EBakişehir Mıllizafer mektebi talebe- sinde 70 Hidayet, Tekirdağ Peştemalcı caddesi Sandet sokak & Mehçure, Mi- marsinan caddesi 28 Mebrure Bent, Ankara Daimi encümen kaleminde ziye, İstanbul san'at mektebi tale' den 61 Hâdiye Avni, İzmit Yukampa- zar İlkmektebi talebesinden 84 Sedat, Nışantaşı kız Ortamektebi talebesinden 758 Beyhan, İstanbul kız İisesinden 569 Müeyyet Akşam kız san'at mektebi talebesinden 788 Suat, Adapazarı tüccar Kâzım Bey oğlu İsmet, Balat polie Ümer Bey kımı Makbule Hanım ve Beyler. a (Arkası var)