1 Haziran 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Haziran 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SCEREŞ Aşk ve Macera Romanı Salk -ei Dünkü Kısmın Hülâsası: İstanbal - Berlin ekapresinin ye- mek salonunda., Biri çak güzel bir genç, biri yaşlı ve miyap, öte- ki çok gık ve daha ötekisi de korkunç bakışlı ve bir kokain mübtelâsına benziyen dört adam, #yal renkte iki sarı çantanın, hepal da, ayrı ayrı kendilerine ait olduğunu iddia ediyorlar. Arala- tında çok mazik cümlelerle mü- makaşalar oluyor. Karşı masada İstanbuldan Ber- line giden İldi genç kız.. İkisinin do lemi Fatma.. Dört adam ara- gndaki çanta münakaşası genç Fatmaları çok alâkadar ediyor. Korkunç bakışlı adam bir aralık sesini yükseltiyor ve münakaşa büyüyor. Bu mrada Fatmalardan biri müdahale ederek dört erkek arasındaki çaata ihtilâfimı halle- diyor. Genç ve — güzel erkek Fatmaya teşekkür öderek vayon- dan ayrıhyor. Fatmalardan biri öteki Fatmaya: *— Ayıp âyol, diyor, delikanlıya yiyecek gibl bakıyorsun. , — Ne güzel adam dedi... Nekadar Türke benziyor... — Türk mü?, Fafa omuzlarını - silkti : — Hiç te Benzemiyor, dedi.. Bir. Amerikalı — film — artistine benziyor., Bizden Fatoş: — Olmadığı ne malüm dedi. — Filim artisti böyle mi giyi- mir dedi.. kimbilir. me temiz giyinir. — Bu çocuk fena mt giyini- yordu. — Allah aşkına Fatoş gör medin mi?.... Pek te zengin hali varmidi onda. — Vardı yal.. Fafa hiddetle: | — Bizi tek bâaşımıza dünya- — gin öbür ucuna yolluyorlar Fato, M Daha trende üşık olmaya — kalkarsan, —Mlğlmı?.. Güzel Fatoş çok pişkin bir gülüşle güldü... Ah bu zamanın genç kızları kendilerini tanıdık- — Fatoş yirminci asrın Iııpqığn idi. O aşkla istihza ederdi. Bu his te ne demekti kuzum.. Fataş âşık olmaz. Olamazdı vesselâm. Fafa on yedi yaşında idi. Fakat çok daha makul ve biraz da eski moda bir kızdı: — Büyük söz söyleme Fatoş, — diyordu.. Bu çocuğa bakarken ._ daha gözlerin değişiyor. * Tren bir garın içerisine girmiş : wetevakkuf etmişti. Burası küçük ü ür |) . ğ ;H;Mwnılç:ü lıu istasyondu. Fafa —pencereden — bakarak O garin ismini okudu : ; Zrteği — Oh daha Berline varmıya — yal var. — Sabırsız mısın Fatoş ? — Sabırsız da söz mü Fafa.. Fafa bileğindekij saate baktı: — Saat yediyi elli dokuz ge- çiyor dedi. Halbuki - tren elli ye- dide burada olacaktı. Aman bu Fafa da ne kadar — muntazam bir genç kızdı. Fatoş'un [ Bu Bşı Ne plı" | Yazan Suat Suzan muadeleleri gibi halledemediği bu tren tarifelerini ne kadar da gü- zel anlayor ve nasıl ezbere bili- yordu. * Spor kostümlü güzel adam yataklı vagonlardaki — komparti- manlardan birinin kapısını açtı... Pencereıh önünde iri gövdeli erkek durüyurdu. Başı pem- mçyı dönmüştü. — İstasyonu seyrediyordu. Adaleli bir em sesi çıplak bir başı vardı. Ku laklarından biri ezilmiş patlamış gibi idi., genç adam İompartı- manın kapısım açtığı ve hita kapadığı zaman bile başını arka- ya çevirip içeriye kim girdi dıyı bakmadı. İçeri giren — delikanlı o—tıyı hiddetle filenin içersine attı ve geniş kancpennin üzerine düşer gibi oturdu. İngilizce — konuşu- yordu. — İşte diye homurdandı... Bu menhus çantadan kurtulama- dim — gitti.. Değiştirmek imkâm olmadı. Mütemadiyen sigarını içmekte olan iri, yarı adam... — Ya dedi çantayı değiştire- medin öyle mi daha iyi.. Soğuk kanlı idi ve ağır ağır konuşuyordu. Genç adam ise sakin ve mü- tebessim değildi, vagon restoran dakinden bambaşka bir insandı. — Azizim, dedi, bu çanta bi« zim sebebi felâketimiz olacak. Diğeri -sigarından derin bir nefes çekmişti. Şimdi onun de- manları içinde vücudü cehennemi tüttüre tüttüre yakan bir zebani silcetine benziyordu. —— Ben sana bu çantadan vaz- geçmeye mana yok, diyorum... Bu işi sonuna kudar götürelim, Delikanlı elini cebine soktu ve tle tabaka- Mçlımrk':ı“uınnı:' madenin Üzerine çarpmıştı. Öteki bu madeni sesi duüy- Odun Kömürü Bunun — Fabrikalarda Kullanılması Yasak Mı Edildi ? İzmir gazetelerinden biri, odun kömürü ile işleyen fabrikalarda işletici vasıta olarak odun kömü- rünün kullanılmasının yasak edi- diğini yazıyordu. Bu bususta mıntaka — sanayi müdürü Refik Beyle görüştük. Bize dedi ki: “ — Bu mevzu üzerinde ve- rilmiş bir karar batırlamıyorum. Bugün bilhassa Edirne mıntaka- sında odun kömürü ve gozojenle işleyen sınai müesseselerin adedi epeycedir. Esasen, oduün kömürü kullanılması ağaçların ince dak larından yapılması itibarile, or- manlarımızın harabisine — değil, bilâkis inkişafına hizmet — eder. Birçok ecnebi — memleketlerde, tatbik edilegelen — bu usul eyi neticeler vermiştir. Binaenaleyh, odun kömürile işleyen fabrikala- rın kapatılacağı yw haber doğru olmasa gerektir.,, SON POSTA: — — 1-6-934 muştu.. Fakat yine başını çevir- meden ve soğukkanlılıkla tekrar sordu : — Ne o, rovelver mi çektin Niyetin bozuldu galiba.. ? Genç- sin sakın bir halt etme.. Tren, bir kere sarsıldı.. Bir kere daha.. Bir inledi.. Bbhı- mukarrer köngre hakkında ihzari bir bugün sabah saat on bire kadar Ca latasoray Lisesinden ve Galatasaray- Cemiyeti merkezinden — tedarik edebileceklerini arzederiz. Matbuat Cemiyetinin Kongresi İstanbul Matbuat Cemiyetinden: İstanbul Matbuat cemiyeti ikinci fev- kalâde kongre içtimaı 4 haziran 1934 pazartesi günü saat 13 te cemiyet merkezinde yapılacaktır. Bu Içtimada mevcutla iktifa edileceğinden muh- terem azanın behemehal — teşrifleri rvica olunur. Ruzname. 1 — Bina meselesi, 2 — Tekaüt sandığı meselesi. Tirebolu Müddelumumisini Davet Askerden terhisile İstanbuldü bu- lunduğu anlaşılan ve adresi memuri yetimizce meçhul olan Tirebolu müd- delumumisi Esat Beyin derhal vazife» sine hareket eylemesi İstanbul Cüm- huriyet müddelumumiliğinden bildi- rilmektedir. İcra Daireleri Yakında Hep Birlikte Postane Binasına Yerleşecek Adliye dairelerinin Yeniposta- hane binasına nakli müinasebetile yapılan tâdil ve tamirat bedelle- rinin Vilâyet muhasebeciliğince verilmesinde tereddüt hasıl ol- muştu. Maliye Vekâleti dün Vilâ> yete gönderdiği müstacel İşaretli bir telgrafla, — nakil — yüzünden Yenipostahane hinasında yapılan tâdilât ve tamirat — paralarının verilmesinin Vekiller Heyetinin takdikine iktiran ettiğini - bildir- miştir. Bunun için Müddelumumi- Hk bir hafta içinde hariçte kalan bütün mahkemeleri ve icra daire- lerini de Y binasın- da topliyacaktır. Bunun — için binanın en üst kafında bir Ağır Ceza salonu pılmiştir. Aymı katta büyük salonlardan birisi de on odaya bölünerek istintak da- lıılerlnîn uleşurılıııtıl temin kattaki büyük ııloııı d.ı “teralar nakledilecektir. Şimdilik hariçte sulh hukak mah- kemeleri kalacaktır. odi ge - “wı.u F Yeni Vergılenn Tatbıkı ( Baştaralı 1 inci sayfada ) Ziraat bankası birkaç gün evveline kadar satişı- bir müddet durdur- muştu, onun için fiatlerde yüksel- me âlâmeti hasıl olmuştur. Ayrıca bu seneki mahsul çoktur. — İlk mahsul de dün şehrimize gelmiştir. Mersinden gelen ilk mahsul (200) tondur. Unun çuvalı şiradi (4-5,80) lira arasındadır. Bir iki hafta sonra bu fiat daha çok düşecek- tir. Ekmeğin kilosu (5,20) kuruşa satılacaktır. ( 70) para resmi de ilâve ederseniz yine kilosu (7.10) kuruşa gelecektir. Yeni resim bir yük olmıyacaktır. Kanunun — yarından - itibaren tatbik edilebilmesi için alâkadar- ların yirmi dört saat içinde fab- rika, değirmen, firin, — mağaza, depo ve ticarethanelerinde mev- cut ua ve unlu mâmulâtın mik- tarını bildiren birer beyannameyi mensup oldukları — mntakaların varidat tahakkuk baş memurluk- larına vermeleri lâzımgelmektedir. Bunu temin için, bugün cuma olmasına rağmen bütün maliye tahakkuk şubeleri açık bulunacak memurlar da gece — saat yirmi dörde kadar işbaşından ayrılmı- yacaklardır. Cuma ruhsatiyesi olmıyan mağaza vo ticarethane- ler bugün için açık bulunabile- cekler ve belediye kendilerinden ceza almıyacaktır. Döküm halinde bulunan, her çeşit buğday ve çavdar unlarının tahakkuk — memurları aym üçüne kadar tesbit — edileceği gibi büyük sandıklar içinde bulunan ma- mul irmik, —makarna, şehriye, bisküvit — kutu —ve paketleri için de sahipleri ayın Üüçüne kadar damga pulu tedarik ede- rek yapıştırmak mecburiyetinde- dirler. Ayın üçüncü günü yapıla- yi vermeyenler hakkında takibat yapılması için alâkadarlara emir Buü sabahtan itibaren, bayi dükkânlarında ve imalât yerle- rinde satılan inhisar mamulâtında şu nisbette bir fiat Farkı ola- caktır: 25 kuruş ve daha ziyade fiatla safılan cisara ve tütün paketleleri- ne birer; (25) kuruştan aşağı fiata satılan paketlerede yirmişer pa- ? ralık pul yapıştırılacaktır. Enfiye ve tönbeki fiatlerine, büyüklükle- rine göre, birer ve yirmişer para zammedilecektir. Rakı, konyak, votka, likör ve vermutların (25) santimetrelikten büyük hacimdeki şişelerine ikişer, daha küçüklerine birer, her bira şişesine, açık ve kapalı — şarapların her litresine birer kuruş ilâve edilmiştir. Yalnız, viski, şampanya ve cin gibi içkilerin her şişesinden (25) kuruş resim ahnacaktır. Bir Hat Daha Kazandık ( Baştarafı 1 inci sayfada ) hat bizim 22 milyoa liraya hükümetimize geçmiş bır lunuyor. Bugünkü vaziyet ve İdaresiz- lik içinde hattın yevmi hâsılatı (9000 - 98000) liradır. İdare tan- ılm edildikten — ve halkın ve (15000) - liradan — fazla w' 'e y Satın alma mesinin afe ve ildiği haberi ve bütün Gırbl Anado- lada büyük — bir memnuniyetle karşılanmış; — İstasyon bayraklarımızla doııhl-ıtw Te- sellüm muamelesine bir haziran- dan itibaren başlanacaktır. A. Adnan DABCOVİCH ve Şürekâsı Tehi 44708 - 7- 41220 Avrupa ve Şark limanları arasında untazam posta. Anvers, Rotterdam, Hıınbıuı ve Tskandinavya Lmanları için yakında hareket ıdıeık vapurları ve dnnyının başlıca limanlarında transbor demen Yakında gelecek vapurlar Gudrun vapuru 12 Hazirana doğru. Yakında hareket edecek vapurlar Gudrun vapuru 15 Hazirana doğra. Fazla tafsilât için Galata, Fraengyan han umumt? acenteliğine müracaat Tek 44707/8 - 4!”0 TEHERO RAE: IIIİİİ vapur acentalığı Polish » Palestine Line of the polisi Transatlantio Sihpping Co. Ltd. Gdynia « America Line. 15.000 tonluk “POLONİA,, Transatlanlik vapuru İle Köstence - İstanbul- Hayfa - Yafa- Pire aramında muntazam ve lüks azimet ve avdet seferleri 1, £ ve Süncü sımf kamaraları - vardır. Hayfa - Yafa-ve Pire için seferleri 81 Mayıs saat 16 te 14 Haziransasat 15 te 28 Haziran saat 16 te 12 Temmuz sant 15 te Doğru Köstence için seferleri 10 Haziran sant 19 da Fazla tafsilât için Galatada F! ği için ı"l' —ınıııl. Tel. 4-4707/8-41320- Yolou atlantik vapuru — aceotasına, Oılıh rihtun lesi Tel. 40019 ve Vogonli - Kok ve Natta seyahat acontalıklarına — mürscaat. (33) İstanbul ikinci iflâs memur- luğundan: Bir müllise ait kundura- etlıkla malzemesinin pazarlık suretile satılmasına karar verilmiştir. Satıçe 6 hazirtan 9834 çarşamba günü sabah #aat dokuzdan — itibaren başlanacak ve yevmi mezkürüu — müteakip günlerde satışa devam edilecektir. Talip olanla- mın İstanbulda Mercanda tıcılar cadde. sinde 48 No.lu mağazaya mürmosat- dacı ilân olunuz. —