1 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

1 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Uykunun Müddeti © Fen vasal yaş- ta bir adam için 8 saat uykuya ihtiyaç gösterir. Fakat bu müd- detin bazan kâfi elmediğini görü- k ysorıız Mğeiydındı sıhhi bir arıza mev- cut olmamasına, rağmen sabahla- n yorgün bir şücut ve bozuk bir sinirle kalk- tığımız zamanlar az değildir. A- caba bunun te- bebi ne olabilir? Şikago Üni- versitesinin profe- sörlerinden dok- tor Fred. A. Mors bunu - araştırmış- ve: Uykanun müd- — Bir fngılız Hâkimi — Ne Kazanır ? “En Fazla Maaş Alan Londrada, En Az Maaş Alan Da Sofyada Yaşar,, Muhtelif memleketlerde ada- leti tevzi vazifesile mükellef olan- lara verilmekte olan mesai karşı- hğı hakkında bir istatistik neşre- dilmiştir. Bu istatistiğe nazaran: Bir İngiliz hâkiminin mesleğine başladığı zaman aldığı maaş Türk parasile ayda 900 liradır. maaş her sene artmakta ye hâkim Temyiz Mahkemesine geçtiği za- man ayda 3500 lirayı bulmak- tadır. Bunun haricinde İngiliz-hâkimi içtimai hayatın ilk tabakasına mensup addedilir. Kendisine hitap edildiği zaman daima gaip ııgııı S e Fransada Bu | kullnnılır — May Lord! Yahut ta: — Zatıalileri, denilmesi şarttır. İngiliz parlâmentosanda bir resim vardır. Bir İngiliz hâkimi- nin kendisine arz hürmetli bir lisanla hitap ettiği için veliahtı kendi elile tevkif ettiğini gös- terir. Buna mukabil dünyada enaz maaş alan hâkim Bulgaristanda- dır. Maaşı - İngiliz. maaşının on beşte — biri kadardır. Mamafi memleket çok ucuz olduğu - için bu para ile geçınmcsı mıımkundür Şöhret Kaza- nan Bir Vilâyet Merkezi.. “İyilikte Ve Fenalıkta Teferrüt Eden 'ş.oj Adamları Hep Fransanın Le Puy şehri- son seneler zarfında büyük bir şöhret kazandı ve bu şöhret © kadar Nyüdü kı mahalli gazetelerinde: “ İyilikte de, fenalıkta da lıfenü! eden adamları hep biz çıkarırız. , — Cümlesi — görülmeye başladı. Bunun sebebi, Akademi- de takdir gören bir fen ve bir tarih âliminin bu memleket hal- kından olmalarıdır. Âyni surette milli piyangonun son büyük ikra- miyelerini kazananlar da bu şehir halkındandırlar. Bu iyi cihettir. fena uhel: gelince: * Staviski rezaletinin ve- dolknııden biri olan Bonnaur bu- ralıdır. Muazzam bir rüşvet hâdi- sesinde sivrilerek üç seneye mah- küm olan polis komiseri burada görülmüştür, nihayet kocasını âşı- kına öldürten kadın da buradan çıkmıştır. Bilhassa bu son hâdise çok fecıdıt Bakınız nasıl: ' Çon zengin bir değir- ıeuım zevcesi olan M::lgım eni,Mars bu doğııqoqdo çalışan Biz Çıkarınz biie hııııçon ıımındı bir gençle sevi- şir. Senelerce bu şekilde ömür sürer, fakat sonra kocasını öldü- rerek bu gençle daha rahat yaşa- I miya karar verir, Ve bir gün çar- şıya giderek gayet keskin bir ustura tedarik eder. Kocasının uykusu gayet ağır- dir. Hele geceyarısına doğru âdeta kurşun gibidir. Madam Mars sa- baha karşı yanında âşıkı olduğu halde kocasının yatağına yaklaşır, zavallı adamın geceliğini yakasını açar, sonra usturayı aşıkının eline vererek: — Haydi bakalım, der. Fron- çon da kolunun bütün kuvvetile usturaya dayanarak adamın ba- şınt gövdesinden ayırır! Bu cinayet, canilerin gevezeliği yüzünden — meydana Mahkeme kadını idama, erkeği de 7 sene hapse mahküm etmiştir. Kararın tefhimini müteakıp ka- dinin avukatı: — Kararı temyiz etmiyeceğim, çünkü Fransada kadın kafası ke- çıkmıştır. | SON POSTA | Değil Amerikalı Bir Doktor | Laboratuvarında Mühim | Tecrübe Yaptı Bir İnsan Uyku- sunda Kaç Defa Kımıldanır ? deti değil, şekli mühim olduğu ne- ticesine varmıştır. Doktor bu tecrü- -beyi yapmak için Üniversite talebe- sinden tamamen sıhhatli iki genci seçmiş, bunlara ayni zamanda yemek yedirmiş, sonra ayni za- manda yatağa yatırmıştır. Sekiz saat zarfında bu gençlerden birisi 140, ikincisi 155 defa kımıldan- mıştır. Bu —gençlerden birisi o gün tecrübeye girmeden evvel nişanlısı ile epeyce bir münakaşa yapmıştı, öteki de futbol oyna- mıştı. Bu tecrübe ertesi gün bu iki genç Üzerinde tekrar edilmiş, bu defa ancak yetmişer defa kımıl- dadıkları sayılmış ve o geceye ta- kaddüm eden günde İkisinin de sakin yı.ıdıldın ve rahat uüy- kunun bundan ileri geldiği tes- bit edilmiştir. Resimlerimizde göreceğiniz ,veçhile bu gençler uykuya dal- silmez, R: cezası müebbet bapse çevirilir, demiştir. DÜNYA MATBUATIND RDÜKLERİ Şekli dıktan sonra ilk münasip | bir vaziyette ge- çirmişler, zaman ilerlerledikçe bu vaziyeti — değiş- tirmişlerdir. Hal- buki doktorun ka- naatine göre bir İnsana 8 — saat uykunun yetişme- si için bu müd detin — sırtüstü geçmesi lâzımdır. Doktor ; bu ka- naati de yine bir - resmimizde göreceğiniz veç- hile insan vü- cudunu muhtelif saatlerle — dinle- mek suretile isti- hsal etmiştir. İcabında Şimendifersiz Mühimdir! emomamır De Iş Görebiliriz! En Fakmnın De Bır Bisiklete Malik Olduğu Halk ü —— —— —-... Fransada çıkan bir otomobil mecmuasının dercettiği istatistiğe göre bu memlekette muhtelif ihti- Yaçlar için kullanılmakta olan otomobillerin sayısı (2,000,000) nu geçmiştir. Takriben 20 kişiye bir etomobil isabet etmektedir. Yine bu mecmuanın İddiasına göre büyük muharebenin ilk gün- lerinde Fransayı mahvolmaktan kurtaran şey Almanların Şimal cephesinde bir gedik bıraktıkları anlaşılması üzerine Fransızların Cenup cephesinde bulunan lüzum- suz aakerlerini Şimal cephesine yığmaları olmuştur. Bu tahşidat münhasıran — otomobil vasıtasile yapılmıştır. O zamandanberi mem- —C - — mnecaca Londrada Sebepsiz Heyecan Londranın (Vest End) semtinde nöbet bekleyen bir polis memuru gâayet zarif bir otomobilin yol kenarında durduğunu — ve — bir gencin kapıyı açarak koşaradım kaçmıya başladığını görür, hemen arkasından yetişerek adami)tutar. Firari sapsarıdır, bütün vücudü titremektedir. Karakola götürülür, orada şu ifadeyi verir : — Bu oötomobili bir sokakta sabipsiz buldum. Biraz gezinmek için içine atladım.. O zaman gördüm ki şoför yerinde bir çanta — vardır.. Merakla açtım. İçinde ne bulsam beğenirsiniz, bir kesik baş yok mu? Beni katil zannetmelerinden korktum, tabanı kaldırdım. Tahkikat neticesinde otomobi- lin bir doktora, kesik başın da teşrihhaneye ait olduğu anlaşılmış lekette — mevcut — otomobillerin sayısı dört defa arttığı için yeni bir muharebede Fransa bütün tahşidatını icabında sadece oto- mobil ile yapabilecektir. Maamafih dünyada en fazla otomobile malik olmak ta Fran- sada birinci değildir, ikinci ge- mektedir, birincilik Amerikadadır, beş kişiye bir otomobil isabet etmektedir. Buna mukabil en fazla bisiklete malik olan memleket Holandadır, dört yaşındaki ço- cuklar da dabil olmak üzere bu memlekette herkesin bir bisikleti vardır. Çünkü bu memlekette vasat bir bisikletin. kıymeti 5 ile 10 Türk lirası arasındadır. aa Ve Para Memleketinde Monakoda yapılan son motör- bot yarışlarına 112 motor, kayık yarışlarına 300 sandal, — kotra yarışlarına 281 yelkenli — iştirak etmiştir. Bu münasebetle Mona- koya gelen yabancıların — sayıs on bin kişiden fazladır. Neşre- dilen bir istatistiğe nazaran bi 10,000 kişi şehirde vasati olaral: onar gün kalmışlardır. Sarfettik- leri para günde — vasati yirm Türk lirasıdır. Yekünu iki yü. bin liradır. Yarış — münasebetile — alınan muhtelif rüsum ise — sâdece bin Türk Hirasından ibarettir. Fakat belediye her ne şekilde — olursa olsun halkın cebine giren parayı kendi cebine girmiş saymakta- dir ve neticeden de çok mem- nundur. ve genç otomobil çalmıya tqıb— büs ettiği için bir ay hapse mahküm olmuştur,: F