1 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

1 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

SON POSTA e mmm | 7 Başı Ne Y Yapalım ? | | Aşk ve Macera Romanı iz iğ vü Yan sokağı dönmüşlerdi. Şimdi geniş bir cadde olan Kont cad- desinde idiler. Sarışm genç: — Ben vicdan azabi ve endişe içerisindeyim, dedi. Genç kızların oteline gitmeye kendimi mecbur hissediyorum. Jems: — Sen bilirsin, diyerek kaldı- rıma tükürdü, O, pipo kullandığı zaman hep bunu yapar ve arka- | daşını fena halde sinirlendirirdi. Caddeyi bir müddet takip ettikten sonra yan sokaklardan birine saptılar.. yeni cepheli bir binanın önünde tevakkuf ettiler. Sarışın Oadam cebinden bir anahtar çıkararak kapıyı açtı. Antre, halı ile döşenmiş saksı- larla süslenmiş, Duvarları aynalı, beyaz bir antre idi. Genç adam elektrik düğme- sine bile basmayı unutarak 0 kaktan giren ışıkta ilerledi. Arkadan girmiş olan Jems lâmbaları yaktı, Genç adam asansör kapısını | telâşla açmış, Asansörün içine girmişti. Şimdi kapı tam kapanmak Üze- re idi. Jems İngilizçe koyu bir küfür savurarak kapıyı tuttu: — Doğrusunu istersen dostum ben bu telâşa aşk ismini vere- ceğim.. Beni bile beklemiyorsun. — Ayı gibi homurdanacağına yürü de bir az evvel içeri gir. * Asansör en son katta durdu. Buradan yukarıya giden dar bir merdiven vardı. Onu yürüyerek çıktılar. Burası bu temiz binanın tavan arası idi. Bir kapı açtılar.. Küçük bir anireye girdiler.. Bu anireyi odadan ayıran renkli kretondan perdelerdi. Bu perdeleri açınca içeri girdikleri | yer. kadar uzayan ve bütün odanın bir duvarım teşkil eden cam pençerelerile güzel bir atölye idi. Bu atölye sedir ve koltuklarla döşenmişti. Yanda küçük bir ka- pıı ve ileride atölyenin dörtte “üçünü ihata eden bir galeriye | çıkan küçük ve dar bir merdiveni vardı. Delikanlı merdiveni dörder, dörder atlıyarak yukarıya çıktı. Galeriye açılan iki kapidan bir tanesini açarak küçük ve sevimli bir yatak odasına girdi. Odaya girer girmez soyunmağa başladı. Bir taraftan soyunuyor bir taraf- tan da yan kapıyı açmış banyoya girmiş, banyonun muslukların açıyordu. Jems aşağıdaki o sedirlerden birinin üzerine yüzüstü uzanmıştı. Delikanlı yukardan sesleniyordu: — Jems sen benin smokin kıravatımı bugünlerde takdın mı?. Hayır Teddy hayır takmadım, Jems elile cebinden küçük bir defter çıkarmıştı. Ve kendisi onun tetkikile pek meşguldu. — Jems — Ey bırak ben çalışıyorum. — Gelir gelmez daha nefes almadan. — Evet © Bu defter küçük bir muhtıra defteri idi içinde birçok şeyler vanlı değildi... Herhalde senenin İz temmuzdu. Tavana | Yuzan Suat Suzan ta başında alınmadığı pek belli İ idi, Bu defter temmuz ayının İlk günlerinden itibaren kullanılmış- ti. Demek temmuz ayının bida- yetinde alınmış olacaktı. Çünkü yazılmış ilk yaprağı İki temmuzda şu kaydedilmişti. Ubland. 2536 Bu bir telefon numarası idi. Yanında bir de şu sözler yazılı idi, “Üçten dörde kadar.,. Temmuzun üçüncü gününde şu kayıt vardi: “Piyanö akort (ettirilecek 5 mark verilecek.,, Dört ve beş günlerinde birşey yazılı değildi. Altıda, “Mozar sâlonundaki konsere Elli ile birlikte gidilecek,, diye bir kayıt vardı. Yedide *“ Vitenberg palasta. | beşte ,, diye yazılı idi. Sekizde: “ Kostüm için on beş mark verildi, vardı. Dokuzda: Profesöre akşam yen yemeğine “Ada ia Şenlikleri Başlıyor Adaları güzelleştirme cemiye- tinin kıştanberi başlıyan faaliye- tinden sırası düştükçe karilerimizi haberdar ettik. Bu yaz mevsimin de Büyükadada yapılacak şenlikler I2 temmuz perşembe akşamı Yatkulübünlin emsalsiz taras ve bahçelerinde verilecek olan «Ada- lar revüsür ile başlamış olacaktır. Bu yeni revü Ekrem ve Ceinal Reşit beyler tarafından sureti mahsusada hazırlanmış, on dört tablodan ibaret gayet eğlenceli bir mevzu oldüğu gibi kudrtli san'atkâr Ertuğrul Muhsin beyin nezaret ve idaresi altında Şehir tiyatrosunun güzide artistleri tara- fından temsil edilmesi itibarile de halkın çak hoşuna gideceği şüp- hesizdir. Revünün (temsili (o bittikten sonra geç vakte kadar dansedi- lecektir. Davetlilerin mcakta ra- hatsız olmamaları için elbise ser- best bırakılmıştır. Sabaha karşı saat üçte o şehirden gelenlerin avdeti için bir vapur hareket edecektir. Davetiye almak için şimdiden Büyükadada Yatkulübüne ve Te- | pebaşında Şehir tiyatrosu (Dartii- bedayi) idaresine müracaat edi- lebilir. Bir İdam Ordu, (Hususi) — Bundan bir müddet evvel Batanı köyünden Zeybek oğullarından Hasan oğlu | Mehmedi öldürmekten suçlu Davut | oğullarından Halil oğlu Aslanın | muhakemesi bitmiş ve suçu tesbit olunarak idama mahküm olmuştur. Katil burada, Kumluk mevdanm- | da asılmıştır. — Beyin büyük babası mütekaidinden Mehmet Ef. geçirmekte olduğu has- talık neticesinde dün vefat etmiştir. Cenazesi bugün saat 12 de Beyler- beyindeki ( evlerinden & kalkacaktır. Ailesine taziyet beyan eder, sabir | dileriz. Müessif Bir irtihal Sait bin Cebbar zade Mustafi baka eylemiştir. dün Eyüpsültana nak ve d miştir. Cenabı haktan merhuma mağ- firet ve allel kederdidesine (o sabrı cemil dileriz. İ 17-934 gidilecek,, diye yazmıştı, Onda Berlin Breslav trenleri nin tarifesi ve fiatleri yazılmıştı. Bundan başka da şu sözler bulunuyordu: “Konser için profe- sörle görüşülecek: Diye yazıyordu. Jems. — Breslavv profesör dedi. ! işte iş buradan başlıyor galiba. * — Jems.. hallo.. ne yapıyor- sun orada, — Ben mi Teddy işimle möş- gülüm. Başını ona çevirmişti, — Oo. odedi hayırola bu simokin neye. — Bu akşam salı akşamıdır, Bizim kızların otelinde yukarda bu akşam vardır. bel ki onları mek için yükarıya çıkmak ii laik aşa açık çi elbise ile tuhaf olurum. — Allah. Allah Teddy sen eder sonuna kadar Berlinde nu batırlayamayacakan mr kadar etikete hacet var mı? ( Arkası var ) İstanbul BORSASI 30-6 -1934 ÇEKLER kuruş | 04,— | Prag 0,79975p/ Viyana 12,06 Madrit Berlin Varşova Poşte | Büllereş | Belgrat Moskorn o 100450 TAHVİLÂT | Lira Bomanti Miri 1033 İutikrame SAÇIN İstieranı Dahili 05,55 Osmaslı Bani. 35,— | Düyunu Mu. © 5250 Selim'i 5,95 | Bağdat tertip 109/00 Şirketi Hayriye 188 | |, . Halig *d7 | Reji 3,00 Anadolu NGDV. 20,05 | Tramvay '“ . “GP. A) Anadol t5 1OOV, 43,50 Şark D, Y. — *2868| İnt. Tramvay 48,50 | MisrKr.Fo.1886 18800 100| , » , 198 96,50 26,75 1011 9250 1, 1s MESKÜKÂT ("| ilen 023,00 1035 042 Londra Nev - yerk Paris Milâne Brüksel Cenavra Sefya Amsterdam 1,1727 ESHAM ve Lira İş Bank, (Nama) TÖ; (ümllej) 10, (Bilene )102,— Elektrik UHaralt) Reyat) (Vahit) Türk altın ie. » De al döş Bas 10/85 | İnce beşibiriik altın Meeldiye 36,50 | (Cümhurlyet) 4575 Banknot (Om, B.) 297 | İ Glam) armalı 32,50 Kalin beşibirlik altın | Çe a 4Cümkheriyet) 4525! (Vah) O, . 0 (Arta) 46,25 () Boran harlet Meyva Ve Sebze Flatleri Birinci İkinci Kilo 25 Yerli kayısı 7 Ağaç çileği Boğaziçi 20-15 Kayısı Amasya 15-13 Şeftali İzmir 15-13 Armut Akçe » Mustabey » Kıymeti Adıyaman çe Kilo 40 30 » 0 7 15 12 Vişne Zerdali Türbe erik Burma » Sura İmer biber de Sivri biber ye Ayşe kadın taneyi li ygo ka ye Çalı fasulye Bam; ” zar İ *p pöpşfomce “end ma Zaro Ağanın Ölümü. Etrafında Birçok Üniversiteler, Fen- ni Sualler Soruyorlar | Zaro Ağanın Tıbbi Raporu Son Derece Şayanıdikkattir Ölüm döşeğinde Zaronun mulajı alınırken Ömrü iki asra yaklaşan, dün yanın tanıdığı Zaro ağanm cenazesi dün kaldırıldı. Zaro ağa vefat ettiği, Şişli Etfal hastane sinde obelediyenin bir cenaze otomobiline konarak, Eyübe nak ledildi ve saat (15) te defnedildi. Cenaze alayına Zaro ağanm adedi yüze yaklaşan torunları, yakın * akrabası, hamallar, bazı belediye hademeleri iştirak etmiş- ler, çelenkler bile koymuşlardır. Hiç ölmiyecek gibi yaşıyan, Zaro ağa, şimdi ebedi ometfeninde istirahattedir. Dün sabah, Zaro ağanin torunları ve yakın akrabalarından mürekkep elli kişilik bir kafile, son zamanlarda vasisi bulunan Mecit Efendi, avukat Tevfik Tarık İ Bey hastaneye müracaat ederek Zaro ağanın cenazesinin kendi- lerine teslimini istemişlerdir. Has- tane Başhekimi Rıfat Hamdi Bey bu müracaat karşısında demiştir ki: — Zaro ağa Behçet Sabit Beyin kliniğinde ölmüştür. Ondan mösaade almak lâzımdır. Kafile, bu sefer Behçet Sabit Beye müracaatle Zaronun kendi- lerine oderhal teslimini ısrarla istemişlerdir. Behçet Sabit Bey bu kalabalığı ikna için çok mlüşkülât çekmiştir. Nihayet dok- tor uzun bir nutuk söylemeye mecbur olmuş, ezcümle demiştir ki; — Zaro ağa asırlarca bu topraklar üstünde yaşadı. Bu vatanın ekmeği, parası ile geçindi. Memleket ona her zaman maddi, manevi yardımda bulundu. Aç kalacaği zamanlar kurtarıldı. Son zamanlara kadar kendisine bir maaş (bağland. Ben Zaro ağanın en yakın adamıyım. Hayatının son dakikasında, elimi öperek gözlerini kapadı. Zaro ağa uzun yaşamış bir insandır. İlim, fen onun vücudünden istifade etmelidir. Size her zaman bakan, hizmet eden, İyilik yapan vatana bir hizmet ifa etmek için, Zaro ağanın cesedinde ilmi bir muaye- ae yapılmasına müsaade ediniz. Muayeneden sonra cenaze size verilecek, usulü veçhile defnetti- rirsiniz .,, Behçet Sabit Beyin bu nutku, avukat (o Tevfik Tarık Beyinde yardımile, derhal tesirini göster- miş ve merhumun (toronlarile akrabaları; “— Memlekete hizmet İçin, ç değil Zaro ağann O cenazesini, kendi vücudümüzü de O vermiye amadeyiz ,, demişler (Ove fenni muayeneye muvafakat ettiklerine dair bir senet imza etmişlerdir. Bu senet, aynen şöyledir: “Etfal hastanesinde vefat eden taallülatımızdan Zaro ağanın vose- dindâ fenni tâtkikat yapılması için töşrihi meyte bütün rızamızla muva- fakat ederiz.,, Bunun üzerine, ceset otopsi mahalline nakledilmiştir. Üniver- site doçentlerinden Besim Bey ve arkadaşları tarafından Zaro ağa- mn cesedi açılmış Iki buçuk saat Süren uzun bir muayeneden geçirilmiştir, Bu hususta da bir rapor hazırlanmıştır. Rapor şayanı dikkattir, Tıp ilminde birçok yeni hakikatleri ortaya koyduğu beyan edilmektedir. Raporun mi- bim kısımları şunlardır: “Kalbi normaldir. Yalniz hali tabiiden birez daha büyüktür. Eğer ciğerlerinde ve bağırsakla- rında eskiden kalma, tüberküloz eserleri olmasaydı, bu kalple daha uzun müddet yaşaması ih- timali vardı. Ciğerleri kömürleş- miş bir haldedir. Evvelce geçir- diği veremi (gösteren birkaç tüberkül noktası vardır. Fakat bunlar, uzun seneler kapalı kalmış, umum! sıbhat Üzerine müessir olmamıştır. Bu da veremin, uzun müddet uzviyette tesir yapmadı. ğını, göstermektedir. Karaciğerlerinde sarılık görük müştür. Safra kesesinde iki taş bulunmuştur. Bu taşlar keseyi bi- yütmüşlerdir. Uzun müddet taş ların kesede kalmasile, kese va- zifesini iyi yapamamıştır. Prostat dumura uğradığından, idrar 70r- luğunda âmil olmuştur, Mesanede iltihap vardır. Böbrekler iltihap- lıdır. Ve idrarı süzmek hassasını kaybetmişti. Ölümünün sebebi de işte budur. İdrar süzülmediğinden uzun zamandır kana karışmakta ve kanı zehirlemekte idi. Bu hal nihayet ölüme sebep olmuştur. Dimağda, harici manzara iti- barile bir bozukluk yoktur. Fakat mikroskop muayenesinden geçir- mek lâzımdır. Mide tail halden çok fazla tevessü etmiştir. İncek miş, tekallus kabiliyetini kaybet- miştir. Barsaklarında da tüberkülo eserleri görülmüştür.,, Bu rapor Zaro hakkında umu- mi ve muhtasar bir raporder. Za- ro Ağanın beyni, ciğerleri, kalbi, diğer bütün dahili azaları Üniver site Teşrihi Marazi lâboratuvarında muhafaza edilecek. bu mikroskopla dakik muayeneleri ( Dövamı 9 uncu sayfada ) azaların