5 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

5 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Ankara Şilt Maçlarına Devam Edildi SON POSTA Yarınki Spor G.B. A.G.nü 3-1 (Bayramı Mağlüp Etti Ankara (Hur susi) — İki haf ta evvel 2-2 be- rabere kalan Am karagücü; Genç- lerbirlizi takım- ları bu hafta tek rar karşılaştılar: Evvelki yapılan maçın © nelicesi bugünkü oyun üzerinde (o haylı «lâka uyandır dığından, saha- ya şimdiye ka- dar görülmemiş bir seyirci top- lanmıştı. Seyir- siler arasında Mec- lis reisi Kâzım Paşa Hz. ile, Adliye Vekilimiz Saraç oğlu Şükrü Bey ve Türki- ye İdman cemi- yetleri reisi Aziz /ki takımın kalesileri ortalarında hakem sedat Begle Bey bulunuyorlardı. Takımlar tam saat 17,30 da sahada yer aldılar, Güneş altına düşen A. G. ilk dakikalarda taze hızlarile iyi bir varlık göstermek arzusunda... Ka çan birkaç gol fırsatı ve G. B, ka- lecisinin şayanıhayret kurtarışları görülüyor. 18 inci dakikada G.B, sağ içi Selim havadan gelen topu Güç bekinin müdahalesine mey- dan vermeden kaparak ve diğer beki de çalımla atlatarak ilk sa- yılarını yaptu A. G. az sonra bir serbest vuruştan beraberliği temin etti G. B. dalmaderin paslarin hasım nısıf Oo sahasında hep tehlikeli vaziyetler ihdas ediyor. Sağ İçleri Salâhattin güzel bir şütle ikinci gollerini yaparak devreyi lehlerine bitirdiler. Ankara Gücünün ikinci devre- de vaziyeti düzelteceği kuvvetle ümit ediliyordu. Fakat oyuna tekrar başlandığı zaman hemen hepsi gayrişmuri bir oyunla müte- madiyen topu hasım ayağına atıyordu. Bir paniğin başlangıcı olan bu vaziyeti hisseden G. B, biraz daha ağır basarak hemen bütün devreyi Güç nısıf saha- sında geçirdiler. Bu devrede her iki takim da lehlerine verilen birer penaltıdan istifade edeme- diler ve G. B. güzel bir sayı daha yaparak oyunu 3 - İ gelip olarak bitirdi. Oyun Nasıl Oldu? G. B. baştan nihayete hâkim ve faik oynadı Fakat fazla favi yapıyordu. A. G, ise şimdiye kadar oysamadığı ve hiç tahmin edilmeyen sistemsiz bir oyunla bu ezeli rakibine ilk defa olarak böyle 3-1 gibi bir farkla mağlüp oldu. Hakem de az çok mağlüp takım tarafını iizam etmedi değil. A. G. liler bu acı mağlübiyetin kendilerinde (bıraktıkları derin izleri silebilmek için takımda çok esaslı bir değişiklik yaparak fazla çalışmak mecburiyetindedir. Namık Romanya Şampi- Fenerbahçe kulübü ile Ro- manya şampiyonu Trikoler ara sında, mütekabil ziyaret esası Üzerinde cereyan eden milzakere, muhaberatın uzaması vaktin ge- cikmesini intac ettiği için kesil mişti, Fakat Trikolor Fenerbah- çeye son bir müracaat yapmış ve vaktin müsaadesizliği yüzünden kendi takımını gönderememesine mukabil Fenerbahçenin Roman yaya gitmesinin çok iyi olacağım Eğer müzakerat müsbet su- relte neticelenirse (Fenerbahçe Bükreş ve tamışvar'a bir seyahat yapacaktır. Yakında yapılacak İzmir güreş birincilikleri için çalışan İzmir mınlakasının kiymetli güreşçilerinden bir kısmı iyonu Da Hazır İk maçlarmı yarın Galatnsa- ray ile, ikinci müsabakalarını da pazar günü Beşiktaşla yapmak üzere şehrimize gelen milli küme- sine mensup Panatiakos takımı Bin oyunundan evveli Balkan aletlerinin iştirak edecekleri atle- tizm müsabakalar! hakkında Ga- latasaray kulübünden aldığımız tebliği aynen aşağıya dercedi yoruz. * Galatasaray Spor Kulübünden: 6 temmuz cuma günl yap» lacak ( Galatasaray spor günü) programı: 1» Geçit resmi saat 14, 2- Güreş saat 1430, 3- Halter (Cemal Bey dünya rekorunu kırmaya çahşacaktır ) saat 15,10, 4 - Halat çekme saat 15,20, 5- 100 metre, gülle atma saat 15,30, 6-300 metre, yüksek atlama saat 15,45, 7-Dizk atma saat 16,15, 8 - 200 metre, uzun atlama sat 16,30, 9- 4X100 bayrak Yarın Yunan takımı karşısında en fazla çalışacak oyunculardan Nihat Bey 16, 45, 10 - Galatasaray- Panatiyakos futbol maçı saat 17,15 ( Atletik müsahakalarda 100 ve 200 metrelerde Balkan şampi- yonu Yunanlı Lambro ve 800 metrede Balkan şampiyonu Çoka- las kosacaklardır. ) Bu müsabakalar İçin serbest duhuliyeler muteber olmayacaktır, Duhuliye (50), tribün (100) ve balkon (200 ) kuruştur. Admira saat Geliyor Viyananın ve hatta orta Av- rupanın en kuvvetli takımların dan biri olan Admira takımı iki maç yapmak Üzere İstanbula ge- lecektir. Bu hususta OViyanalı kulüple Fenerbahçe arasında ce- reyan eden müzakerat kat'i saf- haya girmiştir. Admira İstanbula temmuzun #on haftasında gele- cektir. Memlekette Spor Uşak Likinin Final Maçı Uşak A kümesi şampiyonu İdman Yurdu birinci takımı Uşak ( Hususi ) — 934 iki neticelerini, ibtilâflı maçı ve futbol heyetinin kararlarını geçen mek- tubumla bildirmiştim. Futbol ve merkez heyetlerinin son kararile final maçı Ergenekon - Turan ta- kımlarının karşılaşmasile netice- lenmiştir. Oyun çok heyecanlı oldu. Hakemin idare tarzı hall oldukça sinirlendirdi. Netice iti- barile, Turanlılar güzel oyunu, ve ve Ergenekonun kendilerine attıle ları golle Turan O-1 galip gelerek İ Uşak mıntakası A kümesi şampk yonu oldu. *- Uşak Ergenekon İdman yurdu fahri relsliğini (şeker fabrikası ziraat me Ferit B. kabul etmiştir. Yurdun O inkişafı için İişan mumsileyh azalar tarafın iç sevilmiş bir şahsiyettir. Fakat beli bimayesizlik yüzün- den faaliyetlerini tatil etmiş bir vaziyettedirler. Buna yegine se bep, sahasızlık, bimayesizlik, ida- recilerin beceriksizliğidir. Edirne- nin bir spor sahası vardır. Fakat bu yarısı duvarla çevrilmiş, arsa- hktan başka bir şey değildir. Muhterem Umum Müfettişimiz İbrahim Tali B., çalışkan valimiz Özdemir Beyefendilerin bu hu- susta himmetlerini candan rica ediyor ve bekliyoruz. Trabzon Maçları Trabzon (Hususi) — Trab- zon maçlarının dördüncu haftası şu neticeleri vermiştir: İdman Gücü 2 Trabzonspor gi erer Necmiati İdman Gücü 1 0 Trabzonspor 5 Sebat İ Yurdu 0 Maçların hepsi heyecanlı ve alâkalı olmuştur. İ Ateş - Güneşin Denizcilik Şubesi LE Ateş - Güneş kulübü eda bir denizcilik şubesi ape ki rar vermiştir. Şubenin açılma merasimi yarın saat on altıda Östte: Maile kiman Yurdu maçtan evvel, orlada: Trabzon ikinci takımlar şampigonu Idman Gücü şilt maçlarında, altta: Tavşanlı Gençler Yarduna Kerşt 5-0 gelip gelen Kütahyk Türkepor takımı