5 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

5 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

| Ü, serskerceRAA AAA ŞA AA AAA AAA sreere.ALALLALALARLALAALALAAAALANAAAAKARAAAAALAAAAAAAEEAAAALAKLARAAAAA <A ç erer. sksererArARAR AAA RAA AAA AAAT ge ss a aa a ea * 25 Liraya Bir Oda Döşemesi! Amerikada Hayat Pahalılığı Mubha- & 3 Amerika — gazeteleri mamül eşya fiatının son iki sene içinde mahsus derecede düştüğünü ve bazı mevat da muharebeden ev« vellki seviyesine indiğini haber veri yorlar.Anlattıklarına göre fiatı en fazla düşen maddeler arasında birinci dereceyi otomobil, ikinci dereceyi radyo, Üçüncü dereceyi mefruşat, dördüncü dereceyi eb- ise ve fotin işgal etmektedir. Vasati derecede bir ötomobilin Bugün Ne Yemek Yapsam ? Kabarmış Patates Kızartması İyi cins patatesleri soyduklan sonra beheri üç milimetre kadar kesiniz. 1 — Orta sıcaklıkta iyi sade- yağı havi derince bir tavaya atınız. Dikkat ediniz ki patates- lerin sade dışları pişsin. Yağın harareti içeriye fazla müfuz etme- sin. Ara sıra tavayı — sallayınız. Ta ki patates dilimleri yapışma- sınlar. Böylece bu dilimler, ta- vada ancak dört dakika kalma- lıdırlar. 2 — Bu dört dakikanın hita- mında tavayı ateşten kaldırınız ve bir kenara koyunuz. Yağ so- Burken patatesler de yedi dakika kadar bu soğuyan yağın içinde kalsınlar. 3 — Bundan sonra tavayı harlı bir ateşin Üzerine koyunuz ve sık sık tavayı sallayınız. Böy- lece patates dilimleri hafif kızar- maya başlarlar. 4 — Dilimler kızardıkça bun- ları kepçe ile ahp bir kefgire koyunuz. Bu sırada yağ adama- killi kızmiş ve tütmeye başlamış- tir İşte tam bu esnada patates dilimlerini tekrar kefgirden kepçe ile alımz atınız. Tamamile kızarır kızarmaz da yine kepçe ile toplayıp kef- girde yağını süzdürünüz. Bu iş, nihayet yarım saatte bitmelidir. Bundan sonra pata- tasleri tuzlayıp sofraya koyunuz. Pek nefis bir yemek hazırlamış Olursunuz. > Kiraz Reçeli Bunun için en tatlı cins kirazı ve kızgin yağın içine | rebeden Evvelki Seviyeye Düştü Xğa S eei kıymeti 700 Türk lirası, beş lam- balı bir radyonunki 15 Türk lirası, bir kanepe, iki koltuk, iki masa, iki tablo ve bir abajur ile bir dane de zemin muşambasın- dan müteşekkil bir oda takımı- nın fiatı ise 25 Türk lirasıdır. Elbiseye gelince kıymeti 20 dolar ile 60 dolar arasındadır. Potin ise 3 liradır. Dercettiğimiz resim fiatı asgariye indirilmiş olan oda | ktamını göstermektedir. UCUZ EŞYA |'Ev Kadınının lBileceği | | Şeyler Eskimiş Diş fırçalarını Nasıl Kullanmalı? Eskimiş diş fırçalarım faydalı işlerde — kullanmak Bunlar - eskiyince mümkündür. fırçayı, sodalı su içinde bir müddet kaynatınız. | Badehu çıkarıp soğuk suya koe- yunuz.Kuruduktan sonra bunlarla mantoların yakalarındaki kürkleri TIRNAK (Manikür Ve Boya Mühim Bir Meseledir 'Her Kadın, Bu Hususta İtina İle Hareket temizlemek, banyoları muslukları, | gramofon — plâklarını, abajurları, kol çantalarını, süt şişelerini te- mizliyebilirsiniz. * Havagazi Ocaklarının Üzerindeki Yağ Lekelerinl Nasil Çıkarmalı? Havagazi ocaklarının Üzerin- deki yağ lekelerini çıkarmak için daha ocak sıcakken, bir bezi Zörpentin'e — batırarak — silmeli, ocak soğuduktan sonra parlatmalı. | * Bayatlamış Yağları Nasıl Tazelemeli? Tereyağ uzun zaman durursa bozulur. Bünu tazelemek - için yağı soğuk suya koymalı, suyun içersine az miktar karbonat dö sud ilâve etmeli. Yağı iki saat bu suda tuttuktan sonra çıkar- malı, soğuk su ile çalkadıktan | sonra tekrar suya koymalıdır. Plâjlık. Elbiseler Bu sene deniz kıyılarında ve alelıtlak sayfiyoler- de herhangi bir etekliğin üzerine giyilebilecek şe- kilde bluzlar tercih edilmektedir. En fazla - göze mızıdır. kalınlıkta olmak üzere dilim dilim | çarpan renk beyaz çizgi veya noktalı parlak - kır- Ayni suretle, fazla güneşte omuz üzerine atıla- bilecek balıkağı atkılar da modadır. Eğer plâj elbisesi yapınmıya karar verirseniz, etekliği yart- maçlı olmadığı takdirde bilâhara kapalı koyu bir bluzün altında şehirde de giyilebilir, bu noktayı unutmayımnız, * Banyo elbisenize gelince, Birincisi — giyilirken ikincisi tan nev'indendir. Deniz şapkasına — gelince, | görünen çeşittir. | malı, çekirdeğini çıkarmalı. | kirdekler buna mahsus bir aletle çıkarılmalıdır ki yemiş bozulmasın. Sonra beher 500 gram meyva için 250 gram toz şeker alınız. Kirazları porslen bir kaba koyu- nuz, Üzerine de şekeri boca ediniz. Bu suretle 24 saat kalsın | Ertesi gün şeker ve meyvayı bir tencereye harlı — ateşte kaynatınız frenk üzümü suyu ilâve ediniz. (500 gram su 20 kilo için) yavaş yavaş karıştırarak reçeli kıvama getiriniz. (Tatlımın kıyama gelmesi bir tabağa konacak — miktarın derhal peltelenmesile belli olur. ) Beş kilo kiraz, 4 kilo sapsız ve çekirdeksirz. meyva verir ve iki kilo gekere ihtiyaç gösteri koyup ve bir kuruyacaktır. muhakkak sırtsız nevinden tercih etmelisiniz. Bu elbiseyi omuzlara rapteden kısım, son gün | lerde bükülmüş yünden yapılmaktadır. Kumaş Tar- kenarında kurdele bulunan geniş Meksika hasırlı en — güzel miktar da | adedi iki olmalıdır. Buanları parlak , Etmek Mecburiyetindedir Tırnakları tabil ve gayri tabil surette boyanmış iki el | Turnağın boyanması mühim bir. meseledir. Çünki kadının | benliğini ifade eden elin şeklini Çok Şık Şekiller Var | ya bozar, yahut onun manâsını birkaç misli | kuvvetlendirir. Bu itibarla tırnak boyasını intihap eder- ken cildin rengine be- kemhal uygun olma- sını temin etmek lâ- zımdır. Biliyoruz. ki bugün — umumiyetle dört renk revaçtadır. Tabit pembe renk, vişne çürüğüne yakın kırmızı renk, lame el- biselere uygun düş- mek - için İplâtin ve altın renkleri. Modanın, ne önünde durulmar bir çığ olduğunu biliriz. Binaet- aleyh, tırnağınızı kırmızıya boya- mayınız. Madeni parmak uçları kar dar gayritabii gürülen bir manzara tasavvür edilemez, edersek bu söz lerimizi birçok hanım okuyucula- rimızın tutmıyacağına eminiz. Fa- kat hakikati bir defa daha tek- rar etmiş olmak için söylemek istiyoruz ki tabil tırnak hafif pembı renkle manikürün boyadığı tırna- ktır. Nitekim resim sizebunu göş- termektedir. Birinde — tırnağının rengi gayritabil, “digerinde ise tamamen tabildir. Bir nokta daha: kına kullan- mayınız, çünkü tırnak - diplerini tahrip eder. Eski Ayakkabı- lara Dair Tasarruf asrındayız. man yeni şey değildir: Binaen- aleyh — maslahatı icabına göre ida- kullanılan Her ze- mümkün re şarttır. Bir mi- anl: Ayakkabiniz eskidi. Yeni bir ayakkabı tedariki için birkaç gün geçmek lâzım. Çünkü paranız yok. Şunu yapuar- Danız: Ayakkabınız. üzülmüş va yıprama eseri göstermiş olan kı- sımlarına kollodyon — sürersiniz. Sonra boyatırsımz. Yepyeni bir manzara hasıl eder. Fakat bu tedbiri ilânihaye kullanmayınız. Her çare, yetebildiği kadar fay-