14 Temmuz 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

14 Temmuz 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

——— Beşiktağ Dünkü Şilt Ma- çını 3-1 Kazandı Atletizm Müsabakaları Da İyi, Güzel Ve Heyecanlı Bir Surette Geçti Galatasaray - Beşiktaş meçından bir ertantane İstanbul dün, birçok seneler- , denberi görmediği cidden dolgun, ©ömert ve zengin bir spor yaşadı. Taksim stadyömunda Bal- kan devletlerinin beynelmilel ob muş atletlerile bizim atletler ara- sında zevkli ve heyecanlı geçen müsabakalar yapıldı. Kadıköy stadında da Fenerbahçe - Yugos- lav maçı, ayrıca Taksimde Gala- tasaray * Beşiktaş futbol şilt maçı oynandı. Atletizm müsabakaları çu ne- ticeyi verdi; 200 Metre: | - Raif (Beşiktaş) 23,4 saniye, 2 - Müfahham (Fener) 3 - Virjil (Romen). 100 Metre küçükler: 1 - Ah- met (Galatasaray) 12 saniye, 2 - Fikret (G. S.) 400 Metre: | * Papadopolos (Fener) 53,4 saniye, 2 - Hogo (Arnavut), 3- Virjil (Romen) Bu yarışta Mehmet Ali son 30 metrede yarışı terketti. Üç adım: 1 - Pulyos 13,32 metre, 2- Selim 13,06 metre, 3- Tevfik 12,86 metre. 4X400 Bayrak: 1 - Galatasa- ray takımı, 2- Fener takımı, 3- Balkan takımı. ğ Yüksek atlama: 1 - Brakoviç ( Yugoslav ) 1,80 metre, 2 - Nec- det (Fener ) 1,75, 3 - Sedat (Ga- latasaray 1,75. 110 metre manialı: 1 - Brako- viç ( Yugoslav ) 16 3/5 saniye, 2 - Sedat ( Galatasaray ), 3- Hogo ( Arnavut ). Cirit atma: 1 - Çaklani ( Ro- men ) 51,79, 2- Karakaş 48,50, 3 - Necdet. Gülle atma: 1- Atoş İbrahim 12441 motre, 2 - Coklani (Romen) 12,04 metre. Galatasaray - Beşiktaş Futbol ;Ill Maçı İki hafta evvel iki saat oyna- dıkları halde, değil yenmek, bir gol bile çıkaramıyan Beşikt; ve Galatasaray takımları dün Taksim stadyomunda tekrar kar- şılaştılar. Fakat bu sefer sahadan Beşiktaş 3- 1 galip olarak çıktı. Bununla beraber Galatasaray da epi bir sayı fırsatı kaçırdı. Oyna 5,30 da hakem Suphi Beyin idaresinde başlandı. Beşiktaş: Mehmet Ali - Hüsnü, Adnan « Nuri, Fahri, Feyzi - Ha- yati, Hakkı, şeref, Bamniyo, Eşref. Galatasaray: Avni - Faruk, Lütfi - Kadri, Nihat, İbrahim - Necdet, Refil, Muslih, — Fazıl, Danyal. Fakat zaman zaman Galata- saray takımında değişiklikler göze Gl:rpıynrdu. Müslih ve Refii sıra sağ açığa geçtiler. LA KG D geee | | | | Galatasarayın mağlübiyetile bitti. | | a rRaRamr ae Bir atlet gülle attıklan sonre tay hakimiyeti altında geçti. 15 inci dakikadan sonra Beşiktaşlı: lar açıldılar, soldan İnkişaf eden akınlardan birinde ilk gollerini kazandılar ve devre karşılıklı fır- sat kaçırmalarla böylece bitti. İkinci partide Beşiktaş daha hâkim, rüzgür ve güneş lehlerinde daima Galatasaray kalesini sıkış- tırdılar ve penaltıdan 2 gol ka- zandılar. İkinci penaltı zaten gol olmuşken içerden elle çıkarılmıştı. Bundan — sonra — Galatasaraylılar | yegâne gollerini kazandılar. Be- | şiktaşlılar gittikçe açılıyorlardı. Hakkı muhakkak bir golü kaçırdı. Bir aralık Galatasaray birdenbire | parladı. Fakat bu enerji devam etmedi ve oyunun da neticesi hiç değişmedi. Maç bu şekilde 3-1 * , , & ı $ & Beynelmilel atiştlerden - biri mikrofon buşanda 'Heyecanlı Bir Spor Gayreti Ereğliden Buraya Yirmi Deniz Sporcusu Geldi Karadeniz Ereğlisi İdman Yur- du sporcularından 20 kişilik bir ENP' başlarında Yurdun umumi aptanı bulunduğu halde, dört günlük bir deniz seyahatinden sonra kiklerle şehrimize gelmiş- lerdir. Genç sporcular, evvelsi geceyi Kavaklarda geçirmişler ve dün Halkevi namına bir heyet tara- fiından karşılanarak Galatasaray lisesinin Ortaköydeki — şubesine misafir edilmişlerdir. Şehrimizde dört gün kaldıktan sonra İzmit ve Karamürsel civarına gitmek kararında — olan kafilenin - reisi Şahidi Bey bu #spor — tezahürü hakkında şunları anlatmıştır: “ — Dört gün süren deniz yolculuğumuz esnasında dört yer- de mola verdik. Seyahatimiz umu- miyetle arızasız geçti. Yalnız. Ak- çeşehir açıklarında bir fırtınaya tutulduk. Kendimizi güç kurtara- bildik. Kefken adası önlerinde de kiklerimiz karaya — oturdu. Burada Uç saat kadar kalmak mecburiyetinde kaldık. Başkaca ehemmiyetli bir hâdise olmadı.., Bisiklet Genç Bir Sporcu Türkiye Turu Yapacak İzmir Ticaret Mektebi son sınıf talebesinden Mustafa efendi ismin- de bir genç geçen Cuma günlü bi- sikletle Izmirden hareket ederek Manisa, Bergama, Çanakkale, Lapseki, Gelibolu, Edirne ve Ça- talca — yolile dün — şehrimize gelmiştir. Bu cesaretli sporcu burada ikl gün kalacak, s0nra — Ankara, Kayaeri, Sivas, Gaziantep, Adana ve Konya yolile ve yalnız altın- daki bisikletin yardımile İzmire dönecektir. lstanbul Dün mevsimin ilk deniz - müsabakaları — tezahürlüne | şahit oldu. Boğaziçinde nisbeten rüzgârsız bir havada ve binnetice oldukça durgun bir denizde bu senenin ilk kayık yarışları yapıldı. Dünkü yarışlara, denizcilik faali- | yeti gösteren spor kulüplerimiz- | den hemen hepsi iştirak etmiş- | e— M Z | | stadında îıYügoslav Takımı Fener- bahçeye 6-2 Mağlüp Oldu Yarın İki Takım Arasında Bir İntikam Maçına Şahit Olacağız Fenerbahçe - Yugoslav Dün Kadıköyünde Fenerbahçe Yugoslavyadan — gelen (Futbol Klüp Yugoslavya ) ya karşı çok güzel bir oyun oynıyan Fenerliler hakettikleri büyük ga- libiyeti kazanmış oldular, Netice- nin 6- 2 gibi böyük farklı oluşu Yugoslav takımının fena oyuncu- lardan mürekkep olduğuna delâ- let etmez. Yugoslavlar, bilâkis ilk devrede futbolü anlamış bir tarzda oynadıklarını gösterecek şeyler — yaptılar. İkinci devrede Fener hücum hattında — yapılan tadilâtla tazyikleri daha müeasir oldu. Ve neticeleri daha çabuk aldılar. » Saat beş buçukta Yugoslavlar sahaya çıktılar. Onları takiben | Fenerliler şu fşekilde dizildilar: Bedii - Yaşar, Ziya - Esat, Ali Rıza, Reşat - Niyazi, Naci, Mu- zaffer, Şaban, et Oyun başlar b lavlar uzun bir pasla lesi önlerinde açıklarının ç Yugos- ener ka- yda oldular. Sağ ği bir şüt dışan Dünkü kayık garışlarından bir görünüş Mevsimin İlk Deniz Mü"sabakaları Dünkü Kayık Yarışları İyi Neticeler Verdi geçti. Netice itibarile Beykozla Ga- latasaray kürekçileri günün muvaf- fakıyetlerini — kendi — aralarında taksim ettiler. Beykozlular daha ilerde gelerek dünkü yarışlarda on bir kadar birincilik kazandı- lar. Galatasaray kürekçileri de beş kadar birincilik elde ettiler. Gelecek Cuma günü senenin lerdi. Yarışlar umumiyetle müsait | ikinci deniz tezahürü, yelken yarış- şartlar altında temiz ve düzgün l ları halinde tezahür edeceklir. maçından bir estantane gitti. Bu hücumu tazeliyen Yu- goslavlar, Fener nısıf sahasında yerleştiler. On dakika kadar ağır basan Yugoslavların tazyiklerinin semeresini almak Üzere oldukları belli oluyordu. Yugoslav sağ açığının aldığı uzun bir pas ecnebi takımın üç orta muhacimini yine Fener kalesi önlerine getirmiş oldu. Sağ içle- rinin sağ açıktan aldığı bir pasla misafirler ilk sayılarını kaydettiler. Bu gölden yedi dakika sonra Yugoslavların sağdan — sıkı bir hücumları da ikinci golle netice- lendi. Üst üste olan bu iki goölden sarsilan — Fenerliler altı dakika kadar adamakıllı bucaladılar. Fe- nerlilerin soldan — yaptıkları bir hücum esnasında Yugoslavlar to pu elle tuttukları için penaltı ce- zasI - verildi. Bu ceza vuruşunu sıkı bir. gütle göle tahvil eden Fikret, takımının kuvveci manevi- yesini yükseltmiş oldu. Beraberlik, Hatta galibiyet ümitleri Fenerliler seyyal akışlarla rakiple- rini hâkimiyet ikinci gol fırsatını ve. - mekte gecikmedi. Muzaffer ort:.. dan şahsi bir hücumla önündeki artan — sıkıştırmıya başladılar. B | bütün Yugoslav müdafilerini ya- — rarak ve kaleciyi bile çalıma dü- zerek günün en güzel golünü yaptı. | — 2.2 berabere vaziyete giren | Fenerliler hakkile açıldılar. Devre, — Fenerin hâkimiyeti devam eder- — ken berabere bitti. İkinci devrede değişmiş bir hünum hattile çıkan Fenerlilerin yerden paslarla karşı tarafı ada- makıllı — bunalttığı görülüyordu. Nitekim üçüncü golün çıkması gecikmedi. Bu devrede sağ içe getirilen Namık, karşı taraf mü- dafasını atlatarak Üçüncü sayıyı yaptı. Bu gölden biraz sonra yine Namık dördüncü golü de çıkardı. Fenerlilerin iki gol farkla aldık- ları bu avanstan Yugoslav müda- faası paniğe düşmüş bir halde idi. Rakiplerinin bu şaşkınlıkla- rından cesaretlenen Eener - akın- İ cıları iki gol daha çıkararak kuv- | vetli Yugoslavları 6- 2 mağlüp ettiler. Aynı takımla Pazar gönü bir | intikam maçı yapacak olan Fener- | lilerin ayni büyük farklı neticeyi | almaları şüphelidir. Çünkü - Yu- göslav takımı futbolü bilerek. oy- nıyan futbolculardan mürekkeptir. ,